Twee jaar terug werd dit onderwerp al bij Aliebengalie besproken.
2x front licht
2x sluitlicht
2x schijnwerpers
2 x rangeersein
Als je dit allemaal goed schakelbaar wilt maken kom je mijns inziens toch iets te kort.
En kun je dat niet reden met een esu 54610.
Alles brand , maar gebeurd dan wel gelijk voor en achter.
Front + sluitverlichting
Sluit + frontverlichting
staan beiden op de lichtbedrading geel / wit (hierdoor is de sluit verlichting niet schakelbaar - bedrading zit tenslotte bij elkaar).
Rangeersein op F1 = groen (branden dan wel allebei de kanten tegelijk) is mb bij rangeren niet erg.
Schijnwerpers op F2 = paars (branden dan ook voor + achter tegelijk) Dit is uiteraard geen goed gezicht.
Nu heb ik alles eerst aangesloten zoals het in het instructieblaadje staat. Daarna heb ik gepoogd om via een BC170 de sluitverlichting schakelbaar te maken via F2 (paarse draad set niet aangesloten op paarse draad decoder, zodat dit niet via F2 gebeurt). Dit blijkt niet te werken.
Een cabineverlichting via aux3 (met versterker) werkt niet.
Een poging om de paarse draad van de setjes te verbinden met aux4 levert geen resultaat op.
Iemand een idee?
Aanvankelijk werkten de sluitlichten bij voorwaarts rijden wel, maar kon ik niet uitschakelen. Bij rijden in achterwaartse richting werkten die niet.
Ligt het probleem bij de setjes of doe ik misschien iets verkeerd? (Heb een lokprogrammer.)
Locomotief is een Piko.