Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk

Gestart door Populier donderdag 08 januari 2015, 16:51:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Hennie goejemoggel,

Mooi dat je het lokje weer aan je rijdende collectie hebt toegevoegd  :thumbup:
Zie je wel dat het allemaal niet zo moeilijk is. :idea:
Het lijkt moeilijk maar is niet makkelijk,  :? :D :D
Beetje lullig dat de boutjes tegen zaten , en nu de Br03 nog?

Gr. Jan
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Mijn dank was te kort door de bocht,  :? iedereen die reageerde wordt uiteraard bedankt voor zijn bijdrage maar Jan kreeg een extra veeg uit de pan omdat hij bij mij zijn tijd heeft doorgebracht.

groet Hennie
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Hallo,

mooi dat hij weer loopt, en hierbij kunnen we Jan44 wel benoemen tot "kwartiermeester".

Ik weet wat voor monnikenklus het is  B) en ben vanochtend zelf nog met een Br75 bezig geweest met schommelgedrag.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Walter,
Je hebt toch alleen olie gebruikt bij het onderhoud? Schommelgedrag komt volgens mij doordat de machinist te diep in het glaasje heeft gekeken. ;)
Jan
De BR 03 moet helaas wachten tot ik de juiste ringetjes heb. Heb twee pogingen gedaan en bezit nu 2 zakjes Distanzringen die verschillende bestelnummers hebben maar vlg. mij even groot zijn en dus niet passen. Ik doe hierbij een oproep aan onze mede spoorders om 2 ringetjes voor de BR 03 aan mij te doneren. :favorite: Als tegenprestatie heb ik diverse zeskantschrauben of distanzringen (nieuw) in de aanbieding. Alles kan in een gewone envelop bezorgd worden. :warning:

groet Hennie
Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
schommelgedrag is meestal het gevolg van samen nijpen van het stangenstelsel door de loc verkeerd vast te nemem.
Gevolg stangen die niet meer in het juiste vlak ronddraaien en elkaar hinderen ( opheffen ) en de  lok doen schommelen.

Grts
Johan

Re: Kwartieren Stoom locs en goed monteren drijfwerk
Beste Mensen,

Om het onderwerp netjes af te ronden een foto van de loc BR 86 578  inclusief alle wagens uit de set M 2854



Groet Hennie