Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Freek op vrijdag 10 maart 2023, 11:19:51Zoals al eerder voorgesteld het wordt tijd dat het manneke een pittige wederhelft krijgt, dat scheelt je vast een hoop ellende Hans.

Inderdaad,
In de olie is geen probleem maar dan achter het stuur van die oranje Volvo kruipen?
Zie hem daar voor de deur staan, met de rechterarm vooruit wijzend naar de heerlijkheden.
Het uniform strak over de iets te bolle buik zodat zijn tevens vooruit wijzende peilstok niet opvalt.
Klaus geeft in de toekomst zonder een pittige wederhelft inderdaad een hoop ellende.
Heb je in de rommeldoos nog een aftandse wederhelft liggen Hans, eentje waar Klaus erg zijn best voor moet doen om haar toonbaar te krijgen?

Vrgr,
Wilko
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Geen Volvo, Wilko. Ik probeer die inspektøre al wel een tijdje in die Zweedse degelijkheid te krijgen, maar het WOSA-hoofdkantoor houdt vast aan dit Oost-Duitse erfgoed klikkie: Wartburg 311. Klaus heeft 'm geërfd van zijn spoorloos verdwenen voorganger Horst.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Oef, heb ik toch een partijtje in kerk gevloekt Hans.
Excuus aan de volvo- en wartburgnisten.
Terwijl ik zelf nog in de laatste heb (mee)gereden.

Vrgr,
Wilko
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
En ik in de eerste :-) !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Tis wel een mooie Wartburg.
Het verhaal trouwens met veel plezier gelezen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Mooi zo en bedankt, Rob. Daar doen we het toch voor :biggrin: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ondertussen... ben ik -in de spaarzame uurtjes die ik er eraan kan besteden- toch maar verder aan het hobbyen. Als eerste maar eens een begin gemaakt aan de olieopslag met als basis de tanks van 2 oude Piko-wagonnetjes:

IMG-20230317-WA0000.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Mooi gedaan hoor
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dag Hans.

Dat ziet er alvast goed uit  :thumbup:
Hetzelfde fraaie bordeswerk voor Tank 3 in een aparte lekbak, plaatsen en dan met elkaar verbinden met wat leidingwerk, flensje hier - flensje daar, nog wat pompen en natuurlijk besturingskasten met kabeltracé erbij.
Ook, een heel leuk werkje in het verschiet!  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ik denk niet dat tank 3 er nog gaat komen Erik; less is more. Bovendien is het bordes van tank 3 al gebruikt om deze 2 tanks aan de voorzijde te verbinden.
Leidingwerk komt er nog wel. Aan boven of onderzijde -of beide?- van de tank.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Prima WOSA-werk, Hans  :thumbup:
De term Pikobello is hier wel op zijn plaats !  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Hanzi op vrijdag 17 maart 2023, 13:49:14Leidingwerk komt er nog wel. Aan boven of onderzijde -of beide?- van de tank.

Bovenzijde ivm veiligheid en onderhoud, maar belangrijker nog: dat het zichtbaar is en wij dus weer wat te bekijken hebben!  :P

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ziet er tot zover prima uit Hans. Tja en er moet olie in die tanks en er ook weer uit. Kijk met spanning uit naar je leidingwerk.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
En weer een klein stapje verder:

IMG-20230319-WA0000.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 :)  Dat ziet er heel realistisch uit, ik ben geen kenner van dit soort installaties maar ik vind het B) en :thumbup:
En dat van een paar oude tankwagonnetjes. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ik ben ook geen kenner, maar dat zal door de puristen al lang onderkend zijn.
Maar ik vind 't er ook prima uitzien en bovendien, er komt toch geen druppel olie uit de grond hier :mrgreen: (kan trouwens ook niet door die "buizen" van massief 2,5 mm² >:-D ).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans, je kan toch Fugro uit Leidschendam een bodemonderzoek laten doen? Zij komen wel op jouw terrein boren hoor! 😂🤣
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ja die ken ik. Paar jaar terug deden ze onderzoek bij de Koningstunnel en daar gingen ze dwars door de stadsverwarming heen; gevolg: kokend water de techniekruimte in :? .

Nee hoor, er wordt hier niet meer geboord. De kapot geboorde trafo is inmiddels vervangen. Het wordt gewoon een stukje bewegende scenery. Klaar.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Tijd om maar weer eens over de definitieve opstelling te brainstormen; voor de laatste keer dan :-) ...

IMG-20230319-WA0002.jpg

IMG-20230319-WA0003.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Leuk leuk Hans
Bij de opstelling op 2 heb je nog ruimte om nog iets meer te zetten...😬😅
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 :roll: Ja, ja, oké, ik brainstorm enorm..................effe wachten.................. :roll:
Ik ben der uit; bij elke keer omslaan van een W.O.S.A kalenderblad de boel verschuiven, dan heb je dubbele pret. :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dag Hans.

