Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
 :-) :-) :-)

De update en de reacties zijn zalig om te lezen  :thumbup:
Ik leg me te bescheuren hiero ! WOSANNA in den Hoge !!!

Maar nu ter zake; een goede compensatie-zet, Hans !
En tijdens de bestudering van de foto viel me ook het natuurlijke patina van de buffers en de koppeling op. Weather dat maar eens na !
Herbert wist trouwens te vertellen, dat er ook gecompenseerd kan worden door de treinkamer met ouderwetse gloeilampen van 40 tot 100 watt en/of met TL-buizen te verlichten  :idea:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
@citaat dank voor de geheime tips, Tony. Maar met de LED-compensatie zit het hier eigenlijk best goed; af en toe moet Horst even streng optreden om zijn superieuren tevreden te stellen. Tijdens zijn ronde door Lilleby en Altenstein kwam hij weer zat mooie voorbeelden van oldskool gloeilampverlichting tegen!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Blinkend gloeiende pareltjes, Hans  :thumbup:
En een prachtige koets voor het zeer fraaie kerkplein  :P
Drie oldskool-droomplaten  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Ik zie nu op de 3e foto pas dat de emoties kennelijk teveel werden voor een van de preisergasten op de bruiloft :O!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Net weer lekker bezig geweest met t mijngebied. Verlichting en motor definitief bedraden en verder de boel vastgezet en begroend en bekoold.
Met échte steenkool; jaren geleden al een zakje meegenomen uit de souvenirshop van de mijn in Blegny!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
 B) Dat wordt een erg mooi mijngebied. :thumbup: En het is helemaal WOSA waardig, dus dat is 3 x  :thumbup:
En het is inderdaad jouw mijngebied, het is niet de mijne. :o)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Mooi hoor  :thumbup: , maar krijg je ook extra WOSA punten voor echte kolen?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Mooi hoor, ben wel tikkie jaloers  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
mooi gedaan :favorite: ,


gebruik je dat strijkijzer ook voor je modelbaan?  :D


mvg,
Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
@Dirk-Jan: daar is nix aan gelogen!

@Wim: dat weet ik niet, maar t is altijd meegenomen en ik zag Horst al wel wat kooltjes in z'n koffertje doen, wellicht ter verificatie op t Hauptkontor der WOSA?

@Tom: dat ik jou nog eens jaloers kon krijgen! Maar binnenkort sla je vast weer medogenloos terug met jouw uitvoering van de mijn!

@Michel: ooit heb ik m'n ski's gewaxt met haar strijkijzer, ze heeft toen direct een nieuwe moeten kopen en daar mag ík absoluut niet meer aankomen (op zich prima geregeld, toch?) >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Mooie opstelling en combinatie van de gebouwen, Hans  :thumbup:
Wat betreft die echte kolen; vroegah haalde je die gewoon uit het kolenhok uit de schuur.
Dus; 100% WOSA-proof  ;)

(ps....moet je nu voor straf ook zelf je onderbroeken strijken ?)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Citaat van: Hanzi op woensdag 30 september 2020, 16:34:22

@Tom: dat ik jou nog eens jaloers kon krijgen! Maar binnenkort sla je vast weer medogenloos terug met jouw uitvoering van de mijn!


Nou het is geen wedstrijd hoor maar die ruimte die je hebt vind ik wel erg mooi en ook de bijgebouwen, daar heb ik geen plaats voor, denk nog wel dat er een plaats is voor een klein bijgebouw maar dan staat het ook vol.

Ach en we moeten toch gewoon genieten van onze b(r)ouwsels want daar is de hobby voor bedoeld, GENIETEN en ONTSPANNEN.  :) ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Citaat van: Tony op donderdag 01 oktober 2020, 12:17:17
(ps....moet je nu voor straf ook zelf je onderbroeken strijken ?)

Ehm... Ik las iets over ski's waxen... Niet dat Hans zijn bikinilijn had bijgewerkt. Dus in dat geval zou ik zelf onderbroeken moeten strijken een wel heel zware straf vinden.

Groet,

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Hans,

Met veel plezier naar je mijn-gebied gekeken man man wat veel mooie details zitten er in het gebied en alles is perfect op elkaar afgestemd mooi hoor. :) :thumbup:
Led-verlichting is zeker een mooie toevoeging zeker als Horst je een opdracht geeft hiervoor. :P
Je kan Horst beter te vriend houden want dan zitten de die punten alvast in de pocket. ;)

