Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welberg scenery en workshops landschapsbouw

Gestart door Spoorman donderdag 15 januari 2015, 07:54:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welberg scenery en workshops landschapsbouw
In samenwerking met www.locdepot.nl biedt Martin Welberg een workshop landschapsbouw aan met de nadruk op werken met een "begrasser".

In een dag vullend programma zullen aan de hand van diorama's de basisprincipes van het werken met de elektrostaat worden uitgelegd. Uiteraard ga je dan hierbij lekker zelf aan de slag en ga je aan het eind van de dag naar huis met een mooi stukje modellandschap.


R.Koerts

Er zijn 3 pakketten die aangeboden worden te weten:

1- Workshop zonder elektrostaat     ? 79,95
2- idem incl. een 35kV set               ? 199,95 deze wordt geleverd met een RTS greenkeeper 35kV à 149,95
3- idem incl. een 55kV set               ? 289,95 waarbij je met een 55kV RTS greenkeeper à 239,95 naar huis gaat.



Verder is bij alle workshops de lunch en verbruiksmaterialen inbegrepen. Minimale aantal deelnemers 6, het maximale is 8.

Data 2015 zoals nu bekend en onder voorbehoud: 14 /15 februari , 28 februari / 1 maart , 14 /15 maart en 21 maart.

Voor interesse mail naar workshops(@)martinwelberg.nl

Gr, Ben.




Welberg scenery
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Hoi Ben,

Leuk initiatief.
Ik heb me al opgegeven hiervoor, weekend van 28-2/1-3.
Ik wacht nog even op een reactie of de workshop op de opgegeven datum voldoende deelnemers heeft.

Groeten,
Ton.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Hallo Ben,

Ik heb mij inmiddels ook al opgegeven, lijkt me leuk weer eens wat met scenery te gaan doen.
Het is wel een stukje rijden naar het zuiden, is kijken om een auto vol te krijgen dat is net zo gezellig.

Groet Wim.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Wim,

Wanneer ga je? 
Ik wil wel met je mee. ;)

Robin
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Citaat van: Wim N op donderdag 15 januari 2015, 20:01:06

Het is wel een stukje rijden naar het zuiden


Ja, het zuiden is ver weg. Maar Martin zit in het oosten, Borne bij Enschede. :D

Gr, Ben.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Citaat van: Spoorman op vrijdag 16 januari 2015, 07:44:57

Ja, het zuiden is ver weg. Maar Martin zit in het oosten, Borne bij Enschede. :D

Gr, Ben.

Hallo ben,

Ojee ik had dat moeten weten maar dacht aan Limburg. ;) :) :)
Zal dus het verre oosten gaan worden net zo ver.

Beste Yeoman (Ton) en Hero (Robin), jullie hebben al een PM van mij gekregen.

Groet Wim.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Heren,

Ook ik heb me voor de 28e aangemeld.
Gelukkig woon ik in Groningen en is bijna alles ver weg. Ik ben er aan gewend :)
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Citaat van: Spoorman op vrijdag 16 januari 2015, 07:44:57
Citaat van: Wim N op donderdag 15 januari 2015, 20:01:06

Het is wel een stukje rijden naar het zuiden


Ja, het zuiden is ver weg. Maar Martin zit in het oosten, Borne bij Enschede. :D

Gr, Ben.

Ehmm... Tussen Almelo en Hengelo, waar de A1 en de A35 elkaar kruisen zeg maar  O:-D
Maar ben ik kippig? Ik zie nergens dat het daar is. Het is dat jij het nu zegt...
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Bijdrage verwijderd.

Voor meer informatie kun je het beste met Martin Welberg contacten op genoemd email adres.

Gr, Ben.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Die RTS grasmaster is wel t****g duur , werkt die dan ook veel beter dan een omgebouwde vliegenmepper ?? Hoe zijn jou ervaringen Ben ??
Groet Robert
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Martin heeft inmiddels ook een eigen site. Klikkerdeklik

Er is daar nog wel geen overzicht van data te vinden, maar als er mensen zijn die zich opgegeven hebben voor
28/02, dan heb ik dat per e-mail ook maar gedaan.

Voor de resultaten van de RTS grasmaster zie hier.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Ik heet dan niet Ben, maar heb ook en RTS greenkeeper, de 55KV versie, en ja, dat is niet te vergelijken met een vliegenmepper. Een voigenmepper doet eigenlijk niks in vergelijking met dit apparaat. En, waar heb je het nu eigenlijk over, je geeft waarschijnlijk met het meeste gemak het bedrag vaneen Greekeeper uit aan de zoveelste nieuwe lok..... Investeer eens in goed gereedschap!

Walter
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Hallo Walter,

Mee eens maar neem mijn eigen Noch grasmaster mee, ben benieuwd of het resultaat het zelfde zal zijn?

Groet Wim.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Nieuwe data voor workshops: 18 april en 23 mei 2015.

Voor de workshop van 21 maart is nog één plaats beschikbaar.

Aanmelden via workshops(at)martinwelberg.nl

Gr, Ben.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Als je aan de slag gaat met zo'n Greenkeeper voor schaal HO, wat zouden dan de overwegingen moeten zijn om voor een 35KV of 55KV variant te gaan. Wat kan zo'n zwaardere uitvoering beter/meer dan een lichtere variant?

Ik probeer informatie te vinden over dit apparaat op het internet, maar ik heb er nog niet bijster veel over kunnen vinden. Hebben jullie misschien websites waar ik meer kan nalezen (buiten de site van RTS zelf uiteraard).
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Met 55kV kun je langere vezels schieten. Maar je bouwt h0 zo te lezen dus voegt m.i. deze zwaardere uitvoering niets toe. Zelf heb ik de 35kV en daar kan ik prima mee uit de voeten, ik heb 12mm vezels geprobeerd en dat gaat goed maar ik zal ze nauwelijks toepassen. Immers 12mm op schaal is één meter 1:1. ;)

Gr, Ben.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Ben, bedankt voor je reactie. Dat bevestigt mijn vermoeden al. Gras en blaadjes van een meter hoog op HO is inderdaad ook niet mijn bedoeling, dus dan kan ik ook mooi op een 35KV blijven.

Welke strooimiddelen gebruik je? Ik zie op de site van RTS spullen van miniNatur staan. Is dat merk aan te bevelen? Ik wil namelijk eerst gaan experimenteren met de greenkeeper i.c.m. zeeschuim om realistische bomen te gaan maken.
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Re: Welberg scenery en workshops landschapsbouw
Voor de workshop van 23 mei is er nog een plaats beschikbaar, aanmelden via workshops(at)martinwelberg.nl .



Welberg Scenery

Gr, Ben.