Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Ja, bedankt voor alle goede tips hè: van het originele menu tot 4-sterren... helemaal niet veeleisend en nogal lekker uitvoerbaar in 1:87 :-) .
De beste tip is nog om de menukaarten op tafel te leggen; da's wél goed te doen :thumbup: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Nou, de tafels zijn gedekt hoor: wijn, bier en speciaal voor de Aziatische gasten heeft de chef-kok poke-bowl gemaakt (was voor mij ook het eenvoudigst om te maken ;) : beetje strooisel in een schijfje krimpkous).
En niet te vergeten de originele oranje TEE-menukaarten (collectors-item :warning: ).
IMG-20240330-WA0002.jpgIMG-20240330-WA0001.jpgIMG-20240330-WA0000.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
@citaat. Goed gelukt hoor, Hans :thumbup:  :thumbup:
En er staat genoeg op de tafels dat er geen plaats meer is voor die rare lampies  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
En met de kap erop zie je er gelukkig ook nog genoeg van :) , al is er in het verleden helaas wel wat beschadiging aan de raampjes opgetreden.
IMG-20240330-WA0003.jpgIMG-20240330-WA0007.jpgIMG-20240330-WA0006.jpgIMG-20240330-WA0008.jpgIMG-20240330-WA0005.jpgIMG-20240330-WA0004.jpg 

Oproepje:
heeft er nog iemand heldere TEE-raampjes over ? 

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Hans maak eens foto met wat meer afstand tot de raampjes dan krijgen we een wat betere indruk hoe het er vanaf enige afstand uit ziet. Nu accentueer je de minder heldere en beschadigde raampjes.
Ik neem aan dat je zelf ook niet zo dicht met je neus op het restauratie rijtuig zit.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Hans: die persoon die aan de bar zit op de vierde foto, het lijkt wel of die geen kleren aan heeft  8o  Dat kan toch niet?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
De illusie is wat mij betreft geslaagd:

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Dag Hans.

Een heel fijne film om te bekijken: als een ware diva rolt de Edelweiss door het landschap  :cool:
Het toevoegen van het interieur geeft haar de juiste uitstraling met de nodige allure  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Citaat van: Freek op zaterdag 30 maart 2024, 14:44:43Hans maak eens foto met wat meer afstand tot de raampjes dan krijgen we een wat betere indruk hoe het er vanaf enige afstand uit ziet.

Speciaal voor Freek én voor Klaus die z'n ogen uitkijkt (en dankzij de transparante oranje lak niks doorheeft qua LED :mrgreen: )
IMG-20240330-WA0010.jpgIMG-20240330-WA0013.jpgIMG-20240330-WA0009.jpgIMG-20240330-WA0011.jpgIMG-20240330-WA0012.jpgIMG-20240330-WA0014.jpg     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Mmm... ik zie nu pas waarom Klaus werkelijk z'n ogen uitkijkt: een rondborstige deerne in een rood niemendalletje staat vanuit het gangpad van het coupérijtuig verleidelijk naar die bolle te wuiven 8o !

IMG-20240330-WA0015.jpg
Nah, guck mal, ich hab ne Nase dafür :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Bedankt Hans. Kijk, dat geeft een heel andere indruk. Van de beschadigingen zie je niets, behalve natuurlijk als je die "bolle" uitgebreid in beeld fotografeert. De restauratie ziet er prima uit.
De bierpullen zijn wel erg fors uitgevallen, ahum, enne de kraag mag maar 2 preiservinger dik zijn ............ zal met de loop der tijd wel wat inzakken. Enfin het zal evengoed wel op komen.

Al met al een heel er drukke en gezellige TEE Ram / DE IV.

Mocht Herr Klaus met zijn nase zijn zinnen zetten op die zwaaiende dame mag ik hopen dat ze "haar op de tanden" heeft.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Ik heb Herr inspector Otto en broer Hüne Federfuchser ook naar de film laten kijken, met de neuzen erboven op hebben ze er van genoten. :thumbup: B) 
 :o) Beetje spijt van want ze wilden het keer op keer zien als zijnde 1 lange film, na anderhalf uur waren ze tevreden. 8o
Ze hebben ook wat teksten gelezen en Otto vroeg wat LED betekent. :O
Ik heb verteld dat het Levendige Eerzame Dames betekent, Otto had gelukkig verder geen interesse meer, hij leeft in celibaat.  O:-D
Dus voor die rondborstige deerne in een rood niemendalletje had hij verder ook geen aandacht. :D
Otto begon nog wel over dat Klaus wel een hele mooie W.O.S.A PKW kombi mit Anhänger heeft maar dat gesprek heb ik afgekapt,
de druiloor heeft zelf een Amerikanischer Schlitten mit Wohnwagen heeft dus ik zei Halt den Mund! >:-D
Samengevat; Otto en natuurlijk ook Hüne waren meer dan tevreden over het 100% W.O.S.A. gehalte van de film en de foto's en ze doen de groetjes aan die bolle.

Hanzi.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
LED = Levendige Eerzame Dames :-) jahaa, dat klopt natuurlijk, en die transparante oranje lak hebben ze op hun nagels (voordat je daar ook nog vragen over krijgt >:-D ).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
En ik maar denken dat het om Leerzame Eenzame Dames ging ................. vautje bedankt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Hans,

Prachtige serie foto's :thumbup:. Je hebt echt eer van je werk want je kunt heel goed het aangeklede interieur inclusief gevarieerde reizigers etc. zien.

En de warme kleur van de verlichting lijkt me helemaal prima te passen bij het prachtige TEE treinstel :P.

Groeten,
Wico   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Heel mooi gedaan. Dit geeft het een heleboel extra. Zelfs als het rijdt kun je nog wat zien van het interieur en de reizigers. Nooit gedacht dat het zo'n leuk resultaat zou geven, ook rijdend.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
En bij het zien van al dat moois krijg je dan bijna spijt dat zoiets niet in je thema past. Bijna he.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
Hoi Hans,

Ik heb met open mond naar je TEE-project gekeken en de film maakt het helemaal af !
Meer dan geslaagd  :thumbup: en ook zonder digitale rimram kan er dus soepel gereden worden met knippervrije verlichting.
Petje af en veer in de balpen ( ik houd het netjes  O:-D  ) !

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm
De bevallige dame lijkt wel verdacht veel op één van de Twins.
(Als het Ludmilla is... dat is de Preiserin voor wie ik als een blok gevallen ben!)
Heeft zij het bij Tony voor elkaar gekregen op de T.E.E. te stappen en uiteindelijk in Altenstein terecht te komen?
Vandaar de opgewonden Klaus!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
@citaat ik wil het niet weten (oftewel: ik wil geen ruzie met Carl!)...

En dan nu een geheel andere vraag, op de beurs in Rijswijk heb ik deze tinplate Schlafwagen op de kop getikt. Ik kan 'm echter helemaal niet terugvinden in de Koll's.
De rode had ik al -da's de 4064- maar wát is het nummer van de rood/grijze (pop?)variant?

IMG-20240412-WA0000.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Volgens mij is dat is Mârklin 40542.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Ik zou het niet weten Hans mijn ogen werden naar die prachtige oranje/witte Re 4/4 getrokken. :P

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Volgens mij heb je gelijk Johan. Ik had alleen ziet zo'n nieuw 5-cijferig nummer verwacht. Waarschijnlijk een heruitgave (?).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Diplomatiek antwoord...WOSA-angst? Inmiddels begrepen dat de macht onbegrenst is. Voor je het weet wordt je gecanceld en raak je aan lager wal. Natuurlijk wensen wij dat onze vriend Hanzi niet toe.

Over het rijtuig, meer gezien, staat er niets op de bodem? Vraag nog om mogelijke hulp te bieden bij identificatie; wat is de lengte van dit rijtuig, 24 of 27 cm., en staat er niets op de bodem/onderkant Hans?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
24cm
Märklin made in Germany
blikken bodem en blikken (tinplate) opbouw.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Johan heeft gelijk, in productie geweest 1998-2000. Misschien een heruitgave maar dan denkelijk in een andere kleurstelling.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Word altijd beetje kriebelig van het woord "Tin plate" het is niet meer of minder dan blik, maar dat klinkt niet zo exclusief. :D
Als je gaat Gxxglen op afbeeldingen zie ik een verpakking waarop men deze 40542 in het Hobby segment plaatst.
Ondanks de blikken uitvoering en 24 cm, is het wel een mooi rijtuig. Zondermeer WOSA-waardig en kennelijk geruisloos door de keuring.

Vind niet alle blikken 24 cm. rijtuigen geslaagd: Märklin 4049, NS 2e klas blauw was/is zeer gevoelig voor lakbeschadiging en
vaak roest op de bak en het onderstel. Mis bij dit rijtuig ook de typische Plan E-look. Lima lukte het wel om die weer te geven!

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Ik hou wel van die (te) korte blikken rijtuigen, zeker in deze kleurstelling. Dat geldt ook voor de restauratie-uitvoering van dit rijtuig, de 4054; maar die is dan weer aanzienlijk ouder: 1972-1987.
En al googlend kom ik dan ook nog een setje tegen met 4 tijtuigen: de 40541 uit 1997-1999 :favorite: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
De rijtuigen zijn helemaal niet te kort maar aangepast aan de veel te korte banen en veel te korte boogstralen die de meesten thuis hebben en waar je met 1/87 nog minder kunt doen dan met 1:100.
1/87 is goed voor in de vitrine, meer niet...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
Citaat van: spoorz op zaterdag 13 april 2024, 19:04:34met 1/87 nog minder kunt doen dan met 1:100.
Ha ja zo lust ik er nog wel een paar. Met 1:120 kun je dan wel weer meer doen en met 1:160 nog meer. Onlangs zag ik een advertentie of bulletin over T-scale. Dat is 1 op 440 en het rijdt ook nog, half zo klein als Z. Ongelooflijk. Dan kun je op een vierkante meter wel een baantje kwijt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???
We hebben het hier over lengte-schalen Henk. H0 in lengte-schaal 1:440 wordt wat ongeloofwaardig en bovendien redelijk onuitvoerbaar.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Zoals al gemeld in het nieuwe aanwinsten topic zijn er hier onlangs twee 3-assertjes van de TegernseeBahn binnengereden.
IMG-20240417-WA0002.jpgIMG-20240417-WA0003.jpg
Alles met elkaar inmiddels een aardige sleep voor het omgekatte stoomlocje met z'n enkele antislipbandje ;) :
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
@citaat Ja heel leuk voor jou, Hans :thumbup:
Maar ik had op wat meer foto's gehoopt van deze b(l)eauty's ... :roll:
Nog van harte met de nieuwe aanwinsten :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Geduld Erik, geduld ;) .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Hans,

Mooie sleep geworden zo, langer moet dat niet zijn.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Ja, mooie sleep zo en een leuk fris kleurtje ook. Wist ook niet dat de Tegernsee Bahn internationaal rijdt. Dat ligt toch een verrot eind van Lilleby vandaan. Maar dat mag de pret niet drukken.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Net als je denkt dat de boel wat is ingedut in zo,n suffig Noord duitse plaats wordt de boel weer opgeschud! Even serieus: wagons zien er strak kort gekoppeld uit, eigenlijk WOSA onwaardig. Maar zonder meer een aanwinst.
Even iets anders: dit is geen chat rubriek maar Hanzi er loopt een post over de prijzen van de Krokodil. Laat jij nou net een GROOT exemplaar bezitten. Dus graag je ongezouten mening hierover.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Aah, mooie aanwinst Hans. Prachtige kleur ook. Moet er ook nog verlichting in?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Prachtige aanwinsten Hans. :thumbup:
Leuk filmpje van dit schitterende blauwe sleep(je).

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Klopt Wico, sterker nog, eigenlijk is hij al te lang voor het lichte stoomlocje.

Hier in Lilleby rijdt van alles rond Henk, dat weet je nou toch wel ;) ?

Zeker mooi kortgekoppeld, en zelfs dat rijdt nog goed door de krappe s-bogen hier :thumbup: . Ik heb er Klaus nog niet over gehoord B) .

Nee Freek, ik heb nog geen plannen om verlichting in dit treinstel te bouwen.

Dank je Michel :) .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn
Net je filmpje bekeken Hans, je hebt er een prachtige stam bij op je baan, leuk om dit op de oude vertrouwde M rails te zien rijden.
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman