Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Hoi Hans,

Leuk dat je m'n tip hebt uitgeprobeerd.
Ziet er beter uit zo :thumbup:

Groeten,
Ton.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Goede tips zijn er om uitgevoerd te worden, toch ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Helemaal mee eens B)

Groeten,
Ton.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Het is even stil geweest vanaf deze kant, oorzaak: vakantie :D
Dit jaar in NL gebleven, eerst 1,5 week in Overijssel en daarna 1,5 week in Friesland gekampeerd. Prima weer gehad en een hoop gezien en bezocht. En in Friesland mag een bezoek aan het Modelspoormuseum in Sneek natuurlijk niet ontbreken ;).
Geinig museum, gehuisvest in het station van Sneek, met een zeer uitgebreide verzameling Nederlands materieel in H0. Daarnaast ook allerhande materieel uit andere landen in verschillende schalen.
Appie Baantjer, schrijver van "de Cock" en verwoed LGB verzamelaar, heeft na zijn dood zijn LGB nagelaten aan het museum. Hiervoor is een mooie "BaantjerBaan" gebouwd met een hoop leuke details.
Dan is er nog een LGB baan, een Amerikaanse H0-baan, een berglandschap H0-baan, een oldskool (winkel)etalage H0-baan Marklin M :thumbup: :thumbup: :thumbup:, en een heel aantal diorama's en aanverwante bouwsels.
Museum is ook leuk voor kid's: speurtocht en overal drukknoppen om treinen te starten (ook een afzichtelijke, maar supersnelle, LGB ICE), en voor diegene die Thomas weet te vinden is er gratis limonade.
Kortom, leuk om een paar uurtjes zoet te brengen en daarna een lekker biertje op het terras van een cafeetje in Sneek!
Meer info: www.modelspoormuseum.nl
Foto's volgen in 3 updates.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
als eerste wat foto's van de LGB-baan en eentje van de USA-baan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Dan 2 van de LGB BaantjerBaan en 3 van de H0-(berg)baan:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
en tot slot nog 3 van een oldskool Marklin baan, afkomstig uit de etalage van een Leeuwarder speelgoedwinkel.
De bovenzijde van de plank is zeer herkenbaar; maar ook de onderzijde mag er zeker zijn, vandaar dat men er maar spiegels onder geplaatst heeft. Echt vakwerk en niet dat goedkope "gehannis" met boekbinders ;).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
-Hans:
Dank voor het delen van deze mooie beelden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De bedrading van de old scool baan van M is een kunstwerk op zich, >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Hans,

Bedankt voor het delen van de foto's van het Modelspoormuseum. :thumbup: :thumbup:
Heb toch wel een beetje spijt dat ik er niet in geweest ben toen ik er was op het beursje. :(
Wel weer een goede reden na het bekijken van je foto's om terug te gaan. :) :)

De conductrice ziet er leuk en klantvriendelijk uit. :D :D
De bedrading is schitterend aangelegd goed dat ze er spiegels onder gedaan hebben anders had dit kunstwerk nooit de aandacht gekregen waar hij recht op heeft. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 09 augustus 2016, 12:50:35
De conductrice ziet er leuk en klantvriendelijk uit.
De DR conductrice op mijn LGB wagon is ook wel charmant... ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK

Hoi Hans !

Ik had je al gemist hier, maar dit maakt alles goed  :thumbup:
Als je nog meer (detail)foto's van die M-baan hebt, mag je ze gerust plaatsen hoor. Ben erg benieuwd, wat er in de linker lus op de foto staat  :P

Jullie hebben een mooi stuk Nederland bezocht !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Hallo Hans,

Wel eens van dat museum gehoord, maar nog nooit geweest (beetje uit de buurt ;)), maar zeker een goede tip voor een bezoek, als ik daar nog eens in de buurt ben.

Bedankt voor de foto's.

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Citaat van: Hanzi op dinsdag 09 augustus 2016, 12:32:02
en tot slot nog 3 van een oldskool Marklin baan, afkomstig uit de etalage van een Leeuwarder speelgoedwinkel.
De bovenzijde van de plank is zeer herkenbaar; maar ook de onderzijde mag er zeker zijn, vandaar dat men er maar spiegels onder geplaatst heeft. Echt vakwerk en niet dat goedkope "gehannis" met boekbinders ;).
Beste HAns,

Deze modelbaan heeft altijd in een treinenwinkel in Bolsward gestaan tw bij de firma Eisema. Deze winkel had naast een fietsenzaak drie panden verderop de treinenwinkel. Wanneer je naar de treinenwinkel wilde melde je bij de fietsenzaak, waarna Eisema in zijn beige stofjas met je meeging. Ik heb als kleine jongen regelmatig voor deze baan staan kijken. Soms werd de baan in de etalage gezet en door het inwerpen van een kwartje begonnen de treinen te lopen. Na het overlijden van de winkelier is het als erfstuk bij de familie terecht gekomen. Hier heeft het een aantal jaren in de balken gehangen van een garage. Uiteindelijk is het geschonken aan het museum die het heeft schoongemaakt en alles weer rijdend gemaakt. Vorige jaar heb ik de baan weer lopend kunnen zien na ca 50 jaar, het was geweldig om hier weer bij weg te dromen.

mvg,
Wim
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
-Wim:
Mooie herinnering,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
@ Jørg, graag gedaan. Als je die bedradingsfoto eerder had gezien, dan had je het zelf thuis vast en zeker ook zo gedaan >:-D

@ Michel, een volgende beurs daar zeker combineren met een museumbezoekje :thumbup:

@ Wim (nobody), als jij 't nou bij jou oostblokcondutrice houdt, dan hou ik 't bij die van mij ;)

@ Tony, meer foto's heb ik niet, kan er morgen wel even op inzoemen, pixels zat :o)

@ Roel, tja tis maar waar je woont, maar voor een hoop mensen in Sneek best uit de buurt. Ik was in de buurt op vakantie, maar anders had ook ik er 2x200km voor moeten rijden, en of dat nou de moeite loont...

@ Wim (dezee), bedankt voor je mooie verhaal, heerlijk! Ik meende daar gelezen/gehoord te hebben dat de baan uit Leeuwarden kwam, maar ik zal me ongetwijfeld vergissen! Mooi dat zo'n baan behouden is gebleven!


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
-Hans:
Met die grote hoeveelheid aan draadjes onder mijn baan dat zou niet gekunnen hebben,  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
spezial fur Tony, einige Bilder vom linke Schleife oder so etwas.
und auch nog einer vom BW.
scheisse, warum steht mein klavier jetzt aufm Deuts eingestellt
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK

Mensch, Hanzi !!!

Da kam 'ne Riesenfreude auf  :thumbup:
Die Bilder sind sehr gut an zu schauen und bringen Jugendsentiment und gute Laune  :P
Vor allem das Bild vom Freibad had mir angetan !

Vielen dank !

Grüsse, Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Aaaaah, vielleicht kannst du ein Naturbad anlegen beim See. Carl hilfst gerne, und freut sich die ersten Mädel zu begrüßen :P
Carl's Schwimmschule: wo Frauen nass werden
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
 :-) :-) :-)

Wer weis, was für Abenteuer sich dort noch abspielen werden......

Grüsse,

Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Man man Hanzi und Tony speelvogels  :D :D :D Net Max und Moritz
Prima draadje overigs

MVG Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... modeltreinmuseum SNEEK
Dankeschön :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
oei oei oei, da's ff geleden dat ik wat in mijn eigen topic gepost heb :O ik lees wel regelmatig mee hoor, maar de eigen baan ligt even een beetje stil qua bouwwerkzaamheden en veranderingen dus vandaar weinig updates. Er wordt wel regelmatig een rondje gereden anders komen de inwoners van Lilleby en Altenstein in opstand >:-D.
gisteren was ik met die andere hobby bezig, er was een grote beurs (grootste Volvo-beurs Europa) in het voormalige Autotron in Rosmalen, dus daar moest ik wel heen, al was het maar om een andere achterbumper en sierstrip voor mijn historisch rijdend erfgoed te scoren (aanrijdinkje in vakantie gehad :(). Ik zal jullie niet te veel vervelen met auto-foto's en de laatste is speciaal voor de stoomfans (waarom staat er een stoomtrein voor de ingang van 't Autotron???).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Hi Hans,

Mooi al die Volvo's heb er vroeger veel aan "gewerkt",

Een link voor die loc:
http://www.bcpeters.dds.nl/spoorzoeker_tmp/statisch_materieel/035.html

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Ik werk er nog steeds aan ;) en bedankt voor de link :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
-Hans:
Dank voor het plaatsen van deze mooie platen van oerdegelijke, stevige auto's die wel een stootje konden hebben,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Mee eens Jørg, vandaar dat ik er nog dagelijks in rij ;)
Grappig detail: op één van de foto's is de allereerste Volvo te zien, de "Jakob". Indertijd wilde men het bekende Volvo-embleem al middenop de radiateur plaatsen. Maar ja, daar boor je natuurlijk geen gatjes in ivm lekkage, dus bedacht men een diagonale strip over de radiateur om het embleem vast te houden. Inmiddels is die diagonale strip natuurlijk al lang niet meer functioneel, maar hij is in de loop der jaren wel uitgegroeid tot hét beeldkenmerk van Volvo. Tot op de dag van vandaag hebben zowel de personen- als de vrachtwagens een diagonale streep op de grille :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Maar goed, genoeg over auto's, terug naar de treintjes!
Hoewel, toch nog even een autodingetje dat wel treinbaangerelateerd is >:-D.

Op de Volvobeurs verkochten ze ook Brekina autotjes, uiteraard alleen Volvo, who cares ;) voor maar ? 5,-- (kosten gewoonlijk meer dan het dubbele). Om de orde in Lilleby te handhaven wordt er tegenwoordig zelfs een koppeltje dienders uit Nederland ingezet. Leuk detail: het origineel stond op de parking :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Hans,

Ook in het vredige Lilleby is tegenwoordig de politie vertegenwoordigd waar gaat dat heen met de modelbaanbouw. :D
Veel plezier met je mooi aanwinst. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
-Hans:
Mooie aanschaf, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Er zijn in de familie ook wel een aantal Volvo's te vinden, zoon rijdt met een C30 en Broer heeft een trekker met dieplader FJ/FH.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Mooie update en aanschaf, Hans  :thumbup:

Nou vraag ik me af, wat voor Volvo jij hebt.
Ik heb een 144 en een 244 gehad en had graag een 164 gereden, maar dat was onbereikbaar voor me.

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Volvo 145:
1 serie
4 cilinders
5 deuren
bouwjaar 1971, B20 (2,0 ltr.), turquoise, eerste auto op eerste foto.

hij rijdt soms zelfs in Altenstein en Lilleby rond, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg947134#msg947134


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)

Heerlijke bak om te rijden  :thumbup:

( was van de 244 niet te zeggen en die zoop ook veel meer  :( )

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
ach ik rij ook 1 op 6 :O dit waarschijnlijk dankzij sportieve 2-traps Weber-carburateur >:-D gelukkig wel LPG.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Mooie wagen Hans die 145..De liefhebberij straalt er vanaf..

zelf had ik..245, 244gle, 240 polar,960 3.0, v70classic, v70 2,4t,v70 2,4t en v70 2,4 t heb nu BMW en ben er NIET blij mee. Mis Volvo.. en kijk alweer om me heen..

MVG Harry
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... weer eens een updeet(je)
 :offtopic:
Ach joh.... Dat is een hardnekkig virus. Hier staan nu een 740 sedan (1985) en een 940 estate (1997) op de oprit. In het verleden een 343, 340, 940, 245 v70 en nog een 940. Helaas de VKB gemist dit weekend. Zullen we maar met de klassiekers komen naar de gasten dag?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
van tijd tot tijd moet "het geloof gevoed worden", dat kan met een treintjesbeurs, of met een gastendag (tot volgende week :thumbup: ;)) of gewoon als je langs je snoepwinkeltje fietst en daar een mooi setje Maersk containerwagens te koop ziet liggen.
En zo wordt de containertrein langer en langer, ik was al gewaarschuwd... Ik mag wel uitkijken anders past hij niet meer in de stations :O.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
en nog 2 :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
 :) Nou, dat is lekker voor de Preisers van Altenstein.
De container zitten vast vol met de door hun on-line aangekochte spulletjes, made in Verwegistan. Wel modern, die Altensteiners. :D
Het zijn mooie containers wagons. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hoi Hans

Weer prachtige aanwinsten gescoord, en is heel mooi zo een container set bij elkaar.  :)  :thumbup: :thumbup:
Moet me ook eens wat container wagons gaan aankopen,  :D :D :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
-Hans:
Mooie aanschaf die containerwagons, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Wel best genoten van je update en van je ervaring
Mvg Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

Die wagens gaan al helemaal op in de baan, Hans !

Dat setje lag al een poosje op je te wachten, alleen wist je het nog niet  :P
Fijn dat je naar de gastendag komt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Citaat van: Tony op zaterdag 29 oktober 2016, 18:12:40
Dat setje lag al een poosje op je te wachten, alleen wist je het nog niet  :P
Haha t setje lag er al maanden, alleen toe kon ik me nog inhouden en afgelopen week was de tijd toch echt rijp om ze mee te nemen >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hans,

Je containerwagons zijn een aanwinst voor je mooie baan. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst. :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
En dan zit ik nu met een groooooot probleempje... ik heb mijn zinnen gezet op een Zwitser, een RE4/4, maar ik ben er nog niet uit welke ik nou mooier vind: de geheel rode versie of de Cargo-uitvoering. De groene versie valt af want ik heb z'n grote 6-assige broer al in het groen.
De Cargo uit de beginset van een aantal jaar geleden vind ik dan weer mooier dan de latere Cargo, omdat bij die uit de beginset het rood verder door loopt op de zijkanten. Maar de geheel rode is natuurlijk ook een snoepje :?.
Waarschijnlijk laat ik het lot maar beslissen waar ik het eerst tegenaan loop, of heeft iemand hier er nog ééntje "over"?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

Ik heb zo'n cargo uitvoering uit een beginset, Hans  :P
Vind het een van de mooiste "moderne" loc's ! Loopt als een zonnetje !
Regelmatig een kaarsje opsteken en er dan een vinden  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

De laatste keer dat ik in Sneek was, waren ze net begonnen aan de baan, en was deze dame nog niet reisvaardig. Is dit een uitgebeeld Baantjer deeltje uit de serie?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Hans,
Leuk om je gisteren op de gastendag eens te ontmoeten. :thumbup:
Het is altijd leuk als je een baan volgt om dan de bedenker en maker eens te ontmoeten. :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... het geloof gevoed...

Ook ik voelde me vereerd, om bij de burgemeester van Altenstein en Lilleby op audiëntie te mogen komen  ;)
Hopelijk volgend jaar weer !

Grtz Tony