Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Mooie aanwinst Hans, of de soundfunctie ook analoog werkt?
Maar als hij het wel doet lekker van genieten, stoom en diesel loc's produceren de mooiste geluiden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
 B) Mooie lok Hans, het is dan wel een fantasie model maar evengoed een machtige machine om te zien, komt in mijn ogen best heel realistisch over. :)
En rijdt bij mij al vele jaren rond over de krapste bogen en met overal bovenleidingmasten, nooit een probleem.
Ik vind het één van mijn mooiste loks. B)
Veel rij en kijkplezier en deze locomotief is gewoon 100 % WOSA. O:-D
(inmiddels heb ik een tweede met condenstender, iets langer, ook geen enkel probleem in krappe bogen)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Dat is zowat de stomer der stomers van Märklin, Hans !
Die heeft bij heel wat mensen - bijna onbereikbaar - op het wensenlijstje gestaan.
Hier ook ! En nog steeds  :P  (Zeker voor een mooi prijsje  O:-D)
De kans op analoog geluid lijkt me nihil; van al mijn digisoundloc's doet alleen mijn V200 dat. ( 39821 met sinusmotor, staat niet bij welke decoder er in zit)
Maar misschien lukt het jou bij dit zwarte monster wel  ;)

En WOSA-waardig is hij trouwens zeker; in de loop de jaren is er aan het model amper iets veranderd.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Wat een joekel van een loc hé. Voordeel is wel dat je weinig wagons nodig hebt om een opstelspoor te vullen.  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Big Boy is groter hoor  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Citaat van: Tony op woensdag 15 juni 2022, 10:40:42
Dat is zowat de stomer der stomers van Märklin, Hans !
Die heeft bij heel wat mensen - bijna onbereikbaar - op het wensenlijstje gestaan.
Hier ook ! En nog steeds  :P  (Zeker voor een mooi prijsje  O:-D)
De kans op analoog geluid lijkt me nihil; van al mijn digisoundloc's doet alleen mijn V200 dat. ( 39821 met sinusmotor, staat niet bij welke decoder er in zit)
Maar misschien lukt het jou bij dit zwarte monster wel  ;)

En WOSA-waardig is hij trouwens zeker; in de loop de jaren is er aan het model amper iets veranderd.

Grtz Tony

Inderdaad, vroeger wel van gedroomd met de M-catalogus erbij :P. En nu gewoon de 3202 versie 1 nieuw op de kop getikt.
Ik was altijd wat huiverig voor de rij-eigenschappen (lang, zwaar, veel wielen, etc), maar t rijdt gewoon perfect en hij is nog sterk ook met z'n 4 antislipbandjes.

Hoewel Horst wars is van al die nieuwe digitale fratsen (ja hij is er toch achtergekomen dat de loc vakkundig is omgebouwd met een M-decoder en geluidsmodule) heeft hij aangeboden om een poging te wagen om de decoder met zijn oeroude Enigma Cypher Machine te herprogrammeren zodat er stoomgeluiden uit die große schwarze Maschine gaan komen.
Zou volgens mij mogelijk moeten zijn, als ik de gebruiksaanwijzing die Ben stuurde goed interpreteer.
En dan maar hopen dat het inderdaad een 60945 is en geen 60946 of 60947 anders komen er diesel-, cq elektro-loc geluiden uit :D.
Wir gehen es sehen zoals Horst altijd zegt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
 @citaat @citaat

Eh Big Boy is niet Duits (Europees) maar Amerikaans en die gekke Yanks moeten altijd alles groter hebben. Dus dat telt lekker niet.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Deze BR53 daarentegen is een "ontwerp van Borsig"  en is de loc die nooit gebouwd is.
Zag pas een Roco BR053, wat dat dan weer is; wss een variant van BR52.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Chique Loc hoor !!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Citaat van: Baanloos op donderdag 16 juni 2022, 17:57:54
Zag pas een Roco BR053, wat dat dan weer is; wss een variant van BR52.

Geen variant van de BR52 maar een hernummering volgens het in 1968 geïntroduceerde computernummersysteem.  Alle series kregen 3 cijfers en geen letters meer zoals de E en de V.

En aangezien er zoveel 52ers waren, was alleen de omzetting naar 052 kennelijk niet genoeg.  De 0110 werd 011. En ook met de 043 en 044 werd wat gerommeld in vergelijking tot de oude nummers 43 en 44. Als ik het goed zeg was de 43 een 2 cilindermachine en de 44 een 3 cilinder en waren 043 en 044 alletwee 3 cilindermachines maar waren de 043ers kolen gestookt en de 044 naar oliestook omgebouwde 44ers.
Makkelijker werd het niet, wel leuker.


Edit: net andersom: de 043 waren de oliegestookte machines bij de DB. De overgebleven tweecilinders uit de klasse 43 waren allemaal in handen van de DR in het oosten gekomen en dus was 043 vrij in het systeem.

Groet,

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Leuk  zo'n oud bouwkitje Leen, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten plaatsen. Dus ik bedank voor het aanbod en wellicht dat een andere WOSA-adept er wat puntjes mee kan scoren ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Horst meldde mij net dat het hem ondanks de nodige inspanningen nicht gelungen ist om met zijn alte Enigma Cypher Machine de BR53 te herprogrammeren zodat er in analoog bedrijf stoomgeluiden uit die große schwarze Maschine gaan komen.
Ook de analoge rij-eigenschappen kon hij niet beïnvloeden met andere instellingen.
Jammer maar helaas, en dat weten we dan ook weer!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Was leuk geweest, als het gelukt was, Hans.
Maar écht missen doe je niks, kan ik je verzekeren; na 3 keer heb je het wel gehoord.
Het geluid moet met m-rails trouwens extra hard, om boven het gerammel uit te komen.

Hoe dan ook, je hebt een flinke parel gescoord  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Zo is dat, Tony!

Even een paar dagen offline geweest... 3 jaar geleden de Liberty Regatta aan boord van tallship De Oosterschelde meegemaakt en toen enthousiast tegen mijn zoon geroepen: als jíj je HAVO haalt gaan wij samen zo'n tripje maken. En dit jaar is dat gelukt, en dus samen aangemonsterd voor een tochtje Kiel-Scheveningen!
Maar eerst met de trein naar Kiel; voor een treinenliefhebber al een cadeautje op zich! Weken geleden al 2 treintickets geregeld (vroegboeken scheelt echt in prijs) van Den Haag-CS naar Kiel. Om even voor achten vertrokken uit DH en om even over half 4 in Kiel aangekomen. Zonder vertragingen en alle overstaps (Enschede  Münster en Hamburg) gehaald! Helaas nagenoeg geen tijd om stations onderweg te fotograferen... Tussen Münster en Hamburg een comfortabele ICE; voor de rest lokale regiotreinen en vooral de laatste van Hamburg naar Kiel was warm en bomvol. Maar ja, het was dan ook het laatste weekend van de Kielerwoche; een gigantisch zeilevenement met in een week tijd zo'n 3 miljoen bezoekers en 400 regatta-starts! In Duitsland zijn op de stations en in de treinen de mondkapjes nog (of weer?) verplicht. Wij hadden trouwens mazzel, we hoorden later van andere bemanningsleden dat het later op de dag drama was geweest met uitgevallen treinen en vertragingen etc.
's-middags en 's-avonds genoten van de drukke festivalsfeer in Kiel; echt groot(s) met heel veel eet- en drinktentjes, overal muziek en 2 kermissen.
In de loop van de avond neergestreken op de Gulden Leeuw een ander tallship waar een kennis van ons bootsman is. De Oosterschelde kwam pas laat binnen met een grote groep feestende Duitsers aan boord (goed voor de inkomsten ;)). Om 1 uur 's-nachts aan boord gegaan, wat gedronken en om half 3 in de hut.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Leuk man zo een zeereisje. Dat is effe wat anders als langs de Rijn flaneren. Heb je al zeebenen?

Overigens die wegwijzer die je hebt gefotografeerd zou ik niet al te veel vertrouwen. Volgens dat ding kom je nergens goed uit als Nepal en Indien al in tegenovergestelde richting wordt aangegeven.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Zeebenen wel, ook niet zeeziek geweest. Toen ik weer thuis was wel anderhalve dag landziek. M'n evenwichtsorgaan had zich kennelijk op het bewegende schip ingesteld en had duidelijk moeite toen alles weer stil stond!
Enne, wat die wegwijzer betreft, die klopt wel degelijk,  echt waar!  In Kiel dan; hij stond in een gebied waar uit al die landen eettentjes waren opgebouwd :P.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Allereerst gefeliciteerd met jullie HAVO diploma  :thumbup:
Dat is alvast in de pokket  :P
Langs de Rijn flaneren is natuurlijk leuker, maar dit reisje kan er ook wel mee door  O:-D
Ben wel benieuwd, hoelang de terugreis duurde.

Grtz Tony
( die landziekte lijkt me meer een kater trouwens  B) )
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Hans,

Aller eerst gefeliciteerd voor je zoon met het behalen van zijn HAVO diploma. :thumbup: :thumbup:
En bedankt voor het leuke helaas te korte reisverslag maar de foto's maken een hoop goed. ;) :P

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Hans,

Wat een leuk vader-zoon moment hebben jullie samen beleefd :thumbup:. Er is blijkbaar meer in het leven dan alleen maar treintjes :).

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Zeker weten Wico, ik kan dit iedereen aanraden. Het was weer fantastisch om mee te maken. Het schip, het meewerken in 3 shifts, op volle zee de zon onder zien gaan én ook op zien komen. Om 2 uur 's-nachts een gigantische breefok strijken en met 6 man opvouwen. En even verderop met 10 knopen boven de waddeneilanden langsvliegen onder een schitterende sterrenhemel met in de verte de vuurtorens van de eilanden en Den Helder!

Zondagmiddag zijn we uitgevaren vanuit Kiel en op de motor naar de sluizen van het Noord- Oostzeekanaal gevaren, daar geschut en overnacht in Rendsburg; bekend om de Hochbrücke maar daarover later meer want die foto's moet ik nog even overzetten. De volgende dag doorgemotord en in Brunsbüttel weer door een sluis om het kanaal te verlaten. Op de Elbe 3 knopen stroom mee, maar de wind recht tegen. In de verte Helgoland zien liggen en verderop de zeilen gehesen. Allemaal handwerk, er zijn geen lieren aan boord (behalve dan voor de ankers) en je bent even zoet met 9 zeilen! Dinsdag heerlijk gezeild en echt verbazingwekkend veel windmolenparken gezien.
's-Nachts een indrukwekkend schouwspel van luminicerende algen; iedere golf leek neonlicht uit te stralen, fantastisch! Lekker doorgezeild en woensdagavond in Scheveningen afgemeerd.
Heerlijk, op zijn tijd de handen uit de mouwen en verder onthaasten in optima forma!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Dat moet een zalige trip geweest zijn  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Hallo Hans,

Jaloers makend tripje! O:-D Lijkt me geweldig om dat te doen: Het Kielerkanaal was in mijn varende tijd een bekend stukje en ook al eens binnengelopen in Scheveningen. (op een 1e paasdag met mooi weer, dus veel bekijks :P )

Mooie beleving! :thumbup:


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Genoeg zeilplaatjes, dit is een treintjesforum!
Terug naar de treinen dus, en wel naar een bijzondere spoorbrug over het Noord-/Oostzeekanaal bij Rendsburg.
De brug stamt uit dezelfde tijd als het schip waarmee we er onderdoor voeren; meer dan 100 jaar oud. Door de hoogte van 68 meter zijn er aan beide kanten soort helixen gebouwd en als kers op de taart hangt er een zweefpont aan de onderkant van de brug.
Welke modelbouwer durft het aan ;)?
Meer info: Hochbrücke Rendsburg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Bijzondere brug Hans, een zweefpont had ik nog nooit eerder gezien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
 :) Hans, jij hebt een leuk uitstapje gemaakt met zoonlief zo te lezen.
Mooie foto's van de trip, zo'n zeilboot is toch ook een mooi stukje techniek. B)
En die spoorbrug is ook een heel mooi exemplaar, een echte old skool gebouwde brug.
Dank voor de leuke fotoreportage. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Het reisje wordt mooier en mooier, Hans  :thumbup:
Nog even en ik wordt jaloers  :P
(Op het zeeziek na.......)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Waarom jaloers worden Marcel & Tony? Boek gewoon zelf eens zo'n tochtje en geniet!

@citaat zeeziek ben ik niet geweest, hooguit ern beetje landziek toen ik weer op de vaste wal was. En ziek klinkt dan weer nogal heftig, ik liep gewoon nog een dag te schommelen, da's alles.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
 @citaat Helaas ken ik de zeeziek-ervaringen wel, Hans  :?
Vandaar dat ik nooit aan zo'n tocht ga beginnen. Hoe mooi ook.

Maar ik heb van je foto's genoten  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Hi Hans,

Mooie foto's en ook een beetje jaloers op jullie zeiltocht.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Waarom jaloers worden Harald? Boek gewoon zelf eens zo'n tochtje en geniet!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... van Kiel naar Scheveningen !
Hi Hans,

Veel gezeild en ook catamaran-wedstrijden maar helaas maar een keer gevaren met een klipper op het IJsselmeer.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Deutsche scenery inspiratie
Gutemorgen, grüße aus Deutschland :wink:.
Tijdens een mooie wandeling kwamen we gisteren deze burcht/stad tegen. Wellicht voor iemand een inspiratiebron voor wat mooie scenery?
Het is trouwens Reifferscheid in de Noord-Eiffel.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Deutsche scenery inspiratie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Deutsche scenery inspiratie
Da's inderdaad een mooie scenery-inspiratiebron, Hans  :thumbup:
Als je weer thuis bent, kun je meteen aan de slag  :D

Grtz en geniet ze daar !
Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Deutsche scenery inspiratie
Geniet van jullie verlof Hans
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
Gisteren op weg naar huis van de vakantie nog even op perron 1 in Simpelveld neergestreken voor koffie met vlaai :P.
Vanwege de droogte en het daarmee samenhangende brandgevaar werd er niet met stoom gereden maar met dieselloc 2215.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
Mooie afsluitert, Hans  :thumbup:

En fijn op tijd, om morgen bij Remkes aan te schuiven !
Kan die stikstofcrisis tenminste ook afgesloten worden  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
Hans,

Vijf voor twaalf is iets te vroeg voor een heerlijke Affligem, maar koffie met vlaai is een lekker alternatief :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
Hoezo, Wico? 5 voor 12 dus de 5 zat in de klok ;)!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
En heel vroeger in het roomse Zuiden:
Na de mis, direct door naar de kroeg.
Wel eens van Fruhschoppen gehoord? In gebruik in de naburige Duitse bondsstaten maar ook in Limburg is men er niet vies van.
De oorspronkelijke betekenis van Frühschoppen is nadat de de eerste Heilige Mis in de kerk is afgelopen, men zich tegoed doet aan bier, schnapps of wijn en regionale hapjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... koffie met vlaai ZLSM
 :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Afgelopen week onze vakantie voortgezet in zuid-Limburg en veel gewandeld door het mooie zuid-Limburgse landschap. Én net over de grens in België; blijft een mooie streek met heel veel -vaak inmiddels vervallen- spoorlijnen.
Één wandeling was rond Hauset, het brongebied van de Geul en de HSL-lijn over de Hammerbrücke; zie raadplaat: HSL en Hammerbrücke
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Frühshoppen: ik heb nooit geweten wat dit betekent. Maar kan mij wel een Duits tv-programma van die naam herinneren. Of dat programma nog bestaat, zou het niet weten. Ik kijk nog maar sporadisch naar tv.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Een andere wandeling zijn we gestart in Sippenaeken en daarvandaan langs chateau Beusdael naar Hombourg.
De spoorlijn in de diepe uitsnijding aldaar is inmiddels getransformeerd tot RaVél (fietspad over voormalig spoortracé). Ooit was dit een tunnel, maar in de oorlog is deze opgeblazen waarna de diepe insnijding door de berg is overgebleven. Maar daar heb ik al eerder over geschreven in een verhaaltje over Lijn 24 de Montzenlijn
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Bij voormalig station Hombourg is de verzameling historisch materieel de afgelopen jaren nog wel wat gegroeid. Wat hier ooit de plannen mee zijn is mij onbekend; wél een mooie inspiratiebron (foto 3) voor de weatheraars onder ons ;). Ook staat er een intrigerend locje (foto 2) met passagiersruimte aan voor- en achterzijde; wellicht ooit gebruikt voor personeelsvervoer op het nabijgelegen gigantische rangeerterrein Montzen-Gare (?).
Feit is helaas wel dat -door de aanleg van de RaVél- station Hombourg haar aansluiting met het spoornet verloren heeft...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Na een heerlijke lunch bij de plaatselijke brouwer in Hombourg door richting Montzen-Gare. Ooit een giga station en rangeerterrein waar treinen gesplitst en opnieuw samengesteld werden, voorzien van een extra loc voor het tracé naar Aken en ook vindt daar de spoorwissel links-rechts ( D rijdt aan de andere kant tov B ) plaats. Inmiddels is het station nog steeds kilometers lang maar wel behoorlijk afgeslankt en veel van de oude gebouwen en seinhuizen zijn gesloopt...
Zoeken naar een mooi fotopunt aan de noordzijde is niet gelukt, klaarblijkelijk moet je daarvoor aan de zuidzijde zijn. Toch een paar plaatjes vanaf een viaduct aan de westkant aan het begin van Montzen-Gare.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Die locs en wagons zijn serieus geweathered... >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
dat station komt me bekend voor... ;) ; die crèmekleur is wel heel passend :thumbup:


mvg,
Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Dat is een leuke trip geweest Hans, die NS diesel heeft ook wel wat op station Simpelveld weer eens iets anders dan stoom  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare


Hans, zonder blikken of blozen een Medway op de foto zetten..... daar zal menig spoorwegfotograaf jaloers op zijn.

Trouwens, dat vreemde locje, dat diende om inspectieritten uit te voeren op het net....


Mvg, Luc
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hombourg & Montzen-Gare
Interessant spul op de pixels gegooid, Hans  :thumbup:
En inderdaad een heel mooi gebied om te vertoeven !

Grtz Tony