Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Professor Tangram was één dingetje vergeten: de pilaar, of beter gezegd de treintafelpoot... Omdat er op die plek geen rails waren gepland is er een uitsparing in de nieuwe plank gemaakt zodat de poot er netjes in valt.
Nou ja, netjes, eigenlijk geen gezicht bralde een aangeschoten Lillebyaan over het terras van de plaatselijke kro (Deens voor kroeg). Hij plakte met z'n dronken kop een prefab seinhuis in elkaar, zonder ook maar één keer op de bouwtekening te kijken. De gevolgen waren zoals te verwachten :-(
Totdat hij samen met een paar drinkebroers, waaronder Tangram (!) het seinhuis om die lelijke pilaar schoof!
Alleen nog ff afwerken en een vaal geel kleurtje erop schilderen en ook de extra sporen kunnen op verantwoorde wijze worden bediend :D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby

Een onderbaanlijke oplossing, Hans  :thumbup:

Ga je de rest van het houtwerk ook nog aan/inpassen ?
Verven, steentjes enzo, bedoel ik.

Werd erg blij van je update  :P

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Leuk gevonden Hans :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Ja Tony, het houten randje krijgt ook nog een kleurtje, en het seinhuisje krijgt zijn karakteristieke klok natuurlijk nog terug ;)
Enne, leuk dat ik je blij heb kunnen maken :)

Dank je Erik. Gebeurt er bij jou nog wat of staat t even op een laag pitje wachtend op tijd en/of inspiratie?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
-Hans:
Leuke oplossing om je seinhuis in de baan te integreren,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Dat is een mooie creatieve oplossing Hans het seinhuis gebruiken als ondersteuningspaal. :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Ben het met de voorganger eens! Mooie oplossing op deze manier!  :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Citaat van: Hanzi op vrijdag 22 april 2016, 06:30:56
Gebeurt er bij jou nog wat of staat t even op een laag pitje wachtend op tijd en/of inspiratie?

Leuk dat je het vraagt Hans :thumbup: Plannen/inspiratie genoeg, echter vrije tijd te weinig,
en wanneer er vrije tijd is mét mooi weer, zijn er andere bezigheden die voorrang krijgen.

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Hans,

Dat heb je heel mooi gedaan hoor, proficiat alvast  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Ik vindt hem weer geweldig  :D  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
mooie oplossing, Hans!

groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
dank u, dank u :-)

de besturing is inmiddels ook klaar en wordt deels geïntegreerd in de automatische besturing van mijn schaduwstation. dus nu kan ik rails gaan monteren >:-D
maar eerst ook nog een weekendje naar de Efteling (koperen bruiloft O:-D) geweest. in het diorama reed er gelukkig weer het nodige rond, weliswaar van een "verkeerd" merk, maar oké, er reed weer zat rond :thumbup:
en natuurlijk de echte stomers Aagje en Moortje; blijft leuk dat zo'n pretpark met echte stoom blijft rijden al was t maar om de heerlijke lucht en de fluit die overal bovenuit klinkt :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
En als je dan 's-avonds in je carrouselkamer in het Eftelinghotel ook nog door je lief verblijdt wordt met een schitterende nieuwe loc kan je geluk eigenlijk niet meer op :D
Tot op zekere hoogte dan, want ik had de oerversie van deze stoere Deen al, de 3067 uit 1966. en dan nu de MFX uitvoering erbij werd eigenlijk toch wel wat veel van het goede. gelukkig mag ik m ruilen. maar natuurlijk niet voordat ik een paar foto's van oud en nieuw gebroederlijk bij elkaar op mijn baan had gemaakt.
Bizar detail vind ik wel dat Marklin na 50 jaar nog steeds exact dezelfde mal voor deze loc lijkt te gebruiken 8o
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby

Ruil je hem voor de variant uit Luxemburg uit, Hans ?
( die uit 1965 ofzo ? )  :D

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Welke wil je ruilen Hans de oude of de MFX loc ?
Maar waarom inruilen de oude zou ik persoonlijk niet inruilen mede omdat hij je al zoveel speelplezier heb gegeven en de nieuwe omdat hij van je geliefde vrouw heb gekregen maar dat is mijn mening.

Gefeliciteerd trouwens nog met jullie koperen bruiloft. :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
De nieuwe ga ik ruilen, gelukkig hebben we een dusdanige relatie :favorite: dat dat gewoon kan O:-D.
Op zich overigens geen verkeerde keuze van mijn vrouw hoor, ik vind het namelijk schitterende stoere loc's zowel in model als in het groot lekker zwaar en sterk! Het is niet voor niks dat ik er al 3 had.
Allemaal ouwe meuk, maar daarom niet minder leuk (Tony steekt me nog aan met z'n dichtsels).
Maar goed, deze ga ik inruilen voor iets nieuws, iets anders, iets digitaals (ontkom je al 20 jaar niet meer aan begreep ik 8o), iets... we gaan het zien.
Ik heb wel ideeën, zal wel een diesel worden, eens kijken wat De Wapstad voor moois heeft staan...
to be continued!     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Nóg meer sporen ónder Lilleby
Ik ben benieuwd wat je keuze zal zijn Hans. :)
Succes met kiezen. ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HERKENT IEMAND DEZE???
Gisteravond zat ik ff wat te drinken bij een goede vriend van me, een "veelverzamelaar", en die kwam op de proppen met schitterend onderstaand rijtuig 8o.
Ik denk schaal 0 (?), jaren 50 (?), blik met kunststof dak, interieur met schemerlampjes op de tafeltjes, verende draaistellen en buffers, rubber doorgangsbalgen... Maar voor de rest staat er helemaal niets op, geen fabrikaat en ook geen merkteken.
Ben benieuwd of er hier iemand op t forum is die wat meer kan vertellen over de oorsprong van dit rijtuig: oorsprong, fabrikaat, bouwjaar, etc.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HERKENT IEMAND DEZE???
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HERKENT IEMAND DEZE???
Tuut tuut dat is snel Ben :thumbup: :D :thumbup:
Dat zijn ze inderdaad volgens mij, bedankt!
Ellettren dus.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HERKENT IEMAND DEZE???
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... HERKENT IEMAND DEZE???
Leuk leuk leuk :thumbup:
En Elettren blijkt nog steeds te bestaan als producent van blikken spoor 0 pareltjes :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
druk druk druk
zelfs zo druk dat ik de nieuwe aanwinst (de Deense Nohab is ingeruild) nog niet eens heb getoond 8o
inmiddels ook al 2 fraaie containerwagens erbij gescoord op MP, die met de 3 containers is een Roco.
loc is uiteraard digitaal (dat heb je zo met een nieuwe), alle assen aangedreven en rijdt ook erg mooi analoog (gelukkig maar :))
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk

Mooie aanwinsten, Hans  :thumbup:

Lijken een beetje camouflagekleuren op die loc.
Dat gaat verslavend werken, die containerwagens  ;)

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Mooie aanwinst Hans. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst met deze mooie loc. :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Dank, Tony & Michel!
En oei, en dat die containerwagons verslavend zijn kom ik ook net achter, Tony. Net weer 3 gevonden op MP :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... én Lego-City!
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... én Lego-City!
Citaat van: Hanzi op maandag 14 maart 2016, 19:09:33
Ik weet eigenlijk niet of de actie nog loopt, Eric, dus speciaal voor jou ter inspiratie ;):

Deze zouden ideaal bij mijn plannen voor mijn Minex collectie zijn!
Had ik dat maar eerder geweten. Alle poppetjes van de Emté heb ik wel.

Verder heel mooi wat je tot nu laat zien.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Wacht maar, tot je de tankcontainers ontdekt, Hans  :P

Kijk wel uit op marktplaats, mijn laatste 3 wagens waren andere dan ik besteld had  8o
En de advertentie was meteen verdwenen, dus ik kon niet meer vergelijken.

