Hallo Forummers,
ik zit hier met een klein dilemma waar ik jullie mening/visie graag op zou willen hebben.
Mijn allereerste loc die ik ongeveer 25 jaar geleden kreeg bij mijn treinbaan was deze loc, een groene uitvoering van de SBB Serie Ae6/6.

Uiteraard is deze analoog, waar meteen het "dilemma" zit voordoet.
Omdat ik mijn M-Rail allemaal heb vervangen door C-Rail kan ik dus geen gebruik meer maken van deze loc.
hierop kreeg ik het grandioze idee om deze middels een goedkoop decodertje, welke ik bij tyrexzuid heb besteld, om te bouwen naar digitaal bedrijf.
Kwam op internet zelfs nog iemand tegen die dit model had omgebouwd.
http://www.musenatrein.com/ombouw_ae66analoog.shtmlDit model kwam volgens de schrijver uit 1996 dus weet niet of die motorisch (nog) identiek is aan "mijn" uitvoering van 25 jaar geleden.
Nu zag ik op MP dat er voor deze analoge loc nog ?100.- werd gevraagd met als commentaar erbij dat ze weinig meer in deze originele staat te vinden waren.
Een soortgelijk model uit bv. startset 28951 zijn voorzien van een MFX-decoder etc. en gaan over de virtuele toonbank vanaf zo'n ?150.-.
Vervolgens rijst bij mij de vraag of ik nu mijn analoge loc zal ombouwen met alleen een decodertje (dus geen hoogvermogenmotor) of dat ik iemand, mogelijk, blij zou maken met dit originele, onaangetaste model en dan zelf een MFX-uitvoering aan te schaffen.
Misschien dat iemand mij ook nog kan vertellen wat er voor nodig is om deze analoge loc
wel met een hoogvermogenmotor uit te voeren en wat dan de kosten hiervan ongeveer zijn.
Ik weet niet of de voornoemde prijzen reeel zijn voor deze loc's, maar hoor graag wat jullie hiervan denken.