Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hans

Het was me ook een eer, het was fijn je eens te mogen ontmoeten babbelen.  :P

Zo leer je de mensen beetje beter kennen, en heb je een mooi beeld.  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Ja zeker leuk om de forum-vrienden eens live én life te ontmoeten >:-D. Je maakt je van iedereen een voorstelling, en soms klopt dat plaatje en soms helemaal niet :P. En een aantal mensen had ik best eens willen zien en spreken maar heb ik gewoon niet herkend.
Was een leuke dag.
En, ik heb m'n plan E-trein weer wat uitgebreid dankzij de koopjeshoek van MSG:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hallo Hans,

Leuk je in levende lijve te hebben ontmoet èn gesproken!
En nog bedankt voor die tip over het perron van een bergspoortje! Ik heb het op de foto gezet en hoop de komende week even met het proefstukje in de weer te gaan.

Mooie aanwinst, trouwens, die plan E! Wordt toch wel leuk, zo'n stukje Nederlands spoor! En dan misschien een ontmoeting met de TEE?

Hartelijke groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
 :) Hoi Hans, we hebben elkaar ook gesproken, veel te kort, maar ja, er zijn toch best veel mensen op zo'n dag.
Leuk dat je een mooie aankoop heb kunnen doen in de koopjeshoek, er was ook best veel en mooi aanbod van allerlei modelspoor dingen.
En je E-trein heeft nu een mooie lengte, veel langer als dit moet het niet worden,lijkt me. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Inderdaad leuk jullie gesproken te hebben! Het postrijtuig had ik al, maar de lak was slecht. Die van de MSG was veel mooier maar had maar één draaistel, gisteravond dus van twee één gemaakt. Én daarbij ook nog een extra personenrijtuig, dakje grijs gespoten, en nu is het bij elkaar een acceptabele trein geworden!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hoi Hans

Blij dat ik jou ook eens heb kunnen spreken, en je stam ziet er mooi uit.  :P  :thumbup: :thumbup:
Zag die wagon ook liggen, en zo zie je maar nu heb is hij weer mooi en compleet bij jou.  :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

Dat is een héél acceptabele trein geworden, Hans  :thumbup:
Staat ook mooi op de foto !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Dank je, je ziet echter met een stilstaande trein erop wel erg hoe "hol" dat spoor loopt om van mijn oldskoolhellingspercentage naar hellingspercentage 0 te komen :?. Zonder trein valt dat veel minder op. Maar ja, het is allemmal conform de WOSA-richtlijnen aangelegd, so who cares >:-D?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

De WOSA juicht dit zelfs van harte toe, Hans !
Juist de niet-verborgen gebreken laten een oldskoolbaan schitteren  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hans heb je er lol in ???
Zo ja ... en dan . Geniet ervan  ;) ;)
Te perfect is ook maar triestig .

MVG Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Ja, ik geniet ervan en vindt 't prima zo!
I :favorite: WOSA-rules
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Getriggerd door Tony's foto's van langs de Rhein, heb ik mijn Rheingoldtrein eens opgezocht. Hij is schitterend mooi, maar toen ik 'm een rondje liet rijden wist ik weer waarom hij in een doos onder de baan lag.
Allereerst de loc waarvan het voorloopstel regelmatig onspoort, en ook de rijtuigen (Liliput) ontsporen zeer regelmatig :-(.
De problemen met de loc zijn opgelost nadat ik de voorste wielen op een breedte van 14,3mm had gezet, ja ik weet t, iedereen roept hier dat dat bij Marklin 14mm moet zijn, maar bij m'n groene BR18 staan ze ook op 14,3 en ook die rijdt prima :?.
De draaistellen van de rijtuigen zijn star en vrij lang met weinig bewegingsvrijheid, hetgeen op mijn baan kennelijk wel gewenst is... Iemand ervaring met hoe dit op te lossen is met deze Liliputrijtuigen? Ze zien er verder schitterend uit, goed gedetailleerd, schemerlampjes op de tafels, mooie gouden opdruk. Kortom eigenlijk zonde als ze weer in een doos verdwijnen :(.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Heb je wisselstroomwielstellen in de draaistellen van de Liliput wagons gemonteerd?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Wat is de straal van jouw bogen? Bij R1 en 2 zullen deze rijtuigen blijven ontsporen.

