Sascha: dat klopt ! De wagon was ook snel weer gerepareerd, toen ik hem in de achterste helft van de trein deed had ik geen problemen meer.
Jan: R1 gaat zeker problemen geven omdat dit bijzonder zwaar trekt, het scheelt je zeken een loc op 10 meter trein
Gerard: Je hebt gelijk, heb ik ook wel eens gehad
Het gewicht van de wagons duwt doooooor. Maar als je achter aan die trein een loc hangt die dezelfde snelheid rijdt als de trekkende loc, dan voorkomt die duwende loc het versnellen van de wagons.Dan gaat het wel goed!
De problemen ontstaan bij de minste of geringste storing!!! Zo gauw er 1 loc even hapert en je hebt een deel van de trein in een boog staan ligt meteen het hele spul er naast, ik heb het meegemaakt, je schrikt je kapot!
Harry: goed Idee. Ergens centraal in Nederland, Zwolle of zo
Arjan. In het filmpje kun je zien dat het wel werkt, mits de loc's exact even hard rijden, bovendien hollen er hier geen wagons van de helling af, deze worden immers afgeremd door de wagons die (buitenbeeld) aan het klimmen zijn. En volgens mij is het een behoorlijke lange helling want die donkere wagons zijn best wel even uit beeld.
Ik heb ondertussen al gereden met meer dan 100 wagons met slecht 2 Marklin loc's!!! Dit op een vlakke baan. De kleinste boog is R-3 (Dit trekt merkbaar zwaarder als het rechte stuk) De(slanke) wissels geven geen problemen
Op You tube heb ik m'n recentste record poging staan met 96 onderlossers en klapdekselwagons(en 2 loc's)
Bij belang kan ik hier het linkje wel even plaatsen
Vriendelijke groet Arend