Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale

Gestart door RRJunkie dinsdag 30 december 2014, 17:58:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Vandaag nieuwe mfx lok aangemeld een koploper geupdate wil ik gaan rijden door op f8 te drukken krijg ik de melding
er zijn verschillen geconstateerd voor locomotieven tussen koploper en de digitale centrale
synchroniseer eerst de verschillen
maar krijg dat niet voor elkaar help
heb een cs1 met fw 4.o.1

mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Hallo Roland,

ga naar onderhouden locomotieven, zoek de betreffende loc (locs) op en  druk op de knop koppel centrale etc.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
hallo Walter

:O ehh dank je wel heb ik iets gemist ik bedoel is dat nieuw die functie
Ik ben namelijk net weer begonnen met de hobby heefy een tijd stilgestaan ivm scheiding enz

Mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Dat is inderdaad nieuw, ik had het van de week ook gelukkig waren er maar een paar loc,s waarbij ik dit moest doen.

Daarna werkte het weer als vanouds.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Ehh nu wil ik weer rijden maar krijg nog die melding als ik op koppelen druk is alles groen?
:thumbdown:
mvg roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Veel dubbel.
BR216, BR216-199-0, BR81, BR86, schiennen bus, thomas.
De dubbele hebben ook als Treintype sbb ae 6/6 of als treintype gelijk aan de Naam (Kenmerk).


Mvg,
Peter
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale


ik zie het nu ook en in mijn cs staan ze opeens 6 a 7 keer ik begrijp er niets meer van maarja ga ff t 1 een ander verwijderen

mvgr Roland

EDIT Fred, citaat van vorig bericht verwijderd.
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Even een update
zoals ik het nu zie is mijn cs1 de mfx locomotieven kwijt na het opstarten ik zie net dat ze op de cs1 stuk voor stuk weer aanmelden
dan klopt het wel dat de gegevens tussen koploper en de cs1 steeds niet gekoppeld zijn Ga de back up batterijen maar is vervangen..... kijken of t probleem
dan verholpen is

voor de cs1 is er ook weer een update naar 4.0.2   die ook maar ff doen..........
lekker zo een dag ff willen rijden  :?

Mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Hallo Roland,

Dan moet je nog iets opgevallen zijn. Zie onderhouden locomotieven.
Alle locs die er maar 1 maal in staan hebben een MFX decoder.
Alle locs die er 2 maal in staan hebben een Motorola 14 of DCC 28 decoder.


Mvg,
Peter
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Heb nog met 1 loc dit euvel de ae6.6 zo gouw die op actief gaat dan zegt koploper dat er verschillen zijn  8o

zou iemand even met me mee kunnen kijken i krijg vierkante ogen

mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Ja peter dat klopt ik heb de dubbele verwijderd en die rijden nu goed blijf alleen de problemen hebben met de ae6.6
ik heb ook geen idee waar die dubbele loc vandaan kwamen

mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Roland,

Verander in je centrale de naam van deze loc eens, dan koppelen in koploper.
Dat was bij mij de oplossing.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Hallo Roland,

Verander bij Onderhoud locomotieven voor de br216-199-0 het Treintype sbb ae 6/6 eens in br216-199-0


Mvg,
Peter
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 januari 2015, 16:59:07
Roland,

Verander in je centrale de naam van deze loc eens, dan koppelen in koploper.
Dat was bij mij de oplossing.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Tjonge heb van de ae6-6 11409     de ae6-6 11408   gemaakt en nu werkt het 8)
ga nu alles afsluiten een vanavond kijken of het dan nog werkt

Dank je peter
Mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Citaat van: Freak op zaterdag 03 januari 2015, 17:05:23
Hallo Roland,

Verander bij Onderhoud locomotieven voor de br216-199-0 het Treintype sbb ae 6/6 eens in br216-199-0


Mvg,
Peter
Dat maakte geen verschil heb nu de naam veranderd van de sbb zowel in de cs1 als in koploper
t werkt nu  vanavond weer ff proberen

mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Mooi dat het werkt, het duimpje kan dus weer omhoog  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale

Yep t werkt weer naar t is abracadabra soms  :thumbup:

Mvgr Roland

EDIT Fred, citaat van vorig bericht verwijderd.
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Hallo Roland,

mfx locs worden in Koploper 8.5 niet meer naar de centrale gesynchroniseert zoals bij eerdere versies mogelijk was. Dit omdat ze zich toch zelf op de centrale aanmelden, het is daardoor niet langer mogelijk vanuit Koploper dat je de mfx locs dubbel in de centrale krijgt,

met vriendelijke groet,

Walter

Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Oke het is dan wel jammer dat koploper zegt ga naar synchroniseren ipv ga naar onderhouden locomotieven....
Ik heb bij synchroniseren alles een paar keer van centrale naar koploper gesleept en vise versa vandaar dat ik overal dubbele locs had  :-( eigen foutje

Ik dacht dat sinterklaas nog is was geweest had opeens zooo veel locomotieven  O:-D

Mvgr Roland
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper geupdate naar 8.5 nu synchronisatie problemen met digitale centrale
Hallo,

vanavond op het koploperforum een vergelijkbaar probleempje opgelost, en stond een simpele maar verborgen spatie achter de locnaam in de Centrale, nadat de spatie was weggehaald was de loc weer aan te sturen met Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter