Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Omedick. Vraag om hulp

Gestart door Jurrien donderdag 08 januari 2015, 20:43:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Omedick. Vraag om hulp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Omedick. Vraag om hulp
Titel van het topic past niet helemaal bij dit board, maar toch plaats ik het maar even hier. Via de beheersmail kregen we het volgende bericht binnen:

U hoort weinig of niets meer van OmeDick  Dat komt omdat het niet zo goed met mij gaat.  Ik heb wel een vraagje aan jullie  Ik heb destijds een koploper gekocht (Marklin ) Maar nu doet het stationsgeluid het niet  meer  Is er iemand die dit kan repareren. U begrijpt dat mij dit meer lukt   Groeten en een goed treinjaar   OmeDick

Als er iemand is die hier de helpende hand wil toesteken kan de reactie via een PB aan: forumbeheer

Tot slot. Omedick woont in Berkel en Rodenrijs.

vr.gr.
Jurrien

Re: Omedick. Vraag om hulp
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Omedick. Vraag om hulp
Hoi Ome Dick,

Wat vervelend voor je dat het niet goed gaat met je.
Hopelijk dat je weer snel zult genezen en weer met volle teugen van het leven en de modelspoor mag genieten.

Voor wat betreft je koploper.
Er zit naast de decoder een aparte (low-cost) geluidsmodule in, waarvan elk geluid door een eigen AUX poort vanaf de decoder wordt aangestuurd.
Het kan dus zijn dat er een draadbreuk zit, of dat de decoder niet goed staat ingesteld.
Laatste optie is dat de module kapot is.
Helaas woon ik te ver weg om je te kunnen helpen, dus wellicht dat iemand die in je buurt woont dit wel kan oplossen.