Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Kombimodell TIP!

Gestart door Blausee-Mitholz maandag 02 juli 2007, 19:43:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Ach,

Het zijn hele mooie modellen :D :D, maar ja ze kosten dan ook niet weinig :(.
Ik ben er heel blij mee :).

Maar zijn er ook al Roco wielen voor de eerste lading van die modellen of niet, maar dan zonder al dat verbouwen enzo :!:
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Mister1736 op woensdag 21 april 2010, 17:36:04Het zijn hele mooie modellen :D :D, maar ja ze kosten dan ook niet weinig :(.

Marcel,

Helemaal eens.

Nu de "problemen" t.a.v. de Märklinrijders zijn opgelost (wat ik niet wist maar had kunnen weten) heb ik zeker weer belangstelling voor deze prachtige wagens. Kan jij ze nog bestellen? Geef je me een tip als er weer is wat nieuws (en geschikt voor de Märklinrijder  :lol: ) verschijnt?

Alvast bedankt!  :D
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Hans,

Ga je niet naar Houten dan op 1 mei :?: Dan gaan we samen op zoek :). Is dat wat??
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Brigitte op woensdag 21 april 2010, 09:10:00
Hans zijn grootste punt is denk ik dat men geen rekening heeft gehouden met 3-rail rijders! Er is geen gratis wisselstroomwielen omruil service. Je zult de wisselstroom wielen dan ook 9x van de 10x moeten kopen.

Hoi allen,

Ik heb me altijd op het standpunt gesteld, dat van alle wagons, wij de assen omruilen voor de juiste, dus Marklin naar gelijkstroom en voor alle gelijkstroom/finescale assen naar Marklin. Geheel GRATIS bij aankoop van de wagens/rijtuigen, dus die 1 van de 10. Het is wel eens wat werk om dit op de beurs te doen.

Sommige fabrikanten hebben inderdaad nog wel problemen met de grotere flenzen voor Marklin en daarom kan het helaas niet altijd. ARTITEC heeft nog steeds problemen met de DE1 voor wisselstroom, omdat dan het wielstel niet meer geheel in verhouding is. Zij gaan een heel eigen sleper ontwikkelen, omdat alle anderen te grof/dik zijn.
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Mister1736 op woensdag 21 april 2010, 18:44:26
Hans,

Ga je niet naar Houten dan op 1 mei :?: Dan gaan we samen op zoek :). Is dat wat??

Ja Marcel. Dat zou wat zijn ware het niet dat ik op 1 mei niet kan. Geeft niks. Komen toch zat volgende nog. Ik blijf in ieder geval vanaf nu dit draadje en de KombiRailsite weer volop volgen... :D

Is er ook in Nederland een leverancier waar je via internet Kombimodell kunt bestellen / reserveren?
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: Hans Biere op woensdag 21 april 2010, 19:58:41
Citaat van: Mister1736 op woensdag 21 april 2010, 18:44:26
Hans,

Ga je niet naar Houten dan op 1 mei :?: Dan gaan we samen op zoek :). Is dat wat??

Is er ook in Nederland een leverancier waar je via internet Kombimodell kunt bestellen / reserveren?

Hans wat dacht je van MTE ???
Heb ik er ook 1 gekocht en alle andere modellen staan op hun site, evt alleen op bestelling en enkele op voorraad.

m.v.g,

Erik
Re:Kombimodell TIP!
sbbmarklin
gast

Re:Kombimodell TIP!
modeltreinparadise.be.

Niet in nederland maar ze spreken er wel NL.
Re:Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: 100%erik op woensdag 21 april 2010, 21:37:01Hans wat dacht je van MTE ???

Citaat van: sbbmarklin op woensdag 21 april 2010, 21:50:59
modeltreinparadise.be.

Niet in nederland maar ze spreken er wel NL.

Bedankt voor jullie tips. Ik ga weer op zoek naar mooie Kombimodellen!  :D Ik heb er al weer 2 op het oog. :D Nu maar is kijken of ik ze kan bemachtigen.
Re:Kombimodell TIP!
PeterBrz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Citaat van: sbbmarklin op woensdag 21 april 2010, 21:50:59
modeltreinparadise.be.

Goede verkoper, niet ver van bij mij thuis gelegen. Is ook altijd wel wat goedkoper.
Bij MTE hebben ze er ook, kijk ook eens op http://www.reisezugwagen.eu/. Daar zijn de verzendkosten dan weer zeer laag.

