Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... TegernseeBahn

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Nou dat die stelcon platen nog los liggen is wel te zien. Schots en scheef, en dan moppert Michel over twee containertjes.  :-)
Leuk tafereel geworden. Nog wat Preiser werknemers erbij om de boel meer smoel te geven.
BTW die oliedrums in rood wit blauw. Is de Bataafse Petroleum Maatschappij bij jou nog aktief?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dag Hans.

Dit is bij elkaar toch al een mooie compositie  :thumbup:
Voor de toeschouwer staat het gebouwtje daar langs het spoor wel mooi, maar niet logisch :roll:
Wellicht is naast de containers een logischere plek, dan kunnen hek en stelconplaten recht staan en liggen en kunnen de containers langs het spoor?
Ach, 't is maar een ideetje ...

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Volgens mij was het in 1965 gedaan met de Bataafse Petroleum Maatschappij. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat meteen alle oliedrums de schroothoop op gingen, danwel overgeschilderd werden.

Edoch Herr Knorrepot vond ergens achteraf in een loods nog een grote hoeveelheid van deze drums, en gezien de "goede" neus van Herr Knorrepot kwam hem dat goed uit omdat hij overtuigd was van een olievondst. Aldus citerend uit de "Altensteiner  Zeitung".
vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... voordelig stammetje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... voordelig stammetje
En maar roepen dat modeltreintjes duur en onbetaalbaar zijn >:-D !
Dat hoeft dus niet:
Loc: LIMA, gastendag Leeuwarden 2019 € 7,50
Bagagerijtuig: JOUEF, dagje Utrecht afgelopen weekend € 5,00
Rijtuig: LIMA, erfstuk en al zeker 50 jaar in de familie: € ?,00.

IMG-20230503-WA0000.jpg

sorry voor de wazige foto :O
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Alleen het speelplezier is al onbetaalbaar :).

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
B) Dat is inderdaad erg veel leuk treinplezier voor weinig. :thumbup:
Ik vind de foto wel wat wazig als ik eerlijk mag zijn. 8)
Hoewel deze scherpte natuurlijk compleet WOSA waardig is, dat dan weer wel. O:-D :thumbup:
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Vive la France, Hans!  :thumbup:
Deze loc heb ik ook, zij het van Jouef
met bijpassende Inox-wagons in korte
groene (Old skool) uitvoering.

Het kost allemaal geen drol en het spul
valt goed op te leuken, zodat het garant
staat voor meerdere uurtjes hobby-plezier!

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Wico op woensdag 03 mei 2023, 10:06:14Alleen het speelplezier is al onbetaalbaar :).

Groeten,
Wico
ja precies Wico, daar kan geen digitale insiderloc van > 500,-- aan tippen :-) 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Best mooie Fransoos, kap goed gedetailleerd.
Van de Lima en Jouef motortjes ging ik wel eens beetje huilen.
Of heb je e.e.a. omgebouwd Hanzi?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
De originele motor zit er nog in; wel heb ik 'm omgebouwd zodat hij op 3-rail wisselstroom rijdt; klik:
ombouw Lima loc
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Vandaag weer eens in Houten geweest:
klikkie nieuwe aanwinsten

De Tegernsee-stam is daarmee verdubbeld:
IMG-20230506-WA0003.jpgIMG-20230506-WA0004.jpg

En ook het voordelige Franse stammetje is met de 2-euro-aankoop (!) van een Lima ruituig weer wat gegroeid:
IMG-20230506-WA0005.jpg

En die TM800 liep ik eigenlijk toevallig tegenaan; niet naar op zoek (naar de rest ook niet :-) ) maar een geinige zware en sterke loc uit '56 voor een prijsje waarvoor ik 'm niet kon laten  liggen :D :IMG-20230506-WA0008.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Hans,
Je hebt mooie aanwinsten gescoord vandaag :thumbup:. Veel plezier er mee.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
De TM800 komt mooi tot zijn recht in die setting! Gefeliciteerd met je aankoop.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
 :) Mooie en leuke aankopen heb je gedaan. B)
De Tegernsee is een mooie combi zo met de lok, mooi blauw is echt niet lelijk. O:-D
En vooral die INOX vind ik mooi, je hebt nu ook een driedelig stammetje, en stukken goedkoper dan die van mij (Marklin 41871) een jaar terug, doe je goed. :thumbup: 
Het zijn ook wagons die deel hebben uitgemaakt van het toenmalige TEE netwerk, maar komen hier op het forum niet zo vaak in beeld.
De INOX rijtuigen spreken wat minder aan lijkt wel en toch zijn het hele mooie personenrijtuigen. B)
Zo zie je maar, jij en ik hebben smaak. :D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Dag Hans.

Dat moet een leuke beursgang geweest zijn!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:
Stuk voor stuk allemaal fraaie karren én een loc :cool:
Is het terrein bij de ja-knikker met oliedepot al klaar?

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Prachtige aanwinsten Hans zijn er uit Houten meegenomen naar huis toe. :thumbup:
De schitterende blauwe sleep rijtuigen is een lust voor het oog.

Heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheden.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
@Wico:
Dank je, jij hebt ook weer mooie Opeltjes gevonden én een ketelwagen. Jammer dat we elkaar niet gezien hebben.

@michiel:
Tja, 100% WOSA zullen we maar zeggen!

@Dirk-Jan:
De meesten herkennen TEE treinen inderdaad alleen als ze créme/rood zijn. Maar bijvoorbeeld de snelle Franse lange afstandstreinen Le Capitole en Le Mistral uit de jaren 50 zijn in de jaren 60 ook toegevoegd tot het TEE-netwerk. Beide treinen reden met INOX-rijtuigen.

@Erik:
Ja, was jaren geleden maar leuk om weer eens in Houten rond te struinen.
Het terreintje met de ja-knikker is nog in opbouw; gisteren nog wel wat Preiser werklui hiervoor gekocht.

@Michel:
Tja, zoals Dirk-Jan al schreef: mooi blauw is niet lelijk ;) .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Hoi Hans,

Je hebt een leuk aantal nieuwe items gevonden op de beurs en voor een zeer nette prijs, een win win situatie dus  :) 
Zelf was ik niet in de gelegenheid om naar de beurs te gaan, hoe was jou beleving van deze beurs?
De keren ervoor was ik er wel maar had het idee dat er steeds minder handelaren aanwezig waren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Voor mij was het alweer een tijd geleden dat ik er was dus ik kan 't lastig vergelijken. Ik heb er nu toch van 11 tot half 3 zoetgebracht, dus voor mij groot genoeg!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Over de Inox (nee geen Unox!)-rijtuigen:
Ook de TEE Parijs-Amsterdam met de mooie naam "Etoile du Nord" reed net Inox-rijtuigen.
De laatse jaren in NL met een Belgische eloc reeks 1500.
De trein bestond standaard meestal uit 4 rijtuigen.
Het restauratierijtuig maakte "een klereherrie" door de generator.
Voor de puristen: Ook onderling zijn er nog verschillen tussen de Inox-rijtuigen.
Je kunt niet met ieder Inox-rijtuig klakkeloos de Etoile du Nord nabootsen.
Maar goed de WOSA maalt hier waarschijnlijk niet om. ;)
Je ziet de leeftijd van de Limaatjes een beetje aan het draaistel af Hanzi, voor de rest zien
ze er goed uit!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Ja ik weet het, dit zijn al 2 verschillende types. En er zijn er ongetwijfeld nog meer. Maar zoals bekend heb ik een flexibele fantasie en streef ik sowieso niet naar waarheidsgetrouwe  treinsamenstellingen; het is al heel wat dat ze achter een Franse loc hangen :-) .
De INOX rijtuigen zijn afgeleid van de Amerikaanse streamline treinen las ik op het www.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Beurs Houten
Sterker nog, er zijn 3 soorten Inoxen. De PBA, de Mistral 69 en de oudere Mistral 56. Vanaf 64 is de samenstelling van Amsterdam als volgt: A2Dx-A8tu-A8tu-A5rtu-loc, soms ontbrak er een A8tu.
Vanaf 1974 werden er ook wel sporadisch Mistral 69 rijtuigen ingezet. Er is zelfs een uitzonderlijke samenstelling geweest met alleen Mistral 69.

Tot slot je hebt goed gescoort Hans, mooie nieuwe items.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Terug naar het ja-knikker-projectje, want daar is in de tussentijd ook rustig aan verder gewerkt: toegangsweg, stelconplaten, groen, lantaarnpaaltjes, verlichting aan de gebouwtjes en wat werknemers.
WOSALA ÖL is een feit :-) !

IMG-20230509-WA0008.jpgIMG-20230509-WA0007.jpgIMG-20230509-WA0006.jpgIMG-20230509-WA0005.jpg

World
Old
Skool
Association
Lilleby
Altenstein
-
ÖL
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
En natuurlijk komt ook die bolle zich er al snel met z'n wijzende vingertje tegenaan bemoeien :? .
Maar eerlijk is eerlijk, Klaus is met z'n oligarch ambities wél de aanstichter van dit stukje scenery ;) .

IMG-20230509-WA0002.jpgIMG-20230509-WA0003.jpgIMG-20230509-WA0000.jpg IMG-20230509-WA0004.jpgIMG-20230509-WA0001.jpg 
World
Old
Skool
Association
Lilleby
Altenstein
-
ÖL
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
En dan ook maar gelijk een filmpje:


World
Old
Skool
Association
Lilleby
Altenstein
-
ÖL
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Is mooi geworden Hans met die ja-knikkende ja knikker. Daar moe ik niet te lang naar kijken want dan wordt ik gehypnotiseerd van je baan. Maar eh ....... wat doet BP op het terrein van Wosala Ol?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Da's toch logisch Freek; WOSALA ÖL gaat nevernooitmeer olie oppompen (uit mijn trafo, weet je nog :O ?) en daarom wordt de BP ingeschakeld voor de toevoer van de broodnodige olie :-) .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Maar kennelijk heeft ARAL hier geen voet aan de grond of "poot in de oliepot" gekregen.
Is daar een verklaring voor? En waar zijn de heren zo op het terrein zo verhit over bezig Hanzi?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Geweldig resultaat Hans!
Smulplaatjes  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Het terrein is zeer sfeervol geworden Hans. :thumbup:
Een plezier om naar te kijken.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Hans,

Heerlijk project om te volgen en het resultaat levert zulke smaakvolle/sfeervolle plaatjes op :thumbup:. Misschien de olietruck nog een beetje verschmutzen?

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Heb ik ook heel even aan gedacht Wico, maar Uwe de LKW-fahrer is zeer stolz op z'n ouwe truck en poetst hem wekelijks. Als ik 'm dan ga verschmutzen maak ik geen vrienden :O !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
 B) Dat zijn Douze Points voor dit mooie eindresultaat van het  WOSALA ÖL terrein. :thumbup:
(Herr Otto slaapt nog, ik zal hem bij gelegenheid deze update laten zien. 8))
 :o) Hopelijk dat die bolle Klaus met oligarch ambities er niet te veel in doorslaat, anders wil die nog een megajacht hebben ook. 8o
En dan moet jij een haven aanleggen en alles wat daar bij komt. :-)
 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Wauw SLAOLie dus. Mooi projectje is er weer uit je vingertjes komen rollen.

Oh en hou die oligarch neigingen maar goed onder de duim, of beter direct de grond intrappen. Voor je het weet staan er vreemde troepen op je baan en heb je raketaanvallen. En dat is heel wat anders als pretaanvallen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
@ Hans, de logica ontgaat me. Dus BP stort olie in de put vervolgens pompt de ja-knikker het op en is het olie van WOSALA OL. Uiteindelijk staat die ja-knikker niet voor niks ja te knikken.
We vergeten even dat er helaas in eerste instantie trafo eulie is aangeboord en dat je daar diep van onder de indruk bent. Vautje bedankt  :-(  :-( .

Maar eh  :idea: er kan natuurlijk een tweede keer geboord zijn want die oligarch is tot alles in staat (uiteraard zonder kennisgeving aan Herr Hanzi ............. en toen was er echte olie. Vervolgens was de bolle oligarch (of was het nu oliegarch) er alls de duvel bij om BP te interesseren. Nu heeft dus BP een minderheidsaandeel in WOSALA OL en rookt de bolle oliegarch bolknaks. Dat komt op mij wat logischer over  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
Het heeft allemaal te maken met verleende concessies. Om die reden valt Aral buiten de boot en mag BP met zijn voertuigen de opgepompte olie vervoeren.
Net als in het echt. De Staat der NL heeft een dikke vinger in de oliebrei, de NAM en Shell mogen de olievelden uitbaten. Geweldig toch?  8o

En over 20 jaar komt er ongetwijfeld een parlementaire enquete over de ontginning van het olieveld van WOSALA ÖL en buitelen 'Jan en Miep Politiek' over elkaar heen om de onderste steen boven te krijgen wat er indertijd is misgegaan.

Politiek? Ook een 'verdienmodel'....
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... WOSALA ÖL geopend!
@citaat & @citaat @citaat@citaat  @citaat  @citaat
Mijn fantasie werkt aanstekelijk merk ik :-) maar daardoor ga ik wel twijfelen wat er nu werkelijkheid is en wat fictie 8o ... Geen idee wat die Knörrepöt nou weer uitvreet en loopt te bekokstoven daar bij de jongens van WOSALA ÖL. We gaan het zien, of niet; ik ga me er niet meer druk om maken O:-D !
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Eerder kwam Lilleby al aan de beurt en onlangs is das Gartenamt in Altenstein ook actief geweest met het rooien van oude grauwe bomen en planten van nieuwe.
Ze zijn nog niet klaar maar het is nu al een heel ander gezicht :o) .IMG-20230514-WA0007.jpgIMG-20230514-WA0003.jpgIMG-20230514-WA0006.jpgIMG-20230514-WA0005.jpg   
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Inderdaad een heel ander gezicht. Mooi al dat frisse groen en wat ga je nu met die oiude bomen doen? Mag toch hopen dat die op een milieu verantwoorde wijze weer hergebruikt gaan worden.
En zelfs de watertoren krijgt een schilderbeurt, Kijk eens aan wat er allemaal gebeurt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
 :) Dat is leuk opgeknapt, volgens Herr Otto valt dit ook onder de WOSA normering, te lezen op pagina 381, paragraaf 7, sub 1.3; einen frischen look behalten. :thumbup:
Ihre Modelleisenbahn war WOSA, es ist WOSA und es bleibt WOSA für immer volgens Herr Inspector Otto. O:-D
:o) En die Engelse PickFords vrachtwagen, rijdt die daar rond om Fords te pikken?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Hans,

Het beetje verse groen geeft meteen een heel ander aanzien aan het geheel. :thumbup:
Straks na de schilderbeurt ziet de watertoren er ook weer perfect uit.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Dat ziet er goed uit. Dat groen maakt het echt af. Het staat niet voor niets in WOSA normering.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Man man man wat een mooie foto's laat je ons weer zien. Zo heerlijk fris en fruitig en met 100% WOSA keurmerk :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Van al dat groen planten zou een mens bijna moe worden. Tijd dus voor een verdiende uitvlucht naar ons geliefde Zuid-Limburg :favorite: . Caravan met Hemelvaart al neergezet, tussendoor 3 dagen geld verdiend en nu weer hier uitgeven met de Pinksterdagen :o) .
Lekker boeiend allemaal op een treintjesforum, maar vandaag kwamen we tijdens een mooie 15km lange wandeling Schimmert-Meersen-Schimmert langs station Houthem-st.Gerlach. Het stationsgebouw is inmiddels een vakantiewoning maar is wel Neerlands laatste houten stationsgebouw en dateert uit 1903 met verbouwing in 1938. En als er dan als kers op de taart ook nog een trein voorbij komt, tja, dan kan ik jullie de plaatjes natuurlijk niet onthouden O:-D :
IMG-20230526-WA0002.jpgIMG-20230526-WA0001.jpgIMG-20230526-WA0000.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Prachtig Hanzi 👌
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Mooie foto's Hans, alleen komt het station op mij nogal triest over. Ik heb meerdere ex-stations gezien die er fleurig en levendig uitzagen. Mogelijk is de bestemming daar debet aan.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Tja, het station/vakantiehuis stond leeg en werd opgeknapt op dit moment. Een tuinsetje met parasol en wat bakken met geraniums zouden het al aardig opleuken.
Desalniettemin een leuk gebouwtje.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Allereerst vind ik de kleur (vroeger wit) op zich niet onaardig en het opschrift Houthem St. Gerlach doet er ook geen afbreuk aan. Het doet wat Duits aan.
Helaas maakt die rare zwarte cirkel het er niet mooier op. En uiteraard zijn er vanwege leegstand ramen geblindeerd.
Ik hoop dat het een mooie definitieve bestemming krijgt. Gecombineerd wonen met fietsenverhuur bijvoorbeeld.
Maar wie ben ik?

Hans veel plezier in het mooie Limburgse. Het schijnen mooie Pinkersterdagen te worden dus geniet er van.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... meer groen!
Mijn waarde Hans,

Ik loop overal vet achter en ben net bij gelezen en gekeken hier.
Ik kan je wel zeggen, dat je aanwinsten, vorderingen en veranderingen aan de baan mij tot grote vreugde stemmen !  :) !
Vooral het jaknikkergebeuren is een lust voor het oog geworden en ook WOSA-technisch is dit een klapper van jewelste  :thumbup: ( al had ik er soms wel mijn twijfels over....... O:-D  )
Kortom; u is goed bezig geweest !

Houthem - St Gerlach is overigens ook - tijdens de watersnoodramp - nog even hulpmissiepost geweest, maar dat terzijde.......

Grtz Tony