Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... M-nummer Schlafwagen???

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Ah, complimenten van de meester, altijd leuk :D . Maar belangrijker: weer eens een bericht van Tony :thumbup: , ik interpreteer het graag als een goed teken!
Beetje jammer dat je soms twijfels had tijdens de ontwikkeling van Wosala-Öl, maar dat had je destijds ook over de inpassing van het Fallerhotel en dat is toch ook helemaal goed gekomen
Zoals alles goed komt als je de WOSA-rules maar respecteert >:-D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
In zuid-Limburg op zoek naar eens wat andere treinen dan die van de ZLSM kwamen we uit bij de Selfkantbahn, net over de grens in Duitsland. Het is altijd weer afwachten waar je terecht komt en of het wat is, maar we waren blij verrast door de drukte en bedrijvigheid in Schierwaldenrath :) ; wellicht ook door het Pinksterweekend.
IMG-20230528-WA0026.jpgIMG-20230528-WA0025.jpgIMG-20230528-WA0024.jpgIMG-20230528-WA0023.jpg   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Met de Triebwagen van 11:15 naar Gillrath. Gelukkig hingen er 2 rijtuigen achter, in de Triebwagen stonk het wel heel erg naar diesel en olie. Met een paar tussenhaltes en een rustig gangetje ben je dan in een klein half uur aan het eindpunt.IMG-20230528-WA0022.jpgIMG-20230528-WA0020.jpgIMG-20230528-WA0019.jpgIMG-20230528-WA0017.jpgIMG-20230528-WA0016.jpg     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
In Gillrath loopt de motorwagen om en na een kwartiertje weer terug naar Gillrath Schierwaldenrath. Bij één van de haltes onderweg kwamen we de stoomtrein tegen.IMG-20230528-WA0015.jpgIMG-20230528-WA0014.jpgIMG-20230528-WA0012.jpgIMG-20230528-WA0011.jpgIMG-20230528-WA0010.jpg     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Terug bij het beginpunt Brötchen Wurst und Kaffee en daarna nog even rondgekeken op het station waar allerlei al dan niet rijvaardig materieel staat. IMG-20230528-WA0018.jpgIMG-20230528-WA0012.jpgIMG-20230528-WA0009.jpgIMG-20230528-WA0008.jpgIMG-20230528-WA0006.jpg     
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Dank voor de info Hans.
Nooit geweten dat vlak over grens ook een aardig baantje ligt.
Leuk om te bezoeken wanneer wij weer in Zuid Limburg logeren.

Vrgr,
Wilko
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
 :) Jullie hebben vast genoten van al dat moois.
En mooie foto's in ideale weersomstandigheden zo te zien. B)  :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Het is weer eens wat anders, kleinschalig maar gezellig. In de loods was nog een soort markt en op het parkeerterrein verzamelden steeds meer oldtimers, hoofdzakelijk VW's maar ook wat Trabbies.
Onderweg zagen we ook een hoop oldtimer tractoren, maar daarover later meer.
IMG-20230528-WA0003.jpgIMG-20230528-WA0000.jpgIMG-20230528-WA0002.jpgIMG-20230528-WA0001.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Prachtige foto's Hans, daar kan ik echt van genieten!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Leuk uitje Hans, smalspoor zo te zien en met een echte kachel. Alleen het Fahrplan begrijp ik nog niet zo. In Gillrath loopt de motorwagen om en ga je terug naar Gillrath?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Leuke remschoentjes Hans!  :thumbup: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Het was mijn maat niet, anders had ik ze meegenomen >:-D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 28 mei 2023, 17:42:12Leuk uitje Hans, smalspoor zo te zien en met een echte kachel. Alleen het Fahrplan begrijp ik nog niet zo. In Gillrath loopt de motorwagen om en ga je terug naar Gillrath?
Schrijffoutje, is inmiddels verbeterd :) . En inderdaad een serieuze kachel (vandaag niet nodig!) en smalspoor. Op één van foto's staan ook smalspoor-lorries met normaalspoor-materieel erop. Ook het diesellocje is daarvoor speciaal uitgerust met een smalspoor middenbuffer én verhoogde normaalspoor buffers.
IMG-20230528-WA0008.jpg
IMG-20230528-WA0009.jpg


Zoals ik al schreef zagen we onderweg groepjes oldtimer-tractoren rijden. Toen we klaar waren bij de Selfkantbahn het www geraadpleegd en er bleek een Traktor-/Oldtimer-Treff bij het Bauernmuseum in Tüddern te zijn.
De dag stond toch al in het kader van oude vervoersmiddelen, dus op naar Tüddern, slechts een kwartiertje verderop :D !
Dát was wat groter dan we ingeschat hadden: zo'n 300 tractoren, muziek, Bauern, Bier und Wurst :P .
De Lanz-Bulldogs waren rijk vertegenwoordigd. Fantastische machines met een 11 liter (!) 1 cilinder (!) gloeikopmotor. En hoe start je die dan? Nou gewoon: eerst de gloeikop voorop de tractor heet stoken met een brander, vervolgens haal je het stuur met stuurstang eruit, steekt het in het vliegwiel aan de rechterkant en met enige handigheid (en lef: die 11 liter één cilinder kan lelijk terugslaan denk ik :O ) is de motor met het stuurwiel te starten >:-D ! Tot slot het stuurwiel weer terug en karren maar (zat smakelijke filmpjes op YT).
IMG-20230528-WA0007.jpgIMG-20230528-WA0005.jpg
Van de Lanz Bulldog waren ook z'n broertjes Ursus uit het oostblok en Pampa uit Argentinie aanwezig.
Hier een Bulldog in actie met fantastische klappen uit de uitlaat omdat hij aardig zwaar belast wordt:
LANZ BULLDOG

En verder Hanomags, Magirus Deutz, Fendt, JohnDeere en zelfs een Porsche.

Daarnaast was het ook een Oldtimer-Treff, maar die waren duidelijk in de minderheid. Speciaal voor Wico toch een plaatje van een aanwezig Opeltje:
IMG-20230528-WA0004.jpg

Maar wat zaten er vroeger zielig smalle bandjes onder zo'n grote auto hè?

 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
@citaat Die laatste is een erg mooi plaatje van een prachtige auto :thumbup:  :thumbup:
Dank voor de fijne plaatjes van jouw trip, erg leuk!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
@citaat  @citaat

Hans,

Mijn dank is groot voor deze fraaie plaat. En toeval of niet, hij zit ook in de verzameling :).

20230330_114210a.jpg

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Prachtige vakantiefoto's Hans. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
@citaat @citaat of het toeval is weet ik niet; wat ik wel weet is dat ik het erg leuk vind dat jij dezelfde hebt :D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Citaat van: Hanzi op zondag 28 mei 2023, 19:47:56Op één van foto's staan ook smalspoor-lorries met normaalspoor-materieel erop. Ook het diesellocje is daarvoor speciaal uitgerust met een smalspoor middenbuffer én verhoogde normaalspoor buffers.
IMG-20230528-WA0008.jpg
Grappig. In de MIBA Spezial 140 wordt hier aandacht aan besteed.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Zo zie je maar weer hoe actueel dit forum is :D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
Leuk uitstapje en mooi in beeld gebracht Hans  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
De Selfkantbahn, dat is toch in (de buurt van) Gangelt (DE)?

daar ben ik vorig jaar geweest.

KLIK: Selfkantbahn


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Selfkantbahn treinen en tractoren
@citaat dat was één van de redenen om daar eens te gaan kijken, Henk :thumbup: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Vandaag is hier een oer-krokodil 3015 binnen gereden. Nou ja gereden... het enige wat reed was het PostNL busje dat 'm kwam brengen ;) .
Het is een projectje, ligt gedeeltelijk uit elkaar, maar is wel compleet. Bijna dan, want er ontbreekt één wiel; 208970 208680, lastig te vinden. In Oslo ligt er één. Of heeft iemand hier nog wat liggen?
Als ik naar het wiel kijk, het is een D16, dan lijkt het mij dat die onder veel meer loc's zit zoals 3003, 3004 (TM800), 3030,... maar in de onderdeellijsten steeds met een ander artikelnummer. Zijn ze echt anders?
Dan is er nog een asje waar een zwaar punt in zit, hopelijk niet iets krom(?). Het is het asje met het tandwieltje in het midden. Lastig te demonteren omdat dan de lagerbusjes eruit geschroefd moeten worden en daar is een speciaal tooltje voor nodig (schroevendraaier met flinke gleuf in het blad).
Tot slot is er nog een omschakelrelais met weinig fut. Het veertje moet dusdanig slap staan dat hij vervolgens niet meer terugkeert. Maar ook daar is wel wat aan te doen.
Motortje draait overigens prima links- en rechtsom; ook niet geheel onbelangrijk.
Kortom, het is een hobby-project, maar daar was de prijs dan ook naar. En, alleen maar leuk om zo'n loc dan weer goed rijdend te maken :) .
Het is trouwens wel een prachtig stukje degelijke techniek zoals alles in elkaar zit en daarnaast is alles tamelijk eenvoudig uit elkaar te schroeven.

Voor nu: wie heeft er nog zo'n 208970 208680 wiel voor een 3015 liggen?
En weet er iemand of al die D16 wielen gelijk zijn? Dat zou het zoeken aanzienlijk vereenvoudigen.
IMG-20230612-WA0000.jpg
IMG-20230612-WA0001.jpg
IMG-20230612-WA0002.jpg
IMG-20230612-WA0003.jpg   

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
En nog 2 van het ontbrekende wiel 208680, dus mét antislipbandje:
IMG-20230612-WA0004.jpg
IMG-20230612-WA0005.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Hans,
Mooi dat je dit project oppakt.
Zon krokodil hoort op de baan te rijden.
Succes met je zoektocht.

Groet,
Erik
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Dag Hans
Mooi project... Het is niet waar je om vraagt maar het asje met het tandwiel in het midden ('Treibwelle') staat volgens mij op de website van Ritter Restaurationen.
Gr, Wim
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Dank voor de tip, Wim. Ik ga eerst eens kijken waarom er een zwaar punt in zit.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Citaat van: Hanzi op maandag 12 juni 2023, 21:44:36en daar is een speciaal tooltje voor nodig (schroevendraaier met flinke gleuf in het blad).

Een dergelijk tooltje kun je toch eenvoudig zelf maken indien je over een dremel beschikt. Neem een gewone platte schroevendraaier en maak daar een gleuf in, heb ik ook eens gedaan. Hartstikke handig om een dergelijk tooltje te hebben voor een heleboel klusjes en demonteerwerkzaamheden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Hallo Hans,

Deze ? Klikkie

Wel een mooi project. :thumbup:  :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
 @citaat  @citaat Gewoon een H-bitje gebruiken! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Ja, maar dan wel een H-bitje waar een halve cm as in past... of inderdaad zelf maken zoals Henk al aangaf.

Dank voor de link Erwin :thumbup: . Ik had die tip ook al van Jo (stoomBR38) gekregen. Maar vanmiddag bij Johan Voermans een wiel van een 3003 besteld. Heb ik morgen voor € 5,-- in huis en moet volgens mij ook passen. Alleen even zwart schilderen.

Ook het omschakelrelais nog even nakijken, maar dat kan zonodig vervangen worden door ieder ander omschakelrelais.

To be continued.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Hans,

Die korokodil wordt een flink project.

Ik hoop dat het je gaat lukken en dat we spoedig een filmpje mogen bewonderen.

Henk
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Het 2e draaistel draait inmiddels ook soepel. 1 asje zat vast met superlijm waarmee ooit getracht is een wiel op de as vast te zetten. Het andere asje -met het tandwiel- draait inmiddels ook soepel, was inderdaad iets krom, maar is zonder verdere demontage en met een waterpomptang (sorry voor dit grove geweld, maar het werkte >:-D ) recht gekregen. En verder was het te warm op zolder om er veel aan te doen. Hopelijk komt het vervangingswiel vandaag binnen.

Gaat goedkomen, to be continued :D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Wieltje is al binnen; is gewoon dezelfde maar in een ander kleurtje en dat is eenvoudig op te lossen.
Nu te warm om er wat mee te doen en bovendien net terug uit Scheveningen (Ocean Race).
IMG-20230614-WA0008.jpgIMG-20230614-WA0006.jpgIMG-20230614-WA0007.jpgIMG-20230614-WA0004.jpg   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
wieltje lijkt het zelfde, maar de 1 heeft 13 spaken en de ander 15.
Als hij eenmaal zwart is en onder de lok zit zal het niet snel opvallen
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
 :offtopic:

Gisteravond was zeilster Rosalin Kuiper (team Malizia) bij Jinek, leuke en stoere vrouw  B) :thumbup:
 :o) Daar zijn wij treintjesknutselaars maar watjes bij. >:-D

Suc6 verder met de Krokodil, en met jouw vaardigheden gaat die weer als nieuw rijden tussen Altenstein en Lilleby. O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Ik ben blij dat de 3015 een goed huis heeft gevonden en het licht weer ziet ipv in een donkere la te liggen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Ik zal thuis eens kijken of ik dat wiel heb liggen.
Het ziet er bekend uit...
Mvg
Marcel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
@remco: dat was me nog geeneens opgevallen. En in de praktijk zal het inderdaad ook weinig opvallen.

@Dirk-Jan: de Ocean Race is inderdaad niet voor watjes, hoewel ze in die Imoca tegenwoordig wel binnen zitten en ondersteund worden door veel meer electronica dan in de voorganger de VO65.
Voor de rest is het Spartaans leven aan boord, zonder enig comfort of privacy.
Er worden wel topsnelheden gevaren door de Imoca's; tot 50 knopen (zo'n 80km/uur  8o ).

@martin: ja ik denk dat t aardig goed gaat komen met 'm. Nu verder met de fijnafstelling van eea (o.a. cardans) en het omschakelrelais.

@marcel: bedankt voor je aanbod, maar laat maar zitten. Het wiel zit er inmiddels op en dat ga ik er niet meer afhalen. Bovendien maakt dat afwijkende wiel het tot mijn 3015 O:-D .


Montage met een wat onconventioneel wielenpersje, maar het werkt :thumbup: ;
IMG-20230615-WA0000.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Wielenpersje noemt hij dat! Maar goed het is dus gelukt dus binnenkort op een video al rijdend te bewonderen, hoop ik ..
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
 8) Ik zie niks gek aan die wielenpers, helemaal W.O.S.A. zertifiziert lijkt me. :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Het omschakelrelais had nog wat kuren, net losgesoldeerd en eruit gehaald. Niks geks aan te zien en buiten de loc functioneert-ie opeens prima. Teruggezet en ook in de loc doet-ie het.
Alleen het afstellen is een crime. Bij nieuwere relais is het haakje waar het veertje aan zit te verbuigen (bij sommige ook met stelschroefje) om zo de juiste veerspanning in te stellen. Bij deze kan dat niet (of is in ieder geval niet de bedoeling ;) ).
Hierdoor lastig af te stellen en ofwel de bekende bokkesprongen als het veertje te strak staat, ofwel ongewenst schakelen tijdens het rijden nadat je het veertje dan maar "wanhopig" iets (te ver) uitrekt.

Zie ik iets over het hoofd? Hoe heeft Märklin het afstellen van dit type relais ooit bedacht?


Daarnaast raken de "loze wielen" (die zonder flenzen) nog wel eens een pukootje bij een wissel omdat ze "zo lekker" kunnen uitzwenken. En terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat die wielen zo smal mogelijk gezet kunnen worden om dit te voorkomen (toch?). En anders hier en daar wat puko's iets verbuigen.

Maar inmiddels rijdt en keert de kroko dus; nu verder met de finetuning B) .

Mis nog wel 2 drijfstangboutjes.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Dag Hans

Zit het schakel-anker wel goed?
Ik heb eens gehad dat deze teveel speling bij het scharnierpunt had en daardoor onmogelijk was om af te stellen.
Daar kwam ik drie vernachelde veertjes later pas achter ...  :confused:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Nou, het relais is zo goed als mogelijk afgesteld. Nog slechts een heel klein hupje t.o.v. de bokkesprong van voorheen :) .
Als ik het veertje nog verder uitrek veert het anker ofwel niet meer terug, ofwel wordt hij tijdens het rijden al iets aangetrokken waardoor het rijstroom-onderbreekcontact staat te knetteren (oftewel te verbranden).

Alle wielstellen netjes op 14mm gezet, behalve die van de flensloze wielen, die heb ik zo smal mogelijk gezet in de hoop minder puko's te raken. En tóch blijft hij ontsporen op een oud kruiswissel (eentje met doorlopende middenrail), in de rechtdoor-stand nog wel 8o . Dat wissel zal best wat versleten zijn, maar geen van mijn andere locs -van heel oud tot relatief nieuw- heeft daar last van. In beide richtingen wordt de voorloopas uit de rails gedrukt.
Heel vreemd, zo'n oud ontwerp zou zich toch juist thuis moeten voelen op mijn WOSA-baan :? ... Wellicht de aandrukveerjes van de voorloopassen wat verbuigen. Ik ben het er alleen nog niet over eens of ik ze meer of minder druk zal geven :help: .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
@citaat Minder druk dus. Toen ik 'm uit elkaar had leek het me een goed idee de veertjes wat stugger te stellen zodat de wieltjes goed op de rails gedrukt worden.
Achteraf bedacht ik me dat het ontsporen bij eerdere proefritjes niet gebeurde.
Doordat ik het veertje wat stugger had afgesteld kon het voorloopstel echter minder makkelijk naar links/rechts zwenken, met ontsporen tot gevolg.

Ook weer opgelost :o) . Van de week eens kijken of de plaatselijke snoepwinkel nog 2 drijfstangboutjes voor me heeft.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
@citaat en die had hij (natuurlijk O:-D ), maar in de één-Eurobak lag ook een slooploc mét de desbetreffende boutjes en nog veel meer (motor, omschakelrelais met antibokkesprongschakeling, 2x telex etc) :-) . In diezelfde bak ook een dieplader mét trafo maar zónder isolatoren; ook voor € 1,-- :thumbup: .
IMG-20230620-WA0014.jpg

Het rode wiel had ik gisteren al zwart geschilderd. Als je 't verschil in spaken niet weet dan zie je 't niet.
IMG-20230620-WA0015.jpg

Zeker niet met de drijfstang gemonteerd :o) .
IMG-20230620-WA0016.jpg

Tijd voor een kort proefritje, rijdt best mooi langzaam voor een analoge loc van 50+ jaar geleden ;) :
opm.1: nee er is geen brand in het station, het is een led (don't tell Klaus!) op ac en dat knippert nogal op video.
opm.2: het geluid valt in werkelijkheid reuze mee en is veel bescheidener dan op video.

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Geslaagd project Hans, tuft rijdt mooi heen en weer. Kap er op en gaan met die banaan krokodil.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Eerst nog even de kappen goed schoonmaken en 2 kale plekjes bijwerken.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Fraaie score in de snoepwinkel, Hans :thumbup:
Daar ben ik best wel een beetje jaloers op!
Zo'n snoepwinkel dan hé, de aanwinsten zijn je van harte gegund :cool:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... krokodil 3015 binnen gereden
Tja, het was voor het eerst dat er zo'n 1€-bak stond :D . Ik had zelfs één van de wielen van die slooploc kunnen gebruiken voor de 3051, had me weer €5 bespaard ;) . En inderdaad, ik begrijp dat het voor sommigen jaloersmakend zal zijn, zo'n snoepwinkel op de route tussen thuis en werk :thumbup: .