Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... kerstcadeautje !!!
Prachtig(e) kerstcadeau(s) heb je gekregen Hans. :) :thumbup:
Wel lekker om aan het eind van het jaar nog wat WOSA punten binnen te halen. :P
Fijne feestdagen toegewenst en een goed uiteinde.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... kerstcadeautje !!!
Hallo Hans,

Wat een verwennerij en leuke fles. :P

Maar dat gaat wel goed komen.

Prettige feestdagen en en goed en gezond 2022.
En hopelijk weer een beetje normaal 2022.

En dan kunnen we elkaar weer een keertje tegenkomen.

M.vr.gr. Erwin

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... kerstcadeautje !!!
Drie leuke wagons en een fles the Glenlivet, jou dag kan niet meer stuk  :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Zoals ik al schreef, staat de 4076 een paar milimeter hoger op z'n draaistellen dan de 4050's. Opgelost door de bevestigingspunten iets af te slijpen, net als wat steunpuntjes waarmee de kunststof kap op de blikken bodem rust. Nu zijn ze alle 3 even hoog. En wat rijden die oude rijtuigen toch weer heerlijk probleemloos! De 3038 doet zijn naam als sneltreinloc alle eer aan, maar ook dat is geen enkel probleem voor dit stammetje. En al googlend kwam ik er achter dat deze trein niets minder is dan de fameuze Le Mistral!  De inwoners -inclusief natuurlijk Horst- van Lilleby en Altenstein waren dan ook terecht in hun nopjes met het bezoek van "Le Mistral en tour"!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Hans,

Heerlijk kijkvoer die "Mistral en Tour"; dat scoort wat mij betreft douze points! Er er zijn weer wat platen toegevoegd aan de map "WOSA kalender 2023" :P.

Fijne jaarwisseling,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Hans,

Wat een heerlijk sleep is dit geworden zeg. :thumbup:
De kleuren van de loc en wagons passen perfect bij elkaar en de foto op de brug is gewoon smullen kwijlen zo mooi is die.
Veel rijplezier toegewenst met deze mooie sleep.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
 B) Nou Hans, dat is een hele mooie afsluiter van het jaar, letterlijk en figuurlijk een plaatje. B) :thumbup:
Zo'n Mistral hoort helemaal thuis op je baan, op en top Old-Skool.
Van mij geen Douze Points maar heel veel WOSA points. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Mooie sfeer foto's. Deze samenstelling past zeker mooi bij elkaar!

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Wico heeft me de woorden uit mijn toetsen getypt, Hans !
Buiten het feit dat het totale ensemble erg fraai oogt en ook de precies de oldskool-lengte ( loc+3 lange rijtuigen ) heeft, zijn ook de foto's van grote WOSAwaarde  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dat betekent in dit geval, dat er al 2 maanden van de WOSA-kalender 2023 vergeven zijn !
Dat wordt nog een hele kluif om het komende jaar alsnog een plekje te veroveren  ;)

Je kunt de toekomst dus met een gerust hart tegemoet zien  8)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Dank voor de positieve reacties. Maar om nou 2 maanden te vullen met dezelfde trein is echt te veel eer hoor! :wink:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
 :o) Dan kan er wel eentje op de dertiende maand, staat ie er toch twee keer op. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Prachtig die Loc 👌
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Op Catawiki is een plaatje te zien van een loc die nog beter zou passen. Alles kan beter hé  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Inderdaad  alles kan beter ;). Leuk zo'n extra tekstschild, niet origineel Märklin volgens mij.
Ook de inox rijtuigen die er bij mij achter hangen missen het opschrift Le Mistral. Ik weet ook niet of ze dat in het echt allemaal hadden; op de Lima-versie staat het wel.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Ik geloof wel dat het schild origineel is, maar je komt het enkel tegen op Märklin/Hamo locs.
Weinig info over te vinden...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Citaat van: Hanzi op vrijdag 31 december 2021, 09:36:09
Dank voor de positieve reacties. Maar om nou 2 maanden te vullen met dezelfde trein is echt te veel eer hoor! :wink:

