Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Slanke kruiswissel

Gestart door tomprins donderdag 13 september 2007, 20:44:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2006

offline
Slanke kruiswissel
Een slanke kruiswissel in C-rail, die had er al lang moeten zijn.

Tom Prins
Re: Slanke kruiswissel
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Slanke kruiswissel
Ik las toevallig deze week in het C-Rail banenplanboek voor banen van 3m en groter, dat Marklin daar wel mee bezig is/was en ze hoopten dat deze snel op de markt zou komen. Het boek is van 2004  :shock:

Misschien nu na het roerige 2006 voor Marklin, worden hopenlijk dat soort dingen weer snel opgepakt!
Re: Slanke kruiswissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Hallo Tom.
Sterker nog, ik dacht dat ik deze al had!
Had ik een mooi stukje rail liggen, pak ik mijn slanke kruiswissel en is het verdullemene een gewone kruising! :(
Kijk ik in de catalogus, bestaat ie gewoon niet! :evil:
Dus weer afgebroken en (moet nog gebeuren) wat anders bedacht.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Albert,

Het zou toch een zegen zijn hoor. Nu moet je met twee slanke wissels achter elkaar werken. En de ruimte die dat inneemt is groot. En als je dan bedenkt hoe lang C-rails al bestaan, dan is dat toch onbegrijpelijk?

mvrgr

Tom Prins





Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 september 2007, 22:24:46
Hallo Tom.
Sterker nog, ik dacht dat ik deze al had!
Had ik een mooi stukje rail liggen, pak ik mijn slanke kruiswissel en is het verdullemene een gewone kruising! :(
Kijk ik in de catalogus, bestaat ie gewoon niet! :evil:
Dus weer afgebroken en (moet nog gebeuren) wat anders bedacht.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Slanke kruiswissel
misschien komen ze wel niet, omdat de verkoop van slanke wissels ook tegenvalt. Marklin zal ook wel beredeneren dat wie mooier wil rijden neemt geen c rails maar k
Re: Slanke kruiswissel
obicham
gast

Re: Slanke kruiswissel
bestaat er dan een kruiswissel in k ?
Heb zelf een kruiswissel gemaakt met de normale c wissels.
het is te doen maar veel werk.
maar idd het had allang gewoon leverbaar moeten zijn.
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Ik vind het met Krails niet mooier rijden dan met Crails maar ok, ieder zijn opvatting. Zelf maken is iets wat ik niet kan en Kleischmannrails met slecht werkende wisselmotoren is geen optie voor me. Bewerkt kun je het wel heel natuurgetrouw maken met Krails maar om ze te gaan gebruiken is mij te veel aanpaswerk.

Re: Slanke kruiswissel
goed lezen!, er staat misschien, en marklin zal wel denken, er zou zoveel komen.

Re: Slanke kruiswissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Hallo allemaal.
Op zich vind ik de slanke wissels en kruizing i.c.m. R4 en R5 hele mooie combinaties geven, maar toch vind ik de toepassingen op een baan van gemiddelde grootte, 8 tot 15 m2, toch nu wel wat beperkt, een slanke kruiswissel zou dan ook zeer welkom zijn.
Zelf overweeg ik om de volgende baan overwegend met K-rails te maken en alleen het schaduw-station in C-rail te bouwen.
Maar ja, laat ik eerst deze baan eens vorm gaan geven en zeker niet wachten totdat Märklin ooit eens van plan is een slanke kruiswissel uit te gaan brengen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Slanke kruiswissel
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: obicham op vrijdag 14 september 2007, 18:15:51
bestaat er dan een kruiswissel in k ?
Heb zelf een kruiswissel gemaakt met de normale c wissels.
het is te doen maar veel werk.
maar idd het had allang gewoon leverbaar moeten zijn.

Hoi Jeroen,

Het gaat hier om een Engelse wissel, niet om een kruiswissel - ik weet het - worden erg vaak verward.
Re: Slanke kruiswissel
obicham
gast

Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: Sascha op vrijdag 14 september 2007, 22:07:06
Citaat van: obicham op vrijdag 14 september 2007, 18:15:51
bestaat er dan een kruiswissel in k ?
Heb zelf een kruiswissel gemaakt met de normale c wissels.
het is te doen maar veel werk.
maar idd het had allang gewoon leverbaar moeten zijn.

Hoi Jeroen,

Het gaat hier om een Engelse wissel, niet om een kruiswissel - ik weet het - worden erg vaak verward.

ooo ,duidelijk.
vond het ook al vreemd kruiswissel in k rail.
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: Ron op vrijdag 14 september 2007, 18:11:07
misschien komen ze wel niet, omdat de verkoop van slanke wissels ook tegenvalt. Marklin zal ook wel beredeneren dat wie mooier wil rijden neemt geen c rails maar k

He Ron,

Volgens mij verkopen die slanke wissels juist zo slecht OMDAT die kruiswissel er niet is. Ikzelf wilde in eerste instantie wel alles met slanke wissels doen, maar door het ontbreken van een kruiswissel heb ik alles met de gewone wissels gebouwd. Ik vind het echt ondoordacht van Marklin.

Groeten,

Merijn
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2007

offline
Re: Slanke kruiswissel
Ik mis ze eigenlijk ook wel in het assortiment..
Als ze er zouden zijn, worden ze bij een nieuwe baan zeker gebruikt!
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: Sascha op donderdag 13 september 2007, 20:46:05Misschien nu na het roerige 2006 voor Marklin, worden hopenlijk dat soort dingen weer snel opgepakt!

Hallo Sascha en mede In- en Outsiders,

Misschien dat dit hoop voor de toekomst biedt?
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Mooi draadje Hans. Misschien dus in 2008. Maar ik heet niet voor niks Thomas......

mvrgr

Tom Prins
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: tomprins op maandag 08 oktober 2007, 17:08:16
Mooi draadje Hans. Misschien dus in 2008. Maar ik heet niet voor niks Thomas......

Nou Thomas, je moest is weten.

Ik weet niet hoelang je de hobby al uitoefend of hoe jong je bent maar dit item speelt al jaaaaaaaaaaaaaaren. Er komt maar geen eind aan. Ik zou 'm ook graag willen, daar niet van.

Maar het in produktie nemen van dit model kost Tante een gigantische investering in werktuig- c.q. machinebouw. We hebben het dan wel over MILJOENEN ?.

En ja, die wil ze natuurlijk wel terug verdienen. "De jeugd van tegenwoordig" hangt voornamelijk achter de spelletjescomputer of TV. Met "de treinspelen" is er niet meer bij. Dus: tel uit je winst...
Re: Slanke kruiswissel
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: Hans Biere op maandag 08 oktober 2007, 19:43:30
Maar het in produktie nemen van dit model kost Tante een gigantische investering in werktuig- c.q. machinebouw. We hebben het dan wel over MILJOENEN ?.

En ja, die wil ze natuurlijk wel terug verdienen. "De jeugd van tegenwoordig" hangt voornamelijk achter de spelletjescomputer of TV. Met "de treinspelen" is er niet meer bij. Dus: tel uit je winst...

Dan bouwen ze toch gewoon die machine om, die nu die slanke engels K-wissel  maakt. Die heeft het toch net zo druk, denk ik. :mrgreen: :roll:
Re: Slanke kruiswissel
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: Kappa op maandag 08 oktober 2007, 22:28:47Dan bouwen ze toch gewoon die machine om, die nu die slanke engels K-wissel  maakt.

Ja Ad, lag het maar zo simpel.

Dan lag "de slanke C" allang in de winkel. Ook ik hoop echt dat ze 'm gaan maken. IJdele hoop naar ik vrees.
Re: Slanke kruiswissel
modelspoordummie
gast

Re: Slanke kruiswissel
Citaat van: obicham op vrijdag 14 september 2007, 22:22:59
Citaat van: Sascha op vrijdag 14 september 2007, 22:07:06
Citaat van: obicham op vrijdag 14 september 2007, 18:15:51
bestaat er dan een kruiswissel in k ?
Heb zelf een kruiswissel gemaakt met de normale c wissels.
het is te doen maar veel werk.
maar idd het had allang gewoon leverbaar moeten zijn.

Hoi Jeroen,

Het gaat hier om een Engelse wissel, niet om een kruiswissel - ik weet het - worden erg vaak verward.

ooo ,duidelijk.
vond het ook al vreemd kruiswissel in k rail.

Er bestaat wel degelijk een slanke kruiswissel in k (nummer 2275). Ik weet niet of ze nu nog geproduceerd worden maar ze worden her en der nog wel aangeboden (zie bijvoorbeeld deze link http://cgi.ebay.de/MARKLIN-HO-K-2275-DOPPELTE-KREUZUNGSWEICHE-OVP_W0QQitemZ270175110060QQihZ017QQcategoryZ99879QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem). Ik heb er ook een aantal 2e-hands gekocht en ze werken uitstekend (ook in combinatie met andere slanke wissels).

Groeten,
Jacco
Re: Slanke kruiswissel
obicham
gast

Re: Slanke kruiswissel
Dat is weer een engelsman.

Dit is een kruiswissel:

Zal nog jaren verkeerd worden gezegd
Re: Slanke kruiswissel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Slanke kruiswissel
Hallo Jeroen.
Citaat van: obicham op donderdag 11 oktober 2007, 07:58:23
Zal nog jaren verkeerd worden gezegd

Wat een pracht van een Engelse Kruiswissel, man! :wink:
(ik weet ook nooit hoe die dingen heten! :oops:)
Is dit een fotomontage of heb je zelf iets gefabriceerd?
Ziet er heel goed uit.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Slanke kruiswissel
obicham
gast

Re: Slanke kruiswissel
Na ong 10 uur had ik dit in elkaar staan.
puko`s in het midden is een stukje waterleiding, in de lengte doorgezaagd en open geklapt. Dit was het minste werk
Het meeste werk is om een goede spooraansluiting  te krijgen

ooit een link gehad van een duitse site , waar ze een bouwbeschrijving hadden staan.
link natuurlijk weer verdwenen.
Na een beetje zoeken  link weer gevonden :-)
http://www.thkas-moba.de/html/hosentraeger-r2.html ,dit is mijn versie met de standaard wissel.
http://hgh-esn.ath.cx/ppt-dl/doc/ext/C-Gleis-Hosentraeger.pdf met slanke wissel.
Als boze tante m het niet maakt , dan maken we het zelf :-)