Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

"Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?

Gestart door firstborneagle vrijdag 02 januari 2015, 18:23:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Topic is eigenlijk wel de actuele trein zoals die nu al weer flink aantal jaar rijdt in de huidige samenstelling.

Vroeger was het verhaal ingewikkelder (grootbedrijf) maar volgens mij makkelijker in model.
Grootbedrijf: Het ingewikkelde zat hem in het feit dat de treinen 2 maal per dag naar Hoek van Holland reden. Je had ook nog koerswagens van/naar Hamburg en Denemarken dus zelfs DSB-rijtuigen kon je spotten. Voor de liefhebbers allemaal om van te smullen.
Google op afbeeldingen en je zult de mooiste combinaties aantreffen. Zelfs Silberlingen of Silberfischen liepen als versterkingsrijtuigen mee; laatste waren dan geen toonbeeld van comfort, dat was wel een lange zit vanaf Berlijn!
In de treinen van & naar de Hoek o.a ook rijtuigen van de Russische SZD en poolse PKP.
In model kun je dan aan het winkelen bij Roco en Piko maar niet bij Märklin.
Gaan we nog verder terug naar stoom en dieseltijdperk dan praat je wat locs en rijtuigen weer over heel andere types. Zo kwam de V200 tot de elektrificatie van het grensbaanvak tot in Hengelo. De website van Nico Spilt is ook hierbij een mooie gids maar is er is meer....
Het zou leuk zijn om het chronologisch op tijdperk te zetten met het daarbij passende materiaal.
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Het is bíjna 5jaar geleden dat ik dit draadje gestart heb  en nu is het eindelijk zover dat ik de eerste 2 rijtuigen kan presenteren een 1e en een 2e klas....
Met dank aan de kerstman ;)
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
En welk merk is het geworden?
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Marklin, what else? ;)
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Hmm, daar moeten dan nog wel een paar rijtuigen bij Arend, en een Bistro natuurlijk. Wij hebben in september, nog mee gereden naar Deventer, fijne trein om meet te reizen  :thumbup:
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Oud topic al he...
Leuk dat je de 1e rijtuigen nu hebt.
In het grootbedrijf gaan de ontwikkelingen niet veel sneller: NS is nu aan het denken/voorbereiden/onderhandelen met DB over hoe het sneller kan. Men wil Hercules-locs (kopen of leasen) waar door de locwissel in Bad Bentheim overbodig wordt.  Tevens een aantal tussenstations waar de trein nu stopt overslaan, ook in Duitsland. Maar ja dan heb je inderdaad met DB te maken die daar weer wat andere belangen hebben.  DB denkt trouwens ook over ander materiaal, want de IC-rijtuigen hebben ook hun langste tijd wel gehad.
Eerst was 2021 een streefjaar om dit te realiseren maar dit kan net zo goed 2025 worden....
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Ik heb al 7 rijtuigen klaarstaan o.a.uit de dienst richting Italië. Allen rijtuigen met een deur aan het begin en het eind van het rijtuig. ( Italië worden oudere rijtuigen ingezet zoals de TEN zonder kortkoppelingen. ) bij iedere aanschaf van een rijtuig voor deze trein wordt er weer 1 terug geruild.

Ik zal binnenkort deze nieuwe samenstelling wel even op de film zetten. Groet Arend
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Citaat van: Baanloos op donderdag 26 december 2019, 14:00:45
Oud topic al he...
Leuk dat je de 1e rijtuigen nu hebt.
In het grootbedrijf gaan de ontwikkelingen niet veel sneller: NS is nu aan het denken/voorbereiden/onderhandelen met DB over hoe het sneller kan. Men wil Hercules-locs (kopen of leasen) waar door de locwissel in Bad Bentheim overbodig wordt.  Tevens een aantal tussenstations waar de trein nu stopt overslaan, ook in Duitsland. Maar ja dan heb je inderdaad met DB te maken die daar weer wat andere belangen hebben.  DB denkt trouwens ook over ander materiaal, want de IC-rijtuigen hebben ook hun langste tijd wel gehad.
Eerst was 2021 een streefjaar om dit te realiseren maar dit kan net zo goed 2025 worden....

Zie link: https://www.treinreiziger.nl/dit-wordt-de-nieuwe-intercity-berlijn/
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lijkt meer op een metro dan op een comfortabele lange afstandstrein.
Lowbudget ICE. :(
Vind ik uit, heel erg egoïstisch modelbaan-standpunt, de NS oplossing zo waar aantrekkelijker.
Ach voor die tijd stroomt er nog heel wat water door de Spree, om het maar Berlijns te houden.
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Niks lowbudget. De Talgotreinen vormen een beproefd concept en zijn uiterst comfortabel. Heel geschikt voor dit traject.
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Ja, die waarheid snap ik ook wel hoor.
"Esthetisch" vind ik het alleen minder mooi, maar dat is mijn mening.
Een mooie sterke potente loc met rijtuigen oogt nu eenmaal mooier.
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Maar om terug te komen op de H0 berlijntrein  ;) , hier is een link naar een korte impressie, veel kijkplezier, Groet Arend
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Serieuze sleep zeg....😳
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Een nieuwe update... O:-D

Veel kijkplezier, groet Arend
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Heel erg mooi.

En ja, ik vind loc + rijtuigen ook veel mooier.
Dus echt genieten zo in model.
Top!
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
 :thumbup:

Zeven rijtuigen.
Net als rond 2010.

Mvg. Marcel
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Erg mooi Arend, heb je de artikelnummers van jouw sleep voor me ?
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: "Berlijntrein"rijtuigen ook uitgebracht door Marklin?
Zie post #5 en 7
Later zijn ze op nieuw uitgebracht in hobby uitvoering met kleine verschillen.
Mvg. Marcel