Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zilverling stuurstand 4081
Dank je, t zal zelf wat fabrieken worden. Leuke uitdaging. En als het dan werkt wordt het waarschijnlijk bijna nooit gebruikt omdat duwtreinen op mijn oldskool M-rail baan over t algemeen geen succes zijn (op de TEE na dan).
Maar ik vind t gewoon geinig om t weer werkend te krijgen en weet nu hoe het ooit ongeveer gezeten heeft. Wordt vervolgd, en detailfoto's blijven welkom!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Het gaat dus hierom; op de eerste foto het draaistel waar de sleepschakelaar ontbreekt, en ook binnen ontbreekt er nog het één en ander. Zit bij dit type 4081 het eigenlijke schakelcontact nou binnen in de wagon, of zit die direct onder 't wielstel?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
en dan ook maar gelijk de andere aanwinsten:
weer een extra stookoliewagon, een VAM recycling van Roco en een Erz III d wagon (klassiekertje die mooi bij de verzameling past!); en dan ook nog steenkoollading voor diezelfde trein (glimt nog wel een beetje op de foto's maar wordt vanzelf stogffig ;) ).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
en tot slot nog wat foto's van het nieuwe oude stammetje zilverlingen: 4081-2, 4082-1 en 4043-1. De 4043-1 is een gemengde 1e/2e klas en wijkt enigszins af (niet hinderlijk, je moet t weten) doordat dit de oudste is ('63/'64) en nog is voorzien van cellon-ramen zonder inzetrandje. Het zilveren kozijn is op het metaal geschilderd, net als dat de handgrepen aan de uiteinden erop gedrukt zijn en niet van een echt stangetje zoals bij de andere; heeft ook geen inrichting. Geinige details die je pas opmerkt als je ze goed bekijkt met de Kolls-catalogus erbij.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Citaat van: Hanzi op woensdag 16 januari 2019, 19:08:56Zit bij dit type 4081 het eigenlijke schakelcontact nou binnen in de wagon, of zit die direct onder 't wielstel?
Misschien heb je hier iets aan?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Jazeker heb ik daar wat aan, Erik. Reuze bedankt, ik ga eens proberen zelf wat te maken.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Ik heb er nu een BR212 voor staan, of zou een rode BR216 er beter bij horen?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019

Mooie aanwinsten, Hans  :thumbup:

Fijn de 212 voor die zilveren schoonheden laten en anders een V200.
Maarre, de WOSA is verrukt over de eerste 3 van de laatste vijf foto's !
En ik snap heel goed waarom  :P
Al kost me dat misschien wel weer een plek op de kalender van 2020  :?

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... aanwinsten Rijswijk 2019
Hans,
Prachtige aanwinsten zijn er binnen komen rijden. :) :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst zo op de foto's te zien gaat dat zeker goedkomen.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's Lilleby-Altenstein
Bijgaand 2 foto's die ik toegestuurd kreeg van Holger, de kroegbaas van Lilleby, die hij met zijn pas verworven drone had gemaakt van het BW en het HauptBahnHof. Op het HBF zijn overigens 2 wissels tussen spoor 2 en 3 aangelegd teneinde een extra omloopmogelijkheid te creëren. Ik had de wissels toch nog én zonde om ze in een doos te laten liggen ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Én, op de beurs in Rijswijk was ook nog een wit M-doosje aan mn vingers blijven plakken. Maar die had ik thuis dus direct in mogen leveren. En dan vandaag, op mijn verjaardag, jawel, verrassing!!!!!  :D

Een mooie donkergroene T18 rijdt nu rond tussen Lilleby en Altenstein!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Hans,

De drone foto's van de BW en het HauptBahnHof die ik had gemist zijn prachtig en geven een mooi kijkje vanuit de lucht op een deel van je mooie baan.  :) :thumbup:
De verjaardag loc is een pareltje schitterend om naar te kijken en die zal zich best thuis voelen op je baan. :)
Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst en met je verjaardag en heel veel rijplezier toegewenst. :P
En er mogen best wat meer drone foto's van je baan geplaatst worden hoor vindt ik helemaal niet erg hoor.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
 :) Hans, gefeliciteerd met je verjaardag en je hele mooie lok. :thumbup: B)
Jij bent een hele goed voorjeeigenverjaardagcadeaukoper. :D

N.B. en die drone foto's zijn inderdaad  :thumbup: en  B)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Hans,

gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid.

Dat je een zeer fraaie loc hebt gekregen hoef ik niet te bevestigen. Ik heb er bij mij 3 in deze uitvoering, 3 in de KWStE uitvoering en 1 in de SNCF-versie rijden. Mooie locs, sterk, elegant enfin geniet er van!

Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Dank Michel, DirkJan en Roel!
Ik zal Holger vragen of hij nog wat foto's met z'n drone wil maken.

Ik vind t inderdaad een erg mooi gedetailleerde loc, Roel. Het enige nadeel is dat hij echt veel geluid maakt met rijden. Ik heb ook nog een BR78, in principe dezelfde loc, maar die maakt toch een stuk minder geluid. En dat is vreemd, de T18 is nagelnieuw; aan de wielen en sleper te zien heeft hij nog nooit gereden. Ik heb hem spaarzaam ge-olied. Misschien moet hij nog ingereden worden (?).
Hoe zit het met jouw soortgelijke locs, Roel? Maken die ook zo'n herrie?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Hallo Hans,

Mijn T18 locs maken geen overmatig geluid, althans niet opvallend anders dan de andere locs, die ik heb.

Geen idee wat er bij jouw loc aan de hand is. Misschien eerst een tijdje laten rijden?

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Tja, ik weet t ook niet Roel, maar hij klinkt nu net als m'n E44 uit 1950... inderdaad eerst maar eens laten rijden, wellicht wordt t minder.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Net ook nog even bij Holger langs geweest om te vragen voor meer Drone-foto's. Maar de kroegbaas stond wankel op z'n terras te brallen tegen een fabrieksarbeider uit Noord-Kibristan. Duidelijk geval van een heftige mix van te veel Gammel Dansk en Aquavit... volgende keer beter...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Hieperdepiep en gefeliciteerd met je mooie stomert, Hans  :P
Ook namens de WOSA !

Zo'n groene herrieschopper rijdt hier ook rond, levert extra punten op  :thumbup:
Vooral wanneer hij uit het zicht is, geeft dat een geruststellend gevoel; je weet dat hij niet is stil gevallen  O:-D

Mijne had ook een switch-decoder, maar daar reed die hortend en stotend mee  8o
Gelukkig kon een clublid die wel gebruiken en bouwde hij er een relais-schakelaar in.
Alle drie blij, de loc reed eindelijk normaal  ;)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe stoomloc!
Dat is een prachtige stoomloc Hans, veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinsten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Vanmiddag had Holger vrij en was weer met zijn drone aan het experimenteren. Hij heeft me wat plaatjes doorgestuurd om met jullie te delen. Onder andere van de alternatieve Hosentrager ten zuid-westen van Lilleby, maar ook van Altenstein-Stadt en Altenstein-Dorf en tot slot eentje van het steenkoolgebied met de Belgische mijn "Charbon-deux".
Daarnaast ben ik tussen de bedrijven door bezig geweest met wissels aansluiten -moest altijd nog eens gebeuren- en kwam ik wat seinen tegen die ik een  plekje heb gegeven. Maar daarvan volgen later de foto's, nu eerst de plaatjes van Holger:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!

Smølle en nog eens smølle, Hans  :P
Die drøne maakt møøie plaatjes !
Heerlijk øldskøøl  O:-D

Grta Tøny
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Hans,

Geef Holger maar een goede schouderklop want de foto's zijn prachtig die hij heeft gemaakt met zijn drone. :P :thumbup:
Pure genieten om je baan zo van bovenaf te zien vele details komen nu mooi inzicht. :)

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
 B) Laat die Holger maar schuiven, dat zijn mooie kiekjes. :thumbup:
Zit er ook een warmte camera op de drone? :o)
Dan kan Holger precies zien wat de preisers binneshuis aan doen zijn. >:-D :-)
(tenminste, als je de films mag geloven O:-D)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Dank u, ik zal de complimenten doorgeven aan Holger.
Ik had nog een oud armsein dat ik nu gebruik als uitrijdsein voor het Hauptbahnhof, geen idee of hij daar conform het grootbedrijf goed staat; lekker belangrijk. En ook nog een oeroud Trix (rangeer?)sein. Schakel ik gelijk met het wissel zodat ik dat spoortje aan- en uitzet al naar gelang de wissel- en seinstand. Ook nog hier en daar wat ontkoppelrails ertussen gefrot en aangesloten op het bedieningstableau. En tot slot nog een mooi oldskoolplaatje van de T-18 (die inmiddels al minder herrie maakt).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Altijd leuk Hans om weer wat rails in jouw geval ontkoppelrails neer te leggen. :thumbup:
Mooi om te lezen dat de T-18 al minder lawaai maakt nu hij meer aan het rijden is. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Zeker weten, Michel. En die ontkoppelrails geven ook weer wat extra speelplezier! En op die foto's zie ik weer dat ik nog zat te doen heb aan afwerking hier en daar. Gelukkig maar!
En net als bij Tony kunnen ook mijn stations -en ook andere plekken- nog wel wat volk (Preisers, Nochies, Kibrioten, Chinezen) gebruiken. Nog genoeg te doen dus!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Het ziet er heel gaaf uit! Het ie eigenlijk voor het eerst dat ik de kruising (of "hosenträger") mooi toegepast vind. Hier heeft het echt een functie. Die seinen zijn ook erg mooi. Ik heb nog drie van die armseinen die eigenlijk niet in mijn baanontwerp passen maar misschien ga ik toch een uitzondering maken nu ik dit bij jou weer heb gezien.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Dag Hans.

Wat een heerlijke old-skool plaatjes schotel je ons voor :thumbup:
De Hosenträger is er één die ik nog niet eerder had gezien, en mooi in beeld gebracht!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Dat kleine sein met die zes aansluitfriemels is een snoepie, Hans  :thumbup:

Ook het lekker niet tot in de perfectie afgewerkte uiterlijk van de baan doet me zwijmelen/wegdromen  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... drone-foto's van Holger!
Ik heb die aansluitfriemels en de fel gekleurde draadjes maar wel even zwart geverfd na montage, anders viel het toch wat té veel op. Handig (?!?) detail is dat de hele constructie van het sein op 16V staat; zeker in dit geval waar hij letterlijk klem staat tussen de M-rails een hachelijke :-) situatie. Trix-logica...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Momenteel zitten we weer een weekje in Zell am Ziller in de sneeuw en in de zon. Zaterdag en zondag heerlijk geskied in Zell en in Gerlos en vandaag met de Zillertalbahn naar Kaltenbach geweest en daarvandaan naar Hoch-Fügen geskied. Geen skifoto's op t treintjesforum, maar een paar plaatjes van de Zillertalbahn mogen weer niet ontbreken (al zullen ze erg op die van vorig jaar lijken).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
En nog een paar:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Nu nog met vrij oud materieel, met zowel diesel-loc's als diesel-treinstellen. Als de plannen doorgaan wordt er hier over een paar jaar op waterstof gereden. Ze willen van de diesels af, maar vinden bovenleiding het landschap te veel aantasten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Mooie plaatjes Hans, je zit ook in een prachtige omgeving.
Fijne vakantie verder.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn

Mooie en zonnige foto's, Hans  :thumbup:

Ik dacht dat er meer sneeuw zou liggen en dat van die ontsierende bovenleiding in het landschap snap ik wel  :P
Fijne vakantie nog en zorg dat je uit het gips blijft.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Hi Hans,

Mooie plaatjes, daardoor krijg ik vreselijk veel zin om ook weer te gaan skiën.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Prachtige foto's Hans. :) :thumbup:
Veel skiplezier toegewenst. :)

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Zillertalbahn rijdt door het tal op zo'n 600m hoogte Tony, en daar ligt wat minder sneeuw (vorstgrens ligt momenteel op 3000m!). Maar wat hoger liggen er méters sneeuw!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Zillertalbahn
Weer prachtige foto's Hans
Veel plezier daar.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Bijgaand wat foto's ter inspiratie voor de creatieve achtergrondschilderaars onder ons. En dat blauw voor de lucht niet snel té blauw is bewijzen deze foto's ook maar weer eens. Ook nog een foto ter inspiratie van de berghuttenzelfbouwers.
Het was weer een mooie dag.
Oh ja, er zit ook nog een bevroren stuwmeer tussen voor de liefhebbers!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Prachtige foto's Hans. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Aha, Köningsleiten, ik heb vaak aan de "overkant" geskied, Hochkrimml of Gerlosplatte, was platter........

Groet, Anne W
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Klopt helemaal, Anne! Maar dat gebied is vanuit Zell am Ziller nét wat te ver weg om in een dag op en neer te skiën. Natuurlijk, alles kan, maar t is wél vakantie. De Larmachalm (die berghut van de laatste foto) ligt onder de Königsleitespitze en is een mooie bestemming vanuit Zell, met de beste "grillhendl" van heel het Zillertal en ver daarbuiten!
Onderstaand nog een foto van het skigebied aan de overkant: Gerlosplatte/Hochkrimml:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Hallo Hans,

Dank je voor de mooie foto's.  :thumbup: :thumbup:
Al ben ik maar blij dat ik deze beelden in de zomer kan zien.
Dit jaar gaan we ook naar Tirol, maar hoop dat het dan wat groener is.  :P

M.vr.gr. Erwin
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
Tja Erwin, ik zit daar 1 of 2 keer per jaar 's-winters en ben er nog nooit 's-zomers geweest. Hoewel het er dit jaar misschien toch eens van gaat komen; ben toch wel benieuwd hoe de plaatsen die ik van de winters ken er in de zomer uit zien!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Achtergrondinspiratie
De laatst geplaatste foto is wondermooi Hans.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Homeless en Hommeles
...en met enige vertraging reed vanavond een trein uit Eindhoven het HauptBahnHof Lilleby-Altenstein binnen.
En WIE blijft er op het perron achter als de 1200 en plan-D rijtuigen weer zijn vertrokken???
Aiaiai was hij maar lekker in die trein blijven zitten!
Wordt vervolgd (vrees ik...).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
 @citaat
Gelukkig ben je er op voorbereid Hans na het lezen in Tony's topic. :)
Succes met deze onruststoker. :D

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA-Hommeles en Homeless
Tja, ik hoopte nog dat het een geintje was...
Vanaf het HBF is het slechts een klein stukje naar het Oldskool Faller hotel. Daar ging herr inspektør dus maar heen voor voorlopig onderdak.
Heinz, de eigenaar, was overigens net bezig met kamermeisje Rosie en receptioniste Candy om de nieuw aangeschafte hotelbedden aan een uitgebreide duurtest te onderwerpen. Bovendien kende Heinz die snuiter al uit Tony's topic en dus werd hij rücksichtlos geweigerd en weggestuurd.
Horst, zo stelde de inspektør zich volgens Heinz voor, droop af op zoek naar een andere slaapplaats.