Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

Jongslog en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Die politiebus doet me denken aan een DDR ontwerp. Vooral die spuuglelijke koplampen en dan ook nog zelfmoorddeuren. Nou ja het is maar voor de politie, dan mag het.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Ja de Italiaanse styling van Michelotti is voor een groot deel versoberd door Van Doorne, maar ligt wel degelijk ten grondslag aan de 700, 55, 66 en 77. De 77 is nooit door Daf op de markt gebracht maar werd de 343 na de overname door Volvo.
En natuurlijk moest er ook een souvenirtje mee naar Lilleby-Altenstein, dit is en blijft natuurlijk een treinbaanforum :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Ze boffen in Lilleby en Altenstein, Hans  :thumbup:
Een fraaie truttenschudder aan het wagenpark toegevoegd  :P
Zo'n vuilniswagen op schaal zou ook niet verkeerd zijn.....

Die DAFjes waren verrassend ruim trouwens ! Kon je goed met vier grote kerels in zitten  ;)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Vuilniswagen?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Hans,

Bedankt voor het leuke fotoverslag :thumbup:. Die Parijs Dakar vrachtwagens stonden vroeger in model op mijn slaapkamer :). En ook nog een schattig dafje gescoord voor op de baan :P. Die vuilniswagen zie ik trouwens ook nergens, maar je weet nooit wat ze bedoelen met dat Limbabwiaanse dialect :?.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Prachtige aanwinst die Daf Hans. :thumbup:
Denk dat Tony die politiebus voor een vuilniswagen aanziet.:D

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Derde foto  B)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Yep, ik zie hem nu ook. Ik denk dat ook de blauwe vrachtwagen er achter een vuilniswagen is. Mijn vader was vroeger "Hoofd van de Reinigingsdienst" zoals dat toen zo mooi heette. Daar reden ze ook met zulke DAF vuilniswagens. In de vakanties mocht ik als klein ventje dan weleens een route met die mannen mee rijden. Mooie jeugdherinneringen :thumbup:.   

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
 B) Hans, dat zijn hele mooie en minder mooie Dafjes. Die oranje coupe had wel eens een verkoopklapper kunnen worden, daar lijkt me niks mis mee. B)
En die coupe met spitse neus heeft ook wel wat, maar waarschijnlijk een beetje te gedurfd. :roll:
De Renault Alpine is natuurlijk legendarisch, de Franse Gendarmerie rijd wederom in het laatste model Alpine.
En natuurlijk leuk dat Lilleby-Altenstein een Daf rijker is, ook een Preiser is maf en rijdt in een Daf. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Och Henk, wat een harde commentaren op die schattige Daf 55! Het is voor de jaren 50 op autogebied best een fijn gebakje.
Zeker geen scheurijzer en niet spectaculair qua prestaties op het achteruit rijden na, misschien.
En die politiebus is toch net zo schattig? Met Lego kun je hem heel mooi namaken.
En de 1:87 modellen schitteren ergens tussen Lilleby en Altenstein.

Groet,

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Citaat van: Tony op zondag 13 februari 2022, 18:38:32
Derde foto  B)
Oooh die, ja inderdaad 2 vuilniswagens op de achtergrond.
Kwam er thuis pas achter dat ik eigenlijk te weinig foto's van de vrachtwagens heb gemaakt. En dan stond er ook nog een schitterende oplegger-bus voor Philips personeel; óók niet gefotografeerd... :?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Ha Hans,

Ja het DAF-museum is echt de moeite waard. Het is mooi opgezet. En veel restauratiewerk is (en wordt nog steeds) door vrijwilligers gedaan, waarvan de meeste oud-DAF-medewerker zijn.

Groet,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Die grijze vuilnisauto heeft een speciale vuilcontainer. Om de container goed vol te krijgen werd de container regelmatig omhoog gekiept, vandaar de ronde voorkant.
Destijds was er ook een bouwtekening in een hobbyblad. Daarmee kon je deze vuilnisauto in ietwat gemodificeerde uitvoering op schaal nabouwen.
Mijn vader heeft zo 'n model voor mij gebouwd toen ik een jaar of 5 was.
Het model heb ik nog ergens. Ga hem opzoeken als ik tijd heb en zal er dan foto' s van plaatsen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
 @citaat Ja !!! Dat omhoog kiepen vond ik als kind altijd prachtig om te zien  :P

Ik heb er een filmpie van gevonden...uit mijn lievelingsjaar 1964 nog wel  :thumbup:
Vanaf minuut 2.30 vol in actie te zien.



Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Citaat van: Hanzi op zondag 13 februari 2022, 17:02:17
Maar ook unieke prototypes inclusief een afzichtelijke blauwe beachDaf, ooit geschonken aan t koninklijk huis.
Je bedoelt deze:
Filmpje beachDaf
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
ja inderdaad, die dus, Bas :mrgreen:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Fijne foto's. Die Dafjes zijn toch een stukje nostalgie. Ik was er wel verbaasd over wat een fraaie ontwerpen Michelotti op z'n naam heeft staan. De meeste kende ik wel, maar de combi had ik nog niet gemaakt.

Zo'n grijze vuilniswagen zou op mijn baan ook prima staan, dus kom maar op dames en heren fabrikanten! :) :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Citaat van: Hanzi op maandag 14 februari 2022, 15:26:44
ja inderdaad, die dus, Bas :mrgreen:
Ik mag deze ook graag bekijken :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Zozo, al een tijd niks gepost in m'n eigen topic 8o. Druk met andere -overwegend leuke- dingen.
Maar nu toch wel weer wat vermeldenswaardigs. Nu het voorjaar toch echt is aangebroken komen ook de klassieke autoclubs weer uit hun winterslaap. Bij Wico en Erik waren het de Opels. Maar hier had de VKV (VolvoKlassiekerVereniging) regio Lilleby-Altenstein onlangs haar voorjaarstoerrit, welke eindigde met een volumineus diner-dansant in het Faller hotel. De heren op het terras hebben duidelijk al wat te diep in het glaasje gekeken :P; van de rest gaan ten tijde van de foto de beentjes van de vloer onder het genot (?) van de deuntjes van Musiker Tom.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
 B) Dit merk auto oogt toch wel wat beter dan die alledaagse Opeltjes. :D
Tis duidelijk dat de Lilleby-Altenstein Preisers smaak hebben. O:-D
:o) Wat ik dan alleen niet goed snap is dat ik zie een paar Volvo stationwagens maar er is geen station te bekennen, best verwarrend. :P

Dirk-Jan (Opel rijder)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Hans,

Nog even en we kunnen ook een modelauto club kalender uit gaan geven :P. Het is een mooie verzameling zo bij elkaar :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Voor de geïnteresseerden vlnr:
P120 Amazon 4d, PV544 Katterug, P120 Amazon 4d, P1200 Amazon 4d, P130 Amazon 2d, P210 Duett, 145, P210 Duett, P220 Amazon Combi en tot slot de F1210 truck.
Eigenlijk vreemd dat de club nog geen P1800 binnen haar gelederen heeft :?.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Hans,

Dat is een mooie verzameling Volvo's bij elkaar. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Dat VKV-treffen met die blinkend opgepoetste vehikels is erg fraai in beeld gebracht, Hans  :thumbup:
De locatie is uitstekend gekozen ! Mijn hart smelt, bij het zien van het oldskool Faller hotel  :favorite:

Maar goed, dat er op het moment van de opname geen trein voorbij kwam denderen !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
Beetje stil in dit topic... lekker met vakanties bezig; met Hemelvaart de caravan in de Belgische Kempen neergezet en laten staan om 'm dit Pinksterweekend weer op te halen.
Gisteren slechte weersvoorspellingen én de eerste zondag van de maand dus op naar Beringen. Voor de liefhebbers van oude industriële gebouwen en met name steenkoolmijnen wat foto's ter inspiratie voor de modelbouw:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
Mooi dat dit industrieel erfgoed behouden is door de Belgen! In Nederland is direct na het sluiten van de mijnen alles verwijderd. Eerste zondag van de maand zijn er in Beringen uitgebreide rondleidingen mogelijk, onder leiding van ex-mijnwerkers. Erg boeiend, jammer dat je hier niet meer onder de grond kan zoals in Blegny; maar deze mijn was ooit wel veel groter. In de gloriedagen 7000 werknemers en in ploegendienst continu 1700 man onder de grond. En "onder de grond" was dan op een diepte van 800 meter en tot 8km ver weg! Een uur reizen vanaf de kleedkamer naar je werkplek was geen uitzondering.
Nog een paar plaatjes:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
Gigantisch complex, waarvan er ook al wel het eea is gesloopt. Delen worden nog gerestaureerd en diverse gebouwen zijn in gebruik door allerlei bedrijven, zo is er een duikschool in de oude watertanks van de kolenwasserij; ideaal om zo het behoud van het complex te bekostigen.
Ook de steenbergen worden goed gebruikt; ééntje is natuurgebied en de andere is te beklimmen via een avontuurlijk touwparcours of met de mountainbike. Gezien de stortregen hebben we dat maar aan ons voorbij laten gaan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
En in de 3 dagen dat we tussendoor thuis waren kwam ik bij de plaatselijke snoepwinkel -waarvan ik de naam niet zal noemen- een leuk locje tegen uit 1979 maar nooit gereden dus (klink)nagelnieuw.
Maar daar moet ik eerst eens wat foto's van nemen, dus wordt vervolgd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Mooie foto's Hans :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... VKV-regio Lileby-Altenstein
Mooie foto's van jullie leuke uitje Hans. :thumbup:
Kom maar op met de foto's van je nieuwste aanwinst.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Sorry Michel, nog steeds geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken; tot die tijd moet je het met het doosje doen ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Hans  8o had het doosje even opengemaakt  :)

Mooie serie foto's van jullie uitstapje  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Hans,

Zeg maar doos ipv doosje. ;)
Je maakt het wel lekker spannend zo. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Cheese, lokje zegt hij. Gezien de afmetingen van de doos is het wel iets meer dan dat. En dan zo treiterig doen met een gesloten doos, nog niet eens een teaser met een (half) catnummer. Komkommertijd zeker. Kom op he, laat ons niet versmachten.  :(
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... steenkoolmijn Beringen
Dag Hans.

