Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?

Gestart door Tom donderdag 13 september 2007, 17:20:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Geachte Marklincollega's,

Ik wil bij m'n baantje een soort 'overslagplaats' maken met verschillende soorten stortgoed.
Ik kan natuurlijk heuveltjes van los zand/fijn grind maken, maar het lijkt me beter om daar iets stevigs van te maken.

P.S. Ik heb al geprobeerd om de bodem uit een plastic bekertje te knippen en die vervolgens in te smeren met houtlijm en er vervolgens stortgoed op te strooien, maar ik vind het resultaat niet bepaald natuurgetrouw.

Hoe doen jullie dat?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Maak gewoon heuveltjes van piepschuim en strooi deze vervolgens met het stortgoed naar keuze , kolen, grind (ballast) en zo kun je nog van alles bedenken.
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Geachte Marklincollega's,

Het stortgoed mengen met stijfselpap
en daar heuvels van vormen

Groetjes
Peter R.
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Men neme een rol wc papier, scheure daar enkele vellen af, make deze goed nat, vorme de massa in de gewenste heuvel, smere deze in met verdunde houllijm, stooie daar het stortgoed op. Lang laten drogen van wc papier is doorweekt. Voila: prachtige heuveltjes stortgoed.
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Om nou te voorkomen dat niemand meer naar de WC kan in huize catzeiler :shock: : tissues, papieren servetten en keukenrolpapier is ook te gebruiken.
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
maandverband is minder bruikbaar..................overigens dit van horen zeggen hoor.
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Dit ga ik ook zelf eens proberen.
catzeiler/Gerard bedankt.

Dennis
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Geachte Marklincollega's,

Ik heb zojuist ff getest met natgemaakt toiletpapier.

Ik heb enkele wijnglazen in verschillende groottes genomen. Daar een paar kletsnatte proppen toiletpapier in samengeperst. De heuveltjes op keukenfolie uitgestort. Ze ingesmeerd met verdunde houtlijm en er vervolgens verschillende soorten zand overheen gestrooid.
Et voila: keurig gevormde heuveltjes stortgoed.

Ik denk dat ik de heuveltjes stortgoed na het (lange) drogen nog ga deppen met Woodland Scenics earth colors om de kleuren enigszins overeen te laten komen met de kleuren van de rotsjes op m'n modelbaantje.

Bedankt voor de goede tips :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Als dat geen heuvels worden................. Overigens, ik weet niet of je getrouwd bent of vriendin hebt, maar afgietsels van ***********maken ook mooie heuvels met stortgoed..............
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Dag CatZeiler.

Ik ben getrouwd, maar ik hoef echt niet aan te komen met verhaaltjes van doorweekt toiletpapier op haar lichaam.
Je weet vast wel hoe het gaat in een modern gezin. Ze zou zeggen: 'hou dat natte toiletpapier maar tegen je eigen z*k aan' :-þ
('Vroegah' waren dit soort vragen aan je vrouw trouwens een geldige reden voor een echtscheiding. Namelijk: 's*xu*le perversiteiten' :-þ

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Hoe maak je heuveltjes van/met stortgoed?
Tom.

Weleens aan tegellijm gedacht het is in iedere bouwmarkt te koop,maar een rondje nieuwbouw levert algauw
een aangebroken emmertje met dit spul op bij de terplaatse werkende bouwvakker.
Het grote voordeel van dit spul is dat het snel droogt en dus de ondergrond van je baan niet te vochtig maakt.
Maak dus een modelletje en smeer het in met de tegellijm,nu kan je direct het stortgoed er indrukken en klaar is Tom.
Veel succes het gaat zeker lukken .
Groetjes J&J Vriend