Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vraag betreffende overstap naar Window7

Gestart door Hans Hofsteenge dinsdag 30 december 2014, 23:37:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag betreffende overstap naar Window7
Waar is mijn berichtje met vraag gebleven?
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Beste Hans,

Ik heb je vraag wel op het Koploper Forum gezien, maar hier tot nu toe niet........, alles goed in het Overijsselse?

Groet, Anne W
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Hallo Anne,
Ja hier alles goed.
Geniet van mn pensioen.
Naast allerlei sportieve aktivieteiten ben ik ook weer gaan treinen.
Nu had ik al enige tijd de wens om over te stappen naar een nieuwere PC omdat ik altijd nog het vertrouwde XP in mijn 10 jaar oude bakkie had. Alles liep goed maar je wilt mee met de tijd.
Dus nu een snellere PC met een heleboel giegs en Windows 7.
Inmiddels geinstalleerd en met nieuwe schermen etc en alles allen voor treinen.
Ook het programma en de baan info overgezet en het plaatje met alles erop en eraan ziet er vertrouwd en compleet uit....maar rijden is een ander verhaal.
De broodnodige info die van de terugmelders moet komen komt niet of komt traag, zo traag dat de trein al blokken verder is voordat je op het scherm veranderingen ziet.
Wat gaat er mis ???
Enig idee??
Groet, Hans.
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Citaat van: Hans Hofsteenge op dinsdag 30 december 2014, 23:37:04
Waar is mijn berichtje met vraag gebleven?

Hoi,

Heb net even al je bijdrages tot nu toe bekeken. Maar er is er geen enkele in het archief terecht gekomen. Wellicht dat jezelf ook even kunt kijken. Je hebt best wel wat vragen gesteld, maar in andere boards.

vr.gr.
Jurrien
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Beste Hans,

Hier in het Brabantse gaat ook alles z'n gangetje, dit jaar vijf keer "van huis" geweest, nu aan het kijken voor eind januari.

Je vraag:

nee, ik kan je niet helpen, maar er is geen bezwaar tegen om met je XP machine te blijven rijden, zolang je hem maar niet aan internet hangt (XP wordt niet meer beveiligd), een grote computer heb je niet nodig om een modelbaan te automatiseren, dat is voor een computer een peuleschil.

Groet, Anne W
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Hallo Hans,

Met welke centrale stuur je de treinen aan?

Kan best zijn dat je de communicatiesnelheid (Interface) daarvan anders hebt staan, immers een centrale heeft een standaard instelling die niet voor iedereen hetzelfde is.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Hans,

Mogelijk dat je komende vrijdag en/of zaterdag hier eens kunt gaan kijken in Zwolle en daar je vraag te stellen.

Rob
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Dat er hier niet zoveel mensen zijn die met Koploper, Windows 7 en de Märklin 6021/6051 combinatie rijden kan ik begrijpen, maar dat Hans op het Koploper Forum geen antwoord krijgt, begrijp ik niet echt.

Groet, Anne W
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Hallo Hans,

Bij de overstap naar een andere PC met Windows 7 moet je ook rekening houden dat de Marklin 6051 een RS232 interface heeft.
Indien je nieuwe PC alleen USB bezit dien je ook nog een USB naar RS232 converter te nemen.


Mvg,
Peter
Re: Vraag betreffende overstap naar Window7
Citaat van: Anne W op zaterdag 03 januari 2015, 10:34:52

..... maar dat Hans op het Koploper Forum geen antwoord krijgt, begrijp ik niet echt.


Hans heeft wel antwoord op het Koploper forum: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5030. Je bezorgdheid is onterecht.

Gr, Ben.