Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Standaard benamingen blokken/secties, wissels, terugmelders........

Gestart door anton_79 vrijdag 02 januari 2015, 20:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Standaard benamingen blokken/secties, wissels, terugmelders........
Beste allemaal,

Ik ben druk bezig met de planning en het begin van de bouw van mijn modelbaan (zoals reeds in andere topics beschreven).

Om echter gelijk een goed begin te maken, wilde ik nadat het baanplan nu voor 99% vast ligt, de eerste houten balkjes en planken geschroefd worden, toch ook eigenlijk gelijk de benamingen van de blokken/secties en wissels in de plattegrond vermelden.

Maar dan dringt gelijk de vraag op, wat is een handige naam, bestaat er een soort "standaard" voor, zodat iedereen je ook gelijk snapt, als je nog eens een vraag op het forum post, etc., etc.

Ik hoop dat iemand hier een lijstje van heeft, dat als leidraad gebruikt kan worden!

Alvast bedankt
Anton

PS: is er ook een andere/betere manier voor het invoeren van bloknamen in WinTrack8? Ik heb nu alleen de optie via de "extended info" in het "display" scherm. Nu is dit voor wissels prima, maar voor blokken/secties, toch wat onoverzichtelijk omdat dit aan een enkel spoor gekoppeld worden en niet aan een baanvak.....
Re: Standaard benamingen blokken/secties, wissels, terugmelders........
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Standaard benamingen blokken/secties, wissels, terugmelders........
Beste Anton,

Wat een naam voor een blok is, maakt de computer helemaal niets uit, zo lang het maar unieke naam is, je maakt dus zelf uit wat "makkelijke" namen zijn.

Groet, Anne W
Re: Standaard benamingen blokken/secties, wissels, terugmelders........
Citaat van: anton_79 op vrijdag 02 januari 2015, 20:34:34

Ik hoop dat iemand hier een lijstje van heeft, dat als leidraad gebruikt kan worden!


Kijk als suggestie eens in deze link op pagina 5: http://www.floodland.nl/aim/pdf/lagezij.pdf.

Je ziet een handige methodiek in benoemen van ongeveer alles wat relevant is, het is eenduidig in het baanplan vermeld.

Gr, Ben.