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Dank voor de reacties en complimentjes. Het leuke is dat dat hele mijngebied al jaren op mn baan staat. Weliswaar stond er nog een hoop los en onafgewerkt en daar komt nu eindelijk verandering in. Heerlijk, nooit klaar >:-D. Oorzaak dat eea gedeeltelijk verwijderd moest worden was de aansluiting van Niedlingen-Süd én het vervangen van een problematische wissel. Alles rijdt nu weer oké en dus kunnen we t mijngebied nu definitief afmaken. Ik heb hier ook nog wat Limburgse werkpreisers liggen, dus dat gaat goed komen. Ook nog daar-en-hier wat ijslands mos om Horst te pleasen. Als t bovendeel klaar is ga ik lekker verder met het benedendeel. Dat kan volgende week zijn maar ook volgend jaar. Even afhankelijk van tijd en inspiratie; niets moet, alles mag.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) gelast LED-compensatie
Zo het mijngebied staat weer op z'n plek, bovenop de keerlus van het HauptBahnHof én de nieuwe aftakking naar Niedlingen-Süd (helemaal rechts op de foto).
Morgen weer vroeg dag dus droom lekker weg bij dit nachtplaatje:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Naar aanleiding van de aan het licht gekomen misstanden onder het modelbaanvolk is Horst ook hier op onderzoek uitgegaan. In eerste instantie denkt hij iets gevonden te hebben in de stuurststand van mijn Silberlingen-stammetje. Omdat de deuren niet open kunnen gelast hij dat per direct het dak gelicht wordt en met een brede grijns treft hij daar een conducteur aan zonder benen :O. Deze grijns vergaat hem al snel als Gerhard (de conducteur) hem vertelt dat hij beide benen tijdens de 13-daagse opstand van 1970 noodlottig verloren is. Tevens legt hij Horst uit dat hij daar heerlijk zit, lekker warm op een oldskool gloeilampje met bovendien een schitterend uitzicht! Op de vraag hoe hij dan de plaatsbewijzen controleert antwoordt hij glimlachend dat dat niet hoeft omdat er toch niemand meereist!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Alleen het stuurstandrijtuig heeft overigens een interieur in deze trein. En omdat ik toch benieuwd was hoe het daarin gesteld was met de beenruimte heb ik dat even gepast, t dak was er nu toch af. En dan niet met een tenger Chinees dametje, maar met een uit de kluiten gewassen Airfix (!) jongeman. En zie, in de breedte heeft de breedgeschouderde weinig ruimte voor een medepassagier, maar zijn benen en voeten (maat 48!) kan hij prima kwijt in dit oldskool-interieur! Het kán dus wel :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Het is menens en de WOSA gaat voortvarend te werk !
En dus ook bij jou, Hans  :O

Gelukkig blijkt het loos alarm, of er is goed gelogen !
Fijn ook, dat Horst gebruik kan maken van de hijskraan met elektromagneet om het dak te lichten  :thumbup:
Dat levert meteen ook een WOSA-kalender-waardige plaat op en heel wat punten  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
 :o) Hhmmm.... het kan dus wel. Waar een wil is is een weg. O:-D
Die Airfix snuiter zit wel met een vreemd armpie, of is dat gips?

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
@citaat nee, geen gips, het Airfix-volk is van zichzelf een beetje gelig-wit en als de verf er dan afgevallen is dan krijg je dus dit. Los van wat verfverlies verkeert hij in blakende gezondheid inclusief al zijn ledematen.
Waar de Chineze baanbevolking vaak wat klein is, is het Airfix-volk wat lomp en groot; volgens mij is t 1:72 of 1:76. Is Hünne wellicht ook een Airfix? Groeten van Horst aan Otto!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Je kunt de Preisertjes toch omsmelten dan maar 95% WOSA-proof maar dan met een eigen certificaat Hans :help:  :thumbup: ;) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Maar...  Zie ik het nou goed dat Arie Fix niet met zijn plastieken zitvlak de bank raakt?
Ik vrees voor ernstige kramp in de dijen en kuiten.
Anderzijds, een echte Preisert is net iets kleiner en die kan waarschijnlijk wel netjes zitten. Het is een hele geruststelling, geen onnodig ledematenleed hier.
Wel moet ik nog eens de geschiedenisboeken in: 13-daagse opstand in 1970. Een vergeten hoofdstuk?

Groet,

Peter


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Nee nee, dat lijkt maar zo. Dit interieur beschikt over de zogenaamde tweetrapsbank. De bedoeling hiervan is dat de preizigers hun plastic bagage onder de knieen kunnen schuiven. Aangezien deze blikken rijtuigen nog niet beschikken over bagagerekken is dat wel zo handig. Nietwaar?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
@citaat@citaat @citaat Arie Fix :D zit echt gewoon met zijn krent op het bankje hoor. Alleen is de zitting niet zo diep. Het randje dat onder zijn knieholtes lijkt te lopen is geen 2e trap voor bagage (geniaal idee) maar is de bovenkant van het scheidingswandje. Beetje gezichtsbedrog door de hoek waarvanuit de foto is gemaakt. Als ik Arie nog kan vinden zal ik vragen of hij nogmaals wil poseren.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
De tweetrapsbank voor de bagage... Wat een geweldig  :idea: !

Maar dat is het dus niet. Het leek mij trouwens dat Arie zelfs op de 'tweede trap' nog ruimte tussen zijn boks en de zitting had, maar ik geloof je, Hans als het alleen gezichtsbedrog is.
Het enige wat telt in modelspoor, althans als het om scenery gaat is: gezichtsbedrog. Met het dak weer op het rijtuig zie je alleen wat je moet zien: een hoofd en een torso van de reizende Preisert, verdwaalde Airfixer of plastic Chinees.

Groet,

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Tja, toch zit er behoorlijk verschil als je Arie naast zijn onlangs verworven Chinese vriendinnetje op de bank ziet zitten ;).
Bijgaand ook nog wat foto's van lompe Arie in de Silberling; past prima én met zijn gat op de bank >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Hahaha, optisch in het ootje genomen dus. Maar je mag Arie wel eens van nieuwe kleren voorzien, hij ziet er zo maar erg dakloos uit. Of heet hij eigenlijk Swiebertje?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Arie stond slechts model om aan te tonen dat zelfs een AirFix met een iets te grote schaal vroeger prima paste in het standaardinterieur van een oldskool blikken Märklin Silberling. Zonder verminkingen en zonder amputaties.
Hij ligt intussen weer tussen zijn soortgenoten in een zak "nog te schilderen".
Gaat dus ooit goed komen met hem als ik even een zen-momentje heb.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Yes, ik heb hem besteld! En Yes, ik heb bevestiging vanuit het hoofdkwartier dat mijn aanvraag is getolereerd en dat ik dus werkelijk in aanmerking kom!
Gelijk ook maar een inzending voor die van 2022:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Ik ga er natuurlijk niet over, maar deze is zeker kalenderwaardig :thumbup:. Ik hoop dat er na het succes van de 2021 editie (de unieke Tony special) bij de WOSA een lichtje gaat branden dat er nog veel meer prachtig materiaal/materieel beschikbaar is voor een volgende editie.

Groeten,
Wico     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Vooral die brug op de voorgrond doet het hem. Dat is wel echt heel erg old skool en erg cool. Denk dat dit de april foto moet gaan worden, maar ja wie ben ik dan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Hoi Hans,

Ik keur hem goed  :thumbup: Vooral de gestileerde 5 op de brug is prachtig.

Maar het mijngebied vind ik een mooie voor november  :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Toen ik net naar huis fietste reed er een vaal oranje Wartburg met een vaag kenteken de wijk uit.
Zou het???
Nu al???
...
Fiets in de schuur gegooid en snel naar de dichtstbijzijnde deurmat gerend en jawel, daar lag hij dan!!!
Dus met gepaste trots ook hiervandaan een sneak preview:

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Dan komt vreugde op.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
 @citaat  @citaat
Bij mij een dreun op de deurmat zojuist. Is hij niet mooi?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
 @citaat
Hij is prachtig. :P :favorite:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
U boft toch maar !
Zal vast een plekje krijgen in de buurt van uw WOSA-waardige modelbaan !
Ter inspiratie  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Ja, en stiekem hoop ik dat er ooit ook een plaatje van míjn treinbaan een maand van de WOSA kalender mag sieren...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst (WOSA) op zoek naar misstanden
Gaat vast lukken, Hans  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-winkeltje in Geertruidenberg!!!
Vandaag op bezoek bij een vriend in Geertruidenberg en een wandelingetje gemaakt; opeens stond ik oog in oog met een verscholen en geheim WOSA-winkeltje! Slechts één dag per week open om onvoorziene verkoop tot een minimum te beperken!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-winkeltje in Geertruidenberg!!!
Leuk, Hans  :P

Wel meteen benieuwd, wat voor prijzen er gevraagd worden.
Dat kan vaak alle kanten op gaan.

Grtz Tony

Ps. zie ik daar nou een vlek van je neus op de etalageruit ?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-winkeltje in Geertruidenberg!!!
Citaat van: Tony op maandag 12 oktober 2020, 11:10:41
Ps. zie ik daar nou een vlek van je neus op de etalageruit ?
:-) :-) :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-winkeltje in Geertruidenberg!!!
Leuk (snoep)winkeltje waar je voor stond Hans. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-winkeltje in Geertruidenberg!!!
 B) Leuk winkeltje. :thumbup:
Toch grappig dat ie maar 1 dag in de week open is, hij verdient het in een dag voor de rest van de week. :o) :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... tunnel Niedlingen klaar, panto's op!
De verbindingsstunnel naar Niedlingen-Süd is klaar en de bovenleiding is gespannen, dus panto's op!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... tunnel Niedlingen klaar, panto's op!
 B) Het is helemaal wonderschoon prachtig mooi. :thumbup:
En de mooie old skool bovenleiding, ook helemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... tunnel Niedlingen klaar, panto's op!
De verbindingstunnel is prachtig en de bovenleiding maakt het helemaal af Hans. :) :thumbup:
Altijd een fraai gezicht een pantograaf tegen de bovenleiding aan.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... tunnel Niedlingen klaar, panto's op!
Zoals het hoort, stroomafnemer tegen de draad  :thumbup:
En dan ook nog de juiste masten (het oude oude model  >:-D ) , dat is smullen hoor!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... tunnel Niedlingen klaar, panto's op!
Met dit uitzicht is het geen ramp om te ontdekken dat je iets wat mee naar boven moest vergeten bent, als je net op zolder bent, Hans  :P

Grtz Tony