Citaat van: Hanzi op maandag 06 juni 2022, 19:45:54
Voor de liefhebbers van oude industriële gebouwen en met name steenkoolmijnen wat foto's ter inspiratie voor de modelbouw:

Erg fraaie foto's van indrukwekkende bouwwerken :thumbup: :thumbup:
Dank voor het delen, afgedankt industrieel erfgoed is interessant!
Voor een zeker topic op dit forum ben ik al druk bezig om
het voorbeeld van de door Faller uitgebrachte bouwdoos van
de Mariënschacht te vinden, maar dat valt nog niet mee :roll:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
 B) Mooie foto's inderdaad van dat complex. :thumbup:
En laat dan nu maar zien wat er in die Märklin doos zit, we willen het nu wel eens weten. :roll:
:o) Of ligt je fotorolletje nog bij de fotowinkel om te laten afdrukken? :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Is die foto van de doos nu de cliffhanger tot het begin van het nieuwe seizoen in september ? ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Komaan Hanzi , opendoen!!!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Wat een ongeduld hier. Alle goede dingen komen langzaam  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Zo is dat Wim, maar oké, wie A zegt moet ook B zeggen, dus net maar even wat foto's geschoten op de behaaglijk warme zolder ;).
De kenner had 't natuurlijk al kunnen raden aan de hand van de lengte van de doos: die is aanzienlijk en dat geldt ook voor de loc die er uit kwam.
Een BR53 (3102) in nieuwstaat; ooit waarschijnlijk alleen even een testrondje gereden om tezien of de ombouw naar digitaal geslaagd was. NIET aan Horst doorvertellen, anders ben ik de vergaarde punten voor deze uit '79 komende beauty gelijk weer kwijt.
Rijdt prima op m'n analoge baan  hoewel de reactiesnelheid wat sneller zou mogen. Als ik de trafo "opendraai" totdat hij gaat rijden rijdt hij eigenlijk al te snel om mooi langzaam op te trekken. Trafo iets minder "opendraaien" en wachten tot hij gaat rijden ziet er mooier uit  maar vraagt wat gewenning.
Is dit nog in te stellen op de decoder?
Zie 5e foto; geen idee wat voor type decoder het is. Tot mijn verrassing zit er ook nog een speakertje in; kan dat ook "aan" op analoog?





Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Da's niet verkeerd Hans...
Zelfs mooi !

De decoder zal je moeten programmeren ?
Heb je daar de spullen voor ?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst?
Wat een schitterende loc Hans het je aangeschaft. :thumbup:
Op je vragen over de decoder en speaker kan ik je helaas geen antwoord geven.

Veel rijplezier met de aanwinst toegewenst en een filmpje zou zeer op prijs gesteld worden. :P

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst! BR53!
Nee ik heb geen spullen om 'm te programmeren, maar de winkel waar ik 'm gekocht heb wel. Mogelijk dat zij t ook weten, maar ik wil niet afgescheept worden met "kan niet" ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst! BR53!
Ik zie een Marklin sounddecoder en als'ie het doet komt er ook geluid uit bij analoog bedrijf. Maar ik zou zeggen: niet doen, lekker de radio aanzetten.

Gr, Ben.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst! BR53!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst! BR53!
Gefeliciteerd met deze enorme nieuwe aanwinst, Hans!
Geen problemen met de uitzwaai van de ketel op jouw M-rail baan?

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Ben, staat het geluid dan standaard aan op analoog of kan dat nog aan en uit gezet worden met een programmer of zo. Als ik t zat ben trek ik t stekkertje er gewoon af.
En weet jij of de reactiesnelheid/beginsnelheid op analoog ook nog in te stellen is?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
Hans,

Wauw wat een kanjer. Stomers zijn niet echt aan mij besteed maar deze maakt wel indruk hoor :thumbup:. Jammer dat ie digitaal is anders had ie zeker op de WOSA kalender 2023 gestaan :o).

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
 @citaat @citaat Ja dat kan aangepast en ingesteld worden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... BR53 met geluid op analoog?
@citaat Ja joh, leuk fantasie-lockie. Ooit wel serieus ontworpen in WO-2 en er schijnt zelfs een onderstel gebouwd te zijn. Maar is nooit afgebouwd en heeft dus nooit gereden.
Totdat M de ontwerptekeningen kreeg en 'm alsnog gebouwd heeft :thumbup:.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe aanwinst! BR53!
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 12 juni 2022, 16:50:15
Gefeliciteerd met deze enorme nieuwe aanwinst, Hans!
Geen problemen met de uitzwaai van de ketel op jouw M-rail baan?

Groeten,

Erik.
Uitzwaai valt reuze mee en geeft gelukkig nergens problemen op mijn M-baan die qua vrije ruimte profiel etc. werkelijk nergens aan voldoet.