Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels

Gestart door Egbert zaterdag 15 september 2007, 16:14:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hallo modelspoorders,

Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik hier deze vragen moet stellen maar doe het toch maar.
Weet iemand of en zoja onder welk nummer seinvleugels van de armseinen verkrijgbaar zijn?
En twee, is er op een andere manier dan via marklin te komen aan een stekkertje (nr. 610662) voor de systems 60 VA trafo? Misschien dat het gewoon een universeel onderdeeltje is wat bijv. bij een elektronicawinkel gekocht kan worden?

Alvast bedankt,

Egbert
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hallo

De seinen kun je vinden op www.marklin.nl/producten en dan zoeken op H0 en seinen.
Dat stekkertje weet ik niets vanaf

mvg

Dennis
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
stekkertjes heeft elke marklin winkel meestal wel
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Stekkertje moest besteld worden en duurt al een week. Wat betreft de seinen, ik zoek de vleugels zelf niet de hele seinen. De seinvleugels kan ik niet vinden op de site van marklin.de

Egbert
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Ik ben bang dat losse onderdelen voor seinen (afgezien van de lampjes) niet te koop zijn....
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hallo Egbert.
Een mij bekende ex-märklinist (zijn naam uit mijn geheugen verbannen :evil:), heeft jaren geleden bij Harlaar in Badhoevedorp een aantal losse seinvleugels kunnen kopen.
Misschien daar eens informeren en anders op de beurs (Houten?) of op MP/Ebay proberen voor weinig, defecte seinen te kopen.

Succes,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
De vleugels moet je zelf maken denk ik.

Succes

Dennis
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hallo Egbert,

Keuterman al een mailtje gestuurd :?: Als Märklin de losse vleugels (mooie naam) zelf levert dan zal hij dat mogelijk weten :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hoi,

de vleugels voor het sein 3039 hebben het nummer 403830,
de hulpvleugel voor 7040/41 heeft nummer 404010

Bart
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Hoi Egbert,

Als je de vleugels niet los kan krijgen is misschien nog wel een tip voor je om op marktplaats wat gebruikte seinen te kopen en die vleugels te gebruiken?? Het is maar een ideetje.

Ronald
Re: Stekkertje 60 VA trafo en seinvleugels
Bedankt voor alle reacties, heeft iemand ook nog enig idee over het stekkertje, of daar een universele typenaam voor is of iets dergelijks. Märklin maakt die dingen natuurlijk niet zelf

Egbert