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Hans,


Mooie aanwinsten heb je daar gekocht, wens je er veel plezier mee  :) en succes met verdere aankopen van container wagons.  :thumbup:




Groeten


Peter
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Citaat van: Tony op zaterdag 14 mei 2016, 22:50:45
Kijk wel uit op marktplaats, mijn laatste 3 wagens waren andere dan ik besteld had  8o
En de advertentie was meteen verdwenen, dus ik kon niet meer vergelijken.

@Tony: ik maak altijd even een screenshot (print screen) met duidelijk zichtbaar rechtsonder datum en tijd. Dat plaatje kun je bewaren totdat de bestelling binnengekomen is. Kun je altijd vergelijken en eventueel bezwaar aantekenen mèt bewijs.

@Hans, mooie loc en wagons. Fijn dat het allemaal ook analoog rijdt. Ga je in de toekomst over op digitaal rijden?

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Citaat van: RoelMarklin op zondag 15 mei 2016, 13:44:07
bezwaar aantekenen mèt bewijs.
Mét bewijs... Weleens van Photoshop gehoord :help: ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Ach, iets is altijd beter dan niets. MP gaat serieus met klachten om, en gaat er niet direct van uit dat klachten vergezeld gaan met gemanipuleerde foto's.
In 99% van de gevallen gaat het overigens prima en eerlijk is mijn ervaring. En als t niet goed zit weet je dat vaak al op basis van de aan de verkoop voorafgaande correspondentie.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Nee, voorlopig blijf ik gewoon analoog rijden verwacht ik, Roel. Ik heb té veel analoog spul om over te stappen, maar ja, als je dan eens iets nieuws cadeau krijgt dan is dat nu eenmaal digitaal (mooi hoor, die met de rijrichting meeschakelende front- en sluitlichtjes :thumbup: :D).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... én Lego-City!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... én Lego-City!
Citaat van: BR 66 op zaterdag 14 mei 2016, 21:49:56
Citaat van: Hanzi op maandag 14 maart 2016, 19:09:33
Ik weet eigenlijk niet of de actie nog loopt, Eric, dus speciaal voor jou ter inspiratie ;):

Deze zouden ideaal bij mijn plannen voor mijn Minex collectie zijn!
Had ik dat maar eerder geweten. Alle poppetjes van de Emté heb ik wel.

Verder heel mooi wat je tot nu laat zien.
Voor H0 zijn de huisjes te groot, maar wellicht dat ze voor Minex inderdaad erg leuk zijn (zeker als je ze nog wat pimpt met klei/gips/verf)! Mocht je geïnteresseerd zijn dan stuur je maar even een pb-tje. Zoonlief heeft ze gespaard, maar het leukste was het in elkaar zetten en nu staan ze hier maar...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Natuurlijk is het niet 100% waterdicht als je een screen shot bewaart. Maar de verkoper moet dan wel reageren met het tegenbewijs. Bovendien als Marktplaats vaker dit soort klachten krijgt van een bepaalde verkoper, dan nemen ze wel maatregelen.

En als het even kan, natuurlijk zelf ophalen, dan zie je gelijk wat je koopt.

Wat ook wel helpt is als je de verkoper om een foto uit een bepaalde hoek vraagt. Heeft hij het betreffende rijtuig / loc niet, maar een afwijkend exemplaar, dan wordt dat ook gelijk duidelijk.

Groeten,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk

Nog even half  :offtopic:

Ik kreeg wel de containers, maar de kleuren van de draagwagens klopten niet.
Hij had er 8 te koop, ik koos en kocht er na wat heen en weer gemail, drie en toen bleek er van alles mis;
andere wagens en hier en daar buffers weg. Toen ik daarna op marktplaats ging kijken, waren de foto's weg en mail werd niet meer beantwoord  :( Mijn tweede ( van de 8 ) tegenvaller op marktplaats.
Gelukkig kostte het maar ?45,- totaal en na wat knutselwerk was ik toch tevreden.

Koop eigenlijk alleen nog maar op beurzen, winkels en soms hier op het forum.

Losse containers zijn bij deze winkel wel de moeite waard; https://www.modelbouwveendam.nl/index.php?route=product/category&path=64   

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Hoi Hans,

Gefeliciteerd met je eerste digitale loc, erg mooi en verslavend dit soort locomotieven ik weet er alles van  :)
Gelukkig rijd hij ook nog analoog, ik kan me voorstellen dat je de overstap niet zo 1 2 3 maakt je dient dan al je loc,s om te bouwen en dat kan aardig in de papieren lopen.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Nee hoor Peter, niet de eerste digitale, vorig jaar al gezwicht voor deze Luxemburgse Traxx :D7
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
En nog 2:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
En Tony, om nog even terug te komen op negatieve MP-ervaringen, ik heb er ooit ééntje gehad met een Belgisch diesellocje de 3149. Ik had deze gekocht en toen ik m kreeg was het een gebladderd exemplaar. Een bekend probleem van dit type loc, Marklin is ooit de grondverf vergeten of heeft niet goed ontvet of zo :?
Het was dus echt een andere loc als op de foto's op MP, ook ander bedrijfsnummer dus zo duidelijk als wat.
De verkoper reageerde nog wel op mijn reclamatie: "dat hebben ze allemaal", "daar was de prijs ook naar" en "mijn camera is defect dus ik had even een foto van internet gebruikt"... Pech gehad dus dit maal, en inderdaad de prijs was niet hoog maar als ik dit geweten had, had ik m niet gekocht.
Maar, uiteindelijk toch veel plezier gehad om het locje weer mooi te krijgen, voorzichtig bijtippen met verf en de losse bladders vastplakken met blanke lak. Tot slot nog 2 lagen blanke lak er overheen om alles goed te fixeren en een mooi zwart dakje (is origineel groen, maar ik vind dit mooier en bovendien is hij nu "gepersonaliseerd").
Inmiddels is dit meer dan een jar geleden en de verf houdt zich goed, en ook niet geheel onbelnagrijk, hij rijdt zaols het hoort: als een trein!  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
 @citaat Die laatste is een leuke opname, Hans :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
 @citaat @citaat @citaat @citaat

Helemaal met mijn voorganger Erik eens. :) :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Hallo hans,

Netje opgeknapt de lok.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zelf heb ik dit ook gehad met de br E03 (3053) begon ook iets te blakeren, en heb het op dezelfde manier opgelost.
En ik sluit me aan bij de andere, mooie sfeer en opname's.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk

Hoi Hans,

Ja, dat is me wat met "onze" normen en waarden in NL  8o

Ik heb uitgebreid je foto's bestudeerd en naar de opstelling van de huizen gekeken. Jij gebruikt dus ook huizen dubbel  ;)
Ik raak steeds meer gecharmeerd door die ouwe meuk !

Foto Houten 1 en de laatste zijn snoepjes  :thumbup:

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Dank jullie voor de leuke reacties :)

En wat de dubbele huizen betreft Tony, het enige wat er dubbel staat zijn wat oude Faller stadshuizen, hoewel deze soms ook weer verschillend zijn omdat deze naar eigen inzicht konden worden gecombineerd (onderzijde/middendeel/bovenkant/dak); ik neem tenminste aan dat je die bedoelt, of staat er nog meer dubbel?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Druk Druk Druk

Ja hoor  :P

Die jij bedoelt , tel ik 4x (en misschien 5, kan ik niet goed zien)
Dan het witte hoekhuis helemaal links en rechts van de kerk.
Naast de laatste staat een combi van 2 smalle bruine en die staat links midden nog een keer .

Je ziet, nauwkeurig bestudeerd  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Je hebt helemaal gelijk Tony  :thumbup: en daarom speciaal voor jou wat ouwe meuk foto's >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
En nog een paar:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
-Hans:
Mooie plaatjes, dank voor het plaatsen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... En dan nu: geen treintjes
Sfeervolle foto's van een stukje van je baan Hans. :thumbup: :thumbup: