Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Mooi dat de teksten op de steentjes gedrukt zijn, ipv stickers die na verloop van tijd los gaan!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Hoi Hans,

Leuk om de verschillen te zien met het model dat ik heb gebouwd. Zo heeft mijn model een enkele deur en ook maar aan één zijde een cabine. De bedrukking, die geeft een mooie finishing touch aan het middendeel. De wielen onder het dit deel blijven natuurlijk bijzonder (maar begrijpelijk voor goede rijeigenschappen), daarin is mijn model dan weer conform het grote voorbeeld. Ga je ook een motor inbouwen?

Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Wico   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Leuk !
Morgen meer, neem ik aan  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Zeker leuk om dit te volgen.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Ik weet nog niet of er een motor in gaat komen. Is weer nét een ander type dan dat we hebben liggen hier. Bovendien zal er niet veel mee worden gereden vermoed ik. Vandaag verder, zo eerst ff een rondje hardlopen en dan zie ik wel hoe ver hij is als ik terugkom.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
De cabine is klaar! Met mooie dubbele sleepstukken op de beweegbare pantografen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
De bovenkant komt mooi overeen met het origineel (er van uitgaande dat de Märklin-versie een beetje klopt). Knap hoe ze dat met Lego-steentjes zo hebben ontworpen. Ik dacht even dat Lego met de hoeveelheid deuren smokkelde -mijn Märklin heeft er maar één per kant- maar er zijn ook versies met 2 deuren en ook met wel of geen raam in t midden. Grappig, ik ga opeens op details letten die ik anders nooit gezien had :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Eigenlijk is Lego veel leuker dan Märklin  :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Hallo Hans,

Ziet er mooi uit, ook leuk het verschil met de Marklin lok.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Hoi Hans,

Dat van die details herken ik, ik ben ook op internet aan het speuren geweest naar de diverse uitvoeringen :D. Mijn lego model heeft maar één deur en geen tussenraam, wat dan wel weer overeenkomt met de Märklin loc die ik heb. Maar jouw legomodel is dus ook weer conform grootspoor. Het dak is inderdaad goed gelukt. Vooral de roosters vind ik een mooie oplossing, die ontbreken bij mij dan weer volledig.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Vanavond de motordelen gebouwd, 2x identiek dus ik mocht er ook eentje maken :D. En dan gaat t opeens 2x zo snel :O.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Mooi die krokodil.
Die staat ook op mijn verlanglijst. Volgens de berichten zou hij medio september weer leverbaar zijn.
Er zijn diverse video's over dit model; een ervan hieronder:

Hierin wordt getoond hoe de spleet tussen de voortreinen en het hoofdhuis worden gecamoufleerd.
Ga je dat zelf ook toepassen?
Met opgave van Wico en het combineren van deze gegevens uit de video kom ik op de volgende stukjes:
4 x 3710,
8 x 85984,
4 x 87087,
6 x 63864.
Klopt dat?
En is dit eventueel in een compleet setje te koop?

Overigens heel wat anders: zou deze krok ook in het groen uitkomen?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Ik weet niet of hij in t groen uitkomt, is wel te maken natuurlijk met losse steentjes maar ik begreep dat sommige groene steentjes een stuk duurder zijn dan de bruine en dan wordt t een dure aangelegenheid.
De losse steentjes om de gaten te dichten staan in bestelling, maar leverancier is momenteel even op vakantie. Ik heb ook nog stukjes bijbesteld om de voetplaten/treeplanken van de motordelen te verlengen. Jouw lijstje is niet compleet. Zodra ik de stukjes gemonteerd heb en weet dat het de juiste zijn zal ik hier een lijstje posten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
 :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Citaat van: Hanzi op dinsdag 28 juli 2020, 10:03:42....Ik weet niet of hij in t groen uitkomt, is wel te maken natuurlijk met losse steentjes ......
Zelf in het groen maken is volgens mij toch niet zo eenvoudig, vanwege de bedrukking van enkele steentjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
En dan is hij klaar, dus tijd voor wat foto's met z'n kleine Märklin-broertje. De Lego-versie is 2x zo groot dus de schaal daarvan zal circa 1:40 à 1:45 zijn.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
En inmiddels is nummer 2 ook klaar zodat ze mooi in dubbeltractie kunnen rijden >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Gefeliciteerd met het (eind)resultaat :thumbup:. Nu wachten tot de stukjes voor de ombouw binnen komen, wordt ie nog een stukje mooier van :P.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Dank je, Wico! Tja, nog even geduld tot die steentjes er zijn, wordt een hele verbetering.
De opstelling van de assen blijft een beetje jammer, en ook de drijfstangen zijn daardoor wel erg eenvoudig uitgevoerd. Voor de rest vind ik het een erg geslaagd model!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Hij is meer vergelijkbaar met de Ce 6/8 III , Märklin 3352 zie https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_3352
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
@citaat

Hans, helemaal mee eens. Ik vind de uitwerking van de cabine beter gelukt dan mijn model, verder is de constructie van mijn model hier en daar vrij zwak (en dus niet geschikt als speelgoed). Het onderstel van mijn model is echter duidelijk beter uitgewerkt (en meer conform het grootspoor). Conclusie: een mix van beide modellen levert de ultieme krokodil :).

Nog een vraag uit nieuwsgierigheid, maar wat ga je doen met 2 lego modellen?

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Citaat van: Wico op woensdag 29 juli 2020, 17:43:51
@citaat
Nog een vraag uit nieuwsgierigheid, maar wat ga je doen met 2 lego modellen?
Groeten,
Wico

In dubbeltractie rijden natuurlijk!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Geintje Wico... tis maar net hoe je 'm fotografeert  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Hans,

Valt me toch vies tegen van Lego dat ze twee halve modellen in één doos stoppen. Ik zou me behoorlijk bekocht voelen. Misschien beter retour sturen en vragen om één compleet model >:-D >:-D >:-D.

Ook ik heb trouwens geen twee TEE treinstellen, het zijn er drie en met het insider model straks vier O:-D O:-D O:-D.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... de bouw van LEGO Krokodil 10277!
Wrijf het er maar eens lekker in, Wico  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
De bruine Lego-steentjes waren voor onze vakantie nog niet binnen, dus nog even geduld voor wat betreft de modificaties aan de Krokodil.
Nu dus vakantie! En om toch nog wat treingerelateerds te melden bijgaand wat foto's van een desolate ontspoorde trein die we vanmiddag in de nabijgelegen woestijn (ja, de klimaatverandering gaat hard :O) tegen kwamen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
De struisvogel is ook steeds noordelijker te zien....  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Waar bevindt zich die zandbak, Hans  :help:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Citaat van: Wimdouwe op dinsdag 11 augustus 2020, 17:19:04
De struisvogel is ook steeds noordelijker te zien....  >:-D
Tja Wim, er lopen zelfs giraffes hier op de Drentse Hondsrug B).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
 :) Hans, mooie plaatjes. :thumbup: B)
:o) Tis heuvelachtig, doet me aan Limbabwe denken. :-)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
 @citaat
Dat is dan wel heel errug noord Limburg  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
 @citaat @citaat

Alleen de apen ontbreken, Dirk-Jan  :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Leuke vakantiekiekjes Hans. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Emmen toevallig Hans?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Wel jammer dat er cultureel erfgoed tussen de struisvogels gestort wordt...  :? >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Citaat van: Tony op dinsdag 11 augustus 2020, 18:35:55
@citaat @citaat

Alleen de apen ontbreken, Dirk-Jan  :o)
Nee hoor, die lopen hier inmiddels ook gewoon los rond :o) :o) :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Inderdaad, WildLands-Emmen :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Citaat van: Hanzi op dinsdag 11 augustus 2020, 17:09:29
De bruine Lego-steentjes waren voor onze vakantie nog niet binnen, dus nog even geduld voor wat betreft de modificaties aan de Krokodil.


Hallo Hans,

Modificaties das intressant een van 2rail naar een 3rail. Een fluistersleper zal moeilijk worden met de dikte van de lego stenen. Maar laat me verrassen. Cabaret cabaret.

Het model ziet er top uit mijn wel gewaardeerde complimenten super
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Hij heeft al 2 fluisterslepers op t dak staan, Wim; die derde "rail" hangt in de lucht :D!
De steentjes zijn bedoeld om de lelijke tussenruimtes tussen de cabine en de motordelen weg te werken.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Hoi Hans,

Ik liep ff achter maar zie nu dat jou Lego krokodil is af is  :thumbup: :thumbup: ja met Lego nuk je alles maken   :D

Ik ben jaren terug ook in Wildlands geweest en ook door deze wagons gelopen, erg mooi park.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Vandaag 52(!) Km gefietst door t hete maar mooie Drents/Friese land. En zoals zo vaak kom je dan heeeel toevallig een treinenwinkeltje tegen. Best knap, want er zijn nog maar 3 winkels over hier in t noorden begreep ik bij Treintje Oost.
Toch weer een klein souvenirtje gevonden in de vorm van een Mercedes vrachtwagentje, in dienst bij Märklin en gemaakt door Schuco:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vakantie en treinen
Slimme en fraaie keuze, Hans  :thumbup:
Een loc op de bagagedrager zou onder deze tropische omstandigheden teveel van het goede zijn geweest  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Tijdens onze vakantie zijn de voor de Krokodil benodigde steentjes geleverd.
Als je ook de "treeplanken" verlengt op onze manier kom je niet helemaal goed uit en heb je naast de materiaaltjes van de lijst ook nog 4x een 15573 in dark grey nodig. Wij hebben ze even geleend vanaf de andere kant.
Van de 3024 redbrown had ik er 8x besteld; denkfoutje, er zijn er maar 4 nodig. Omdat we ze toch over hadden nog 2 gebruikt om een niet zichtbaar gaatje te dichten.
Datzelfde geldt voor de 2 stuks 2623 redbrown; niet nodig wel bruikbaar.
Wellicht een beetje een wazig verhaal, maar de lezers die de Lego loc erbij hebben snappen t wel denk ik.
Voor de rest spreken de foto's voor zich.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Oh ja, we hebben de roosters aan de zijkant na de ombouw nog 1 steentje verschoven.
Alles met elkaar een hele verbetering :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
 @citaat
8) Ja, veel beter. :o) :-)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Keurige oplossing (en voor de meelezers goed gedocumenteerd) voor die lelijke gaten tussen cabine en motorruimtes :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Dag Hans.

Da's een fraai LEGO-model geworden, met de nodige aanpassingen :thumbup:
Die zeker het model ten goede komen, je vraagt je af waarom ze dat in Denemarken niet bedacht hebben :confused:
Is een dergelijke aanpassing/upgrade niet weggelegd voor de beide pantografen?
Want dat deze wat subtieler zouden kunnen is wat nu opvalt aan het model ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... finishing touch Lego Krokodil
Ja, goeie upgrade hè! Voor de pantografen is er ook nog wel een aanpassing mogelijk zodat ze wat lager op het dak staan. Maar dan vervallen de isolatoren weer deels. Al met al geen aanpassing die we gaan doorvoeren.
Verder blijft t natuurlijk Lego, dus echt fragiele pantografen gaan niet lukken vrees ik.
Wij vinden m oké zo; misschien nog verlichting (?).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... reële verkoopprijzen Marklin
Ik ben benaderd door een kennis om een inschatting te maken van de waarde van een partij Marklin loc's, wagons en aanverwante artikelen.
Ik heb t materiaal nog niet gezien maar verwacht dat t net spul is; het zit inmiddels al zo'n 20 jaar in dozen en is analoog met misschien wat Delta.
Ik weet dat t lastig is om er iets zinnigs over te zeggen, prijzen zijn behoorlijk gedaald en daarnaast heb je de bekende gek nodig die het er voor geeft.   
Nou heb ik hier Kolls catalogi liggen uit 2003 en 2015; op wat uitzonderingen na zijn de meeste items in die periode aardig in waarde gedaald; is dat een trent die zich in de afgelopen 5 jaar ook heeft doorgezet?
Als ik vraagprijzen op MP zie en hier in t verkoophoekje liggen die meestal hoger dan de prijzen in de Koll van 2015; terwijl die prijzen gebaseerd zijn op een staat van zgan in ovp. Maar ja, dat zijn vraagprijzen en waarvoor wordt t spul verkocht...
Mogelijk dat ik ga helpen met de verkoop en dan zullen ze ook hier in het verkoophoekje worden aangeboden, uiteraard zorg ik er dan voor dat alles naar behoren functioneert.
Een opkoper zal slechts een fractie van de Koll prijzen geven, terwijl hij bij verkoop vrolijk met t boekje zwaait en de vermelde prijzen -ook voor loc's zonder ovp en die niet in nieuwstaat zijn- hanteert.
Kortom, in welke richting moet ik denken? Prijzen van Koll 2015 als basis aanhouden en gebreken (slijtage, schade, geen ovp) in mindering brengen? Of zit ik dan te hoog of te laag? Of is t een kwestie van de desbetreffende items vergelijken met die van aanbieders op MP en Ebay etc.?