Groeten, Peter
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje.
We hebben die containers he. Ik zit te priegelen met al die nummers van die containersteunen.... Dat geregeld hebbende, zitten de containers niet erg stevig.. Hoe doen jullie dat dan :?:
Re:Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Hi Marcel, ze rollen er niet af hoor   :wink:

Mvg, Johan
Re:Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kombimodell TIP!
Nee oké,

Maarik vind het er niet echt mooi uitzien ook. Het lijkt erook wel op dat de containers net iets te lang zijn. Ze zittenniet lekker boven de gaatjes en dat is dus ook mijn vraag. Zeker aan de voor of anderkant van de wagon.

Hoe zetten jullie die vast, en welke steunen gebruiken jullie??
Re:Kombimodell TIP!
PeterBrz
gast

Re:Kombimodell TIP!
Wat je kan doen om de containers aan de voorzijde te bevestigen, is om bv een uiteinde van een tandestoker in de container te bevestigen, zo creëer je een pinnetje waarna je de container makkelijk kunt bevestigen in de voorziene gaatjes.


Groeten, Peter
Kombimodell
Lid sinds: 2010

offline
Kombimodell
Goedemiddag,

Ik heb er al een tijdje naar lopen kijken, ik vind het schitterende wagons van Kombimodell, heb ik dan eindelijk een Kombimodell wagon gekocht het is een Taschenwagen Sdgnss T4.1 van Hupac. Hij ziet er echt geweldig uit maar het rijden op de baan is een drama, ik had er eerst kort koppelingen van Marklin opgezet maar dat was geen succes ook Roco koppelingen is geen oplossing nu heb ik via de zoekfunctie gezocht en het een en ander gelezen maar wie kan mij een goed advies geven over welke koppelingen goed werken. Ook zoek ik nog wisselstroomwielen voor deze wagon. Normaal gesproken koop ik alleen Marklin dus ik heb totaal geen ervaring met andere merken.

Groeten Martin.
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Hallo Martin,

Over Kombimodell bestaat al een lang draadje, ik heb je vraag er maar bijgevoegd.
Lees het maar eens goed door, mss kom je al een heel eind.

Zelf gebruik ik Fleischmann Profie kortkoppelingen voor deze wagens, geeft geen probleem.

Succes  :thumbup:

Mvg, Johan
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kombimodell TIP!
Hallo Johan,

Ik heb het hele draadje doorgelezen en ik moet zeggen dat ik er in het begin niet vrolijk van werd, ik koop eigenlijk niets anders dan het Zwitsers materiaal van Marklin, behalve een paar Brawa wagonnetjes, maar omdat ik deze wagons heel graag wilde hebben heb ik de gok genomen.
Maar ik heb er nog geen plezier van hij blijft ontsporen in mijn schaduwstation,  wat ik uit het draadje begrijp is dat ik het beste de kort koppellingen van Fleischmann en de 2-rail wielen van Lilliput moet gebruiken.

groeten Martin. 
Re: Kombimodell TIP!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Kombimodell TIP!
Citaat van: oosterom op zondag 26 augustus 2012, 22:15:45
....... de 2-rail wielen van Lilliput moet gebruiken.

Klopt, wel even de flensmaat op 14 mm zetten.

Succes  :thumbup:

Mvg, Johan
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kombimodell TIP!
Goedemorgen Johan,

Ik heb gisteren contact gehad met de importeur van Kombimodell enn de vraag bij hun neergelegd en volgens hun is de oplossing standaard Marklin assen monteren en Fleischmann profi koppelingen.
Dit heb ik gedaan en de wagon heeft heel de avond gereden zonder problemen. Nummer van de assen 700150 en Fleischmann koppelingen 6515.

groeten Martin.
Re: Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kombimodell TIP!
Hoi hoi,

Voor welke serie is dat of maakt dat niet uit? Ik heb namelijk ook nog wagons van de allereerste uitlevering!!

Marcel
Re: Kombimodell TIP!
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kombimodell TIP!
Hoi Marcel,

Het enige wat ik weet is dat mijn draaistellen niet met schroefjes vastzitten maar met plastic propjes. Ik heb geen last van aanlopende wielen.

groeten Martin.
Re: Kombimodell TIP!
Hallo,

Na een tijd lang overwegen wil ik de wagens van kombimodell aan gaan schaffen, maar kan nergens een fatsoenlijk verkooppunt vinden.
Waar kopen jullie ze?

bijvoorbaat thanks!

( Een versmachtende )

Albert
Re: Kombimodell TIP!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kombimodell TIP!
Hoi,

Ik heb ze bij De Tombe in Oegstgeest besteld. Maar miss moet je gewoon bij je eigen treinenleverancier even informeren, miss dat hij ze wel wil / kan bestellen.

Marcel