Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Citaat van: Wimdouwe op maandag 27 januari 2020, 17:31:31
En dan afspelen op een Phillips K chassis kleuren-tv met elektronische kanaalkiezer  >:-D

Ah, u is een echte kenner :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Maar welk "K" chassis. K9 ect. er zijn er meerdere geweest ?
In het Philips Museum en in Hoorn staan ze nog.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Op de beurs onlangs in De Broodfabriek Rijswijk kwam ik iets tegen dat ik niet kon laten liggen voor die prijs. Thuisgekomen werd het direct door de directie in beslag genomen: "leuk voor je verjaardag" ;). Die is volgende week en nou weet ik héél toevallig al/nog wat ik ga krijgen >:-D en nou weet ik ook dat ik weer een ombouwklusje in 't verschiet heb.
De meeste materiaaltjes heb ik al verzameld, ik ben alleen nog op zoek naar een klassiek omschakelrelais. En met alle digitaliseringsprojecten hier zal er toch best iemand zijn die er eentje kan missen voor het goede doel / ter overname heeft (?).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Nog meer kans als je het ook bij de zoekertjes zet, Hans  ;)

Ben benieuwd naar wat je krijgt !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Hans,

Mijn kennis van omschakelrelais is zeer beperkt maar heb het voorbeeld even opgezocht via Google.
Deze heb ik nog leggen uit een oude loc die gedigitaliseerd is heb je hier wat aan ?

Mocht het een ja zijn stuur dan even je adres gegevens en dan komt hij naar je toe.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Michel, je bent een held!  :thumbup: :D en je hebt een PB.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Citaat van: Tony op vrijdag 31 januari 2020, 08:34:38
Nog meer kans als je het ook bij de zoekertjes zet, Hans  ;)

Ben benieuwd naar wat je krijgt !

Grtz Tony
Tja ik ook Tony O:-D. Voorstudie heeft me al wel geleerd dat er diverse uitvoeringen zijn. Als t tegenzit wordt t vijlen...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Beste forumgenoten; omschakelrelais is (bijna) onderweg dus ik ben voorzien!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Hans
Met de M rails ben ik begonnen drukknop. Relais uit een telefoon centrale blokbesturing gemaakt
Het plezierige wat er ook bij was roest als ik een week of 2 niet bezig was met rijden kon ik schuren. lag eventjes 120 meter spoor opp 16 vierkante meter.
Ben dan verhuisd en heb een trein kot van 5 m x 5 m met daar op een trein baan in C rail roest verdwenen.
Werk nu digitaal Win digipet 2015 .Intelli Box 2. LDT melding. uhenbrock wissel en sein decoders.
Het project stoom periode 1935 en alles wat er bij hoort heb er veel documentatie over.
Ben zelf bediende NMBS geweest in de Seindienst.
Ook lid modelspoor club BTC. de mist tafel in Antwerpen Ekeren.
Mvg François
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Aan de vooravond van mijn verjaring alvast een mooi kadootje op de deurmat! Nogmaals dank Michel!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... omschakelrelais
Graag gedaan Hans. :) :thumbup:
Jij blij ik blij iedereen weer blij. :P

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
En jawel, vanmorgen vroeg is er een heuse oldskool Trix-beauty het station binnengereden. Weliswaar geduwd, want er moet nog wat ombouw plaatsvinden >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Veel plezier met je Hondekop en natuurlijk je verjaardag :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Dank je Bas!
Maar dat was niet het enige, ook nog een 4122 voor de hoognodige (volgens Horst) Märklin-promotiedoeleinden in Lilleby-Altenstein.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
 :) Hans, dat is een mooi cadeautje wat je hebt "gekregen" van de directie. >:-D
Daar kan je lekker mee aan de slag, beetje ombouwen, misschien nog effe in een nat soppie douwen, lekker knutselen. B)
Geniet ervan en ook van het gebak en van harte gefeliciteerd. :)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Hiep hiep en nog vele jaren Hans !

Je wordt zelf ook steeds oldskoolder  :D
En je boft, want de Trix-WOSA-punten tellen dubbel na de (geslaagde) ombouw  :thumbup:
Goed, dat Horst de machinist de goede richting wijst ook !
Het rijtuig met 3000 en blikken rammelkarren erop mag er ook wezen, trouwens  :P

Grtz en feest ze nog,
Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Dag Hans.

Gefeliciteerd met jouw Hondekop verjaardag :lol: en de bijbehorende aanwinsten! :thumbup:

Citaat van: Hanzi op woensdag 05 februari 2020, 10:26:21
Weliswaar geduwd, want er moet nog wat ombouw plaatsvinden
Vanwege het ontbreken van bovenleiding wordt het een diesel ... ? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
@citaat Nee, hij blijft elektriek Erik. Het is alleen wel weer een DC uitvoering. Gaat goedkomen, met dank aan het circuits-online forum een nóg betere schakeling hiervoor ontwikkeld dan die ik laatst in de Lima heb toegepast.
Het is dan wel DC, maar gelukkig zijn de onderkanten wél in Marklin uitvoering; meer geluk dan wijsheid, ik kwam er later pas achter dat er 2 typen zijn. Bij deze zijn de kasten onder het treinstel ingekort zodat ze niet tegen de wissellantaarns aan rijden.
Zie ook wazige foto:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
En dan ben je jarig, en vrij, en de rest van de familie aan 't werk of op school...
Wat vervelend en saai nou :-), dus eerst maar eens die hondekop openschroeven. De geur alleen al, daar kan geen verjaardagstaart tegenop ;). En wat een mooie zware techniek er dan in zit; da's nog eens een motor!
Eén van de draaistellen is schijnbaar al voorbereid om er een Marklin sleper onder te zetten; vreemd genoeg wel het achterste draaistel, maar ik kan 'm ruilen met een draaistel van het motordeel. Helaas mist dit draaistel de afscherming aan de zijkanten; schijnt een kwaaltje te zijn van deze treinstellen, tgv uitgedroogd plastic breekt het gemakkelijk.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er hier iemand die wellicht nog zo'n afdekking "over" heeft?
Voor de rest zitten er vrij lompe railschuivers onder voor de spanningsvoorziening; de wieltjes zijn aan beide kanten geïsoleerd van de asjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
De onder- en binnenkant is zeker zo interessant als de buitenkant, Hans  :P
Wel wat jammer, dat je in je uppie thuis bent  :D

Geniet ze !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HIEPERDEPIEP
Citaat van: Hanzi op woensdag 05 februari 2020, 13:24:13
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er hier iemand die wellicht nog zo'n afdekking "over" heeft?
:roll: Heb je toevallig zo'n wit bakje van de Chinees in huis? Zo eentje met een doorzichtig dekseltje?
Dan kan je de benodigde stukjes uit het dekseltje snijden, dat is soepel spul en best dun en ook stevig.
:o) En dan wel nu meteen, de directie is nog afwezig/werken, dus sla je slag. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Ik wacht eerst alle reacties even af Dirk-Jan; ik heb van Marklin misschien ook nog wel iets dat pas te maken is.
Ik weet niet hoe oud dit treinstel is; eind jaren 50 / begin jaren 60 (?), wie t weet mag t zeggen.
Leuk voor die tijd is wel dat het al met de rijrichting veranderende front/sluitverlichting heeft! Hiervoor zitten er tegen de plafonds dubbele diode's geschroefd. En wat voor diodes 8o; ook dat zijn nog echte, van het gestapelde type, met selenium gelijkrichterplaatjes ertussen! En ze werken nog steeds!
Nóg een leuk detail: bij de pantograaf zitten 3 gaatjes: 1 loos, 1 verbonden met de linker wielen en 1 verbonden met de rechter wielen. Door de imitatie-isolator een gaatje op te schuiven konden dus verschillende schakelingen worden gekozen voor het onvolprezen (?) Trix-drierailsysteem (met bovenleiding erbij 4-rail ;))! Ook op de bodem van de treinstellen zit een dergelijke selectiestekker.
Gelukkig is het treinstel wel voorzien van de Trix-International wielen en niet de nog oudere dikke Trix-Express wielen. Met de International-wielen moet 't wel goed gaan op Marklin M-rails verwacht ik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Citaat van: Hanzi op woensdag 05 februari 2020, 15:15:13
Met de International-wielen moet 't wel goed gaan op Marklin M-rails verwacht ik.
Ik hoop 't voor je. Wel de afstand tussen de flenzen op 14,1 mm zetten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Bedankt voor de tip, Wim.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Gefeliciteerd, Hans, met je verjaardag en met je mooie aanwinst.

