Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
-Tony:
Was maar een sugestie,  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Citaat van: Hanzi op vrijdag 24 november 2017, 15:11:43
WOSA-kalender 2018.

Waar en wanneer is deze te koop. :)

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hans

Je bent lekker bezig, en het word als maar mooier en mooier.  :thumbup: :thumbup:

En als het goed is dan is het goed, en dan mag je daar nooit iets aan veranderen.  :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hallo Hans,

Ik vind het mooi, maar dat is persoonlijk. En onze modelwereld mag dan wel een afspiegeling zijn van de werkelijke wereld, maar ik mag het graag van de zonnige kant zien. Een beetje de ideale wereld, dus. Om het van de zonnige kant te bekijken heb je geen wolkje aan de lucht, heb je geen vervuilde treinen, geen grafity, maar juist al die dingen, die jij graag ziet.

Dat levert veel WOSA punten op :D

groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Oke, ik ga het maar gewoon een keer vragen aangezien ik het niet kan vinden...

Waar staat WOSA voor.. Heb van alles zitten bedenken, maar daar komt weinig uit
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
World Old Skool Association ( WOSA )

Bouwen in de stijl van vroeger  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Dag Hans.

De blauwe achtergrond staat prima! :thumbup:
Juist vanwege de egale kleur geeft het een rustig beeld,
waardoor de modelbaan veel meer tot z'n recht komt.

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Dank Tony, kan ik eindelijk weer rustig slapen!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hi Patrick,

Bedenken of gewoon ff googlen.
WOSA:  Wine Out of South Afrika   >:-D

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Ja Harald, dat heb je al eerder gemeld, maar in deze context -oftewel op dit forum- heeft het toch echt een andere betekenis :o).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
PaT, Om rustig te slapen dan heb je een groene achtergrond nodig :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Ja Hans ik weet het kon het even niet laten.  ;)

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
De ultieme oldskool-combinatie:
Märklin <--> Kraftwerk  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
 @citaat Fráááái  :important: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hans,

Met plezier naar je film gekeken en naar de goede muziek geluisterd. :) :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hi Hans,

Hartstikke leuk, moet direct aan mijn jeugd denken.  :)

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Ja, geinig hè!?!
Even voor de goede orde, ik heb dit filmpje niet zelf gemaakt, maar gewoon van YouTube geplukt.
Alle credits dus voor UtahRailsurfer, wie dat ook moge zijn...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Vandaag nog wat achtergrondheuveltjes geschilderd (en ik zie nu op de foto's pas dat ze behoorlijk donkerder zijn uitgevallen dan de achtergrondposter). En omdat ik niet alleen heuvels wilde, heb ik wat gevels uitgeprint, op een houten lat gelijmd en achter het station geplaatst als achtergrond. Blijft lastig onder een schuin dak...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Bijgaand twee kijkjes op spoor 11 zoals de machinisten het zien.
En een close-up van de vergeten boshut die achter Lilleby ligt (is als één geheel van een vorige baan bewaard gebleven en zal zo'n 25 jaar oud zijn).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein

Fraaie film en mooi gerommeld, Hans  :thumbup:

Ik heb eens in paint een extra lik verf op je muur gesmeerd, misschien vind je het wat  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hans

Heb je heel mooi gedaan met die huisjes, waar haal je die vandaan is er een site voor??

Want heb ook wat achtergrond huisjes nodig mss
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
@citaat
@Tony, ja zit wat in, beetje vreemd he dat de heuvels opeens stoppen bij de bebouwing... Ik ga ze sowieso nog wat lichter maken; had ik al gedaan maar met nat in nat schilderen zijn de lichte kleuren tijdens het opdrogen opgeslokt door de donkere lijkt wel.
@Peterke, er zullen vast sites voor zijn (ik heb ze alleen nog niet gevonden), maar deze komen gewoon van diverse sites, kwestie van Googlen op afbeeldingen van gebouwen, gevels etc.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Hans,

De machinisten hebben een prachtig uitzicht vanuit hun cabine van Altenstein. :)
Ondanks de leeftijd ziet het boshut er nog geweldig uit. :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Leuk sfeertje gecreeerd ,ziet er mooi uit
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Zo, vanochtend het laatste deel blauw geschilderd: ook boven het gebied van de Belze steenkolenmijn "Charbon Deux" is nu een wolkenloze blauwe lucht ontstaan B). Daar moeten de koempels wel vrolijk van worden (Glück auf  :)) als ze weer boven komen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Hans

Het word heel fraai zo, en de lucht ja heel mooi gedaan zo  :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Dat is een heerlijk Ruhrpotplaatje ( al ligt dit die van jou in België ) geworden, Hans  :thumbup:

De koempelvrouwtjes zijn ook blij met dit weer, want die hebben lekker de witte was op de bleek liggen  ;)

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Dank weer voor de snelle en leuke reacties heren  :thumbup: :D!
De houtnerf schijnt nog door de verf heen, maar dat geeft eigenlijk best een leuk effect, anders is het maar zo egaal blauw.
En als je dan zo je treinbaan in het zonnetje (of in ieder geval onder de blauwe lucht) zet dan kom je nog zooooo veeeeel dingen tegen die nog afgemaakt of verbeterd kunnen worden.
Gelukkig maar, stel je voor dat je treinbaan klaar zou zijn... 8o :O
En zo prutsen we heerlijk ontspannend door :).

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Hans,

Wat een mooie drukke foto zeer sfeervol en die blauwe lucht maakt het plaatje helemaal compleet. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Hi Hans,

Leuk gedaan zo al zou ik er zelf een "wolkje" aan toe voegen.
Lekkere volle baan zo en hopelijk is er nog genoeg te doen.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Geen fijner werk,dan prutswerk, Hans  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
En hoe zou jij die wolken dan maken Harald?
Ik heb al zo veel mislukte wolken gezien, dat ik voorlopig liever voor een onbewolkte dag kies  B).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux
Hi Hans,

Om eerlijk te zijn heb ik het zelf (ook) nog nooit gedaan maar op dit Forum of bij de buren zijn toch wel leuke en/of mooie voorbeelden te zien. Zelf zou ik het "testen" en kijken hoe het eruit ziet maar ben er zeker niet goed in.
t.z.t. vraag ik hier wel hulp voor.  ;)

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ook blauwe lucht boven Charbon Deux

Hans,

Ook ik heb al heel wat prutswolken gezien  8o Helaas ook vaak op heel mooie banen  :(
Op onze clubbaan heeft een "echte" kunstschilderes ooit behoorlijk mooie "echte" wolken gepinseld.
Na 2 jaar stoorden we ons er zo aan, dat de voorzitter alles weer egaal gemaakt heeft  :D ( Tis in principe zijn baan, tenslotte  O:-D )

Zo verbazen we ons tijdens clubuitstapjes naar beurzen vaak ook over andere ongerijmdheden op topbanen; groepjes borstelbomen, plastic bloemen, kranen die doelloos heen en weer bewegen enzovoorts.

En last but not least; zelfs de WOSA ontraadt wolken ten sterkste  :o)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Leuk filmpje over USA-baantje:


Al rijden de treinen wel veel te hard, maar ja, je moet wát op zo'n grote baan 8o.
Hoeveel Knauff zou hier in zitten Jørg?
En ook wel een heeeeele grote brug Edwin!
Je moet van USA banen houden, maar van mij mag Tony Carl ff langssturen voor wat meer groen ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
-Hans:
Ik schat zo een 5.000 kg, gips,  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
wauw wat een baan  8o , daar is jaren en jaren werk aan geweest vind het wel prachtig als je dat kan en ook kan betalen  8)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Wouw, wat een baan.
En alleen het idee om al die vele kilo's gips te moeten slepen.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.

Ik heb met Carl deze baan al ooit bekeken, Hans  ;)
Die kreeg er zowat een hartverzakking van  :?
Volgens zijn ruwe schatting moesten daar nog minstens 10.000 bomen geplant  8o

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Mooi fillempie, Hans. Daar in de USA moet echt alles groot, groter, groots  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Filmpje doet t niet meer zie ik :-(

Vandaag weer eens verder geprutst aan de achtergrondgevelwand van m'n minidioprojectje: het torentje iets verhoogd (speciaal voor Tony; hoger past écht niet) en een nieuw dak geplaatst.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Da's een mooie gevelwand geworden, Hans  :thumbup:

Gezellige kleuren ook, geeft een apart sfeertje en het torentje breekt het geheel prima  :P
Veren zijn op, dus nog een extra  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Dank je Tony, ik zat even terug te bladeren en ik zag dat ik al vanaf februari gestart ben met dit minidiootje (gelieve de klemtoon juist te leggen :P).
Maar ja, er komt ook zo regelmatig wat tussendoor hier >:-D.
Nu eerst naar eens een beetje proberen af te maken!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.

Ach, voor je het weet is het weer februari  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Inderdaad Tony, bijna... Maar eerst is het nu half januari en tijd voor treinenbeurs en banen in Rijswijk.

Hoop leuke banen weer en een beurs waar zat te koop was tegen behoorlijk uiteenlopende prijzen.

Er bleven 3 wagons aan m'n vingers kleven en een flinke zak WOSA-zertivizierte borsteldennen voor een riks kon ik ook niet laten liggen natnatuurlijk. Twee ketelwagons en een ertswagon (ertstrein is nu zo lang dat hij nog maar op één spoor in m'n hauptbahnhof past :?).

En voor de liefhebbers van Faller Villa in Tessin was er op de WOSA-ausstelungsbahn een compleet (ferien)dorf opgebouwd uit deze legendarische bouwdoos :thumbup: Resort Wunderbahre Sechziger Jahre.

Genoeg geschreven, tijd voor plaatjes:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Hans,

Prachtige aanwinsten. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst. :)
En in dit gezellige villawijkje wil ik ook wel wonen hoor. :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Rijswijk
-Hans:
Leuke WOSA aankopen gedaan,  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... filmpje over leuk USA-baantje.
Citaat van: Hanzi op zondag 14 januari 2018, 16:32:57
En voor de liefhebbers van Faller Villa in Tessin was er op de WOSA-ausstelungsbahn een compleet (ferien)dorf opgebouwd uit deze legendarische bouwdoos :thumbup: Resort Wunderbahre Sechziger Jahre.

Leuk Hans en bijzonder origineel :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Rijswijk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Rijswijk

Goede zaken gedaan, Hans  :thumbup:

Zeker met het oog op de naderende koudegolf voor Altenstein en Lilleby !
Daar kunnen ze wel wat extra brandstof gebruiken  ;)

De kudde villa's in Tessin is een ware lust voor het oog  :P
Had je dit zelf gebouwd, dan waren 100.000 WOSA-punten jouw deel geweest !
Maar niet getreurd, de foto levert je ook al 10.000 punten op  :thumbup:
En na het poten van je borsteldennen, kun je op nog veel meer punten rekenen  B)
Goede start van 2018 dus !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Rijswijk
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Rijswijk
Hi Hans,

Hartstikke leuk idee van die villa's.

groet
Harald