Je hebt nog (bijna) een heel jaar om andere fraaie platen van deze kwaliteit te plaatsen, zo krijgen we meer variatie :D.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Wat mij betreft toch foto 1 en2, Hans  :P
Deze trein zie je niet zo vaak en mag er gerust 2x op.
En op oldskoolbanen rijd je sowieso rondjes, dus zie je zo'n ding toch vaak voorbij komen  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Hier nog 2 plaatjes van een behoorlijk bespeelde (zeg maar afgeleefde :?) stokoude Lima versie van een inox-rijtuig maar wel met de tekst Le Mistral erop. Ooit is dat embleem door een onverlaat (ik vrees ikzelf) rood geschilderd...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Citaat van: antonv op vrijdag 31 december 2021, 11:06:04
Ik geloof wel dat het schild origineel is, maar je komt het enkel tegen op Märklin/Hamo locs.
Weinig info over te vinden...
Toch is het ook bij de Hamo loc's eerder uitzondering dan regel als ik de plaatjes op het web mag geloven.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Persoonlijk vindt ik jouw loc mooier Hans het woord Mistral overheerst wel heel erg vind ik.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... foto's van "Le Mistral" op tournee
Ja, dat is wel waar Michel en ik vraag me toch nog steeds af of het origineel is, zeker als ik in dit topic
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=68675.msg1196333#msg1196333
lees dat de teksten altijd gedrukt zijn en er geen losse plaatjes werden gebruikt door Marklin; weliswaar gaat het daar om een Capitole maar ik trek dat maar even door naar de Mistral.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Vandaag eens gekeken wat de langst mogelijke rijweg is over de vele sporen tussen Altenstein en Lilleby zonder een wissel te bedienen. Het resultaat is 2 minuten kijkplezier met de TEE die het rondje volbrengt :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Hans,

Wat een heerlijk filmpje! Ik ga hem nog een keer bekijken :thumbup:. Nog een gratis tip: als je de trein wat langzamer laat rijden, duurt het rondje nog langer :o).

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Ik heb ook 2x gekeken, Hans  :P
Heerlijke rit !
Wat me wel opeens opvalt, is dat je nog best veel groen zou kunnen poten.
Het oogt allemaal nogal bruin/verdord.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Ha Hans

Net je filmpje bekeken.
Genieten hoe je Tee Ram over je baan rijdt, hij heeft er duidelijk zin in.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Hoi Hans wat een leuk filmpje van een mooie baan.

Gr Wim
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Citaat van: Wico op vrijdag 21 januari 2022, 21:54:27
Hans,
Wat een heerlijk filmpje! Ik ga hem nog een keer bekijken :thumbup:. Nog een gratis tip: als je de trein wat langzamer laat rijden, duurt het rondje nog langer :o).
Groeten,
Wico
Dank je Wico, de TEE rijdt al op halve kracht, en hij moet natuurlijk nog wel de "bergen" met WOSA-stijgingspercentages op komen!

Citaat van: Tony op vrijdag 21 januari 2022, 22:29:19
Ik heb ook 2x gekeken, Hans  :P
Heerlijke rit !
Wat me wel opeens opvalt, is dat je nog best veel groen zou kunnen poten.
Het oogt allemaal nogal bruin/verdord.
Grtz Tony
Jij ook bedankt, Tony, de kleur ligt deels aan de verlichting (klassieke lichtslang) en bovendien is t winter.  Zal morgen met daglicht eens kijken of deze tour ook in tegengestelde richting mogelijk is en daar ook een filmpje van schieten.
En ja, je hebt gelijk, ik moet nodig wat bomen planten; kan je Carl en Mats niet ff langssturen ;) ?

Wim en Erik ook bedankt voor jullie positieve reacties :thumbup: !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Leuk idee Hans om de langste rijweg te maken zonder wissels te verzetten, de TEE is een mooie tijd onderweg voordat hij weer bij het begin punt is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Dank je Peter, en ik lag net te bedenken dat t waarschijnlijk nóg langer kan; zo maar eens proberen :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
Erg leuk die video van de TEE. Geeft ook een mooi beeld van je treintafel. Het ziet er gaaf ut!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TEE on tour
 B) Het is een prachtig overzicht van je WOSA baan, tis heel veel kijkplezier en de RAm TEE pruttelt mooi over je baan heen. :thumbup:
En ik schrijf pruttelt, ik heb van horen vertellen dat vroeger de bijnaam voor de RAm koffiepot was, zodoende deze omschrijving. :roll:
Ik wil Herr Otto het filmpje ook nog laten zien, die zal wel zeer onder de indruk zijn. B)
En die kan dan ook het WOSA Buch erop naslaan om de punten toe te kennen.
:o) Maar ja, die zat tot laat vannacht te zuipen in de Karussell-Bar, daar komt nog niks zinnigs uit. :D
En jammer dat er op de WOSA kalender geen bewegende beelden kunnen afspelen, anders was dit de absolute kanshebber voor het omslag blad. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zwaar goederenvervoer dendert voort
En de route kon nog iets langer, en dan rijdt hij nog geen eens door het schaduwstation ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zwaar goederenvervoer dendert voort
 B) Wederom ook weer een erg mooi fillempje en met mooi Old-Skool geluid, het is een plezier om naar te kijken en te luisteren. O:-D :thumbup:

Dirk-Jan

:o) N.B. ik ben vanmorgen vroeg naar mijn werk gegaan, weet niet of Herr Otto nog zijn roes aan het uitslapen is. :roll:
En hij weet ook niet hoe de computer aan moet. :o)
Dus die zijn mening weet ik nog niet.  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zwaar goederenvervoer dendert voort
Je sporenplan zit inderdaad erg ingenieus in elkaar, Hans !
Het verschil in licht is goed te zien.
Die groene Belg knart en ratelt hier ook wel eens rond, dat blijft een indrukwekkende verschijning  :P

Herbert is aan het lobbyen om het project WOSA-The Movie eindelijk eens van de grond te krijgen.
Lastige kwestie, want ook de gelijkstroomrijders willen in aanmerking komen voor een plekje in deze rolprent.
Ook woedt er binnen de WOSA een felle discussie over hoe alles opgenomen moet zijn; super 8, single 8, 16mm, 35mm, betamax, video 2000, Ampex, andere systemen of digitaal............
Kortom gesprekstof en onenigheid genoeg.

Gelukkig worden in Bern dankzij Wico de digifoto's voor de kalender wel geaccepteerd  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zwaar goederenvervoer dendert voort
Waauw, dat is prachtig, lekker lange route met veel slingeren, geniaal plan!!!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Ondertussen, op het Postkantoor van Altenstein-Stadt, laat Horst een gewichtige brief verzenden...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Spannend, Hans  :O
Welk merk auto is dat trouwens ?
Flitsend karretje  :favorite:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
 :) Oh, dat is heel goed nieuws, hopelijk wordt de gewichtige brief door de postbezorgingsmeneer/mevrouw met liefde op het juiste adres afgegeven.
De ontvanger zit ongetwijfeld met spanning te wachten bij de brievenbus. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
  @citaat Wie weet, wie er nu allemaal bij de brievenbus zit te wachten, Dirk-Jan.......
Ik weet alvast van niets en Herbert ook niet  :?
Ik ontdekte net op de foto het deurtje naast het postkantoor, Hans. Toppie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
 :o) Die post is heden ten dage erg snel, vanmorgen vroeg gepost door Horst en nu hier al door de brievenbus gegleden. :D
Een gewichtige brief met daarin de Faller Flach motor, om het embleem aan te drijven op het restaurant. :)
B) Hans en Horst, heel erg bedankt voor dit, helemaal toppie. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Otto en Hüne snappen nog niet helemaal wat het is, maar zijn wel bijzonder verheugd, ze lazen WOSA GEPRUFT,
toen gingen die kleine oogjes meteen glinsteren, dan moet het iets goeds zijn. O:-D
Het is een bijzonder stukje Old-Skool techniek. B)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
 @citaat Bofkont  :thumbup:
Ik had al een extra zachte mat achter de voordeur gelegd, want je weet het maar nooit met die Hans  :-)

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
@citaat @citaat

Dat is toch wel een zeer "Wunderschönes Original Signal Antrieb" die jij ontvangen hebt. Nu gauw prutsen en een filmpje maken als tie het doet :P.

Groeten,
Wico 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
 @citaat

:D Ja, ja, Wico, ik heb geprutst en fillempie gemaakt, want hij doet et. :)
Fillempie is te zien 8) in mijn topic.

Citaat van: Tony op dinsdag 25 januari 2022, 12:02:32
Bofkont  :thumbup:
:) Yep, ik ben een bofkont, die Hans is een fijne gozer. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Hans.

Sorry, ik zat even in het verkeerde topic te reageren. Maar mooi gebaar om Dirk-Jan op deze manier uit de brand te helpen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... unterzwischen beim Postamt
Citaat van: Tony op dinsdag 25 januari 2022, 09:42:27
Spannend, Hans  :O
Welk merk auto is dat trouwens ?
Flitsend karretje  :favorite:

Grtz Tony

Dat is Horts' stolze Apfelsinoranien Wartburg 311 Camper !

klikkie: Wartburg 311

Eind jaren '50, uitgevoerd met een 900CC 3-cilinder 2-taktmotor goed voor een topsnelheid van 115km/h!
En in de Camper-uitvoering zijn de voor- en achterbank om te bouwen tot een comfortabel (?) 2-persoonsbed waar Horst graag gebruik van maakt :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
En van de Wartburg is het qua tijdgeest een kleine stap naar het pientere pookje van Daf ;).
Gisteren met een vriend een erg leuke dag gehad in Eindhoven. Die vriend is gek van Italiaanse auto's en in het Daf-museum was er  tentoonstelling van de voor mij onbekende ontwerper Michelotti. En die Michelotti blijkt heel veel moois ontworpen te hebben, BMW's, Renault Alpine, Triumph's, maar tot mijn grote verrassing zijn ook de Daf personenauto's van zijn hand! De oranje op onderstaande foto's is toch een plaatje, helaas vond van Doorne dit nu net wat té frivool indertijd.
Erg leuk museum trouwens met Daf vrachtwagens van nul tot nu, Parijs-Dakar-trucks, bussen, heel veel personenDafjes en natuurlijk de historie van variomatic tot
CVT. Maar ook unieke prototypes inclusief een afzichtelijke blauwe beachDaf, ooit geschonken aan t koninklijk huis.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Geen treintjes, maar ook leuk :):
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... DAF-museum
Hé Hans,
Leuk verslagje. Het heeft mij altijd verbaasd dat die Italiaan een auto als de DAF 55 heeft ontworpen. Toen moet hij toch echt een off-day hebben gehad om zoiets verschrikkelijks op papier te zetten. Overigens kan ik die frivole oranje DAF niet ontdekken op je foto's. Of is het dat ding wat half zichtbaar is achter die beachbuggy? Is niet veel van te zien dan. De enige andere rode/oranje auto is die Triumph Spitfire. En dat is beslist geen DAF maar wel een heel leuke auto.

Ahh, yes inderdaad. In de tweede serie foto's staat hij er wel goed op. Leuk modelletje, niks frivools aan. Had een verkoop hit kunnen worden.