Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ongeldig MFX Uid

Gestart door arge zondag 18 januari 2015, 18:53:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ongeldig MFX Uid
Ik kan er alweer mee terug, nu rijdt hij helemaal niet meer.

Hij reed gewoon en soms na een tijdje als ik de rijrichting veranderde deed hij niets meer, dan moest ik de spanning eraf halen.

Na een tijdje rijdt hij helemaal niet meer, wel de seinen schakelt hij om, maar hij rijdt totaal niet meer ... :(
Re: ongeldig MFX Uid
Heb hem alweer teruggebracht, probleem is nog steeds de decoder... Had voor de lol eens de decoder uit mijn olympische icm erin geklikt. Dan rijdt de trein zonder problemen ... Beetje raar dat ze bij Maerklin kapotte decoders hebben liggen die ze ergens inzetten ... :(
Re: ongeldig MFX Uid
Hallo,

De trein doet het nu weer niet meer goed. Hij rijdt nu weer maar 1 kant uit net zoals in januari ...

Ik heb het idee dat "iets" in de trein de decoder steeds sloopt na verloop van tijd ...

Ik ga hem nu waar weer opsturen.

Groeten,

Arge
Re: ongeldig MFX Uid
Lid sinds: 2008

offline
Re: ongeldig MFX Uid
Zeg,

Is dit niet de beruchte koploper waarvan regelmatig decoders kapot gaan ?
Ik kan me namelijk herinneren dat de decoders van de koplopers niet deugen.

Ik zet er bij mijn exemplaar een ESU in. Moet wel nog gebeuren  :)

grv Huub
Re: ongeldig MFX Uid
Huub,

Ik wil toch eens bij je langskomen als dat kan.

Misschien komen we zo toch meer te weten of er iets anders is, dat steeds de decoder kapot maakt.

Groeten,

arge
Re: ongeldig MFX Uid
Lid sinds: 2008

offline
Re: ongeldig MFX Uid
Als het goed is, maakt de decoder zich zelf stuk  :)
Je mag wel langs komen hoor.

grv Huub
Re: ongeldig MFX Uid
Hallo,

De trein is inmiddels 3x richting Keuterman geweest en vandaag is het alweer raak, verlichting enzo werkt, seinen worden omgeschakelt, maar rijden doet hij weer niet. Als ik een decoder 'leen' uit een andere loc, rijdt hij gewoon.

Ik word nu een beetje moe hiervan ... :thumbdown: