Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Instellingen ICE 2 29791

Gestart door DrFrtz zondag 18 januari 2015, 15:10:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellingen ICE 2 29791
ik heb een tijd terug een ICE 2 29791 set voor mijn zoon gekocht. Hij heeft er naar hartenlust mee zitten spelen, maar alle instellingen zijn verloren gegaan op een of andere manier. Zo doet o.a. het geluid het niet meer.

Ook de taal op de 60653 had hij anders ingesteld. Het bleek alleen mogelijk om dit terug te zetten na installatie van nieuwe firmware mbv een central station. Dit maar laten doen door de treinenwinkel hier in de stad. Daar hebben ze ook de instellingen van de trein weer terug gezet op de lockaart, maar het geluid is nog steeds niet terug.

Nu ben ik alles behalve een digibeet, maar kan niet zeggen dat de handleidingen van marklin in duidelijkheid uitblinken. Kan ik ergens vinden welke instellingen bij deze trein horen en die handmatig terug zetten of kan ik de lockaart ook op een andere manier weer van de juiste instellingen voorzien? en een beetje handleiding hoe dit hele concept in elkaar steekt zou ik ook zeker weten te waarderen.
Re: Instellingen ICE 2 29791
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Instellingen ICE 2 29791
Is het niet mogelijk gewoon uit je databank de 29791 te kiezen?
Daar staat standaard een extra  (geluids) funktie gekoppeld aan het Märklin catalogusnummer.
Als je geluid helemaal weg is (ook hoorn) , dan kan ook je luidspreker kapot zijn.

Gr. Marcel