Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Heerlijke beelden van een geslaagde beurs.

Ondanks de drukte heb je ze er mooi op weten te zetten.

Groet Erik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Na drieën werd het heel rustig, dus eerst de beurs gedaan, ff zitten knutselen, nog even beurs en daarna de banen. Ben van half elf tot half vijf van de straat geweest O:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Bedankt voor de positieve reacties, en diegenen die vandaag gaan wens ik veel plezier!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Hoi Hans,

Dat was zeer de moeite waard, als ik dat zo allemaal bekijk !
Erg gevarieerd aanbod en die treinwensboombaan naar de treinenhemel is smashing  :P
Bedankt voor het fotoverslag, het kijkgenot en de inspiratie  :thumbup:

Het gescoorde Fallerhuisje ken ik, de fraaie buurman met doorgang niet. Vollmer ?

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Hi Hans,

Weer mooie beelden, helaas kon ik niet naar deze beurs.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Ja, dat smalle huisje staat hier ook al 2x en die andere kenden Horst en ik ook niet. Ik zal eens kijken of er wat op staat
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Citaat van: Hanzi op zondag 12 januari 2020, 08:52:10
Ben van half elf tot half vijf van de straat geweest
Ik ook. Omdat de Vlissinger eruit lag tussen Haarlem en Leiden, was ik er niet al te vroeg.
Heb ik ook eens een ander traject mogen bereizen, zonder asbakjes in de trein.  :D

Bij de Graafstroom vond ik al die bewegingen (brug, schip, zwaan, ooievaar) een toppertje.
Misschien hebben we daar achter elkaars rug gestaan?

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Voer er een schip dan? Ik zie m inderdaad op jou foto wel, en op die van mij niet 8o! Kennelijk niet lang genoeg blijven staan, en zeker niet achter elkaars rug (hoe sta je dan? ;))
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
De platbodem "vaart" heen en weer en keert in een "tunnel". Bijzonder knap verwezenlijkt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
En het water vond ik bijzonder mooi gedaan. Alleen toen ik stond te kijken was het trammetje wat ongewillig.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Citaat van: Hanzi op zondag 12 januari 2020, 16:48:04
(hoe sta je dan? ;))
Het kan zijn dat ik je van de foto heb moeten afknippen, want er stond iemand links van mij zeer storend in beeld.  8o

Zie ook foto's bij de buren.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Citaat van: nobody op zondag 12 januari 2020, 16:55:21
heen en weer en keert in een "tunnel".
Soort magnorail constructie-idee. Geen tunnel. Heb foto's van die zijkanten (beetje wazig).
Maker tilt treintje en boot van de baan of zet die daar juist op.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Citaat van: Jan22 op zondag 12 januari 2020, 18:06:34
Citaat van: Hanzi op zondag 12 januari 2020, 16:48:04
(hoe sta je dan? ;))
Het kan zijn dat ik je van de foto heb moeten afknippen, want er stond iemand links van mij zeer storend in beeld.  8o

Zie ook foto's bij de buren.
Inderdaad mooie foto's en filmpjes bij t Beneluxspoor forum!

En, je kan natuurlijk achter elkaar staan of achter iemands rug, maar als je achter elkaars rug staat dan sta jij dus achter mijn rug terwijl ik achter die van jou sta. En dat ging mijn voorstellingsvermogen te boven vandaar mijn vraag  >:-D. En ja, inderdaad, beetje flauw :o).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nederlandse Modelspoordagen PLAATJES
Taal is een wonderbaarlijk medium om woordgrappen te lanceren die niemand begrijpt.  O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Gisteren was ik "verdwaald" in Zevenbergenhuizen en zo "verdwaalde" ik nog verder bij Zevenspoor. Een winkel waar ik al jaaaaaren niet meer geweest was, maar wát een voorraad speelgoed (niet alleen heel veel treinen in alle schalen) staat daar zeg! En zo kwam ik bij een vitrine met autootjes terecht, met daarin heel veel leuks. En deze 2 moesten mee zeg maar >:-D.
Een VW glühwein und maronen busje met verhoogd dak én een Magirus Deutz die gelijk is ingezet om de stookolieketels van het Fallerhotel te bevoorraden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
 :) Hans, jij weet wel heel leuk te verdwalen. :D
Vooral het VW busje vind ik een pareltje, echt heel mooi, klein maar fijn. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Mannen en speelgoed winkels hè ....
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Maar na het verdwalen, toch de weg naar huis weer gevonden Hans  :D

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Fraaie wagentjes!! Die VW bus met verhoogd dak die ken ik niet. Wel een T1-tje geloof ik?

