Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Dag Hans.

Bedankt voor deze heerlijke Old Skool scenery-plaatjes!
Daar kan ik nu echt van genieten - jeugdsentiment ten top! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Hoi Hans,


Leuke foto's van je baan, ik ben helaas nog niet zo ver dat ik aan huisjes moet denken.  :|
Verder ziet er alles top uit hoor.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten


Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes


Bij't zien van al deez' schoon huizen,
gaat mijn Faller hart snel slaan.
Aan de rand van straat en plavuizen,
waar zij fier reeds een eeuwigheid staan.

Hun deurtjes te laag voor een Preiser,
de geveltjes plastic van tint.
De rails nog van ouderwets ijzer,
o spoorbaan, nog altijd bemind


Grtz Tony  O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Mijn gemoed schiet helemaal vol van dit prachtige gedicht, Tony :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Voor hen de bezig zijn met het begroenen van muren onderstaand 2 foto's uit Maastricht:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Tijdens vakanties komen we vaak in Zuid-Limburg en het aangrenzende stuk België. En vooral dat stuk België daar heeft een intrigerend verleden, al was het alleen maar om het feit dat het 3-landenpunt in Vaals ooit een 4-landenpunt was. Er heeft hier namelijk zo'n 100 jaar sprake geweest van een ministaatje "Neutraal Moresnet", de bovenpunt van dit driehoekige staatje grensde aan Vaals en heeft bestaan tot de 1e wereldoorlog. Tijdens het wandelen in dit gebied kom je nog talrijke grenspalen tegen; geïnteresseerden moeten maar eens Googlen op "Neutral Moresnet".
Een ander feit wat deze omgeving zo interessant maakt is het spoorwegverleden. Het is hier een wirwar van spoorlijnen en -lijntjes waarvan de meeste allang niet meer in gebruik zijn. Een groot aantal is veranderd in schitterende fiets- en wandelpaden. Hier en daar kom je nog stille getuigen uit het verleden tegen, spoorviaducten, tunneltjes, bruggetjes, hekjes...
De belangrijkste, Lijn 24 oftewel de Montzenlijn, is nog volop in gebruik. Deze lijn is voor de 1e wereldoorlog aangelegd door de Duitsers en dankzij de inzet van vele Russische dwangarbeiders is deze megaklus binnen 2 jaar (!) geklaard. De werkomstandigheden waren natuurlijk erbarmelijk en de werkwijze en het doel van de spoorlijn (snel verplaatsen van Duitse manschappen en materieel) zijn op geen enkele wijze goed te keuren, maar het blijft op zich toch wel een prestatie om dit in 2 jaar te bouwen: 3 grote viaducten en 3 lange tunnels. En als je daar dan wandelt kom je de lijn altijd wel weer een keer tegen en dat blijft een indrukwekkend gezicht. In de loop der jaren best een aantal foto's gemaakt welke ik hier met jullie wil delen.
Van het (ooit) immense goederenstation Montzen-Gare heb ik helaas geen foto's, maar het is een bekende site van fotografen dus Google is hier weer je vriend.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Over het lange betonnen boogviaduct door de Voerstreek komt de lijn bij een lange dubbelsporige tunnel met 2 buizen. Wandelend door het bos kom je ventilatieschachten van deze tunnels tegen. Daarna wordt het Gulpdal gekruist door het volgende betonnen boogviaduct bij Hombourg. Hier klapten een paar jaar geleden 2 treinen op elkaar en viel er één van de wagons beladen met nieuwe auto's van het viaduct. De noodweg door het weiland om de ravage op te ruimen is nog te zien. Daarna verdwijnt de Lijn 24 in de Gulptunnel. Na deze tunnel ligt Montzen-Gare, een schitterende oude goederenstationsomgeving waar in vroeger tijden de treinen werden gesplitst en opnieuw samengesteld. Ook waren hier altijd extra loc's aanwezig als extra tractie voor het heuvelachtige gebied en dan met name de stijging richting 3-landenpunt/Aken. In deze omgeving loopt ook nog een oude aftakking vanaf Montzen-Gare naar Hombourg, ooit een tunnel en ooit in een oorlog opgeblazen waarna een diepe insnijding in het landschap overbleef. De rails liggen er nog...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
In Hombourg is nog een oud station waar allerlei oud materieel staat. Ooit verzameld door iemand...
Na Montzen Gare komt de lijn bij het indrukwekkende viaduct van Moresnet over het Geuldal. Een aantal jaar geleden zijn de stalen brugdelen vervangen en is de lijn geëlectrificeerd, het is nog altijd de drukste goederenlijn van België.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Vanaf dit viaduct stijgt de lijn richting 3-landenpunt waar de trein bij Gemmenich de Botzelaertunnel in duikt onder het 3-landenpunt door en in Aken weer te voorschijn komt. Voor de wandelaars is er een voetgangersbrug waar je de lijn nog een keer kunt kruisen voor hij de tunnel in gaat.

Tot zover dit foto-verslag over Lijn 24 de Montzenlijn; het is beslist de moeite in deze omgeving eens de wandelschoenen aan te trekken!

Aanvulling: ik kwam op "ons eigen forum" ook nog mooie foto's tegen van Montzen-Gare:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29131.msg508853#msg508853
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Hans bedankt voor deze interessante uiteenzetting vergezeld met mooie foto's :thumbup:
Bijzonder interessante wetenswaardigheden!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Voor hen die nog een uitdaging zoeken voor de hobbyzolder onderstaand het sporenplan uit 1926 van Montzen-Gare >:-D
Op het breedste deel liggen er meer dan 70 (!) sporen naast elkaar. Hier wisselden de treinen ook van het linker naar het rechter spoor en vice versa (in Duitsland rijden de treinen aan de andere kant tov België); bovendien had het laatse deel van de lijn geen bovenleiding en moest er hier dus van loc worden gewisseld. Tegenwoordig zou alles electrisch kunnen rijden, ware het niet dat een hoop geprivatiseerde maatschappijen met moderne zware diesels rijden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Hi

Heel interessant, deze lijn24 staat nu op mijn lijstje om eens te gaan verkennen.

groet
Harald
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Hallo Hans,

Mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup: en inderdaad een mooi groen gebied vol spoorse activiteiten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Heel mooi, Hans.

Overigens, de reden dat de Montzenlijn is aangelegd in de eerste wereldoorlog, is de haven van Antwerpen een verbinding met het Ruhrgebied te geven. De kortste verbinding was namelijk de IJzeren Rijn, die deels over Nederlands grondgebied liep (Budel-Weert-Roermond-Vlodrop). Maar omdat Nederland neutraal was, is die spoorlijn net onder Zuid Limburg aangelegd.

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn

Hoi Hans,

Mooie en sfeervolle foto's  :thumbup:
We hebben vaak gewandeld daar en dat viaduct blijft een hoogtepunt.
Bedankt voor het plaatsen !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Klopt helemaal, Roel!

Is echt de moeite waard, Harald! T is af en toe wel een beetje zoeken, de spoorlijn loopt overal dwars doorheen, dit in tegenstelling tot de wegen in het heuvelachtige landschap.

Voor jou is t natuurlijk redelijk in de buurt Tony, leuk dat je t gebied kent!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Op onderstaande site staan nog mooie tunnelfoto's >:-D
Reijmersdaal, Veurs en Botzelaer zijn de tunels in Lijn 24:
http://www.xerbutri.nl/tunnels.php?lang=1

op de foto's van de Botzelaertunnel is ook te zien dat er een derde spoor gedeeltelijk tussen de andere sporen ligt, ik vermoed dat dit is gedaan om speciale hoge/brede transporten een mogelijkheid te bieden om van deze tunnel gebruik te maken (?).


En ook nog wat mooie foto's van Montzen-Gare; zoals gezegd een populaire lokatie voor fotografen, dus er zijn nog veel meer foto's te vinden op internet!
http://raym.deds.nl/urbex/Gare_montzen.html
http://www.bing.com/images/search?q=gare+de+montzen&FORM=HDRSC2
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
Heel mooie foto's  :) ,
Maar,
Ik vraag jullie één ding, gelieve NIET in die tunnels te gaan,
ik passeer daar heel veel met m'n trein en heb daar al onaangename verassingen gehad, gelukkig was het nét niet....  8o
Er rijden daar 24/7 treinen en tegen dat we het opmerken is het meestal te laat....
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
@citaat HELEMAAL MEE EENS !!!
Ik wil ook zeker niemand er toe aanzetten om door tunnels te gaan struinen waar ook nog regelmatig treinen doorheen rijden. Niet alleen vanwege je eigen veiligheid, maar ook vanwege de gemoedsrust van de machinisten!
Deze UrbEx-fotografen krijgen een bepaalde kick van het bezoeken van verlaten, vaak verboden en vaak ook onveilige locaties (fabrieken, industrieterreinen, tunnels, mijnen), en natuurlijk het fotograferen hiervan. Ik wil dit niemand adviseren; maar de foto's zijn wel mooi, dat dan weer wel...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Lijn 24 de Montzenlijn
zoals ik al zei, héél mooie foto's, het begint al te kriebelen om daar ook eens op fotosafari te gaan !
Zo zie ik die spoorlijn ook eens vanuit een ander standpunt (zichtpunt ;):)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Je bent een bevoorrecht mens Jet, als je regelmatig over Lijn 24 door dit landschap mag rijden. Maar al wandelend ziet alles er toch weer anders uit dan vanaf je stuurstand denk ik, dus zeker de moeite waard om eens te doen!

Ondertussen groeit de sleep achter de nieuwe MAK tot een kleurrijk containertreintje dankzij 2 nieuwe aanwinsten in de plaatselijke snoepwinkel. Ik twijfelde tussen de 2 maar zoonlief had de oplossing: "koop ze allebei"; de verkoper was 't daar natuurlijk roerend mee eens, en bovendien waren ze niet duur ;).

En om maar even verder van de hak op de tak te springen een paar foto's van de uitbreiding van het schaduwstation onder Lilleby. U weet wel, dat fabeltastische ontwerp van Jesper Tangram van een paar weken geleden. Inmiddels zijn de sporen en de wissels voorbedraad en is er tussen de sporen ballast gestrooid. Gewoon lekker klassiek zaagsel op houtlijm, een mix van 2 delen bruin, 1 deel lichtbeige en 1 deel zwart geeft wat mij betreft een prima resultaat. Morgen nog even de stofzuiger erover en eventuele kale plekjes bijwerken en dan kan de uitbreidingsplank gemonteerd worden waarna het schaduwstation 10 sporen naast elkaar zal hebben >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby

Smulfactor 10, Hans  :P

Zaagsel ziet er goed uit en ik heb een poos naar de muur van de oprit zitten staren. Zo hoort het eigenlijk !
Je ondergronds station is een bron van inspiratie trouwens  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
haha dank je Tony; over die muur zullen de meningen vast uiteenlopen, maar gelukkig zijn wij het eens :P.
de lichte rand is op een latje 18mm gelijmd om wat diepte te hebben, dit latje zit ook wat hoger dan de plank waar de rails op liggen.
de boogjes zijn ook supersimpel: knip een boog in het steentjespapier, links en rechts een klein latje erachter lijmen en daar dan weer een velletje steentjespapier tegenaan. misschien iets voor je nieuwe retro-baan!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Citaat van: Tony op zondag 22 mei 2016, 19:30:29
Smulfactor 10, Hans  :P
Grtz Tony

En daar ben ik het helemaal mee eens. :thumbup: :thumbup:
Het stukje opstelspoor ziet er mooi uit.
De heiling is  :thumbup:.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Hallo Hans,

Goed idee, zaagsel als ballast tussen de rails.
Hoe zet je die zaagsel vast, het gewone recept?

Gr Einte
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Dag Hans.

Heerlijk Old Skool creatief bezig :thumbup: :thumbup:
Inderdaad plaatjes om van te smullen :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Dag Hans,

Je hebt een vraag van mij opgelost, namelijk die van het ballast voor M-rails. Prachtig. Zal mijn zwager (die een timmerbedrijf heeft) maar eens een emmer of 2 zaagsel vragen  :D :D

Voor de rest: smullen maar weer  :P :P :P

Succes verder!

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Ik noem t zaagsel, maar of dat t ook werkelijk is (?)... vroeger wel denk ik. Gewoon wat zakken op een beurs meenemen en mengen.
Ik smeer de ondergrond lekker dik in met houtlijm en strooi daar het strooisel op. Gewoon even met de hand aandrukken en laten drogen. Bij het stofzuigen even een pantykousje van je vrouw lenen en om de zuigmond van de slang doen zodat je het teveel aan strooisel kunt hergebruiken; pantykousje kan daarna weer gewoon in de kast hoor >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Hans,


Je uitbreiding ziet er gelukt uit, en dan die panty weer in de kast leggen.  :D kijk dan ook even dat alle stukjes er uit zijn,  :) anders gaat dat jeuken denk aan haar benen.  >:-D




Groeten

Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Voor de lieve vrede zal ik maar een oude panty gaan gebruiken  :D :D :D, maar verder is het een gouden tip".
Heb ooit eens iets met houtlijm en zo gedaan met een "oude" theedoek, en weer netjes teruggelegd in de wasmand, maar dat was niet zo goed gevallen. Die theedoek gebruik ik overigens nog steeds, maar mag NIET meer gebruikt worden voor andere doeleinden..  B) B)

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
 @citaat Herkenbaar verhaal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
zo, gisteren de besturing van spoor 7-8-9 van mijn schaduwstation afgemaakt. maar ja, waar laat ik die bedieningsdrukknopjes nou weer :?? de oude blikken M****** seinhuizen met ingebouwde schakelaars brachten me op een idee :idea:!
eerst maar eens wat gaten in de steunpoot geboord (is nog stevig genoeg hoor), en daarin mbv een kunststof plaatje (oude dak seinhuisje) wat drukknopjes gemonteerd. de gele zijn voor de spoorselectie (automatisch alle wissels richting geselecteerd spoor) en de groene zijn om de 3 sporen van rijspanning te voorzien.
het seinhuis heb ik ook van 6 gaten voorzien (had het maar geen seinhuis moeten worden >:-D) zodat het precies over de drukknopjes heen valt. uiteraard nog wel van een fris verfje voorzien en natuurlijk de karakteristieke klok herplaatst. vervolgens het verbouwde seinhuisje met wat dubbelzijdig tape aan de houten pilaar bevestigd en nu alleen nog het houten randje een kleurtje geven.
de Lillebyanen hopen met deze 3-sporige uitbreiding het groeiende aantal treinen een plaats te kunnen bieden, ik geef ze weinig kans... 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Dit is een schitterende oplossing.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
WOW Hans !!!!

Zit je naar die foto's te kijken en dan als een duveltje uit een doosje; tadaa !!!

Dat ziet er echt te gek en supersixties uit  :thumbup:

Grtz Tony ( die er van gesmuld heeft )
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Hoi Hans,


Dat heb je mooi opgelost zo met die knopjes en dat seinhuis.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Mooie oplossing heb je voor de knopjes gevonden Hans. :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Geniaal, Hans :thumbup: :thumbup: :thumbdown:

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Dag Hans.

Helemaal in stijl opgelost en uitgevoerd, geweldig man :thumbup:
Hoe het er nu uiteindelijk bijstaat is alsof het zo heurt :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Hallo Hans,

Leuk idee die knoppen in je sein huisje doen,
je moet maar op het idee komen  :P

Gr Einte
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby

Nog maar eens, Hans  :P

Wat je misschien niet wist, is het feit dat Carl voorzitter is van de WOSA, de World Old Skool Association.
Al sinds de oprichting in 1996, wordt er iedere dag wereldwijd op internet gespeurd naar echte Old Skool banen.
Na jouw update vandaag stond de telefoon hier niet stil. Uit Japan, Peru, Engeland, Duitsland en nog veel meer landen, belden juryleden naar Carl om hem te wijzen op het feit, dat je vandaag boven de 1000 benodigde punten bent uit gekomen !!!

De laatste die dit lukte, was de 92-jarige Horst Heimweh uit Beieren in 2001.

Maar nu jij dus  :thumbup: Voor het hele oeuvre, met als finale-klapper het gespleten seinhuis met schakelkast  @citaat

Gefeliciteerd dus ! Eeuwige roem en een plaats in de Eregalerij !


Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Oei, tja, uhm, daar wordt zelfs ik toch wel even stil van...
Dankjewel Tony, dankjewel Carl en dankjewel WOSA voor deze waardering :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Hans,

Gefeliciteerd met je Old Skool Award 2016. :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... vervolg extra sporen onder Lilleby
Citaat van: Einte op zondag 29 mei 2016, 20:00:49
Hallo Hans,

Leuk idee die knoppen in je sein huisje doen,
je moet maar op het idee komen  :P

Gr Einte
dank je Einte, maar het oorspronkelijke idee komt zoals ik al schreef bij M****** vandaan; sorry maar ik kon ff geen betere foto vinden:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
om aan de eisen van de WOSA te voldoen ben je verplicht af en toe wat plaatjes te posten ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
en nog een paar, dan ben ik ook gelijk klaar voor 't volgende kwartaal >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Leuke foto's van je fraaie, nostalgische, baan. :thumbup: Bedankt voor 't plaatsen :exclaim:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...

Met deze fotoreeks til je het Old Skool-gebeuren naar een hoger plan, Hans !

De WOSA overweegt nu, om enkele foto's te gebruiken voor de jaarkalender van 2017  :thumbup:
Met name de maanden maart, augustus en december !

Grtz Tony

Ps. uit betrouwbare bron (Carl dus) vernomen, dat je altijd moet zorgen, dat er hier en daar wat draden los blijven hangen.
Niet vastmaken dus  :warning:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Bedankt voor het maken en delen van wel heel erg mooie Old Skool plaatjes Hans!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Dank Wim, Tony & Erik :D

bijgaand nog een paar foto's, mogelijk dat er wat leuks tussen zit voor de maanden maart, augustus en december van de WOSA-jaarkalender ;)

PRIJSVRAAG: kan iemand mij vertellen wat er met mijn achtergrond gebeurt, er ontstaan steeds meer witte strepen in (laatste foto, station Altenstein) :? ?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... plaatjes...
Citaat van: Hanzi op woensdag 08 juni 2016, 14:22:14
er ontstaan steeds meer witte strepen in
Vochtdoorslag? ===> klik