Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Rolbrug7294

Gestart door rjvdh dinsdag 06 januari 2015, 14:26:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

offline
Rolbrug7294
Best forum,als eerste de beste treintjeswensen voor 2015 Ik heb een vraag over deze rolbrug ,hij gaat prima heen en weer als een pontje, maar hij stopt NIET bij de opstelsporen!Wel als ik handmatig mik met de schuifschakelaar.ik denk dat er onder de brug een onderbreker zit  van de voeding Maar HOE haal je de brug uit de kuil???Bij elk opstelspoor zitten er in de bodem 2 korte stripjes 1 hiervan is de plus voor het aftakspoor,maar de andere? Ik ben benieuwd naar de antwoorden en bedankt alvast hiervoor Ruud
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Rolbrug7294
Ruud,
De schuifschakelaar werkt als een puls, schuiven tot max in de beoogde richting en loslaten zodra de brug in beweging komt schuif loslaten, veert iets terug
Brug moet stoppen bij de eerst komende stelplaats.
Cees

zie ook
http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/produktdatenbank/details.html?page=&perpage=10&level1=32&level2=2328&art_nr=7294&search=1&era=0&gaugechoice=0&groupchoice=0&subgroupchoice=0&catalogue=0&features=0&searchtext=&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fprodukte%2Ftools_downloads%2Fproduktdatenbank.html
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Rolbrug7294
even de contact rails goed schoonmaken wil wel s helpen, was bij mij ook probleem
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

offline
Re: Rolbrug7294
Ja bedankt voorzover ,maarhelaas wist ik dit al Ik heb een foto van google van de onderkant van de brug waar je de sleepcontacten en een onderbreekcontact op ziet Dit laatste zit bij mijne vast ofzoiets  Die brug is schadevrij uit de kuil gekomen HOE? Wie weet raad? Ruud
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rolbrug7294
Start positie van de brug is aan de kant van de inham.
Nu moet je de brug naar het laatste spoor sturen.
Als hij op die positie is kun je met n klein klikje duwen de brug vrij krijgen.

Gr.ton
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

offline
Re: Rolbrug7294
Beste , ik zie daar ook L en R 2 inkepingen je hebt het juist de brug heb ik los en er is een sleepcontact verbogen Bedankt!! Ik ga stil in een hoekje zitten Ruud
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rolbrug7294
Mooi dat het gelukt is.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Gr.ton
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Rolbrug7294
Ook ik heb een vraagje over genoemde rolbrug. De mijne heeft nogal een opstartprobleem en gaat in het begin erg traag. Zou dit een kwestie zijn van het motortje vet geven en zoja, welk type vet is dan geschikt? Gr, Hans
Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rolbrug7294
Dat opstart probleem is bekend probleem.
Kan zijn dat er wat vet op de overbrenging moet.
Kan ook zijn dat de motor slecht wordt.
Gr.ton
Re: Rolbrug7294
Henk.HO
gast

Re: Rolbrug7294
Hallo ik heb net de motor vervangen
door een motor met vertraging geruisloos.

Re: Rolbrug7294
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Rolbrug7294
En welke motor zit er nu in? Gr, Hans
Re: Rolbrug7294
Henk.HO
gast

Re: Rolbrug7294
Hallo Hans de motor verkoopt conrad maar kan hem niet meer vinden.
Maar bij Alibaba .com kun je hem zien,12mm small dc.gear motor.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel m v g r.