het nieuwe schaduwstation is al wel volop in gebruik, maar nog lang niet af
een deel heb ik met mooie (geprinte) baksteenmuren gemaakt (foto's volgen nog wel een keer). maar ik wilde toch ook nog een soort van stationsgevel hebben.
na wat zoeken kwam ik een mooie rechte foto tegen van een oud blikken Marklin (418) station Friedichshafen.
dit heb ik schaal 1=1 uitgeprint (normaal en spiegelbeeld) en omdat mijn te vullen oppervlak te groot was heb ik wat delen aan elkaar geplakt. de toren is (nog) even vervallen maar 't is wel 3 verdiepingen geworden.
dit is slechts een eerste opzetje, ik wil er nog wat meer diepte in creëeren (balkons er aanzetten en heel misschien de raampjes uitsnijden) en ook het seinhuis Lindental er wat meer in betrekken / aan vastbouwen.
van het weekend kwam ik toevallig (volgens mijn vrouw bestaat dit soort toeval niet, maar dit maal was het echt
) in Rijen een treinenbeurs(je) tegen waar ik nog 3 klassieke Marklin lichtmastjes op de kop heb getikt voor weinig (maar ja, er zitten ook geen kapjes op, maar wél werkende lampjes
) en die passen weer mooi voor het Marklin station.
genoeg te doen dus nog, maar hierbij alvast 2 foto's om een beetje een indruk te krijgen: