Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Waar vind ik dit werktuig?

Gestart door Laenderbahn027 zondag 11 mei 2014, 21:59:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waar vind ik dit werktuig?
Hallo,

Op deze website staat fantastisch beschreven hoe je zelf de meest fantastische huisjes kunt maken.

Waar het mij om gaat is het materiaal op de derde foto (van boven). De borstel is het probleem niet, maar waar vind ik de overige twee kraspennen?

- "Nee" bij Willies Modelbouw te Eindhoven
- "Nee" bij Alda's Handwerkshop te Nederweert
- "Nee" bij Hubo (DHZ) te Nederweert
- "Nee" bij Van Beek te Eindhoven

Ik sta open voor suggesties...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
William
Re: Waar vind ik dit werktuig?
De 6 kantige met rubber hoesje is een kraspen welke voor metaal bewerking gebruikt wordt, eens zoeken bij een goede gereedschapshandel. Bij google kwam ik zelfs gamma tegen (zoekwoord kraspen). De andere had ik vroeger in mijn passerdoos zitten voor de tekenlessen op LTS/MTS, misschien bij een goede kantoorboekhandel.

succes bij het zoeken Peter
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Lid sinds: 2010

offline
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Hallo William,

Kijk eens op freesjes.nl (klik), hier hebben ze de kraspennen met aan 1 kant een haakse hoek en de andere kant gewoon recht.

Succes met je zoektocht,

Alfons
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Wil Tweeendrie
gast

Re: Waar vind ik dit werktuig?
Hai William,

Probeer het eens bij Harolds Grafik in Rotterdam,  http://www.harolds.nl/

Deze hebben een uitgebreide collectie aan materialen.

M.vr.gr.

Wil Tweeendrie
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Hallo,

Bedankt voor de verschillende links, ik ga (ben) er reeds mee aan de slag (gegaan)!

Met vriendelijke groet,
William
Re: Waar vind ik dit werktuig?
even een tip :  tegenover Willies in de Kruisstraat te  Eindhoven , zit een heel grote winkel  ( Verbeek ) waar je heel veel gereedschapjes , ( kraspennen , glasvezelpennen , allerlei diktes , foamkarton ( architektenkarton))   kan kopen , voor leuke prijzen .....er is nog veel meer bruikbare dingen daar voor de modeltreinhobby , ik koop er regelmatig
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Bij je volgende tandartsbezoek vriendelijk vragen of je een paar van de oude niet meer voor hem bruikbare krashaken (voor verwijderen van plak) van hem mag hebben, hij gooit ze normaal weg. Mvg Rob
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Zeker eens kijken in Houten staat een stand waar je afgedankt medisch materiaal kan vinden.
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Hoi William,

Het lijkt op een kraspen die in metaalbewerkingsbedrijven wordt gebruikt.
Misschien kan je die vinden in een gereedschapswinkel?

Ver.
Frans
Re: Waar vind ik dit werktuig?
Kijk eens bij de Firma  Verbeek , die zit tegenover Willy's in de Kruisstraat te Eindhoven.............je kan Verbeek ook op internet vinden , die verkopen alle soorten  foamboard en kras pennen  , anders gewoon ff bij Pipo's  kijken