Groet,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Gefeliciteerd Hans en veel plezier met je cadeaus!
Dat is nog eens leuk jarig zijn!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Vandaag maar eens begonnen om de Hondekop te ontmantelen. Bijna alle bedrading moet vanwege de ombouw van DC naar AC sowieso opnieuw, dus ik denk dat ik alles er maar uit trek en met overzichtelijke nieuwe kleuren opnieuw begin. Als ik het spoeltje van het omschakelrelais elektrisch loskoppel van het frame is er een schakeling mogelijk met 2 normale afvlak-elco's. De Lima-loc had ik laatst voorzien van een bipolaire elco; bipolair wil in dit geval zeggen ongevoelig voor + en -; nadeel is dat dat type elco wat lastiger verkrijgbaar is en zeker in grotere capaciteiten. Vandaar dat ik ga kiezen voor iets gebaseerd op dit schema (waarbij de getekende wisselspanninsbron gezien moet worden als de rails en puko's), met dank aan forum Circuits Online.   
Het enige wat eigenlijk ontbreekt is één afscherming van een draaistel. Ik zal 'm ook nog even onder "zoekertjes" plaatsen.
De slepers voor stroomafname vanaf de rails zie er aan de onderzijde behoorlijk lomp uit; met het treinstel op de rails zie je ze echter bijna niet. Als het tijdens het rijden ook geen problemen oplevert houdt ik het origineel zo, al zag ik ook al plaatjes waarbij de stroom door sleepcontacten (ook origineel?) aan de binnenzijde van de wielen wordt afgenomen.
Horst is met name verrukt over het robuuste motorblok en de stevige tandwielen.
Wordt vervolgd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Citaat van: Hanzi op zaterdag 08 februari 2020, 13:21:38
is één afscherming van een draaistel.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 05 februari 2020, 14:20:47
..... de benodigde stukjes uit het dekseltje snijden.....

:? :| Oepsie, ik was in de veronderstelling dat het om de afscherming ging wat wel eens om de spoel en elektra  heen zat, van die dunne flapjes.
Maar je bedoeld heel wat anders, ik zal de  8) bril gaan poetsen. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Spannend project, Hans !

Die pantograaf met draad en stekker ziet er ook lekker stevig en oldskool uit, trouwens  :P
Volgens mij laat je Horst het vuile werk doen; die is op - of beter gezegd in- motorinspectie geweest en er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen  :?
Tijd voor een nieuw acryljasje.........

Aan de wielen van mijn Trix-railbusje heb ik niks gedaan en die lopen feilloos over wissels en rails, dus misschien is de afstand tussen de flenzen bij die van jou al oké.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 08 februari 2020, 13:58:40
Citaat van: Hanzi op zaterdag 08 februari 2020, 13:21:38
is één afscherming van een draaistel.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 05 februari 2020, 14:20:47
..... de benodigde stukjes uit het dekseltje snijden.....

:? :| Oepsie, ik was in de veronderstelling dat het om de afscherming ging wat wel eens om de spoel en elektra  heen zat, van die dunne flapjes.
Maar je bedoeld heel wat anders, ik zal de  8) bril gaan poetsen. :D

Dirk-Jan
Ik snapte je tip al niet helemaal, of beter gezegd helemaal niet :D.
Toch bedankt, voor isolatiedoeleinden een prima tip.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Hoi Hans,

Dat is het voordeel als je een jaartje ouder word, je hebt er een mooi treinstel bij waar je nog even druk mee bent om hem rijdend te krijgen maar als dat gelukt is geniet je er des te meer van.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Precies Peter, ik geniet hier meer van dan van een nieuwe digitale loc. En dat voor 1/10e van de prijs :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Dat wordt weer een mooie ombouw, Hans  :thumbup:
Horst glimlacht van oor tot oor.....  :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Vanmiddag nog even bezig geweest met de Hondekop. De bedrading van de motor en de railsleepcontacten is vernieuwd en ook heb ik er een puko-sleper eronder gezet. Deze bleek net te kort te zijn waardoor hij tegen het wielstel aankomt als hij inveert op wissels; die dus nog ff vervangen door een wat langere.

Ook alvast een beetje aan het meten geweest. Als ik een AC spanning van 15,7V aanbiedt en enkelzijdig gelijkricht met een diode blijft er een DC spanning van 8,6V over. Zet ik dan een afvlakcondensator (elco 1000uF) over de motor dan stijgt deze spanning naar 12,5V. Dit alles gemeten belast met draaiende motor op rollenbank. Bij die 12,5V maakt de motor behoorlijk toeren en ik vraag me af of het treinstel dan niet veel te hard rijdt. Proefondervindelijk dus maar kijken of er uberhaupt een elco in moet en zo ja, van welke waarde.
 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
En zo ziet m'n werkblad er dan uit na al dat gehobby >:-D. Van het omschakelrelais wilde ik het chassis (tevens P-contact) elektrisch scheiden van het spoeltje. De verbinding is dat soldeerpuntje schuin links onder het zwarte schroefje. Heel voorzichtig het dunne spoeldraadje losgesoldeerd en de isolatietape wat open gepulkt. Draadje eraan gesoldeerd en met drupje superlijm (als trekontlasting) vastgezet, tape dichtgelijmd en draadje er omgevouwen nogmaals op vast gelijmd. Moet wel blijven zitten zo lijkt me. En wellicht een geheel zinloze actie want als het treinstel ook zonder elco's al hard genoeg rijdt had ik ook het schema van de onlangs omgebouwde Lima-loc kunnen aanhouden :?.
Tot slot er gelijk maar een langere puko-sleper onder gezet.   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Voor mij is het allemaal acrabadabra, ben niet zo?n elektronica techneut. Maar als het WOSA-punten oplevert voor de ouwe Hondekop, dan is je dat zeker gegund. Ik zie hem graag bij jou rondrijden. Kan niet wachten op de eerste foto?s, of filmpje 😊😊.

