Nu de ElektroDampfer klaar is en project Vos ook bijna (zoonlief gaat hiervoor nog buffers tekenen en printen

) werd forumlid Adriaan bang dat ik me ging vervelen

. Hij had viavia 2 oude locs gekregen, oud, incompleet, beetje kapot, kortom volledig WOSA-waardig. Adriaan rijdt digitaal en ombouwen was niet echt rendabel. En toen dacht hij dus aan mij

en vandaag werden er een groene E41 en een BR23 bezorgd.
De E41 heeft een erg zwaar leven gehad en wordt waarschijnlijk een "plukloc"; de BR23 mist de tender. Dat wist ik en ook dat het tweetal onderweg was en toen ik vandeweek langs de etalage van de plaatselijke snoepwinkel fietste zag ik daar zowaar een aantal tenders in de etalage liggen, meest 2-assers maar ook een 4-asser, hoe "toevallig" (?) kan het leven zijn...
Dus vandaag na een snelle check (motortje draait redelijk soepel en in beide richtingen) besloten om die tender op te halen; was er vanmorgen een klant geweest die er 3 had meegenomen incl. de 4-asser

. Maar na even zoeken kwam er nog een antieke 3-asser op de toonbank; geen kunststof maar guß

, een RM809 behorend bij een RM800 loc uit 1950. Nog ouder dus dan Adriaans BR23 uit '59/'60; kan er wat mij betreft prima achter:
Ik had al 2 BR23's (1x dummie), beide 1e versie én dus met kunststof kap. En nu dan een mooie zware met metalen kap én metalen tender

. Nu volgt reinigen, licht oliën, omschakelrelais reanimeren, wellicht een likje verf, ...
Adriaan, erg leuk dat je aan me dacht en nogmaals bedankt voor het opsturen

, ik heb weer wat te doen!