Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... USA train arrived at HauptBahnHof!
Yes, de boxcars, gondola en caboose zijn gearriveerd op het HauptBahnHof! Allemaal mooi oldskool tinplate (behalve de DixieLine). Er kán er nog eentje bij maar meer niet, anders wordt de trein te lang voor de plaatselijke stations. Ik heb die boxcars altijd een beetje onder gewaardeerd, maar ze zijn eigenlijk best mooi gemaakt, het geeft wat kleur op de baan en het rijdt ook nog prima!

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... USA train arrived at HauptBahnHof!
Kort maar krachtig; zowel de film als de sleep  :D
Daar mag gerust nog een wagen bij, Hans  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... USA train arrived at HauptBahnHof!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... USA train arrived at HauptBahnHof!
Dag Hans.

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten :thumbup:
De lengte van de sleep kan zeker nog wel een wagon gebruiken :wink:
Zo te zien rijd het mooi al die 4-assers, maar het blijven Yankees hé ...

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Dank je Erik, tja jij hebt het niet zo op de JoeNaaitMeSteeds. Ik ook niet hoor, maar t zijn wel mooie wagons ;).

Horst was even verbaasd over de Yankees maar wilde toen persé op het dak van de caboose mee rijden om te controleren of dit alles zijn goedkeur zou kunnen krijgen.
Dat ging even goed  maar na de eerste tunnel had Horst last van heftige Kopfschmerzen :O...



Op het HauptBahnHof is Horst met een in de haast opgeroepen ambularie afgevoerd naar de dokterspost in Altenstein.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
 @citaat  :-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Arme Horst hopelijk gaat het snel weer beter met hem.
Mooie wagons Hans. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Beter een tunnel te laag dan een brug te ver, want dat overleef je niet.  8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Als je goed luistert hóór je dat t fout gaat, zo rond de 48 sec. in het filmpje >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een tunnel te laag voor Horst!
Horst is weer naar huis gestuurd, het viel allemaal reuze mee dankzij die houten plastic kop van 'm ;). Hij bleek trouwens tegen een rioleringsbuis van het bovengelegen kapelletje aangeklapt te zijn; ook die is inmiddels gerepareerd >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Vandaag arriveerde er een pakje van mijn Belgiscue vrienden van de PFT-TSP (kunnen in deze ook voor hen moeilijke tijden wel wat steun gebruiken), met daarin een boekje over lijn 128 langs de Bocq en eentje over de Bolle Neuzen. Veel mooie foto's en bekende plekjes van (wandel-)vakanties in de Ardennen.
Maar ook een foto van een wat pokdalige Deense bolle neus. Ik herkende direct mijn eigen bruine Deen hierin die in de loop der jaren ook wat plekjes heeft gekregen; heel natuurgetrouw patina dus en dat zonder ingewikkelde wheatheringsprocessen :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Fraai geweatherd die loc, Hans  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Mooi "geweatherd" hoor  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Yankees in Duitsland en dan ook nog met hun treinen! Horst (Tappert ?) kan in ieder geval yanken van de pijn!  >:-D
Zie trouwens voordat die yank uit t station vertrekt een BR 38 met Wannesee tender en een sleepje 4-assige Umbauers! Dacht even naar mijn eigen trein te kijken  :O :D

Trouwens; schitterende Matchbox (?) ambulance !!!!
Gegroet,

Marten
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Ach ja Marten, er rijdt hier van alles rond op mijn Deense (dorp Lilleby) Duitse (Altenstein stadt & dorf) Belgische (steenkolenmijn Chabon deux) treinbaan. En zolang er Märklin onderop staat zijn zelfs die yankees welkom.
En over die P8 met umbauers hebben we t al eerder gehad geloof ik; jij hebt een soortgelijk setje  :thumbup:.
Die ambulance is van Lesney toys; is volgens mij later overgenomen door Matchbox. Niet helemaal Helemaal niet op schaal maar Horst (inspektør der WOSA en dus niet hauptinspektør Derrick :D) paste er zo mooi in ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Opruiende lectuur!
Citaat van: Tony op woensdag 10 juni 2020, 23:35:17
Fraai geweatherd die loc, Hans  :thumbup:
Tja klasse hè Tony en Wim, dat de Märklin modellen op soortgelijke wijze verouderen als het grote voorbeeld >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... niet alles wat te mooi is om waar...
Niet álles wat te mooi is om waar te zijn is dat ook, ondanks de waarschuwingen op MP. Vrijdag spotte ik op MP een Märklin Boxcar voor een tientje; bezorgkosten € 2,50(!). Dus voor € 12,50 een Rio Grande boxcar in huis. Wel de moderne kunststof uitvoering; beetje tricky dus maar voor die prijs... Komt uit set 29848 uit 2002 en volgens mij zijn de ellende-gevallen van latere datum. Dus nog even navraag gedaan of die € 2,50 geen typefout was maar nee hoor, voor € 12,50 was t geregeld. Betaald, gelijk een bevestiging ontvangen van het markante duo Trek en Trees, en nog geen 24 uur later stond de postbode voor de deur met een keurig pakketje. Toch een beetje achterdochtig uitgepakt (verzenden met PostNL kost toch echt € 7,25).
Maar... een prima wagon mét kortkoppelingen voor in de USA-sleep, en gelukkig nog helemaal recht ;). Ik kwam er nu pas achter dat deze boxcars er in 40- en in 50-voet uitvoering zijn. De oude tinplate zijn 50ft (18,4cm) en de nieuwere kunststof zijn 40ft (15cm). Goed voor de afwisseling van de trein :).
Kortom, een koopje en supersnel geleverd!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... niet alles wat te mooi is om waar...
Bofkont !

De Rio Grande loc heb ik al een tijd, maar ben nog nooit een wagon ervan tegengekomen.
Kijk ik gewoon wat vaker in je topic, Hans  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... niet alles wat te mooi is om waar...
En dan nu een saai verknipt filmpje vanuit mijn schaduwstation Gare Inférieur:



Dit roept om verbetering :roll:.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... niet alles wat te mooi is om waar...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... niet alles wat te mooi is om waar...
Nauw snap ik waarom onze smaken zo verschillen Hans  :D

Veel plezier ermee ( mooi prijsje trouwens ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
Poging 2 om de treinbewegingen in schaduwstation Gare D'inferieur vast te leggen.
Helaas gaat t na zo'n 4,5 minuut catastrofaal mis in de tunnel onder Altenstein-Dorf >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
Mooi sfeertje daar in je unterbahnhof, Hans  :thumbup:

Nadat ik van de schrik van de aanvallende Alligator-Express bekomen was, kreeg ik een goede indruk van de dienstregeling  ;)
Wat ik wel mis, zijn preizigers en banken en zo. Zal normaal gesproken voor jou nauwelijks opvallen.
Vraag me wel af, wat er nou mis ging op het laatst. Helaas nix van te zien  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
Er zit een royale wachttijd in, tussen binnenkomst, vertrek en volgend binnenkomst.
En als het fout ging na 4,5 minuut, verwacht ik een verband tussen dienstregeling en fout.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje Gare d'Inférieur
@citaat dus een foute dienstregeling zeg maar... ik zal t doorgeven aan t seinhuis :warning:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Toen Horst de oude 3000 ('62) knarsend en piepend voorbij hoorde komen in Altenstein-Dorf gelaste hij per direct een revisie voor het oude locje. Op het BW werd de kap verwijderd welke inmiddels in een loods van steenkolenmijn Charbon-Deux is gereviverfd.
De rest van het locje is inmiddels gereinigd en klaar voor wederopbouw.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Hoe doet ie dat, Hans Klok is er niks bij.  :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Ja en dat allemaal zonder ITrain  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Ongelooflijk  @citaat Maar welke loc-loods is dat want zo een wil ik ook wel hebben. Niet om oude meuk op te knappen maar wil er nog een 1 bij hebben voor de BR36.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Dat is een oeroud loodsje dat al zo'n 40 jaar op verschillende banen met me mee reist, Tom.
Volgens mij van Pola; nu wellicht Faller (?).
Was een stuk langer, heb m ingekort. Zal morgen wel een paar foto's maken.

Zo ziet hij er onbewerkt uit:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Het is de Pola 600, Tom.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Ja een mooie locloods. Leuk om te zien in deze staat. Die is hier al een jaartje of 40 in bezit. Maar bij mij heeft 'ie wel erg veel geleden en is er weinig over van het oorspronkelijke model. IIn de laatste ronde heb ik het ding verbouwd om er een elektriciteitscentrale van te maken bij Amsteg.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Citaat van: iTom op zaterdag 20 juni 2020, 22:09:18
Ongelooflijk  @citaat Maar welke loc-loods is dat want zo een wil ik ook wel hebben. Niet om oude meuk op te knappen maar wil er nog een 1 bij hebben voor de BR36.

