Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

olearts am 80 break

Gestart door krimh woensdag 31 december 2014, 22:26:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
olearts am 80 break
hallo allemaal

allereerst beste wensen voor het nieuwe jaar moge het veel modelspoorgenot brengen

ik heb vandaag (31/12/2014) een treinshop olaerts am 80 break new look aangechaft

thuisgekomen het toch wel dure model op mijn baan gezet en een aantal problemen opgemerkt die echt wel niet aanvaardbaar zijn voor een model in deze prijsklasse

als ik in de ene richting rijd (de kant van de stuurstand zonder panto) ontspoort het tussen rijtuig op een paar gebogen wissels en zijn beide seinen wit en als ik in de  andere richting rijd (de kant van de stuurstand met panto) dan ontspoort hij in zijn geheel en zijn beide seinen rood .

iemand een gedacht ho dit op te lossen is?

M.V.G.
Krimh
Re: olearts am 80 break
zendesigner
gast

Re: olearts am 80 break
terugbrengen ?
Re: olearts am 80 break
Lid sinds: 2010

offline
Re: olearts am 80 break
Is een optie.
Maar het zou ook kunnen dat het tussenrijtuig ontspoort omdat de koppeling een beetje hapert. Hierdoor wordt het tussenrijtuig uit de rails getrokken. Ik had dit ook voor met de vroegere versie.
Oplossingen? Eens kijken waar de koppeling blijft haperen, aan de buffers, het wielstel. De buffers hadden bij het vorige model de neiging om naar boven of beneden te draaiden, waardoor ze de koppeling blokkeerden.
Het kan ook liggen aan de stroomdoorvoerende koppelingen zelf. Bij de memling?versie heb ik de kabeltjes met een fijne koperdraad (voor de gelegenheid zwarte lakdraad gebruikt) samen gebonden.
Re: olearts am 80 break
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: olearts am 80 break
Misschien zit er ergens een braampje op een onderdeel van het kortkoppel mechaniek en kan deze niet goed zijwaarts verschuiven, waardoor de bakken geen ruimte krijgen en gaan knijpen.
Rijdt het stel wel goed door normale bogen?
Is de boog radius van de boogwissels te klein voor dit stel?
Re: olearts am 80 break
het stel rijd goed door normale bogen en over andere  gebogen (dezelfde radius) wissels ook enkel op die paar geboge wissels niet

het probleem met de verlichting lijkt iets moeilijker naar een kant zijn ze beide wit naar de andere kant zijn ze beide rood

ben ik blij dat mijn bestelde am 08 desiro niet van treinshop olearts is

mvg

krimh
Re: olearts am 80 break
Lid sinds: 2007

offline
Re: olearts am 80 break
De Olaerts Break 80 is inderdaad niet goedkoop maar dat komt vooral door de eigen productie in kleine oplage voor een zeer beperkte markt.
Ik heb de 2-delige Break in Bordeaux kleur.  Mijn treinstel had nogal wat problemen met de stroomvoerende koppeling (is een aantal keren teruggegaan naar Scaletrading, die toen opdracht als verkoper in Nederland).
Misschien zijn de stroomvoerende koppelingen een probleem...

Qua afwerking is de Break goed.  Minder tevreden ben ik met het motorlawaai.  Niet het M. koffiemolen-lawaai, maar toch iets te luidruchtig.
Mijn exemplaar is destijds (2007) geleverd met een ESU LokPilot V3.0 M4.

De Desiro wordt geleverd door Van Biervliet in Ingelmunster (B).

Qua service is er geen verschil tussen Olaerts en Ven Biervliet: voor beiden geldt " uitstekend".


Willy
Re: olearts am 80 break
zendesigner
gast

Re: olearts am 80 break
Hoy Willy,

Qua service vindt ik dat toch niet hoor. tis vooral prijzig en in de winkel is het vooral "veel moeite" als je hun iets vraagt. Had het gerust wat klantvriendelijker gehoopt zeker met die prijzen.
Tis nochtans de winkel dichts in mijn buurt.  :(
Re: olearts am 80 break
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: olearts am 80 break
Ik denk dat ze wat de verlichting betreft, 2 aansluitingen hebben omgedraaid.
Je kan er mee terug gaan, als het niet te ver is.

Verder is de service van Guido misschien wel eens wat traag, maar wel goed.
Met de opvolgster ook alleen maar goede ervaringen.

Gr. Marcel
Re: olearts am 80 break
diepenbeek is ongeveer een klein uur en half rijden van bij mij thuis maar ik ga wel moetten terugrijden dit ga ik niet zelf kunnen oplossen
morgen maar retour en het stel omwisselen en testen

uiterlijk is er niets op aan te merken de rijeigenschappen daar en tegen zijn om te huilen

dit is het laatste model dat ik daar ooit koop

mvg
krimh