Het tankenpark ziet er geloofwaardig uit zo  :thumbup:  :thumbup:
En opstelling twee lijkt mij de meest logische  :wink:
De oplegger met stelconplaten zal al wel onderweg zijn :roll:
Kan die wellicht onderweg wat terreinverlichting meenemen  :idea:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Oké, we houden Klaus' opstelling aan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans, je bent een "floeper", de aandacht richten op de opstelling van je tankjes maar er niet bij vermelden dat je inmiddels een keurig overpad gemaakt heb vanaf de trap achter het stootjuk langs. Slimmerik! Dat is nu een stukje veiliger voor de preiser pompeneurs. (of hoe die lui ook heetten)

Ik ga voor opstelling 2 trouwens. Hekwerkje en een geparkeerde Wartburg van onze eulieboer ervoor. Helaas krijgt hij van de portjee  geen toestemming (vanwege een ondeskundige nase) om op het terrein te komen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Twee, Hans !
En van boompje struikje maken en last but not least; schoorsteenpijpje van de potkachel aan de gevel van het huisje maken  O:-D
( Tis nog voor de oliecrisis op jouw baan )

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Optie 2 Hans.
Mooie opstelling zo en Inderdaad ruimte om er nog wat erbij te zetten wat auto's van de werknemers bijvoorbeeld.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
@ Tony: Die schoorsteen zegt natuurlijk niets, voor hetzelfde geld staat er een oliekachel. Vervolgens is hier sprake van de "oldskool" oliecrisis van 1973. Bovendien wie dicht bij het vuur eulie zit, warmt zich het best.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 19 maart 2023, 21:47:52Dag Hans.
De oplegger met stelconplaten zal al wel onderweg zijn :roll:
Groeten, Erik.
Door het gebrek aan fatsoenlijke wegen wordt bijna alles hier per spoor vervoerd; zo ook een lading stelconplaten ;) :

IMG-20230321-WA0001.jpg

Maar nu ik ze zo op de foto zie mogen de randen wel wat smaller...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Even als test wat platen los neergelegd; ik vind de randen te breed en daardoor te aanwezig. Ik ga een 2e batch snijden en kijken hoe het er uitziet met een smallere rand.
IMG-20230322-WA0000.jpg   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ik vindt het niet verkeerd staan Hans.
Persoonlijk zou ik er niks meer aan veranderen lekker old skool zo lees WOSA waardig deze robuuste stelconplaten. :P

Groet Michel 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans,

Jij doet natuurlijk lekker je eigen ding, maar persoonlijk zou ik niet het hele terrein volleggen met stelconplaten. Juist het originele grijs/groene patina heeft voor mij de nodige charme. Ik zou alleen een rijpad aanleggen. En de randjes inderdaad smaller (en gelijk roestbruin :idea:). We gaan het wel weer zien, het wordt vast mooi :).

Groeten,
Wico 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 8) Ik heb effe gegoegeld op stelconplaten en de rand is inderdaad net iets te dik.
En misschien alleen een rijpad, zou denk ik ook mooi zijn.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ferm, ferm, zoals ze hier zeggen  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dank voor de reacties :thumbup: . Niet helemaal vol leggen dus. En smallere randen en wellicht beter in (roest-)bruin.
Ik had er ook nog met zwarte rand gemaakt, maar dat oogt sowieso te "hard" en te nieuw; vandaar dat ik het met grijs had gedaan. Ze zijn er ook nog zonder rand, maar da's te kaal vind ik.
Wordt vervolgd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dag Hans.

Ik kan mij wel vinden in het commentaar van Wico :wink:
Oja, en stelconplaten hebben ook nog 2 hijsogen (detail met een fineliner)!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ik zou er nul platen neerleggen, Hans.
Wordt er wat mij betreft niet mooier van.
De gehavende ondergrond die al is, heeft al een fraaie uitstraling.
Wat banden sporen, hier en daar wat groen, wat zwerfvuil en -rommel en het bodemplaatje van het huisje aansmeren.

Maar Hans is Tony niet  ;)
Ben benieuwd, hoe je verder gaat !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Grappig dat jullie die ondergrond mooi vinden. Is goedkoop dun wit underlayment voor laminaat dat ik ooit groen heb gekwast met een verf die niet echt goed gepakt heeft en er nu dus van af valt >:-D !
In werkelijkheid is hij minder mooi dan op de foto's dus daar ga ik sowieso wat aan doen; schilderen, strooien, stelconplaten... waarschijnlijk een mix van dat alles.
De hijsogen ben ik ook mee bezig geweest. Fineliner is te grof, misschien met een heel klein schroevendraaiertje echte deukjes induwen. En ook weer niet iedere stelconplaat heeft hijsogen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans, ik heb zo het idee dat die foto een beetje vertekend beeld geeft. Ik denk dat Tony pijn kreeg in zijn ogen van die stelcon platen. (Ik ook trouwens) Ik heb zo het idee dat je die platen iets moet "weatheren" of je het nu vol legt of niet.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Doen een paar dagen zuid-Limburg en vandaag bij Hünerbein in Aken een mooi toegangshek (Faller heeft de foto hiervan niet echt handig op het doosje geplaatst) gescoord voor bij het olieterreintje :) :
IMG-20230324-WA0012.jpg

Het blijft een indrukwekkend grote winkel met heeeel veel keus in treinen, modelauto's en toebehoren!
En dan ook nog 2e hands treinen; prijzen daarvan mijns inziens aan de hoge kant maar wél met garantie.
Zo'n 50 jaar geleden kwam ik er voor het eerst toen mijn vader daar tijdens een vakantie de Märklin P8 kocht; rijdt nog steeds bij mij rond ;) .
De winkel bestaat al 77 (!) jaar :thumbup: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ja, die winkel is een waar El Dorado, Hans  :P
Een wonder, dat je daar alleen met wat hekjes naar buiten gekomen bent !
Zoiets is mij daar nog nooit gelukt  :D

Grtz Tony

Ps. die hekkies zijn wel niet helemaal WOSA, maar veroorzaken gelukkig geen puntenaftrek.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Je koopt zo'n hekwerk alleen al om de Magirus Deutz.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Nu wil het geval dat mijn BP-tankwagen die op diverse foto's te zien is, ook een Magirus Deutz is dus dat zit wel goed ;) !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Vanuit Zuid-Limburg gaan we ook altijd graag wandelen in het schitterend mooie gebied net over de grens in België. Zo ook nu weer, mooie wandeling vanuit Hombourg naar Teuven (koffie met vlaai bij Modern :P ); onderlangs heen en bovenlangs terug.
Op de heenweg kom je dan het Gulpviaduct tegen; één van de imposante bouwwerken van lijn 24 of de Montzenlijn.
IMG-20230325-WA0010.jpg
Gulpviaduct

Op de terugweg kruis je de spoorlijn ongemerkt in het bos omdat hij daar door een tunnel loopt. Even verderop bij Hombourg kom je tot slot nog een diep uitgesneden aftakking vanaf Montzen Gare tegen -ooit een tunnel maar opgeblazen in de oorlog- en nu een Ravél fietspad.
IMG-20230325-WA0009.jpg
Smal en steil trappetje naar de diepe insnijding

IMG-20230325-WA0011.jpg
Nadat de tunnel was opgeblazen is hier kennelijk ook ooit een brug geweest gezien deze resten van een brughoofd en pilaar.

Na een verdiend bierproeverijtje in het café van de plaatselijke brouwerij (Grain d'Orge), eindelijk ook eens een weggetje gevonden waarvandaan het immense rangeerterrein van Montzen betreden kan worden. Helaas, de prachtige oude gebouwen en hoge seinhuizen zijn inmiddels verdwenen. Ook het sporenplan is in de afgelopen periode drastisch ingekrompen en vernieuwd. Wel imposante bovenleidingportalen over 10 (!) sporen!
IMG-20230325-WA0004.jpg

Zie voor meer info mijn eerder geplaatste fotoverslag:
LIJN 24 DE MONTZENLIJN
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
En nog 5 foto's van Montzen Gare:

IMG-20230325-WA0003.jpgIMG-20230325-WA0005.jpgIMG-20230325-WA0006.jpgIMG-20230325-WA0002.jpgIMG-20230325-WA0001.jpg     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Daar wil ik ook wel eens een wandelingetje gaan maken. lijkt me een leuk dagtochtje voor als je niet in de buurt woont.
Evt praktische tips zijn uiteraard welkom.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Hanzi op zaterdag 25 maart 2023, 21:50:38Wel imposante bovenleidingportalen over 10 (!) sporen!
Ha, dat moet je maar eens proberen na te bouwen met C-Gleis. Hoh van 77mm wordt een portaal van circa 80cm. Dat is pas imposant!  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ondertussen... houdt Klaus zich gedeisd en ben ik in zentempo bezig met de WOSA-Öl maatschappij.
De ja-knikker en de opslagtanks zijn inmiddels vervuild en het Hünerbeinhek is groen geworden en heeft ook een plekje gekregen. Alles staat nog los, zo ook de stelconplaten die nog verder behandeld moeten worden. Het gaat nu even om de compositie voor ik eea verder ga afmaken.
Ook nog even op zoek naar een geschikt lantaarnpaaltje.IMG-20230405-WA0000.jpgIMG-20230405-WA0001.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
De eerste foto is WOSA kalender waardig Hans. :thumbup:
Misschien beide containers schuin zetten dat oogt denk ik wat minder rommelig.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Het moet ook niet te netjes zijn Michel ;) .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Waarschijnlijk staan die containers er deels vanwege de opbouw. Hans, je toegangshek zit nu wel een beetje ongelukkig waardoor er een knik komt is het stelcon pad.