Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless

Je moet vooral aan de WOSA-punten denken, Hans !
En met wat geluk is Horst zonder zijn kompaan een stuk schappelijker  :D
Het gaat vast goed komen  :thumbup:

Grtz Tony

( Het smeergeld is overgemaakt, trouwens )
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Terug naar het HBF dan maar, dit is een zogenaamd InselBahnhof ("eilandstation" heb ik pas geleerd in een ander topic) dat alléén (!) via het spoor bereikbaar is.
Horst maakte een hoop aantekeningen en schetsen in zijn WOSA-boekje, want dit was ook voor hem geheel nieuw (WOSA-punten???).
De eerste trein die aankwam was een mooie historische P8 met ombouwrijtuigen. Horst en zijn compagnon zijn door alle eerdere wangedragingen flink gekort op hun salaris en om geld te sparen reist hij als verstekeling op de treeplank mee!
Ter hoogte van Lilleby springt Horst verrassend kwiek in het hoge Deense gras en probeert onderdak te krijgen in de Lilleby-Kro. Maar ook daar krijgt hij de wind van voren,  ditmaal van Holger de kroegbaas. Ten einde raad druipt de Inspektør af naar de halteplaats van Lilleby. Hij begint toch wel wat spijt te krijgen van zijn daden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
 :-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Ik realiseer me nu pas dat Horst Horst heet. En dat de baby van Herbert en Hannelore óók Horst heet... zoals er meerdere hondjes zijn die Fikkie heten, zo zullen er ook meerdere baby's zijn die Horst heten; maar t zet toch wel aan het denken... Iets met Hannelore, scheve schaats, verkeerde inspecteur...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Afijn, inspektør Horst weet nog net op het balkon van een vertrekkende donnerbüchse te springen de grenz over naar Altenstein-Dorf. Ondertussen noteert hij nog wel dat beide buffers ontbreken...
Daar op het güterbahnhof ontmoet hij Bernd de bagagekruier, een soort van soortgenoot, ze raken aan de praat en blijken vroeger -met nog een paar anderen- bij elkaar in het doosje te hebben gelegen.
Altenstein-Dorf heeft echter verder geen overnachtingsmogelijkheden en dus stuurt Bernd Horst door naar Altenstein-Stadt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Horst ging dan maar te voet naar Altenstein-Stadt en kwam daar langs een soort kasteeltje waarover Henk (Jongslog) wat vragen had. Toch wel handig zo'n oplettende inspektør!
Even verderop zag hij zowaar een hotel: Gasthof Goldener Löwe. Maar zodra hij dichterbij kwam klapte de zware deur dicht en hoorde hij nog net de grendels erop schuiven. Ook hier gaf men "niet thuis" voor Horst.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
En zo zijn we alweer twee dagen verder, Horst heeft één nacht op een bankje in t plantsoen en één nacht op Gare D'inferieur doorgebracht en wandelt genietend van de oude Faller huizen door de straten van Altenstein-Stadt. Hij maakt druk aantekeningen in zijn WOSA-notizenbuch als hij vriendelijk wordt aangesproken door een paar schöne Mädel. Ha, eindelijk denk hij, eindelijk iemand die vriendelijk tegen me doet. En ze zien er nog gut aus ook. Horst kijkt zijn ogen uit want de freundliche Mädchen blijken niet zo heel veel om t kunststof Preiserlijf te hebben.
Hij wordt er zowaar bijna verlegen van en vertelt hakkelend zijn verhaal en dat hij op zoek is naar onderdak voor de nacht: ich bin WOSA-inspektör und suche eine platz für die nacht undsoweiter also also... De meiden giechelen wat en vertellen daß der WOSA-Horst herzlich wilkommen ist in het haus waar ze voor staan en dat er binnen nog meer Mädchen sein die hem een sehr heiß wilkommen zullen geven. Daar heeft de ietwat naïeve Horst wel oren naar, bovendien zijn die oren koud en dat geldt ook ook voor de rest van zijn lichaam. Hij kan dus wel wat warmte gebruiken en besluit naar binnen te gaan...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
 :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
 8o Tjonge tjonge Hans, die herr inspektør van jou heeft ook al overmatige interesse in de dames. :roll:
Die bij mij gaat kamermeisjes inspecteren. :P

Citaat uit het topic van Tony:
dat de inhoud van de koffers van de twee (hier) verbannen inspecteurs de VERKEERDE reglementen bevat 

Nou Tony, das te merken, ze lopen nu zeker rond met de Kamasutra. :-)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Volgens mij had Horst keine blasse Ahnung waar hij naar binnen is gegaan. Maar de Mädel waren hübsch en beloofden hem wat warmte...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst zoekt vestigingsplaats WOSA
Dan zal het WOSA lidmaatschap binnenkort wel duurder worden.  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst zoekt vestigingsplaats WOSA
Even geen update: Horst heeft club Rose niet meer verlaten...

Wel had ik een oude E41 (3937) die helemaal vast stond door opgedroogd vet. Uit elkaar dus en reinigen, drupje olie en hij rijdt weer als een trein!
Helaas maar één kant op... Een draadje van de veldspoel is helaas afgebroken, dusdanig dat ik de restanten niet meer zie. Nou heb ik wel eens zo'n spoel afgewikkeld, gerepareerd en opnieuw gewikkeld maar dat was niet zo'n heel groot succes.
Heeft er iemand nog een goede veldspoel over?

En zo is het toch weer een soort van update geworden ;-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst zoekt vestigingsplaats WOSA
Problematische update zelfs, Hans  :?

Hopelijk is er iemand die zo'n veldspoel heeft liggen voor je .
En mij is ook duidelijk geworden, dat het beroep van veldspoelwikkelaar (m/v) een volwaardige en belangrijke functie is.

Horst zal zich wel redden, die zit/ligt op een roze wolk  O:-D

Grtz Tony

Ter geruststelling; ik heb al aardig wat schakelrelais "gerepareerd"  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Horst zoekt vestigingsplaats WOSA
@citaat @citaat bedenk me net dat ik zelf nog ergens een veldspoel moet hebben liggen, over van de ombouw van de BR03. Eens kijken of die ook in de E41 past. Dank voor de aanbiedingen per PB.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Vanmiddag even naar het open huis van de Haagse Modelbouw Club geweest.
Het is leuk om daar de herkenbare Haagse gebouwen te zien. De stations Hollands Spoor en het niet meer bestaande Staatsspoor (nu CS) zijn in een bouwwijze van laagjes karton en papier nauwkeurig nagebouwd. En dat geldt ook voor de Stationsstraat en overige straatjes uit de stationsbuurt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
En nog een paar foto's gemaakt bij de HMC:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Dat was de moeite waard, Hans  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Mooie foto's Hans van een leuke open dag bij de Haagse Modelbouw Club. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Leuk, Hans en herkenbaar  :P

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
Hans,

Mooie foto's. Waar zit de HMC eigenlijk?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
 @citaat Zie ===> klik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Haagse Modelbouw Club
 @citaat Naast de Mac  :D :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Vanavond weer thuisgekomen na 6 heerlijke zonnige dagen in het Limburgse Heuvelland. Vandaag de vakantie afgesloten met een bezoekje aan de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Helaas mogen ze door veranderde (Europese) regelgeving niet meer doorrijden naar Valkenburg. Lang leve de regeltjes en de soms kromme interpretatie daarvan. Om nog maar even de genadeklap te geven is ProRail van plan om op station Valkenburg perron 3 te ontmantelen. U raadt het al, dat is dus het perron dat de ZLSM gebruikt(e). En dat terwijl er enige jaren geleden nog 1,2 miljoen is geïnvesteerd in een wissel op station Schin op Geul om het ZLSM-traject aan te sluiten op het NS/ProRail spoor naar Valkenburg (en de rest van NL).
Genoeg geklaagd, op naar Simpelveld alwaar men bij de loodsen bezig was de Zweedse 1040 onder stoom te brengen. Zo ongeveer nog de laatse rijvaardige stoomloc daar. De rest van de Zweden kampen met ketelproblemen, maar er is licht aan de horizon: ze zijn een 52-er afkomstig van de VSM aan het opknappen én er is nog een bedrijfvaardig stoomlocje Anna, afkomstig van technische school/universiteit Aken.
Maar oké, vandaag moesten we het dus met de 1040 doen. Ik vind dit type loc altijd wat kaal en dat heeft alles te maken met het binnenliggende drijfwerk.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Wat betreft het opbreken van het derde spoor in station Valkenburg. Dit is gelukkig van de baan en blijft toch bestaan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
@citaat ah, gelukkig, dat is in iedere geval wát!

Wij namen plaats in het buffetrijtuig en even later, 10:30, stipt op tijd, vertrokken we richting Wijlre. Onderweg nog een korte stop op de Eyser-halte.
Na een krappe 20 minuten zijn we op station Wijlre uitgestapt en over het plateau schitterend mooi terug gewandeld naar Simpelveld, onderweg werden we ingehaald door de stoomtrein die inmiddels ook weer op de terugweg was. Blijft een mooi gezicht zo in het heuvellandschap (inzoomen én leesbril op!).





Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Mooie foto?s, Hans. Ik ben er ook een paar keer geweest en heb er in het verleden ook wel wat meer bemoeienis mee gehad.

Wat Valkenburg betreft, het laatste dat ik weet is dat er niets opgebroken wordt en dat het ook weer mogelijk is om door te rijden. Die zogenaamde Europese regeltjes, zijn er wel, maar ze zijn niet zo dat niets meer mogelijk is. Met een beetje goede wil van alle kanten (ZLSM, ProRail en Arriva) is er nog best veel mogelijk en zal de ZLSM in de toekomst een aantal ritten weer kunnen doorrijden naar Valkenburg. Er is een stevige lobby gaande.

Groet,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Wat ik daar hoorde is dat de certificering waarmee de ZLSM-machinisten op ProRail spoor mochten rijden niet meer voldoende was omdat (Europese) regels gewijzigd zijn en/of nu anders geïnterpreteerd worden. Hierdoor moeten de machinisten een dure en lange (46 aaneengesloten dagen is best lang voor een vrijwilliger die vaak ook nog gewoon werkzaam is elders) cursus volgen. Zoals altijd zal ook dit verhaal 2 kanten hebben.
Wel zag ik dat het spoor tussen Simpelveld en Eys (en misschien ook verder) is vernieuwd met betonnen dwarsliggers en nieuw ballastbed hetgeen een goede basis vormt voor de toekomst.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Europese Regelgeving moet altijd in landelijke wet- en regelgeving worden vertaald. Er gelden in Nederland eisen waaraan een machinist moet voldoen. Dat heeft betrekking op geestelijke en lichamelijke conditie en op kennis van het spoorse systeem. Er zijn eisen, die alleen gelden voor niet-openbare infrastructuur, zoals de Bijzondere spoorwegen, waaronder de museumlijnen vallen. Er zijn ook eisen, die gelden voor de landelijke openbare infrastructuur. Niet elke machinist hoeft voor alle landelijke infrastructuur kennis te hebben. Zo zal  een machinist van Arriva uit Zuid Limburg echt geen kennis hoeven te hebben van het rijden op de HSL. Ook voor de machinist van de ZLSM is een beperkte bevoegdheid voldoende.

Het probleem zit in het hebben van een aansluiting op het openbare spoorwegnet. De ZLSM heeft er twee: in Kerkrade West en in Schin op Geul.

Er is veel discussie geweest over wie de kosten van de vernieuwing van het wissel in Schin op Geul moest betalen. Voor ProRail was de goedkoopste oplossing : wissel er uit, geen nieuw wissel terugleggen. En dan kan de ZLSM niet meer naar Valkenburg doorrijden.
In Kerkrade west speelde een discussie over het vernieuwen van een overweg tussen het officiële (ProRail) station en de ZSLM lijn. Die discussie heeft uiteindelijk geleid tot een eigen ZLSM- perron net voor die overweg.

Bij dit alles komt nog een bedrag per keer te betalen aan ProRail als er een stoomtrein doorrijdt naar het openbare spoorwegnet, de zogeheten gebruiksvergoeding. Ook daar is veel discussie over.

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
u is een echte kenner, Roel! en zoals ik al zei: ook dit verhaal zal 2 kanten hebben.
feit is wel dat er al 3 jaar niet meer naar Valkenburg kan/mag worden gereden hetgeen toch een hoop betalende reizigers zal kosten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Je vraagt je weleens af, of ProRail wel echt pro rail is  8o
Die zullen thuis ook wel een heel saai baantje hebben  :D
( en zonder stomers )

Je bent in ieder geval wel weer op de frisse lucht geweest, Hans  ;)
Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
 :roll: Vroeguh toen al die railrijders nog gewoon NS heette en 1 bedrijf was had het waarschijnlijk zo geregeld kunnen worden.
Gewoon een wisseltje erin en afboeken onder de noemer onderhoud.
Nergens meer over lullen en rijen met die hap.
Maar ja, vroeguh is geweest en sommige dingen waren toen toch echt beter. O:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
De Marsen waren ook groter en je kon ook gewoon zien dat er een liter melk in de fles zat  O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Ik ben vandaag met de kleinkinderen naar de ZLSM geweest. Ze hebben natuurlijk genoten. Van een ZLSM-functionaris, die een groep senioren begeleidde hoorde ik dat ProRail geen bezwaar heeft tegen het doorrijden naar Valkenburg. Wel gelden er nieuwe regels voor machinisten met een beperkte bevoegdheid, zoals die van de ZLSM. Zij moeten de regelgeving van ProRail kennen voor het baanvak tussen Schin op Geul en Valkenburg en daar ook wegbekendheid hebben. Dat vereist enige studie en een examen en vervolgens de zorg die baanvakkennis op peil te houden.

Kortom, het wordt nu opgepakt en wie weet in 2020.....

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Ah, dat klinkt al weer wat hoopgevender dan de berichten die ik hierover hoorde.
Leuk om dit een dagje met je kleinkinderen te doen!
Met de 1040 meegeweest? Of een railbus?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Het oorspronkelijke plan was per gewone trein naar Kerkrade te reizen en daar op de ZLSM over te stappen. Maar er zijn werkzaamheden rond Sittard en Heerlen, dus er reden bussen. Reistijd werd daarmee 2 keer zo lang ten opzichte van gewoon met de eigen auto naar Simpelveld te reizen. Door andere oorzaken konden we pas rond 13:30 u in Simpelveld zijn. Maar ruim de tijd voor een drankje, railbus naar Vetschau, stoomtrein naar Kerkrade en stoomtrein naar Schin op Geul. Kortom, alle lijnen bereden  :)

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Leuk! En zo hebben je kleinkinderen écht alle aspecten van het o.v. meegemaakt >:-D!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
En leerzaam ook! We zaten in een rijtuig in het rode pluche. Dus vertelde opa dat vroeger alleen hele rijke mensen op die mooie banken mochten reizen. En dat de arme mensen op houten banken zaten.
Wat later maakten ze met oma een verkenningstocht door de trein en ontdekten dat het volgende rijtuig het restauratierijtuig was met tafels en houten banken. Komt kleinzoon terug bij opa om te vertellen dat de arme mensen wel eten kregen in de trein en de rijke mensen niet.  :D :D. Daarmee is het klasseverschil dus even heel duidelijk neergezet door een knul van 6.

groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht
En toen stond ik vanmiddag op "the rooftop" van Binck 36 (voormalig PTT-gebouw Binckhorstlaan Den Haag) en had daar een dusdanig mooi uitzicht dat ik graag met jullie wil delen:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Mooie plaatjes Hans  :thumbup:
Het is maar goed dat je geen hoogtevrees hebt  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
 B) Mooi foto's met gevarieerd materieel. :thumbup:
Zoveel rangeer/parkeer ruimte hebben de meeste van ons niet helaas.
Ook leuk om te zien dat de twee sporen naast elkaar zoveel kleur verschil hebben, "oud" en nieuw naast elkaaar.
Misschien leuk ideetje voor diegene die de rails nog moeten inbedden, het hoeft niet altijd dezelfde kleur te zijn.

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Wat een uitzicht daar Hans !

Zal een flinke klimpartij zijn geweest  :P Mocht dat wel ?

@citaat @ Dirk-Jan; die gast van Prorail die daar de bruine ballast heeft gestrooid is ontslagen  B)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... ZLSM Miljoenenlijntje
Citaat van: Tony op donderdag 16 mei 2019, 18:07:25
@citaat @ Dirk-Jan; die gast van Prorail die daar de bruine ballast heeft gestrooid is ontslagen
8o Nou, dat is toch ook weer zowat, die gast ken der niks an doen.
Op dat lijntje rijden nog veel treinen met die ouderwetse toiletten, zo hoep poep flots flats op het spoor. :D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Citaat van: Tony op donderdag 16 mei 2019, 18:07:25

Zal een flinke klimpartij zijn geweest  :P Mocht dat wel ?

Grtz Tony
Ja hoor Tony, het is een restaurant met dakterras:
https://www.binkrooftop.nl/
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Das niet verkeerd, Hans !

Lekker op het terrasje  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Schitterende foto's heb je genomen vanaf het dakterras Hans. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Mooi uitzicht!
Fake!! Er zitten geen puntcontacten tussen de rails.  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Moscow Discow
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Moscow Discow
Moscow Discow, met smakelijk jaren 60 (?) filmpje:



Uitgebracht door de Belgische synthesizer-formatie TELEX die ook nog ooit met het Eurovisie Songfestival hebben meegedaan!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
 :arrow::offtopic:
Zo, even een weekje offline geweest omdat ik geen bereik had. Geen bereik omdat ik op zee zat als trainee op "De Oosterschelde" een tallship dat mee voer in de Liberty Regatta van Rouen naar Scheveningen. Wauw, wat een fantastische ervaring was dat!!! En we hebben de race nog gewonnen ook, hoewel de Russische Mir op voor mij onverklaarbare wijze toch aan de haal ging met de eerste prijs. Mooi om deel uit te maken van de bemanning, 4 uur op 4 uur af, 24 uur per dag. Van windstiltes tot nachtelijke onweersbuien en als cadeautje een escorte van dolfijnen!
Jammer dat ze in Lilleby geen haven hebben...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
Dat moet een schitterende ervaring zijn geweest, Hans  :thumbup:

Blijkbaar ook niet zeeziek geworden !
Terwijl het toch een onstuimige tocht was, als ik de foto's bekijk  :D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Liberty Regatta
Nog 2 plaatjes uit Rouen: eentje voor de stedenbouwers en eentje voor de bruggenbouwers.
Tot slot nog eentje van Flipper.