Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

fleischmann sprinter

Gestart door keesns donderdag 15 januari 2009, 21:45:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
fleischmann sprinter
Lid sinds: 2008

offline
fleischmann sprinter
Beste medespoorders,
Ik  heb al jaren een sprinter rond rijden op de baan een naar behoren. Nu is het moment daar dat deze aan onderhoud toe is. Hoe krijg ik de kap er vanaf ik zie wel schroefjes zitten maar is dit de juiste weg. Of waar kan ik iets vinden de omschrijving van het demonteren van de kap.
Met groet,
Kees.
Re: fleischmann sprinter
tjoektjoek
gast

Re: fleischmann sprinter
je kan het dak er gewoon afhaalen desnoots met een kleine schroeven draaier open wrikken 8)

Gr Alex
Re: fleischmann sprinter
Lid sinds: 2006

offline
Re: fleischmann sprinter
Hallo Kees,

Bij de sprinter moet je het dak loshalen. Hierbij aan de achterzijde van het dak je nagels eronder zetten en vervolgens met je nagel naar voren bewegen. Boven , vanaf de neus gezien, de machinistendeur, koersbord en bij de laatset rij grote ramen tussen de 2 en 3e raam zitten de lipjes die zorgen dat je dak vast zit.
Of als je alleen iets aan de motor wilt doen moet je de het draaistel met motor in het midden vastpakken. Deze iets indrukkenen en dan proberen eruit te halen. Dit zal in het begin lastig gaan.

Groeten,
Richard
Re: fleischmann sprinter
Lid sinds: 2008

offline
Re: fleischmann sprinter
Mannen,
Bedankt voor jullie reactie ik ga het proberen. Er zit bedrading los dus de sprinter moet uit elkaar,
Maak dan ook gelijk van de gelegenheid gebruik om hem schoon te maken en er verlichting in te plaatsen. Overigens heeft iemand hiermee ervaring. Echt handig ben ik hier niet in.
Groet
Kees