Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Pauzefilmpje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Pauzefilmpje
Citaat van: Tony op zondag 01 oktober 2017, 11:19:41

Tis een scheetje , Hans  ;)

Ben aan het googelen geslagen; deze loc's mochten geen zichtbare rookpluim hebben want vanwege de oorlog.
http://hellertal.startbilder.de/bild/Deutschland~Museen+und+Ausstellungen~DB+Museum+Koblenz/347943/die-db-v-36-107-ex.html

Ben nog aan het zoeken, hoe ze dat dan deden.

Grtz Tony
Ze werden vooral ingezet daar waar rookpluimen van stoomloc's strategische locaties zouden verraden, begrijp ik uit je linkje. Een diesel rookt over t algemeen minder (hoewel... :?)...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
 @citaat en dan die tekst op de loc:
Cette locomotive respecte votre environnement
:O :? 8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
 :-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Ik ruik het hier helemaal ..... wat een beest

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Dag Hans.

Citaat van: Hanzi op donderdag 05 oktober 2017, 11:15:39
En ondertussen wordt er in Altenstein rustig verder gerotzooid om Der Wosastrasse (achter het luchtspoor) verder op te bouwen. Momenteel is het EnergieBedrijf bezig om de Elektizität aan te sluiten.

Lantaarnpalen van vijf verdiepingen hoog: het kan allemaal in de Wosastrasse!  :-)
Leuk ensemble bij elkaar gezocht Hans! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Pauzefilmpje
Mooi hoor, Hans.
En vergeet niet de kieren tussen de muurdelen. Levert extra WOSA-punten op!

Citaat van: Hanzi op donderdag 05 oktober 2017, 14:13:33
Ze werden vooral ingezet daar waar rookpluimen van stoomloc's strategische locaties zouden verraden, begrijp ik uit je linkje...

of er werd een rookgordijn gelegd...

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Tja, wat die Wosa betreft in relatie tot doorschijnende muren en daken blijft altijd een beetje een lastig verhaal.
Enerzijds vermeld paragraaf 325.6.5. -kort samengevat want de reglementen zijn principieel onleesbaar- dat muren en wanden bij voorkeur doorschijnen zodat straatverlichting achterwege kan blijven.
Anderzijds echter, en dan zitten we in bijlage 87.3C wordt vermeld dat er zwart kartonnen maskers kunnen worden toegepast teneinde dit doorschijnen juist te voorkomen.
Wie het weet mag het zeggen :?. Ik hou maar vast aan het gestelde in bijlage 87.3C, niet in de laatste plaats omdat ik het toch wel mooier vindt.
Gelukkig heb ik m'n Wosapunten toch al binnen voor het huis zonder voordeur :o) en daarnaast kon de serieuze en altijd ietwat norse inspecteur een kleine grijns niet onderdrukken door het duidelijk zichtbaar ontbreken van alle verdiepingsvloeren in het postkantoor.
De lantaarnpalen zijn ook wel Wosawaardig denk ik, maar die stonden er tijdens zijn bezoek nog niet.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...

Helaas, Hans.....

In bijlage 87.3C wordt -in de kleine lettertjes weliswaar- verwezen naar invoegsels 362a-f-s en w van het arrest uit 1987 dat stelt;
............in dier voege mag er alleen van door de fabrikant bijgevoegde maskers gebruik gemaakt worden, mits uit de originele doos.
Waarbij 362a spreekt van verpakking i.p.v. doos en 362s aangeeft, dat er ook zelf geknutseld, doch met geverfd karton, mag worden........
Derhalve is het gebruik van andere materialen dan deze niet toegestaan, tenzij de betreffende bouwdozen bij aanschaf reeds door iemand anders in elkaar gezet zijn.

Je enige kans, om het er toch door te krijgen zonder puntenverlies, is de zinsnede uit 362f paragraaf 123; .....wordt er echter op de betreffende modelbaan met een Ram TEE met binnenverlichting gereden, die op dichter dan 38cm van deze panden passeert, dan is de lichtuitval van voornoemde verlichting zodanig, dat alle voornoemde restricties vervallen..........

Afijn, dat moet je zelf dan maar even uitzoeken  B)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
 @citaat :thumbup: :thumbup: :thumbup: :cool:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Aha, invoegsel 362f is deels van toepassing want het huis met het groene dak voldoet daaraan: origineel masker. De overige zijn zelf geknutseld maar daar kruip ik door het oog van de naald dankzij invoegsel 362 paragraaf 123.
Een hele geruststelling, bedankt voor het uitzoekwerk Tony; want, de Wosa-punten zijn toch de ultieme beloning waar we het allemaal voor doen.
Het postkantoor was me overigens te ingewikkeld (eigenlijk gewoon luiheid) om te verduisteren met al dat glas, dus dat zal nog wel enigzins doorschijnen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Oei, oei, Hans,

Als de WOSA- inspecteur die laatste zin ter oren komt, dan kan het je punten kosten. Immers een van de (ongeschreven) wetsartikelen is toch dat ?gij te allen tijde uwe uiterste best zult doen de nauwgezet uit te voeren?.

Ik ben nog eens in mijn foto archief gedoken. Ik heb namelijk datzelfde postkantoor in elkaar gezet ergens aan het eind van de zestiger jaren (= extra punten) en voorzien van een passende binnendecoratie. Vooral de gordijntjes in het postkantoor leveren wederom extra punten op.

Weet je wat, ik heb die punten toch al binnen en gebruik dat postkantoor niet op mijn huidige baan. Ik wil het wel voor je meenemen op de gastendag. Dan hoef jij geen inspanning te verrichten en kun je toch de punten scoren  :D

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
En nog een foto
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in Altenstein...
Erg vriendelijk aangeboden Roel, maar het postkantoor staat inmiddels vastgelijmd en is ook al voorzien van een ledstripje tegen het dak. Dus, wellicht kan je er iemand anders blij mee maken. Nogmaals bedankt voor het aanbod!
Het doorschijnen van wanden en plafonds is overigens juist een eis van de Wosa; pas als je gaat verduisteren dan is dát aan allerlei restricties gebonden.
Ik weet nog niet of ik naar de gastendag kan komen want ik heb dat weekend bereikbaarheidsdienst (<0,5 uur aanwezig) voor onze calamiteitenorganisatie.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Vandaag met zoonlief een dagje Jaarbeurs gedaan:  L E G O W O R L D !!!
Leuke dag gehad met heeeeel veeeeel Lego, de foto's zeggen genoeg:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
En nog een paar:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
En ook dit is allemaal -en alleen maar- Lego!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Prachtig  :P :P

Wat je allemaal niet kan met LEGO.....

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
 @citaat

Met LEGO kun je alles maken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...

Bijna net zo leuk als een oldskoolbaan  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Is ook een aparte organisatie voor, de WOLA  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
 :-)   @citaat
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Ik denk dat de WOSA toch ook wel blij wordt van deze oldskool Fleischnann Karts die ik gisteren binnenkreeg >:-D. Ze hebben wel geleden de afgelopen 40 jaar, maar dat wist ik en daar was de prijs ook naar. Dus nu eerst helemaal uit elkaar, diverse breukjes repareren, een fris verfje geven, drupje olie, nieuwe slepers en zonodig nieuwe achterbandjes. Het zullen nooit vitrinemodellen worden (voor een mooie in ovp betaal je zo maar ? 180,--; heeft het meisje een origineel blauw shirtje aan dan gaat die prijs over de duizend!), maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht. Wel voor het opknappen en daarna lekker racen ;).
Wel typerend:
De man draagt een overall en helm,
Het meisje draagt kekke rode laarzen, een gele hotpants en een strak shirtje; dit alles nstuurlijk zonder helm :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
-Hans:
Mooie oldskool dat je gescoord hebt,  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
 @citaat @citaat Die Fleischmann wagentjes reden ook prima op een Scalectrix baan :thumbup:
Op de vrijmarkt in de jaren tachtig ooit eens twee van die karretjes gekocht voor fl 1,- per stuk :eek:
Geen skelters maar twee fraaie Ford Lotus modellen waar niets aan hoefde te gebeuren,
enkel nieuwe sleepcontacten, maar die maakte ik destijds van de afscherming van een COAX-kabel.

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Hans

Dat is echt pure nostalgie als ik daar aan terug denk, mss dat ik me ooit een deftige race baan aankoop voor mij en mijn zoon.  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 01 november 2017, 10:06:16
@citaat @citaat Die Fleischmann wagentjes reden ook prima op een Scalectrix baan :thumbup:
Op de vrijmarkt in de jaren tachtig ooit eens twee van die karretjes gekocht voor fl 1,- per stuk :eek:
Geen skelters maar twee fraaie Ford Lotus modellen waar niets aan hoefde te gebeuren,
enkel nieuwe sleepcontacten, maar die maakte ik destijds van de afscherming van een COAX-kabel.

Groeten,

Erik.
Die lotussen zijn idd niet zo veel waard en racen als de beste. Zaten altijd bij startsets, net zo iets als de Marklin 3000.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Citaat van: peterke33 op woensdag 01 november 2017, 10:39:22
Hans

Dat is echt pure nostalgie als ik daar aan terug denk, mss dat ik me ooit een deftige race baan aankoop voor mij en mijn zoon.  :D
Gewoon een ouwe Fleischmann startset kopen op MP. Super degelijk en alle onderdeeltjes los verkrijgbaar. De Fleischmann baandelen behoren tot de allerbeste ooit gemaakt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Ondertussen in LEGOWORLD...
Hans

Moet ik eens naar kijken, wilde eerst zo een digitale set kopen.
Maar dat loopt in de euro's  :?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn
En veel van die tegenwoordige speelbaantjes hebben kleine autootjes met een sterke magneet erin waardoor je er bijna niet meer uit kunt vliegen. Wordt al snel saai.
Vanochtend alle breukjes gelijmd en vanmiddag de karts weer gemonteerd, de poppejes moeten nog een verfbeurtje.
De karts racen weer >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn
Geinig hè, met die Zündapp motorblokjes.
Nóg meer jeugdsentiment >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn
Hans,

Mooie aanwinst(en) heb je gekocht. :thumbup:
Veel race plezier toegewenst. :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn
hahaha ik ken het.
alle baandelen van vroeger opgepoetst, wat erbij gekocht en racen maar.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn

Heerlijk spul, Hans  :thumbup:

Dat mennekes overall niks meer aan doen; zo ziet het eruit, alsof hij tijdens de wedstrijd al een paar keer uit zijn kar geknikkerd is en weer ingestapt.

Lekker racen maar  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby Unterzwischen auf'm FleischmannRennbahn
@citaat ja hij zag er eigenlijk niet uit in die gescheurde overall Tony, dus ik heb m maar een nieuwe gegeven en óók is t meiske gelijk in t nieuw gestoken.
Paar uurtjes hobbyen en 2 wrakkige karts rijden weer "als nieuw" rond :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Afgelopen tijd me bezig gehouden om de lucht boven Altenstein een beetje te laten opklaren.
Het was gewoon kaal hout. Toen maar eens aan de gang met blauw. Toen ik klaar was veel te donker, dus toen maar een flinke spuit wit erdoorheen en nogmaals aanbrengen tot op straatniveau. Beter, maar nog niet echt reëel zo'n lage horizon dus vandaag met mengsel groen/bruin nog wat globale heuvels in de verte aangebracht. Deze zijn in het echt wat lichter dan op de foto's. Op deze momenten kom je er ook weer eens achter dat 1,35 mtr best breed is voor een treinbaan die aan 3 kanten onbereikbaar is :?. Ik weet nog niet of ik me nog aan wolken ga wagen, misschien tamponeren met een spons of zo?!? De achtergrondposter heeft ook zijn beste tijd gehad, dus daar ga ik misschien ook nog wel overheen. En dan de kant van het hauptbahnhof en naastgelegen mijngebied nog; daar kan ik gelukkig wat beter bij maar is ook nog een lengte van 5,4 mtr. Maar goed, nu eerst dit eerste deel even laten bezinken ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
-Hans:
Mooie achtergrond,  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Mooi hoor, Hans. Hoe doe jij het met die 1,35 m? Heb je een uitschuifbare arm of zo? :D
Ik kom met mijn 1,00 m er net bij, zeker als ik een opstapje gebruik.

Succes verder!

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Tja, staand op een stoel die langzaam onder me wegschuift, 1 hand in t weiland en in de ander een lange kwast... Je blijft er lenig bij :?
Bijgaand nog 2 foto's uit een wat andere hoek. Op die met Thomas zie je op de foto dat er wel wat strooisel in de verf is terechtgekomen, in werkelijkheid zie je dat eigenlijk niet. Maar ja, foto's liegen niet wat dat betreft ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein

Hoi Hans,

Jij timmert goed aan de oldskoolweg hoor !