Grt, Ronald.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Nee, de gelijkstroomassen zitten er nog in, maat wijkt volgens mij nagenoeg niet af van Marklin, ook niet van de flenzen.
Ik rij op M-rails met 5100 en 5200 bogen (is dat R1 resp. R2?).
Maar eens kijken waar het precies mis gaat; ik wil best investeren in Marklin wielstellen, maar dan wil ik wel graag zeker weten dat dit de problemen oplost.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Het is gewoon een schitterende trein, hopelijk vind ik een oplossing voor het ontsporen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Liliput biedt niet voor de kat haar k.. ehh niet voor niets wisselstroomwielstellen aan (PDF) ===> klik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Dat is natuurlijk waar, Wim.
Ik heb destijds de asjes van m'n Roco VAM wagens ook vervangen door Marklin, sindsdien geen ontsporingen meer. Toch eens kijken of deze in de Liliputrijtuigen passen en of dat iets oplost.
Ik heb echter meer het idee dat de draaistellen te weinig bewegingsvrijheid hebben, maar even omwisselen is het proberen natuurlijk waard.
Wordt vervolgd
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Hoi Hans

Jammer te lezen dat je wagons van je reinhgold ontsporen, heb hier de set rondrijden  :)
en hier gebeurt niets hij rijd heel mooi ook door de bochten R1 en R2 ook meegebogen wissels is geen probleem.  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Tja Peterke, maar ik vermoed dat jouw trein van Marklin is en die van mij is liliput...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Hans

Inderdaad mijn set is Marklin, weet was duur toen  8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Gelukkig staat de trein op de foto stil, Hans  :P

Dat is een lang juweeltje  :thumbup:
Waarschijnlijk is het met de goede wielen opgelost.

Enne; beter stilstaand op de baan, dan onzichtbaar eronder !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Hallo Hans,

Het is een fraaie trein. Ben het eens met Tony, beter laten staan op een prominente plaats dan laten liggen in doosjes. Het zijn fraaie rijtuigen!

Zit er iets dat het draaien van een draaistel tegenhoudt? Of is het "zwaar" draaien van een draaistel?  Misschien een klein ringetje toevoegen?

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Rheingold
Hoi Hans, kan het zijn dat het trappetje tegen het draaistel aankomt in de bochten?

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
Tony wist het al, en ja, ook voor mij toverde de Sint een mooi Fallerboek uit z'n pakjesruim!
En dat de reimpiet dit forum ook stiekem volgt blijkt wel uit het bijbehorende gedicht:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
Hoi Hans


Mooi boek heb je daar gekregen, en het gedicht is ook mooi bedacht prachtig om te lezen.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
Dag Hans.

Waarom de Reinhgold ontspoord kan te maken hebben met de kortkoppelingen daar ik dit ook heb ervaren.
Deze zaten bij mij zodanig verstrengelt onderling dat deze als het ware te strak in elkaar verbonden zaten en daardoor ontspoorden.
Ik heb toen de wagons losgekoppeld en heel voorzichtig weer gekoppeld en gevoeld dat er geen spanning onderling aanwezig was of verstrengeling.
Hierna weer gereden en alles ging goed zonder enige ontsporing nog.
Zorg dat de koppelingen onderling lekker los kunnen bewegen en duw met de hand de wagons door de bocht R1 en kijk even heel goed naar de onderlinge koppeling waar het eventueel kan wringen waardoor de wagon uit de rails wordt geduwd.
Veel succes :thumbup:
Mvgr,
Theo.   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!

Hoi Hans,

Terecht, dat de Sint jouw goede gedrag ook beloond heeft met Het Boek  :important:
En goed, dat die Dekselse Dirk-Jan Hem en ons geattendeerd heeft op het bestaan ervan  :thumbup:
Anders was dat nooit op het verlanglijstje gekomen......

Er is wel veel op het web te vinden, maar er gaat niets boven een oldskool boek.
Ik zit er iedere dag een stuk in te lezen/van te snoepen en ben erg benieuwd, wat jij er van vindt.

Het is in ieder geval een rijke bron aan ideeën !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
Citaat uit de rijm:
"je weet wel van dat 3-rail forum, daar zijn ze allemaal krankjorum"  :-) :-) :thumbup: Yep, dat zijn wij. :o)
Hans, veel plezier met het Faller boek.

Dekselse Dirk-Jan :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
En sommigen zijn nog prettig gestoord ook,  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!

Hier voelt alleen Carl zich niet aangesproken  :?
"Ich hab nur nicht alle Tassen im Schrank, Tony", zei hij veelbetekenend  :D

Zelf voel ik me eerder mesjogge........
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Sinterklaas brengt Faller boek!
Hans,

Mooi boek heb je gekregen van de goed heiligman. :thumbup:
Veel lees plezier toegewenst. :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe Avatar
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe Avatar
Heerlijk boek om door te bladeren, ook schitterend om te zien wat voor grote gebouwen je kunt samenstellen als je maar genoeg kleintjes hebt :thumbup:. Voor de rest heel veel herkenbaars, en dat maakt het waarschijnlijk juist zo leuk. Er hadden wat mij betreft nog wel wat meer foto's van complete banen in mogen staan.
Het echte lezen moet nog gaan beginnen, goed voor m'n Germanisch!

En een nieuwe Avatar gevonden op internet, de alom bejubelde TEE op "mijn eigen" Den Haag - Hollands Spoor!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe Avatar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... nieuwe Avatar
Mooie nieuwe avatar Hans  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Kan prima samen met het onderschrift!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een heel mooi 2017 !!!
Hallo allemaal, een beetje laat, ik wens jullie allemaal:
een heel mooi 2017 !!!
Met goede gezondheid, veel plezier met de hobby, genoeg geld en het juiste gezelschap om je heen.

Eergisteren wandelden we nog in de sneeuw in Zuid-Limburg en De Hoge Venen in België en inmiddels zijn we weer thuis in de regen... Was wel een cadeautje hoor, eerst een paar dagen heerlijk helder vriesweer en dan wakker worden in een wit heuvellandschap (had ik die winterbanden toch niet voor niets aangeschaft ;)).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een heel mooi 2017 !!!
Hans,

Ook voor jouw en je dierbare een heel goed en gezond 2017 toegewenst.

Mooie vakantiefoto's en ja het heeft toch altijd wel wat een laag(je) sneeuw leuk om in te lopen en maar zeker ook om naar te kijken. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een heel mooi 2017 !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... een heel mooi 2017 !!!

Jullie ook de beste wensen, Hans  @citaat

Mooie sfeerfoto's  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Toen ik rond de jaarwisseling in Zuid-Limburg was en ook geregeld de grens met België ben overgestoken kwam ik ze weer regelmatig tegen, die typisch Belgische (typisch Voerstreek/Land van Herve?) torenvormige karakteristieke E-stations. Zo eentje die eigenlijk niet mag ontbreken in m'n Belgische mijngebiedje.
Ik schat dat ze zo'n 3 à 4 meter breed zijn aan de voet en een meter of 10-11 hoog. Iemand al eens zo'n E-torentje op schaal H0 gebouwd? Iemand die er wellicht tekeningen van heeft?
Ik wacht de tips even af en anders ga ik gewoon op gevoel wat in elkaar frotten. To be continued!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Hans, hier een bouwpakket van Artitec, het heeft alleen geen mooi puntdakje.
Maar ja, die kan je misschien zelf erbij frotten.
http://www.artitec.nl/index.php/nl/bouwpakketten/item/transformer-kiosk?category_id=121

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
thanks Dirk-Jan! al lijkt deze me wel wat kleiner (ja ik weet dat dat logisch is omdat het een model is >:-D) dan "mijn" origineel.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station

In het echie hebben de dakhazen ook maar wat zitten frotten, Hans  :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Belgisch E-station
het is weer ff stil geweest vanuit Lilleby, druk met van alles en nog wat, dusss...
maar goed, ik kwam nog wat foto's tegen van de beurs in Rijswijk.
deze baan is al meer voorbij gekomen maar viel mij op door de vele details, de vele Preisers op straat, schitterende trammetjes zowel antiek als modern én een echt werkende lift naar de U-Bahn die af en toe even bovenkwam in het glazen toegangsgebouwtje (laatste foto). 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
op de beurs niet heel veel gescoord, geen 3434 gevonden :(, reden om een volgende beurs te bezoeken :).
wel wat antieke stootblokken, wat bovenleiding en een ROCO railpoetswagen voor erg weinig >:-D gevonden.
bovenleiding??? ja bovenleiding, ik kreeg laatst bericht van de WOSA dat dat item uit de M-collectie nog ontbrak op mijn baan.
maar ja, mijn baan is veel te druk en gecompliceerd om daar ook nog bovenleiding op aan te brengen, dus... aangestoken door vriend Tony een stuk hout gepakt en begonnen aan een mini-dio :D. Wel draden aan de rails gesoldeerd, t moet wel functioneel worden natuurlijk ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
-Hans:
Mooie vorderingen weer, zeer druk bezocht plein, met vele mooie details,  :thumbup:
Knappe aanwinsten weer gescoord ook,  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)

Dat ziet er lekker nostalgisch uit, Hans   :thumbup:

Ben benieuwd, wat je daarvan gaat bakken !
Jou kennende, zal dat zeker goed komen  :P

Die stootblokken leveren ook extra punten op bij de WOSA !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
tja, en wat voor achtergrond zal ik gaan broddelen voor dit mini-diootje...

ik heb nog stukken van oude Pola-locloodsen liggen,
lekker industrieel bruin baksteen met grote ramen,
genoeg voor de hele lengte van 't dio.

maar ik heb ook nog station Niedlingen en een goederenloods waarvan ik de gevels kan gebruiken.
dat zou dus slopen worden en vervolgens alle wanden tot één geheel plat aan elkaar lijmen.

ik wil het dio zo ondiep mogelijk houden, plaats voor daken is er dus nagenoeg niet.
de maximumhoogte van de achtergrond is door omstandigheden de hoogte van de locloodswanden.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
 :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Hans

Gaat een mooie diorama worden ook, denk dat straks iedereen zo iets gaat maken.  :D :D :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... mini dio :-)

Het kwijl loopt uit mijn mond, Hans  :P

Je raadt vast wel, waarbij.......Niedlingen  :favorite:
Het is ook verwisselbaar te maken, natuurlijk. Ene Tony deed dat ook.
Die heeft op zijn rangeerterrein ook van die halve loodsen, trouwens. Centimetertje of 6 diep, hou je nog genoeg dak over.

Succes en wijsheid met je keuze gewenst, ook namens de WOSA  :D

Grtz Tony

( Rechtsonder op de foto staat de loods )