Oké, terug naar de 67001 en de verlichting daarvan. Uiteindelijk ervoor gekozen om dit toch zo waarheidsgetrouw mogelijk uit te voeren met 3 witte frontlichten en 2 rode sluitlichten. De lichtgeleider vormt één geheel met het raampje, om lichtlekkage tegen te gaan eerst de 3 lensjes los geknipt van de rest en vervolgens de 3 rode en 2 witte ledjes per kant iets vlak gevijld om een goede hechting te krijgen. De ledjes (3 witte in serie en antiparallel daaraan 2 rode in serie) met pascofix lijm op de lensjes gelijmd en de draadjes via een weerstand aangesloten op de DC-motorspanning. Even checken welke led's er wanneer branden en tot slot de kap er in de juiste stand opzetten.
Bovenstaand in een notendop de uitvoering met een positief eindresultaat. De werkelijkheid duurde wat langer omdat ik van een paar led's te veel afgevijld bleek te hebben waardoor deze niet meer functioneerden en in mijn enthousiasme een dom foutje met een testdraadje waardoor er ook nog een paar led's de geest gaven waardoor ik zo ongeveer opnieuw kon beginnen...
Oh ja, om lichtlekkage/doorschijnen tegen te gaan de kap aan de binnenzijde deels zwart geschilderd evenals de zijkanten van de led's en lichtgeleiders.
Zie hier de uitvoeringsfoto's en het eindresultaat: een Lima-loc die perfect rijdt én uitgevoerd is met lichtwisseling.
Nu alleen nog ergens een paar rechthoekige buffers vandaan halen of zelf fabrieken. Buffers gevonden op 2 oude Lima sloopwagons en met een klein drupje lijm gemonteerd

.