De WOSA gaat uit van standaardplaten spaanplaat van 122x244 cm en alles boven de 122 cm baandiepte levert verdubbelpunten op; dus 135cm diep=13cm meer dan 122cm is dus 2x13 punten =26punten  :thumbup:
En nou komt het; die verdubbelpunten mag je weer vermenigvuldigen met het aantal millimeters dikte van de plaat  ;)

Die extra spatten op de berg leveren trouwens ook nog eens bonuspunten op.
Ik denk, dat jouw baan in het WOSA-jaarboek van 2018 zeker zal voorkomen !

Ben er alweer een beetje jaloers van geworden  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Jij... jaloers op mijn gepruts... het moet niet gekker worden, Tony >:-D!
Ben wel erg in mijn oldskoolnopjes met de extra WOSA punten; 26×18mm zijn toch al gauw 468 punten 8o.
Ik vond de laatste foto ook al wel WOSA waardig, met de Faller villa waar Thomas langs rijdt :).
Moedigt mijj ook weer aan om verder te gaan met het schilderwerk; je moet even durven heb ik gemerkt maar dan is het gewoon leuk werk. En mislukt t dan kledder je er gewoon nog een keer overheen :P.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
 @citaat
:) Nou Hans, ik denk dat Tony daar in zijn jeugdige enthousiasme overheen heeft gekeken. :-)
Die Faller Tessin Villa levert natuurlijk nog eens 500 extra punten op.
500 extra punten????...... Ja, de Tessin villa is nou eenmaal de old skool belichaming van hoe het hoort. O:-D

Dirk-Jan

Enne je blauwe lucht is  :thumbup: en  B)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
 @citaat
O ja, die Thomas trein is, hoewel errug leuk natuurlijk, dan wel weer 13,7 punt aftrek, die is niet erg old skool. >:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
@citaat ach Thomas was er in 1984 al en het Locje wat er achter schuil gaat is waarschijnlijk nog wel een jaar of 10 ouder. Maar ja wat die WOSA-boer niet kent dat vreet-ie niet dus ik snap de puntenaftrek wel. Gelukkig zijn het er niet veel ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Dag Hans.

Citaat van: Hanzi op woensdag 15 november 2017, 11:32:06
Bijgaand nog 2 foto's uit een wat andere hoek.

Prachtige foto's: daar kun je heerlijk op wegdromen en waan je je ergens in de jaren zeventig ... :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Vandaag weer een paar meter blauwe lucht geschilderd. De houtnerf komt er nog wel wat doorheen maar dat vind ik eigenlijk niet storend anders wordt het te egaal.
Achter het hotel-café gelijk nog wat heuveltjes gekladderd.
Bijgaand wat foto's voor en na.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Oh ja, in werkelijkheid is de lucht wat minder blauw dan op de foto's. En de laatste foto is direct meegenomen door de WOSA-inspecteur 8o.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
-Hans:
Ziet er ineens veel mooier uit,  :thumbup: nu misschien nog wat wolkjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Die laatste foto komt op de WOSA-kalender van 2019, Hans  :thumbup:

En terecht, mag ik wel zeggen ! ( Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen )
Smulfactor 17  :P
Vooral geen wolken maken trouwens ( sorry Jørg)  O:-D

Grtz Tony

( o, Altenstein, mooie baan achter de duinen....)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
De blauwe lucht ziet er goed uit Hans geen wolkje aan de lucht te zien daar hou ik van. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De lucht klaart op boven Altenstein
Ik zou wel wat wolken wíllen maken, maar ik heb al zoveel mislukte gezien dat ik dan liever geen wolken heb. Jørg en Tony hebben dus allebei een punt.
Maar geen wolkje aan de lucht zoals Michel zegt klinkt natuurlijk ook wel lekker relaxed B).
De WOSA-inspecteur was toch nog niet tevreden over die laatste foto, dus hij kwam net nog terug met zijn fotograaf met een enorme Hasselblad, klom op het dak van het perron en schoot onderstaand plaatje voor de WOSA-kalender 2018.