Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Hahaha, hier dezelfde ervaring. Die jongens stonden vast niet op een qoutum.

En nou ja verdwaald? Als het maar WOSA punten oplevert.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
@citaat dat laatste ben ik niet bang voor...
Ik vond t een mooi modelletje en verwacht dat Horst er net zo over denkt; ook al is hij van de NL Rijkspolitie, deze Porsche is en blijft natuurlijk Deutsche Grundlichkeit én uit de seventees O:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
 @citaat Let op uw letters, Hans  :warning:
De WOSA leest mee............
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Oef, rebelleren tegen Horst het moet niet erger worden....
Ik houd mijn hart vast  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
@citaat & @citaat @citaat
Hoezo dan??? Ik zeg toch niets verkeerds?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Je zegt zeker niet verkeerd Hans althans ik kan niks verkeerds zien.
Leuk die Rijkspolitie wagen een aanwinst voor je baan. :thumbup:
Hier in Michelstadt staat er ook een Rijkspolitie bus op de baan altijd leuk een beetje historie op de baan.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Zo te lezen, heb je de tekst toch aangepast, Hans  O:-D

Heel verstandig  :D
( er zijn hier momenteel 4 (!) WOSA-inspektors aanwezig, die letterlijk alles in de gaten houden  8o )

Die wittemuizen-Porsche snap ik wel, vanwege de snelheid van de Hondekop  :o)

Fijne Pasen en blijf gezond !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
 @citaat
Ja goed gezien Tony, ik las eerst ook wat anders......
Ook weer opgelost  ;)

Fijne Pasen iedereen, het zonnetje schijnt dus lekker genieten (in de voortuin  ;) )
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Alsof ík ooit mijn teksten zou aanpassen :P.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Unikaat jubileumwagon
Ooit kwam er een tijd..........
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Maandag een omgebouwd (24V-uitgang en nieuw netsnoer) Antex-trafootje naar Boschspoor opgestuurd en gisteren een leuk Trix-rijtuigje retour ontvangen. Staat leuk tussen het allegaartje achter m'n T8 :); wellicht niet allemaal epoche-correct maar daar zitten we hier niet mee in Lilleby-Altenstein!
Horst fronste even bij nog meer Trix, maar toen hij het doosje zag was hij gauw overstag en noteerde spontaan wat extra WOSA-puntjes in z'n boekje.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Dat is een heel mooi Brabants Trixsnoepje, Hans  :thumbup:

De achterkant van het doosje mag er ook wezen !
Wegdroomplaatje en volgens Herbert 500 WOSA-punten extra waard !

U boft  :P

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
hij hangt er mooi achter, Hans!

veel plezier ermee.

groet,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 15:26:48
Staat leuk tussen het allegaartje achter m'n T8 :); wellicht niet allemaal epoche-correct maar daar zitten we hier niet mee in Lilleby-Altenstein!
Inderdaad leuk. Volgens mij werd een PWG-wagen niet in een personentrein gehangen, dus dat past wel in het niet epoche-correct zijn ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
 B) Je hebt er een erg leuk rijtuigie bij, past prima in de sleep. :thumbup:
En als Horst teveel fronst moet je em effe onder dat Trix doosje leggen, piept ie wel anders. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Schitterende aanwinst Hans. :thumbup:
De WOSA punten zijn dik verdiend. :P

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Wat een lief wagentje. Terecht dat Horst zich snel over zijn bedenkingen heeft heen gezet.  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 23 april 2020, 15:54:55
Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 15:26:48
Staat leuk tussen het allegaartje achter m'n T8 :); wellicht niet allemaal epoche-correct maar daar zitten we hier niet mee in Lilleby-Altenstein!
Inderdaad leuk. Volgens mij werd een PWG-wagen niet in een personentrein gehangen, dus dat past wel in het niet epoche-correct zijn ;)
Hoezo niet? Is volgens mij gewoon een bagagewagon.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
 @citaat ===> klik
Jij maakt uit welke treinsamenstelling je rijdt... :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Zo is t maar net, Wim!

Maar het is dus een bagagewagon voor goederentreinen.
Mmm, maar bij bagage horen Preisigers, en die vervoeren we tegenwoordig niet meer in goederentreinen...
Rare jongens die Germanen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 16:51:03
Hoezo niet? Is volgens mij gewoon een bagagewagon.
Het is een wagen waar de lokführer zijn administratie kon doen. Op een stoomlok gaat dat wat lastig. En de rangeerders konden er ook gebruik van maken om er te rusten.

Daarom werd een PWG achter een stoomlok gehangen in een goederentrein.

Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 19:07:38
Zo is t maar net, Wim!
Ik schreef ook niet dat het niet mocht of kan. Daarom de ;)

Hoe jij je treinen samenstelt, mag je uiteraard zelf bepalen :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Mooi rijtuig en staat inderdaad mooi achter die T 8 die er ook best mag wezen
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 23 april 2020, 20:14:51
Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 16:51:03
Hoezo niet? Is volgens mij gewoon een bagagewagon.
Het is een wagen waar de lokführer zijn administratie kon doen. Op een stoomlok gaat dat wat lastig. En de rangeerders konden er ook gebruik van maken om er te rusten.

Daarom werd een PWG achter een stoomlok gehangen in een goederentrein.

Citaat van: Hanzi op donderdag 23 april 2020, 19:07:38
Zo is t maar net, Wim!
Ik schreef ook niet dat het niet mocht of kan. Daarom de ;)

Hoe jij je treinen samenstelt, mag je uiteraard zelf bepalen :thumbup:

Oké, helemaal duidelijk. Ik werd door de leveranciers (oa linkje Wim) op het verkeerde been gezet, want die noemen het een Gepäckwagen en Gepäck bestaat toch uit koffers, rugzakken etc.
Affijn, hoewel misschien ongebruikelijk, de PWG (waar staat dat eigenljk voor?) blijft lekker achter de loc hangen. In dit geval dus in dubbelfunctie: 1 voor het Gepäck van de Preizigers en 2 als onderkomen voor het treinpersoneel. Hoeven de meester en de stoker niet met hun gore kl.... het pluche waar de Preizigers opzitten te bevuilen ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: Hanzi op vrijdag 24 april 2020, 09:10:51
de PWG (waar staat dat eigenljk voor?)
Het staat voor Güterzugbegleitwagen. Deze werden dus achter de stoomloks gehangen. Ze werden tot in TP III gebruikt. Met de komst van de moderne diesels verloor de Pwg zijn functie. De lokführer kon nu zijn administratie doen aan de "achterkant" van de diesellok.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
de lok is een T18. Een KPEV T8 is een drie-assig lokje
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
PWG staat voor Gepäckwagen für Güterzüge.

Je vindt alle afkortingen van Duitse wagons op deze Duitse website of Engelse website. Ook een beetje naar beneden scrollen !

groet, Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Leuke ruilhandel!
Citaat van: bigboynl op vrijdag 24 april 2020, 10:56:44
de lok is een T18. Een KPEV T8 is een drie-assig lokje
Je hebt helemaal gelijk, naamgenoot! Stom, moet idd een T18 zijn.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Met de onlangs verworven hondekop is het Nederlands materieel in Lilleby-Altenstein uitgegroeid tot een bonte verzameling van oud tot heel oud. Tijd dus voor een samenkomst op het HauptBahnHof. En ja, ik weet dat dat gele dieseltje met z'n NS-vignet incorrect is, maar daar hebben ze in Lilleby toch geen idee van >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Fraaie line-up Hans. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Dank je, Michel!

Oh, en dan zijn ze de TEE nog vergeten uit te nodigen :cry: ...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Citaat van: Hanzi op zondag 03 mei 2020, 20:00:28
En ja, ik weet dat dat gele dieseltje met z'n NS-vignet incorrect is
:o) Welnee, tis een locomotiefje, staat op de rails, kan rijden, leuk kleurtje en een mooi logo, dus helemaal toppie. B) :thumbup:
En ondanks dat de Tee ontbreekt is het een mooi geheel. :thumbup: :)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
 @citaat @citaat
Dus rijd er nu op mijn duitse baan een 'NS' kruidvat locomotief rond.... Lekker belangrijk, als het er leuk uitziet is het leuk  ;)
Leuke line-up trouwens. Zeker die SEH800  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Ik ga voor de twee blauwe loc's en de groene "nieuweling", Hans  ;)

Mooie foto's (  :thumbup: ), maar ook hoogste tijd om eens ballast tussen de rails te kieperen  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
Klopt Tony... Gelukkig nog zat te doen, en ballast is er daar één van. Maar goed dat je het zegt hoor, het ligt er inmiddels al zo lang zo bij dat ik er overheen kijk :-).
Maar momenteel ook ff druk met andere dingen: beschadigd plafond entreehal bijwerken na lekkage badkamer. Gelijk ook maar nieuwe leidingkoof gemaakt, behangen, schilderen, nieuwe kapstok en schoenenrek fabriceren en dan begint zojuist ook nog de radiatorkraan spontaan te lekken, dus die moet ook nog "even" vervangen worden...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
 @citaat Zo blijft er hier ook aan en langs het spoor van alles liggen, hoor  O:-D
En die tussendoorse huislijke klussen zijn (helaas) ook heel herkenbaar  :?

De overeenkomst tussen beide bezigheden is dat je het na ( vaak ) jaren niet eens meer opvalt en de drang om er toch maar eens aan te beginnen, steeds minder wordt  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
 @citaat @citaat

8o Ppfff..... das best allemaal druk daar bij u in huize Hans met al dat repareren en ver/herbouwen van alle stukkende en beschadigde dingen.
En dan ook nog een radiatorkraan, ook wel een klussie met aftappen en weer bijvullen.
Suc6, sterkte en hou vol, ooit komt het weer goed. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse meeting op HauptBahnHof!
:offtopic:
Gelukkig meet mijn entreehal nauwelijks 2 vierkante meter :D.
Glasweefselbehang zit er op en is geverfd, plafond is weer heel en mooi wit (aangrenzend toilet ook maar gelijk gedaan). Én, ook de radiatorkraan is vervangen. Uiteraard net een andere inbouwlengte dan de oude, maar gelukkig had ik nog 1/2" verlengkoppeling (?) liggen waarmee het perfect past. Oude knelring verwijderen blijft een dingetje; ik heb m schuin ingezaagd waarna ik m met een schroevendraaier in het zaagsleufje  kon openbreken zonder de buis te beschadigen. 1,8 bar afgevuld en geen lekkage meer :).
Morgen besteld materiaal voor de kapstok ophalen en nog wat planken; eentje voor erboven en een paar eronder voor de schoenen.
Het wordt weer netjes maar er gaat altijd meer tijd in zitten dan dat je van te voren verwacht; het is net ballasten ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Ik heb de welbekende USA Santa Fé dubbelloc en meestal rijdt die rond met wat DB goederenwagons.
Maar éigenlijk hoort daar natuurlijk een mooi sleepje kleurrijke boxcars achter afgesloten met een caboose.
Nou zijn die boxcars zo'n beetje van nul tot nu gemaakt door Märklin en ik vraag me af of er nog verschillen in zitten qua materiaal. De ene keer lees ik kunststof, de andere keer metaal of tinplate. Volgens mij zijn ze allemaal van kunststof met een tinplate dak en een metalen (zamac?) onderstel. Maar is dat ook echt zo?
Ik weet dat er slechte Chinese series tussen zitten die verschikkelijk krom trekken; ergens rond 2005 (?).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Uit onze wiki ===> klik
Ik vermoed dat de modernere versies (met kortkoppeling) wel aan jouw eisen voldoen.
De oudere tinplate modellen hebben beugelkoppelingen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
 :) Hoi Hans, leuk plan om voor de Santa Fe een mooi sleepie te vergaren. :thumbup: B)
Die link van Wim verwijst naar allemaal bruine karren, beetje saai lijkt me. :roll:
De boxcars zijn er in allerlei kleurtjes en worden geloof ik ook wel per stuk aangeboden of per setje.
Datums van slechte series heb ik niet, misschien heeft een ander daar antwoord op.
En laat je niet verleiden om zeldzame uitvoeringen van de boxcars te kopen, er zijn er een paar, maar het verschil met de gewone is er niet, behalve dan de kleine oplages en de te hoge prijzen.

Er zouden achter de Santa Fe ook passagiers wagons kunnen, maar dat zal wel lastig zijn om te vinden in een leuke sleep en is waarschijnlijk ook wel prijzig.
:o) En dan moet je de meereizende Preisers Amerikaans leren spreken, ook weer zo'n gedoe. :-)

Dirk-Jan

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Take your pick ===> klik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Hier zit je niet op te wachten ===> klik

Dat weerspreekt m'n eerdere bewering dat moderne versies (met kortkoppeling) wel betrouwbaar zouden zijn... :(
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Maar, zijn ze er nou met tinplate opbouw én met kunststof opbouw?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Volgens mij zijn de tinplates geheel van blik vervaardigd.
Ga eens naar Frank (Houtloods) en stel hem de vraag. 8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Goed idee Wim, ik moet toch nog zomerbandjes voor een paar loc's halen. Én misschien heeft hij verder ook nog wat leuks staan >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Hoi Hans,

De (oudere) boxcars van Lima zijn ook goed bruikbaar voor Märklin  ;)
Een tijdje geleden een stel voor een prikkie gekocht en ze rijden met de originele wielen gladjes over de baan.
Zijn 2e hands wel lastig te vinden  :?

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
De meeste blijken van tinplate, de nieuwere zijn van kunststof met een  bodem van zinkpersgietwerk (zamac of zo). Mijn loc is ook oud dus ik ga voor de tinplate versies. Loop ik ook geen gevaar met kromtrekkende chinese rotzooi. De zoektocht kan beginnen, zat keus op MP.

Tony, al googlend zag ik ze in je topic voorbij komen, die 3 gele toch?
Maar merkgetrouw als ik ben ga ik toch voor Märklin ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Er zijn wat treinen "vanuit de USA" onderweg naar Lilleby-Altenstein; nu nog afwachten wanneer ze aankomen op het HBF.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
ha hans,

nu was ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat jij aan het bouwen bent: dat je dat voor elkaar krijgt allemaal met relais besturing, dat vind ik dan weer knap. Die verhaaltjes erbij zijn ook prachtig! Zwevende volvo's, niks mis mee haha! Veel plezier ermee!

groeten van een mede M-liefhebber, frank 
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=78778.0
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vraagje USA boxcars
Dank je Frank :D.