Ik denk eerder dat Tom zo'n loods wil om vlug eens van lok kunnen te switchen, als je ziet in het filmpie hij gaat er als een zwarte lok naar binnen  en in een handomdraai komt er als een grijze lok terug naar buiten. Dat kan Hans Klok nooit. >:-D

Grts Freddy
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
De "aansporing" (bevel 1e categorie) van Horst heeft geleid tot een subliem filmpje en metamorfose, Hans  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Maar goed, dat hij jouw kant opgekomen is  :P
Het upgraden van je rijdend materieel gaat voorspoedig nu en ik verwacht dat de sleper van de Belgische loc ook spoedig aangepakt zal worden  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Klopt Henk, multifunctioneel inzetbaar. Ik had er ooit 2 en de zijwanden komen op diverse plaatsen terug, o.a. links en rechts van (de resten van) station Niedlingen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Niks mis met die Belgische stroomvandenpukoosafnemer hoor Tony. De complete loc ontspoorde op een wissel en herspoorde zowaar op de kruiswissel.
Aan het begin van het filmpje staat de rongenwagen met de lockap ook naast de rails en herspoort ook op het volgende wissel.
Soms zit t dus ook wel eens mee als je aan t filmen bent :D.

En ondertussen breekt Hors z'n hersens over het kleurenschema voor de rest van de nu grijze 3000.
Wordt het een zgn. Foto-Anstrichloc of wordt het een grijs fabriekslocje.
Uit Horst zijn hersenpan:
Foto-Anstrich: grijze wielen en verder alles grijs/zwart.
Fabrieks loc: onderstel zwart met oranje wielen en oranje bufferbalken (is de klap in de tunnel dan toch harder aangekomen dan gedacht, of is dit gewoon een goed idee?)...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Oh ja, en Tom had nog wat foto's van mijn gepatineerde lokloodsje tegoed. Eigenlijk niet nodig want dat wheatheren kan hij veel beter dan ik ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Herbert zegt grijs, Hans  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Herbert gaat dus voor de Foto-Anstrich versie; maar is t grijs daar eigenlijk niet nét te donker voor?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Da's WOSA-grijs  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
En dan de bufferbalken en cilinders ook grijs? De kolen achterop worden iig nog zwart ;).
Hoewel... bij deze https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_33043
zijn t onderstel en de wielen gewoon rood gebleven.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Ik heb een 3000 gehouden en de rest samen met de andere simpele driewielers weggegeven.
En die is verknutst en WOSA-WO2-grijs geworden  ;)
Later nog voorzien van een passend wagonnetje  :D

Kijk maar.....
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
 @citaat

8o Ja, ja, Tony, allemaal leuk en aardig zo'n grijs lokkie met een pief-paf-poef wagon der voor, maar zuks moet toch niet gaan rondrijden in Altenstein en Lilleby? :o)

Ik stem voor een Foto Anstrich uitvoering en dat grijs is mooi genoeg. 8)
Gewoon effe her en der wat zwart er op kliederen en je hebt er een blikvanger bij. B)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Tja, of dat nou is wat Horst voor ogen had, Tony... 8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Sinds dat duet hier rond rijdt, is het wel een stuk veiliger  :o)

( Ik had vroeger veel last van struikrovers langs het spoor, maar nu blijft het spul onaangeroerd ! )
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Citaat van: Tony op zondag 21 juni 2020, 17:14:23
wel een stuk veiliger
:o) Mmhhhh....... het werkt wel inderdaad, al je banen staan vol struiken, die worden niet meer geroofd door struikrovers. >:-D

Dirk-Jan

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Citaat van: Hanzi op zondag 21 juni 2020, 13:04:07
Fabrieks loc: onderstel zwart met oranje wielen en oranje bufferbalken (is de klap in de tunnel dan toch harder aangekomen dan gedacht, of is dit gewoon een goed idee?)...

GewOOn een gOed idee Hans :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Ai, ik heb alles nét grijs gespoten :O, dus eerst maar eens zien hoe dat wordt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Horst is tevreden en de 3000 rijdt weer als een zonnetje!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Die is mooi geworden, Hans  :thumbup:

Het drijfwerk zou ook nog grijs moeten/kunnen.
Goegel maar eens fotoanstrich dampflok  B)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Dag Hans.

Het "fotoanstrich" maken van een Märklin 3000 loc stond bij mij ook nog op het lijstje.
Met name voor deze loc iets om alle details, die toch zeker aanwezig zijn, fraai uit te lichten.
Iets waar het "fotoanstrich" uiterlijk meegeven, uiteindelijk toch ook voor bedoeld was.
Ik vind dat je een heel goed voorbeeld hebt gegeven van wat het eindresultaat kan zijn :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst gelast revisie 3000!
Dag Hans,

Je 3000 ziet er weer uit als fabrieksnieuw  :thumbup: