Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin 39670 MY DSB

Gestart door v200 dinsdag 30 december 2014, 18:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 39670 MY DSB
Goede avond,

Binnenkort ontvang ik de MY 1100 van de DSB / Marklin 39670
Het betreft hier een NOHAB, diesellok.
Ik hoop dat Marklin het karakteristieke geluid van dit type locomotief heeft kunnen nabootsen.
Is er al iemand die het geluid van dit model gehoord heeft, of de lok al bezit.

Groet,

Ron
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Ik heb een stuk of 9 Nohabs met geluid.

Weet ook niet of ze met nieuwe opnamen aan de gang zijn gegaan...
Wat ik eigenlijk het meeste mis, is dat je eerst motor en generator behoort  aan te zwellen, en dat daarna de trein zich rustig in beweging zet.  het gaat allemaal nog wat on-professioneel.

Gr. Marcel
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Beste Marcel,

In het autobedrijf van je Raptor zit daar een voorziening voor: "Lok-decoder uitsteltijd".

Groet, Anne W
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
De rij eigenschappen van de 39670 en 39671 zijn uitstekend.(geen koffiemolen
geluid meer.
Het geluid is bijna hetzelfde als de vorige Nohabs met geluid.

Gr. Hans
Re: Marklin 39670 MY DSB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Inmiddels heb ik wat verontrustende berichtjes gelezen over de 39670. Bij een paar eigenaren zouden de sierlijntjes rond de koplampen niet netjes gespoten zijn. Het lijkt alsof de lijnen eerst verkeerd zijn aangebracht, waarna ze vervolgens gewoon zijn overgespoten. De oude lijnen zijn echter nog onder de lak goed te zien. Er wordt beweerd dat alle uitgeleverde modellen hiermee te maken hebben. Misschien belangrijker is dat ook de aandrijving niet bij iedereen perfect in orde is. Dus even goed checken en uittesten als je een oogje op deze loc hebt.

Zie voor de discussie op het Stummi-forum: Klik

Zie voor de sierlijn: Klik en Klak (bij beide even omlaag scrollen)

Groet, Marc
Re: Marklin 39670 MY DSB
Hallo,

Ik heb mijn MY vandaag uitvoerig nagekeken.Met het blote oog is er nauwelijks iets te zien. Maar met de loep erbij, en foto's gemaakt en deze uitvergroot, dan is er wel te zien dat de lok nabewerkt is.
Tevens de lok ook geruime tijd op de rollenbank gezet en laten lopen.
Tot nu mechanisch alles oké.
Toch maar even nadenken wat te doen, omdat de drukfout, en het herstel nauwelijks waarneembaar is,en het verder een prachtig model is.Het serienummer van de lok is H14290423 CE.
Wel wil ik vermelden, dat het diskutabel is, hoe Marklin haar producten op deze manier in de markt zet.


Groet,

Ron
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Citaat van: v200 op zondag 11 januari 2015, 12:38:33
...
Maar met de loep erbij, en foto's gemaakt en deze uitvergroot, dan is er wel te zien dat de lok nabewerkt is.
...
Jammer dat er blijkbaar is bijgewerkt, maar als het onder normale omstandigheden niet zichtbaar is, zie ik ook niet zo'n probleem. Op Stummi stoken ze graag onrust.

Citaat van: v200 op zondag 11 januari 2015, 12:38:33
...
Toch maar even nadenken wat te doen, omdat de drukfout, en het herstel nauwelijks waarneembaar is,en het verder een prachtig model is.
...
Model gewoon houden en je er verder niet druk om maken :thumbup:

Groeten,
Ton.
Re: Marklin 39670 MY DSB
Dag Ton,

Heb het allemaal eens laten bezinken en de ratio heeft toch meer credits dan de emotie, en de lok blijft gewoon bij de rest van de verzameling.

Groet,

Ron
Re: Marklin 39670 MY DSB
Goede middag,

Vanmiddag de andere Deense NOHAB besteld.
Benieuwd of deze wel 100% is....

Groet,

Ron
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Knappe jongen/knappe meid die een eerst opgebrachte dubbele bies onzichtbaar (naadloos) in de kleur van de kap brengt en vervolgens daar een smallere witte bies overheen schildert. Het lijkt me dat de brede bies deel uitmaakt van de kap - hij is ook te dik voor een verflaagje - en dat de smallere bies er op de normale manier is opgezet. Er is maar één manier om zekerheid te krijgen: afkrabben!  :D
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Inmiddels ook (zeer) positieve reacties op Stummi.
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Tja, vergissen is menselijk.
Alleen jammer dat ze er te laat achter kwamen.

Maar toch ook goed dat ze de moeite hebben genomen om het alsnog recht te zetten.
De enige andere mogelijkheid zou zijn: verf eraf en dan alles opnieuw spuiten en bedrukken, en dat is wel een heel groot offer.
Dus, wat clementie is niet onterecht...

Toch koop ik de loc niet. Moet toch wat onderscheid maken en tot nu toe de grens gelegd bij de overgang van de oude Nohab en de nieuwe uitvoering.

Gr. Marcel


Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Citaat van: v200 op zondag 11 januari 2015, 16:18:50
Dag Ton,

Heb het allemaal eens laten bezinken en de ratio heeft toch meer credits dan de emotie, en de lok blijft gewoon bij de rest van de verzameling.

Groet,

Ron
Hoi Ron,

Toch zou ik dit niet laten berusten, en wel om de volgende redenen.

Je betaald voor een lok die niet overgeschilderd is, en waar de sporen nog duidelijk zicht baar van zijn, tenminste als dat foutjes zijn van de verf.
Bovendien heb je garantie op alle onderdelen dus ook op de kap ;)
En als je zoiets pas thuis ziet, zou je hem moeten kunnen retourneren, of eventueel omruilen voor een foutloze.

Niet om je op te ruien, want je vond het zelf al discutabel hoe deze lok op de markt terecht kwam.
Je wilt per slot van rekening betalen voor een lok met deze kleurstelling, en je mag dan op z'n minst verwachten dat die kleurstelling feilloos is zoals je mag verwachten bij een Märklin model.

En zolang je niet weet of de Deense Nohab verschoont is van een schilderfoutje, had ik ook gewacht met bestellen van die lok.
Anders heb je er twee waarmee je terug kan en 1 is al erg genoeg :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Tsja, Märklin heeft geprobeerd de fout te herstellen. Als je die niet ziet met het oog, maar pas met een loep en uitvergrote foto's.... Het is jammer, maar vermoedelijk hebben alle 39670 er last van.

Garantie gaat niet op, er is niks defect aan de loc.

Wel heb je een bedenktijd. Wil je de loc niet, binnen 14 dagen retourneren zonder gebruikssporen.
Re: Marklin 39670 MY DSB
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 39670 MY DSB
Ik las op het Stummi Forum dat het om een bepaalde batch gaat, dus hebben niet alle loks deze fout, als dat zo is kun je een voorstel doen om hem te ruilen tegen een goed exemplaar.

Groet, Anne W
Re: Marklin 39670 MY DSB
Dag allen,

Zoals eerder memoreert, heb ik besloten om de lok te houden.
Ik heb plezier van dit model, en daar draait het tenslotte toch allemaal om?

Groetjes,

Ron  :)
Re: Marklin 39670 MY DSB
Hoi Ron, als het je niet stoort zou ik de lok lekker houden, met een macrolens en de juiste belichting is er waarschijnlijk aan elke lok wel een tekortkoming te vinden!
Re: Marklin 39670 MY DSB
Testbericht op You Tube MY DSB




Groet,

Ron