Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Wat een mooie foto's Hans. :thumbdown:
Volgens mij ben jij weer genomineerd voor de WOSA Award 2017. :)
Je schaduwstation is heel sfeervol en mooi. :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
 B) Heel erg mooi allemaal en nog gefeliciteerd met de WOSA Award! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En je seinhuis knoppen bediening zal wel navolging krijgen, het is een super idee. :idea:
(en het idee gepikt of niet, het is goed gejat  :D)
Jammer van de vlekken in de achtergrond, dat zal wel niet meer te stoppen zijn.
Het is waarschijnlijhk een combinatie van vocht en ouderdom van het bedrukte papier.

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Het kán haast geen vocht zijn. Mijn zolder is kurkdroog en bovendien is het geen buitengevel maar een tussengevel naar de buren. Maar goed, ik wil de schuine delen nog eens beschilderen met een mooi blauw hemeltje en dan neem ik die achtergrond gelijk maar mee denk ik. Eerst maar eens wat oefenen ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Dag Hans.

Fijne plaatjes, alweer! :thumbup:
Maar, verstop je jezelf nu gauw achter boom ... :roll: :lol:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Hoi Hans,


Dat zijn altijd prachtige foto's, en je baan is heel mooi zal ook blij zijn dat ik aan de huisjes kan beginnen.



Groeten

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 08 juni 2016, 19:05:15
Dag Hans.

Fijne plaatjes, alweer! :thumbup:
Maar, verstop je jezelf nu gauw achter boom ... :roll: :lol:

Groeten,

Erik.
Haha jawel, betrapt... :O Een aantal foto's is door zoonlief gemaakt...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
En jawel, vandaag viel er een pakketje op de deurmat met......
......een originele 1e (!) druk van het WOSA (u weet nog wel, de World Old Skool Association) standaardwerk "modelbanen makkelijk gemaakt".
Een heerlijk boek der herkenning met railplannen waar per rail gewoon een cm gestegen wordt, wat nou maximaal 2 á 3% >:-D?
Onderstaand een paar foto's ;):
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Hans,


Dat is echt pure nostalgie, prachtig hoe toen de banen werden gebouwd.




Groeten


Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!

Dat zijn smulboekjes, Hans  :P

De WOSA is tevreden  :thumbup:
Ik zal een keer foto's van mijn versie van deze serie in mijn topic plaatsen.

Keep on the good old-skool work  @citaat

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
-Hans:
Zeer nostalgisch,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Hans, heel herkenbaar  :P :P :P

Meer plaatjes ???? :P :P :P :P

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Oké dan Roel, hier nog wat plaatjes ;)
Kan Tony ook gelijk zien hoe je een meertje moet maken volgens de regels der kunst van de WOSA >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Hans,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, zo herkenbaar, oude herinneringen :P

Bedankt!
Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Zoooooo jij bent snel met reageren :thumbup:
Mocht je het hele boekje ingscand/gekopieerd willen hebben dan moet je maar ff een pb-tje sturen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Tja, als je net even on-line bent  :D :D
Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
En nu we toch lekker old skool bezig zijn, wordt het ook tijd voor de stadsuitbreiding achter de brug.
Bij gebrek aan voldoende geschikte huisjes maar eens met wat restjes en karton aan de slag gegaan, de voorkant lijkt heel wat, de achterkant is minder gezellig. En nu maar schuiven tot de juiste compositie bereikt is. En keuzes maken, wel of geen bebouwing door laten lopen onder de brug. Kwam ook nog een afzichtelijk grijs flatgebouwtje tegen, zwerft ook door Tony's Neustadt zag ik ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Dag Hans.

Mooi boekwerk van Faller :thumbup: ik ben zelf in het bezit van de voorloper ervan de 840.
Heerlijk nostalgische plaatjes kijken :thumbup: Completen banen van Fleischmann en Märklin
(zowel M- als K-rails), sommige in combinatie met het Faller AMS-systeem.
Enkele banen staan in de ruwbouw mét de benodigde gebouwen, andere zijn al compleet
van scenery voorzien. Er staan genoeg platen in om inspiratie van te krijgen in ieder geval!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Erik,

Dat is beslist een latere editie/uitgave.
In de eerste uitgave "Baanontwerpen" , daterend uit dezelfde periode als "Modelbanen makkelijk gemaakt" staan van Märklin uitsluitend ontwerpen met M-rail (serie 51/5200) en geen enkele in combinatie met het Faller AMS-systeem.
In die uitgave staan verder twee ontwerpen mmet Fleischmann en twee ontwerpen met Trix-rail.

Cees
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!

Ben blij dat je bij het afzichtelijke grijze blok aan me dacht, Hans  :-)
Ik hou van lelijke dingen ( en mooie vrouwen ) !  Laat Hans maar schuiven.....

Met toestemming van de WOSA nog wat Faller-impressies; staat het lekker bij elkaar  :P en wordt jouw draadje weer wat langer  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Voor de WOSA-fanaten hier nog twee hebbedingetjes uit de vijftiger jaren:
http://dev.conradantiquario.de/ca/content/katalog/faller-845.html
http://dev.conradantiquario.de/ca/content/katalog/faller-d840.html

Verder op de hoofdpagina nog enkele uitgaven van Faller Magazine en Welt der Modelbahn uit de periode 1957 t/m 1977
http://dev.conradantiquario.de/ca/faller_katalogservice.html

Op deze website zijn overigens vele oudere catalogi en andere uitgaven van diverse (modelspoor) fabrikanten te vinden waarvan velen inmiddels ter ziele zijn

Cees
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Toppie, Cees  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Prachtig om al die oude folders te zien. :thumbup:

Hans,

Het oude postkantoortje is wel heel erg mooi en leuk dat je aan de stad bezig bent zodat het nog mooier wordt. :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Leuke site Cees, ik kende 'm wel, maar was de naam kwijt; bedankt dus :thumbup:
Mijn boekje staat er overigens niet bij, ik verwacht dat dit uit begin jaren 70 dateert (misschien zelfs eind sixties?).

Van jou is ook een fijn boekje Tony, vooral de huisjes voor "terrasbouw" zijn erg apart; nog nooit gezien op banen of beurzen...

Maaruh, om nog ff terug te komen op de stadsuitbreiding van Altenstein: wat vinden jullie, wel of geen bebouwing onder de brug zelf? Volgens mij kan t wel en dan lopen de straten ook lekker door.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Ik zou het wel doen de bebouwing onder de brug staat mooi en wat je zelf al aangeeft dan lopen de straten ook lekker door. :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Dag Hans.

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 22 juni 2016, 10:38:39
Mooi boekwerk van Faller :thumbup: ik ben zelf in het bezit van de voorloper ervan de 840.
Heerlijk nostalgische plaatjes kijken :thumbup: Completen banen van Fleischmann en Märklin
(zowel M- als K-rails), sommige in combinatie met het Faller AMS-systeem.
Enkele banen staan in de ruwbouw mét de benodigde gebouwen, andere zijn al compleet
van scenery voorzien. Er staan genoeg platen in om inspiratie van te krijgen in ieder geval!

Ik zal dan ook even 'een duit in het zakje doen' v.w.b. de Old Skool catalogus van Faller.
Het zijn de scans die ik maakte van mijn 840 catalogus betreffende AMS voor Steven Cook :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Citaat van: Tony op woensdag 22 juni 2016, 13:11:42
Met toestemming van de WOSA nog wat Faller-impressies; staat het lekker bij elkaar ...

Ach ja ... Old Skool ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!

Ook mooi, Erik  :thumbup:

enne,

direct onder de brug géén huisje

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
@citaat welke brug :??

Leuk, al die andere nostalgische boekjes, foto's en railplannetjes. Bedankt voor het posten :thumbup:!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Die brug van reactie 622, Hans  :D

( ik had er noh Hans achter moeten typsen )

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSA cursusboek gevonden!!!
Oké, begreep je ff verkeerd, ik dacht dat er in de andere smulboekjes foto's voorbij waren gekomen waar duidelijk geen huisjes onder een brug stonden. Maar je gaf gewoon antwoord op mijn eerdere vraag... :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Na een paar keer schuiven, verplaatsen, slapeloze nachten (echnie >:-D) is Altensteins stadsarchitect er uit. Het lage rechthoekige bouwseltje komt tóch onder het viaduct. Daarnaast het afzichtelijke flatje, de 2 hogere panden en tot slot het postkantoor. Aan de andere kant, tegenover het rechthoekige bouwseltje komt geen bebouwing onder 't viaduct; daar blijft ruimte voor wat achter- en moestuintjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Hans,
Het schuiven ging je goed af. :)
Het ziet er prachtig uit zo. :thumbup:
Vooral de derde foto is een plaatje van een foto. :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
-Hans:
Mooie sfeerbeelden die ons toont,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct

Hoi Hans,

Dat is een mooi straatje geworden  :thumbup:
Vooral bij de derde foto zou ik graag een preiser willen zijn, je waant je echt in de stad !

Ik neem aan, dat de bewoners van het pand onder de brug van jou plastic servies hebben gekregen en dat ze een aangepaste huur betalen ?

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Dag Hans.

Mooi staat de opstelling zo :thumbup:
Komt enigszins realistisch over
en doet mij vaag denken aan een
voormalige Oost-Duitse stad ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Hoi Hans,

Foto 3 is inderdaad een heel mooi plaatje.
Gezien de constructie van de bovenste verdieping van het postkantoor, zou ik die net iets los van het gebouw ernaast zetten.
Je kunt dan tussen beide gebouwen een poortje plaatsen, als soort van achterom.
Denk dat dat net iets beter staat.
Probeer het eens uit :)

Groeten,
Ton.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Bedankt voor de leuke reacties weer. Foto 3 was voor mij ook een aangename verrassing, gewoon de tablet tussen de overige huizen gepropt en een foto in Preiserperspectief gemaakt. Zo zie ik de straatjes normaliter ook nooit.

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 28 juni 2016, 10:49:30
Dag Hans.
Komt enigszins realistisch over.
Groeten, Erik.
Oh jee, nee toch, moet ik me zorgen maken of kan Old Skool ook enigszins realistisch zijn? ;)
Over realistisch gesproken: ik zie nu op de foto's pas dat het ene scratchbuildhuis helemaal geen voordeur heeft :O

En Ton, goed idee, ik denk dat de dakconstructie van het postkantoor dan inderdaad beter tot z'n recht komt. Eens kijken of ik ergens nog een stukje muur met poort of deur heb liggen.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct

Heej Hans,

Bij de WOSA levert een huis zonder deur 45 extra punten op !
En wanneer de kijkers het ook niet zien, nog eens 20 extra  :P

Perfect gezichtsbedrog; wij denken vanzelf al, dat er wel een deur zal zitten. Net zoals we denken, dat de verdiepingen van de huizen hoog genoeg zijn. En als wij een kruipende preiser op een stoep zien, denken we dat die dronken naar zijn voordeursleutel aan het zoeken is, terwijl het de buurman is, die mét sleutel zijn huis probeert binnen te komen  8o

Kortom, je mag tevreden zijn  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
 @citaat tja, in dat geval laat ik het maar zo O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
en toen kwam ik vanmorgen in de treinenwinkel een mooie Oostenrijkse ertswagon tegen...
en toen moest ik vanmiddag nog even terug om toch ook maar die Nederlandse mee te nemen...

en nu vrees ik dat ik een nieuwe verzameling gestart ben 8o en er zijn zo veel verschillende :O maar die 4-assers rijden zo mooi :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
-Hans:
Mooie aanwinsten weer, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
ik beperk mij maar even tot de bruine ertswagens Jørg, als ik ook aan de rode begin zoals jij dan is het einde zoek... ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct

Bekend verschijnsel, Hans  :D

Denk je op de terugweg; "had ik die andere ook maar meegenomen"  8o
Winkelwoensdag voor ons allebei dus  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Ziet er allemaal leuk uit, Hans. Mooi straatje, mooie treinen. Old skool, met soms heel modern materieel  :P

Heb je huisjes genoeg?

Groeten,
Roel

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
SAP, Tony: Shopping Apart Together >:-D heerlijke treinwinkel hier, met prijzen die concurreren met beursprijzen en er vaak zelfs onder liggen :thumbup:

terug naar Altenstein.
Citaat van: Yeoman op dinsdag 28 juni 2016, 18:37:36Hoi Hans,
Foto 3 is inderdaad een heel mooi plaatje.
Gezien de constructie van de bovenste verdieping van het postkantoor, zou ik die net iets los van het gebouw ernaast zetten.
Je kunt dan tussen beide gebouwen een poortje plaatsen, als soort van achterom.
Denk dat dat net iets beter staat.
Probeer het eens uit :)
Groeten, Ton.
poortje naast het postkantoor gemaakt, en gelijk ook maar eentje naast het afzichtelijke flatje :D

het ene gebouw blijft op last van de WOSA deurloos ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Dank je Roel, ik heb -met wat kartonnen achterkanten- genoeg huisjes. En verder heb ik gelukkig geen last van een binding met een bepaald tijdperk, bij mij mag alles rijden zolang er maar M****** op staat (oké, sommige wagons hebben vrijstelling van deze regel) ;).
Ik ga morgen voor je scannen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
-Hans:
Die  enkele wagons die geen M zijn hebben wel er naast gelegen zodat ze de eigenschappen van M wagons overkrijgen dan, >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
-Jørg,
Ze zijn er ook nog van "Railion"  >:-D  :important:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... stadsuitbreiding achter het viaduct
Hoi Hans,


Ziet er allemaal weer heel mooi uit bij jou op de baan, lekker bezig met je huisjes en je baan.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter