Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Praattopic 3railforum modulebaan

Gestart door fonzo999 woensdag 14 januari 2015, 23:34:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Heej!

Dank voor jullie antwoorden, heren!

Ok, dus 15 cm is de max vanwege de rok?
Dat is een concreet antwoord. Dat is helaas wel iets minder dan ik in eerste instantie in gedachten had.

Er zijn moduleverenigingen waar je soms een lagere module ziet, met een daarop aangepaste rok. De rok beweegt als het ware met het landschap mee. Maar zoiets is niet een optie?

Groetjes, Martijn



Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Martijn,


In principe is niks onmogelijk. Ik heb de situatie beschreven zoals hij er nu is.
In principe kan je verder zakken, dan moeten we alleen de rok aanpassen. Dat moet vanaf 10 cm sowieso.


Een en ander vergt wel aanpassen van de zijwand van de Black Box, maar dat moet mogelijk zijn.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Tof!
Ik kom graag een keer kijken, wanneer het allemaal weer mag!
Ik zal me binnenkort weer eens (her)introduceren bij het voorstel-hoekje.
Groetjes, Martijn

ps: hierboven een screenshot van één van de ontwerpjes, waarmee ik af en toe stoei (deze is, afgezien van het maaiveld, afgestemd op de normen van deze modulebaan. Het is niet meer dan één van de studies die ik soms maak. Maar het begint wel te kriebelen om eens echt wat te gaan bouwen.).
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Kijk eens naar dit draadje: Bouw Lenne-übung Dan heb je wat inspiratie.

Groet Ronald.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Wat een stof hier, iedereen is vast druk aan het bouwen.
Hopelijk mogen jullie weer snel ergens staan.

groet
Harald
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Grapjas :)

Door alle Corona perikelen en het gedwongen thuiswerken staat er bij mij al maanden een set gezaagde delen voor een aangepaste modulebak klaar. Door bijna 24/7 op de werk/hobbyzolder te zitten vanwege het werk  is de drive om fanatiek door te gaan momenteel wel weg. Geconcentreerd draadjes solderen na uren in Teams te hebben gezeten is ook niet zo'n goed plan.

Volgens mij zijn er enkel nog kleine vorderingen op de modules van Marcel en Filip.

Ondanks dat hoop ik ook vurig dat we binnenkort weer eens bij elkaar kunnen komen. Ik ben alleen bang dat dat pas over een jaar zal zijn.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
 @citaat
Ik ken er genoeg die veel (meer)buiten wandelen maar ook meer tijd aan de hobby besteden daar er ook veel minder reistijd is.
Maar iedereen doet het zoals ze het doen  ;)

groet
Harald
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
 @citaat
Door minder reistijd zou ik wel 2 keer 20 minuten per dag kunnen besteden aan iets anders.
Geloof mij, na een dag werken waarvan soms meer dan 6 uur in Teams aan het vergaderen ben je blij dat je je verstand even op nul kunt zetten. Dat lukt mij niet bij de hobby.

Ondanks dat gaat het plannen en opzoeken van ideeën wel gewoon door. En ook dat is natuurlijk een onderdeel van de hobby. Dat is alleen niet zo interessant om hier te delen.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
En weer een klein beetje verder gewerkt.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Her en der bouwen leden thuis aan hun bak maar dit draadje is dood. Begrijp ik dat na 24 maanden deze bakken nooit meer aan elkaar gekoppeld zijn?
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Nee, dat begrijp je zeker verkeerd. Het praattopic is misschien een beetje dood, maar onze bijeenkomsten kan je hier nalezen. Het verslag van afgelopen weekend komt er waarschijnlijk morgen bij te staan.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Vandaag op de gastendag geweest om samen met Marcel, die ook in de catering actief moest zijn, de modulebaan te promoten/toe te lichten. Marcel zijn module stond opgesteld, mijn module moest helaas thuis blíjven wegen gebrek aan vervoer Het was een gezellige dag en we hebben met veel mensen gesproken. Ook ontvingen we van de stichting een paar banners die we kunnen gebruiken als we onszelf presenteren. In de loop van de dag natuurlijk ook de clubbanen van MSG Den Bosch eens goed bekeken en bij de workshops en demo's wat informatie en ideeën opgedaan.
Na afloop kon ik meeliften met forumlid Patrick die mij binnen no time dicht bij huis afzette. Waarvoor langs deze weg nogmaals hartelijk dank.
Stichting 3Rail hartelijk dank voor de organisatie en MSG Den Bosch voor de ontvangst en gastvrijheid.
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Ik vond de gastendag zeker een succes! Met Marcel heb ik nog even staan praten over de module en de materialen die hij gebruikt heeft voor het prachtige stationsgebouw.
Nu ben ik alleen vergeten wie de (Engelse?) aanbieder van de PDF steenmotieven is...
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Ik koop mij  pdf-jes bij scalescenes.com
Eenmaal betalen, 9nbeperkt printen en gebruiken. (maar niet verspreiden, dan houd het spelletje snel op natuurlijk)

Succes, Marcel
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Citaat van: mmerkus op zondag 06 november 2022, 12:10:19Ik koop mij  pdf-jes bij scalescenes.com
Eenmaal betalen, 9nbeperkt printen en gebruiken. (maar niet verspreiden, dan houd het spelletje snel op natuurlijk)

Succes, Marcel

Top! Dankjewel Marcel  :thumbup:
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Afgelopen zondag hadden we weer een (test)rijdag. Een kleine impressie zie je hieronder :

Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Praattopic 3railforum modulebaan
Alvast een beetje onbeschaamde promotie. Stichting 3rail en de 3rail modulebaan hebben op de Nederlandse Modelspoordagen een "stand" van 5 x 12 meter tot de beschikking. Intentie is naast een mooi plekje voor het eventsteam ook zoveel als mogelijk modules op te stellen. Zoals het er nu naar uit ziet komen er ergens tussen de 8 en 12 modules (exclusief de keerlussen) te staan. Volgend weekend zullen we dat waarschijnlijk wat verder bespreken.

Reserveer dus 13 en/of 14 januari in je agenda en kom gezellig langs in de Broodfabriek in Rijswijk.