Gegroet,

Marten
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Hallo Hans,

Als je dan verdwaald raakt dan maar op deze manier.
Twee schitterende wagens die gelijk aan het werk gezet worden.
Moooooi   :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Hans,

Wat een prachtige aanwinsten heb je gescoord. :favorite:
De VW bus is een poepie van een wagen die ik trouwens in dit model niet vaak gezien heb.
Maar ook de vrachtwagen mag er zijn. :thumbup:
Weer twee schitterende kunststukjes die je prachtige baan nog mooier maken.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Citaat van: wimpietje op woensdag 15 januari 2020, 15:26:11
Mannen en speelgoed winkels hè ....
Dat is hetzelfde als mannen en palendansverenigingen?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
🤭😳🤗🤗🤗
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Twee nieuwe snoepies!
Mooie score, Hans  :thumbup:

Maar je topictitel klopt niet  :?
Moet zijn; een snoepje  (de Magirus) en een bonbon (de VW)  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Ondertussen moet ik hier van alles rond laten rijden, en nog een keer, en nog een keer... Want Horst is van alles aan het filmen: hij staat op perrons, klimt op daken en staat zomaar in de berm langs het spoor.
Ben benieuwd wat t gaat worden. Ik zag 'm net met z'n oude Telefunken Tonbandgerät in de weer, waarschijnlijk voor wat achtergrondmuziek of zo...
We wachten af :).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Sterker nog; we wachten met spanning af, Hans !

Herbert, Carl en Matz zitten hier vol verwachting aan het scherm gekluisterd.........

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
# 1614   zevenspoor  Zevenbergen ?  Zevenhuizen!  (Spoor bijster)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Citaat van: Hanzi op zondag 26 januari 2020, 13:42:40
oude Telefunken Tonbandgerät
8) Wordt er gefilmd met 8mm? Dan is het op en top WOSA Old Skool. :o)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Citaat van: orient express op zondag 26 januari 2020, 14:32:59
# 1614   zevenspoor  Zevenbergen ?  Zevenhuizen!  (Spoor bijster)
je hebt helemaal gelijk, is aangepast! ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
 @citaat @citaat  Met 8mm film moeten we nog zeker een dikke week wachten op de beelden, Dirk-Jan.
Filmen, opsturen om te laten ontwikkelen, monteren en geluid toevoegen en dan nog digitaliseren voor de vertoning alhier  :?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpret
Er wordt druk gewerkt aan de film, de première is om 16:30 uur plaatselijke tijd.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Ik ben net zo benieuwd als jullie wat Horst er van gebakken heeft. Nog 10 minuutjes geduld dus!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Ik vind het wat tegen vallen, maar Herbert is met zijn WOSA-scorelijst voor zich de film aan het beoordelen.
"Ik moet hem minimaal 3 keer zien, Tony ! Ik hoop het rapport en mijn bevindingen vandaag nog gereed te krijgen. Hans moet maar even geduld betrachten."

Verder en inhoudelijk commentaar volgt dus nog  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Top filmpje en met een prettig rij tempo met het klassieke materieel.  :thumbup: :thumbup:

MvG,

Timaximus
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Heerlijk genoten Hans  :thumbup: :thumbup:

Er komen mooie treinen voorbij rijden en aan het einde nog een bekend muziekje  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Tja, Horst heeft er reuze z'n best op gedaan maar de kwaliteit valt helaas wat tegen. Zal wellicht met het knippen/plakken van de Super-8 filmpjes te maken hebben icm het digitaliseren daarvan.
Maar voor een eerste lange film vind ik m toch best geinig.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Hans,

Ik heb genoten van de film van Horst.
Mooi materiaal op een mooie baan.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
geweldige film Hans. lekker veel en verschillend materieel, verder veel herkenbare dingen van vroeger zoals huisjes en bruggen. Die drie dubbele v200 in tractie is helemaal geweldig :thumbup:

die deense Nohab had ik vroeger als kind altijd al willen hebben, misschien moet ik toch eens op zoek
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
 B) Mooie film, die Horst is geen Hansworst. O:-D :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 26 januari 2020, 17:01:59
Ik vind het wat tegen vallen
:o) Efkes de bril poetsen, der zalle wel weer kersen van je middagvlaai opzitte. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Heerlijk nostalgisch.  Herkenbare gebouwen en wagons!  Chapeau
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Ik heb me kostelijk vermaakt met de beelden die voorbijkwamen.  :thumbup: Roept herinneringen op aan de modeltreinbaan die in de jaren 60 en 70 thuis op zolder stond.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Hoi Hans,

Super video, ik heb genoten.
Ook de muziekkeuze is reuze, geweldig.... Kraftwerk, Telex, uit de tijd dat de synthesizers (net als jou baan) analoog waren  :thumbup:
Bij deze 1978 WOSA punten  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Beste Hans,

Let maar niet op Tony's reactie hoor; die was gewoon stikjaloers  :D en zit zich nu flink te schamen  :oops:

Dan nu een greep uit mijn bevindingen ( het gehele rapport dat naar het WOSA-hoofdkantoor gestuurd is, mag ik niet openbaar maken ) met toegekende punten;

- het intro; bouwt meteen spanning en verwachtingen op ( leeg station, trein komt voorbij en wordt verder gevolgd ) = 200 punten
- de scène met ontsporende bagagewagen niet eruit geknipt en mooi gecamoufleerd ( trein rijdt later vlekkeloos verder )  = 300 punten
- telkens ruim voldoende tijd om de scenery op je in te laten werken, zodat er een goed beeld van de baan gevormd kan worden = 1000 punten
- goede en gevarieerde camerastandpunten en een weloverwogen montage van de beelden = 500 punten
- de blik in het Gare d'Inferieur = 300 punten
- het knipperende licht bij het dansfeest in de feestzaal + de werkende draaischijf = 500 punten
- de locwissel van de Hollandse loc's = 300 punten
- het vele oldskool materieel = 1000 punten

En als laatste en klap op de vuurpijl ( Tony keek zijn ogen uit  :O ) de drie V 200's met de extra lange passagierstrein 3000 punten  :thumbup:

Kort samengevat; een schitterende film en ik kan je wel verklappen, dat de WOSA deze rolprent graag uit wil brengen op betamax- en Philips video 2000 cassettes !
Ze nemen binnenkort contact hierover met je op.

Groetjes, ook aan Horst,

Herbert

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Bedankt voor de reacties! En zomaar even 9078 Wosa-punten (7100 officieel van WOSA-inspecteur Herbert én 1978 van Wimdouwe, maar ik weet niet of die laatste gesetzlich zijn)! 

@ Tony:
tja, zoals al gereageerd is de beeldkwaliteit ook een beetje oldskool ;).

@ Tim:
dank voor je compliment, bij een filmpje blijft langzaam rijden echt een aandachtspunt! 

@ Peter:
tja, dat afsluitende muziekje mocht niet ontbreken vond Herbert :).

@ Michel:
Fijn dat je genoten hebt :thumbup:!

@ Martijn:
ja, die 3 V200's met 11 stalen rijtuigen was wel even een dingetje en met al mijn R1-bochten gaat dat niet heel lang goed :D. Vandaar dat de trein ook abrupt stopt in het 2e shot, maar gelukkig was daar der rote Brummer om de aandacht af te leiden >:-D.
Die Nohabs blijven één van mijn favoriete locomotieven, zwaar, sterk, degelijk en gewoon de algehele uitstraling. Ik heb er drie, de twee uit het filmpje en ook nog een oude bruine Deen die eens in de revisie mag want die jankt nogal.

@ Dirk-Jan:
Wel een beetje vriendelijk blijven he, tegen herr Tony! Hoe is 't eigenlijk met Otto en z'n halfmalle broer? Nog steeds in de berghut?

@ Wim (OrientExpres):
Merci :thumbup:!

@ Dick:
De jaren 70 leven hier gewoon voort :).

@ Wim (Douwe):
Leuk, iemand die Kraftwerk én Telex herkent én waardeert, de grondleggers (samen met Jarre en Morroder) van de synthesizer-muziek. De Belgen van Telex (heeft overigens niks met de automatische Marklin-koppelingen te maken) hebben zelfs ooit met het Eurovisie Songfestival meegedaan :-). En bedankt voor de punten!

@ Herbert:
Herzlichen Dank voor de beknopte vrijgave van het WOSA-rapport en de daaruit blijkende waardering vergezeld van een hoop WOSA-punten! Horst was er erg mee in zijn nopjes maar werd er ook wel enigszins verlegen van. Over de vrijgave van de filmrechten voor Video-2000 en Betamax moeten we het nog maar eens hebben :D.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Prachtig!!!!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Hi Hans,

Leuk "Wosa" filmpje.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Dag Hans.

Wat een leuke film heb je in elkaar gezet :thumbup:
Daar is flink wat montagetijd in gaan zitten!
Maar dat loont zich, want het is bijzonder fijn om te bekijken :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Hoi Hans,

Heerlijk genoten, zeg. En naast een stuk nostalgie met bekende locs en rijtuigen en bekende plaatjes zag ik tot mijn grote vreugde iets, wat kennelijk altijd goed verstopt is gebleven : de draaischijf! Mooi ingebouwd achter het gebogen viaduct, waardoor hij niet eerder is opgevallen. Mooi, mooi, mooi. Daar moet je zeker nog extra punten voor hebben gekregen. Zag ik niet in het lijstje van Herbert. Die 500 punten voor èn de draaischijf èn de knipperende lichtjes vind ik gewoon véééél te weining.

groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
@ Wim(pietje) en Harald:
Bedankt voor de complimenten :thumbup:.

@ Erik:
Toen Horst eenmaal klaar was met filmen viel de montagetijd eigenlijk best mee. Ik zag er wel tegenop, maar de bewerkingsprogrammatjes zijn tegenwoordig erg gebruiksvriendelijk (zeker met wat hulp van junior ;))!

@ Roel:
Dank je Roel; mijn compacte depot is overigens al wel vaker ter sprake geweest hier op 't forum, mede als voorbeeld dat een BW niet altijd heel groot hoeft te zijn. Tja, en voor de gegeven punten geldt ook bij de WOSA de bekende regel dat daar niet over gecorrespondeerd wordt :?.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA Filmpremière !!!
Citaat van: Hanzi op maandag 27 januari 2020, 10:22:02
Bedankt voor de reacties! En zomaar even 9078 Wosa-punten (7100 officieel van WOSA-inspecteur Herbert én 1978 van Wimdouwe, maar ik weet niet of die laatste gesetzlich zijn)! 

@ Herbert:
Herzlichen Dank voor de beknopte vrijgave van het WOSA-rapport en de daaruit blijkende waardering vergezeld van een hoop WOSA-punten! Horst was er erg mee in zijn nopjes maar werd er ook wel enigszins verlegen van. Over de vrijgave van de filmrechten voor Video-2000 en Betamax moeten we het nog maar eens hebben :D.

Ook ik weet niet of die 1978 punten gesetzlich zijn, ik heb de informatie ook maar van een microfilm die een postduif in mijn tuin verloren is..... Ondertekend met 0013  :O

Mocht de film ooit op video 2000 uitkomen, dan houd ik me aanbevolen. En dan afspelen op een Phillips K chassis kleuren-tv met elektronische kanaalkiezer  >:-D