Succes, Hans,
👍👍

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Niet zo bescheiden Roel, jou relaisschakelingen liegen er ook niet om!

Net even provisorisch met alleen 1 diode een rondje laten rijden. En dan blijkt dat Marklin-wieltjes zichzelf (kennelijk) schoon rijden, maar dat de railslepers na een paar meter een vuil zwart puntje hebben waardoor ze geen goed massa-contact meer maken. Dat wordt dus ofwel rails poetsen, ofwel stroomafnemers aan de binnenzijde van de wielen verzinnen. Snelheid zonder elco is toch wat aan de lage kant, zal 100uF moeten worden of zo; 1000uF is echt te veel (te snel!).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Mooi verslag, Hans  :thumbup:

Je hebt het alweer bijna voor elkaar !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Het is zeker een mooi verslag waar ik als niet elektronica techneut met veel plezier naar gekeken heb.
Ben net als Roel niet wachten op de eerste foto's of filmpje.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Citaat van: Tony op zondag 09 februari 2020, 20:22:52
Mooi verslag, Hans  :thumbup:

Je hebt het alweer bijna voor elkaar !

Grtz Tony
Gelukkig nog niet, Tony. Ik moet de bijwagen nog. En het relais netjes inbouwen. Daarnaast nog de stroomopname via de wielen verbeteren en tot slot de verlichting optimaliseren. Als dat allemaal klaar is de buitenkant nog wat opknappen.
Dusss... gelukkig nog niet klaar :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Grappig spaakwielen onder zo'n treinstel had ik nou niet snel verwacht. Toch best een mooi ding voor de leeftijd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Inmiddels alles netjes ingebouwd, eerst met elco's van 1000uF maar die heb ik vervangen door 470uF omdat de Hondekop anders wel erg snel reed. De stroomafname via de massa-slepers is nog wel een dingetje; ik heb nu ook provisorisch stroomafnemers tegen de binnenzijde van de wielen gemaakt. Maar dat moet nog wel verbeterd worden; het treinstel rijdt nog alles behalve soepel :? ; ontsporen gebeurt daarentegen gelukkig zelden :).
Vandaag de lampjes van de front- en sluitverlichting vervangen door LED's; geeft iig wat meer licht dan de gloeidraadjes :thumbup:; hierdoor wel wat "lichtlekken", maar die zijn inmiddels aardig gedicht.
En zo kom ik beetje bij beetje wat verder, maar of hij ooit écht soepel gaat rijden...(?) Schijnt ook niet echt een eigenschap van dit oude Trix-materieel te zijn...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
en nog 2 plaatjes van de verlichting waarbij de lichtlekken zijn verholpen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Ik moet ook nog even met een kwastje gele verf aan de gang blijkt weer overduidelijk uit de foto's. Én rood voor de koppeling.
En dan ook even kijken wat voor stroomafnemers ik kan gebruiken voor de wielen. Kan niet vanaf de asjes, beide wielen zijn geïsoleerd. Hij rijdt nu nog wat houterig, ondanks de elco die iéts buffert en meehelpt. De motor mist duidelijk een vliegwiel en mede door de wormwieloverbrenging staat alles nagenoeg direct stil bij een spanningsdipje.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Mooie Loc hoor ; kleuren wat jou het best passend lijkt 😉
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
 B) Mooi gemaakt allemaal. Van al die elektrieke uF dingen heb ik niet veel kaas gegeten als Kaaskop zijnde, maar het ziet er goed uit. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Fijn voor elkaar weer, Hans  :thumbup:

Maar je kunt nog even vooruit  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Voor de vakantie nog bezig geweest om de stroomafname vanaf de rails te verbeteren. Uiteindelijk de Trix-slepers helemaal verwijderd want die veroorzaakten wel erg veel wrijving! Ondanks de grote motor die als een naaimachientje koffiemolen loopt, heeft dat ding erg weinig kracht; ik las al ergens dat de permanent magneet na al die jaren best wat minder permanent kan worden. Weet nog even niet hoe dat op te lossen is, maar hij rijdt redelijk nu.

Momenteel echter helemaal geen tijd voor i.v.m. wintersportverplichtingen in Tirol. Wie t dorp herkend mag t zeggen 😉.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Weet niet waar t is , maar je zal er zeker van genieten
🤗👍🏻
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TRIX Hondekop mat.'54
Moeilijk te zien waar het is, met al die sneeuw, Hans  8o

Maakt ook niet zoveel uit, als je maar een fijne vakantie hebt en weer gezond terug komt  :P

Grtz Tony