Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen

Gestart door Sascha zondag 16 april 2023, 20:08:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Nu al verschillende foto's gezien. Maar waar is toch die Brieser-loc gebleven? Aanpassing in het ontwerp. Of is Marklin die vergeten erop te zetten?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Vandaag ook twee stuks binnegereden
heb alleen nog geen tijd om ze uit te pakken en fotograferen

GR Ed
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@citaat  @citaat
@ Johan, e.a. de ladingbrief is gedraaid en de wagenkenmerkopschriften zijn anders weergegeven en linksboven staat een ouder Märklin logo. Ik heb ze nog niet binnen dus een exacte vergelijk kan ik nog niet maken. Ik zie niet staan: "afgebeeld model is een monster, eventuele wijzigingen in productiemodel voorbehouden." Geen disclaimer geeft ook niet zonder de Brieser vind ik de wagen mooier en een vergelijk van de opschriften maak ik eigenlijk ook maar een keer. En @ Koen, ik zie geen revisiedatum staan op de getoonde afbeeldingen.
Dirk :-{)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Tja, inderdaad, waar is de Brieser gebleven 8o ???
Er zijn erger dingen, maar op het voorbeeld stond deze wel, net als op de eerder uitgebrachte tank- en container-wagons.


@citaat bij de introductie van de actie is deze disclaimer geplaatst, Dirk:

LET OP: Bovenstaande afbeelding is met photoshop bewerkt. De uiteindelijke wagen kan enigszins afwijken hiervan!

Zie ook: jubileumwagen-topic
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@ Dirk dat zijn kleine/subtiele wijzigingen.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hi all,

Er is voor gekozen om de Briesser niet te plaatsen op de wagon.
Het zou niet uitkomen met de plaatsing van de deur op de wagon. Deze is namelijk in het midden geplaatst.

Het klopt ook dat de wagenkenmerkopschriften ook anders zijn weergegeven conform de werkelijkheid bij dit type wagens. Het MHI logo wordt door Märklin standaard op losse bestellingen geplaatst. Helaas was het niet mogelijk het MHI logo te verwijderen.

mvg Dennis
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
:O wat erg sorry, dat ik nota bene de in rood staande regel heb gemist. Ik was denk ik vannacht te zeer gefocust op de koelwagenafbeelding die ik vergroot op het scherm had staan.
Kleine wijzigingen prima Johan, zeur ik niet over, merk ze wel op, ben daardoor geen (vertaald uit Duits) klinknagelteller. Het logo MHI viel me wel op. Staat alleen op de koelwagen (wagenkast) en ketelwagen (wagenschild). Raar dat Märklin dat logo niet weg wilde halen, het is een kleine handeling dat weghalen in de tekening.
De Brieser staat ook niet op de 3railforumlok DHG500 en het wagentje met busje en nu dus de koelwagen. Wel op de andere drie uitgebrachte acties: containerwagen, ketelwagen en personenwagen. Stand is dus 3 tegen 3. De lok staat dan wel weer op de 3rail Taurus maar daar zijn er maar 2 stuks van gemaakt en dat was geen actiemodel en daarom niet meegeteld.
Disc. Of dit alles iemand interesseert :help:  tis een feitje en het internet en ook dit 3railforum staat vol met feitjes, dus kon deze er ook nog wel bij.
Dirk :-{)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: trein-ice3 op woensdag 10 januari 2024, 13:17:49De lok staat dan wel weer op de 3rail Taurus maar daar zijn er maar 2 stuks van gemaakt 

Volgens mij waren er van de 3rail Taurus er een stuk of 5 a 6 gemaakt één daarvan rijd rond hier in Michelstadt.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: trein-ice3 op woensdag 10 januari 2024, 13:17:49Raar dat Märklin dat logo niet weg wilde halen, het is een kleine handeling dat weghalen in de tekening.

Tja. Dat kun jij dan wel raar vinden maar, zoals Dennis ook al aangaf, Märklin plaatst dit logo ALTIJD op dit soort specialeprodukties. Dus daar is ook in het geval van deze mooie wagen geen discussie over mogelijk zo lijkt het.

Mij stoort het overigens niet. Ik heb tig van dit soort specials in mijn verzameling gesierd met dit prachtige logo...  ;)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ook hier in Joppe wagon ontvangen, koelmotor werkt goed knap fris hier.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Dag Michel, ik vond een bericht terug dat er twee van waren gemaakt, van het bestaan van de andere exemplaren heb ik geen kennis opgedaan. Mooi dat er meer zijn maar niet genoeg voor iedereen. Over ruim twee jaar bij het 20 jarig bestaan opteer ik voor een locomotief als door mij gewenst actiemodel. Wellicht dat daar geen 500 als minimum bestelquotum voor is. Er staat trouwens geen te bestellen reclamelok in de 'Werbeprospekt' op de Duitse Marklin web-site. Dus of het kan en tegen welke afname is maar de vraag. Wel staat nog steeds de 3RF ketelwagen als voorbeeld afgebeeld.
Voorlopig hebben de mannen (geen vr?) van het 3RF koelwagenteam eerst uitrusttijd verdiend.
Dag Hans, Nah altijd, op #s 4424.041 en 4107.040 en 4107.041 en 94490 staat het niet :-) Klopt op diverse speciaalwagens staat het wel en inderdaad deze niet cataloguswagens sieren de treinverzameling.
Dirk :-{)

Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@citaat

Dirk, even een aanvulling over het aantal 3railforum Tauruslocs in 2017 kreeg ik de 3railforum Taurus van Bart en was toen der tijd volgens mij nummer 5 nummer 5 en in het topic waar Bart een uitvoerig verslag deed van het spuiten van de 3rrailforum Taurus vroeg iemand of dit de laatste van de set van 5 was het is berichtje 42 in dit topic .

Groet Michel

Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 11 januari 2024, 00:13:51Dag Hans, Nah altijd, op #s 4424.041 en 4107.040 en 4107.041 en 94490 staat het niet :-)

Dirk, je bent zeer oplettend!  :thumbup:   

De nummers die jij opnoemt zijn geen koelwagens. Ik schreef dan ook "op dit soort specialeprodukties". Vreemd genoeg, tenminste dat vond en vind ik, zie je het logo niet terug op andere speciaal geproduceerde wagentypes. Er zijn wellicht uitzonderingen maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.

Waarom dat is vraag ik mij al langere tijd af. Nu dat aspect hier nadrukkelijk wordt aangestipt lijkt het mij interessant om te proberen daar achter te komen... :)

Of, misschien beter nog, is er een mede forumlid die het antwoord weet en met ons wil delen?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Wij hebben bij deze koelwagen gevraagd of het MHI logo achterwege gelaten kon/mocht worden, en dit mocht helaas niet.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Nog even een lang verhaal kort over 

Ik heb hierover ook even een vraag uitgezet op het Duitse Stummiforum. Daarop kreeg ik antwoorden die ik hieronder kort samenvat:

Over het logo zelf: dit is niet het logo van het MHI. Het is een handelsmerk van Märklin dat sinds 1961 geregistreerd is en tevens deel van het MHI-logo, namelijk als een "punt" op de "i". Zie:
MHI-logo

Over aan welk criterium een product moet voldoen om het logo te plaatsen is (afgezien van bij M zelf uiteraard) niets bekend. Conclusie zoals mijn Duitse informant het verwoordde: dat moet je accepteren en niet willen begrijpen.  :)

Wie het nog steeds interessant vindt en de Duits taal machtig is verwijs ik graag naar dit draadje


Foto©Stichting 3rail Forum

En nu maar weer verder over de "17,5 jaar 3railforum wagen" zelf... :)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Grappig dat je dit uitgezocht hebt, Hans.

Ik vind 't een mooi gestyleerd strak logo'tje dat wat mij betreft prima op deze -verder toch al fantasiewagon- mag staan.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Vandaag de loc ook binnen gekregen en er gelijk een Wiki artikel van aangemaakt

Märklin 45020.009


Tevens een nieuwe pagina gemaakt met de maatschappij 3RF.

3RF

Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zijn er nog wagens op overschot? Door mijn eigen lompheid vergeten bestellen :(  :(
MvG Carlo
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@Carlo, kijk even in de aankondigingstopic: 23 restant wagens Daar valt te lezen dat het restant in de verkoop gaat in de webshop.
Vandaag kwam een van de negen laatst verzonden pakketjes aan. Insiders weten wat daar dan wel niet extra bij inzat naast iets dat het oude Märklin logo bezit waarover we blijkbaar al genoeg hebben bericht.
Ben ook lid van Stummis en ga ook een reactie geven.
@ Hitmaan: huh loc :help: dit schreef je: Vandaag de loc ook binnen gekregen ...

En? al gezien dat de puffers verschillend zijn?
Dirk :-{)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: trein-ice3 op woensdag 10 januari 2024, 00:39:41En @ Koen, ik zie geen revisiedatum staan op de getoonde afbeeldingen.
Dirk :-{)

Ik zag het ook niet maar vaak staat de revisie datum wat verstopt op het zwarte chassis. Dat kon ik niet zien op de foto's.

Koen
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast
Lid sinds: 2024

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Carlo, Om de 2,5 jaar doen wij een dergelijke actie sinds we 10 jaar bestaan. Om bij Marklin iets te kunnen bestellen dien je minimaal 500 stuks af te nemen. Omdat dit toch wel over bedragen gaat, en onze stichting uit niet veel meer bestaat dan een aantal vrijwilligers, werken wij bij dit soort acties met vooraf-inschrijving. Mensen konden deze wagen bestellen t/m 30 juni. Hij is nu niet meer te bestellen helaas. Er zijn wel enkele exemplaren "over" maar die houden we vooralsnog als reserve voor als een zending kwijt of beschadigd raakt. Je kunt immers niet bij Marklin een paar bij bestellen. Als alles in goede orde is aangekomen bij iedereen, en we hebben nog steeds wagens over, dan zullen wij deze aanbieden via onze shop. Je bent niet de eerste die zich meldt na 30 juni die interesse heeft in deze wagon. Als we dit doen, zullen we dit bekend maken op het forum. Hou het forum goed in de gaten!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2019

As-je-me-noe

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zojuist wagon bij een post-NL punt afgehaald.
Goed verpakt en in goede orde ontvangen  :thumbup: .

Mvg,
Hans63
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@ Dirk dat had ik inderdaad ook gelezen maar aangezien ik tot heden nog niets in de shop had zien verschijnen stelde ik hier de vraag.
Ondertussen heeft 3railforumshop ook een verduidelijking gestuurd waarvoor dank.
De voorgaande actie heb ik dus wel besteld, naar nu was ik dit uit oog verloren.
Van de vroegere acties heb ik al de ketelwagen en de personenwagens kunnen bemachtigen.
Mvg Carlo
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: CGL op vrijdag 12 januari 2024, 19:57:45@ Dirk dat had ik inderdaad ook gelezen maar aangezien ik tot heden nog niets in de shop had zien verschijnen stelde ik hier de vraag.
Ondertussen heeft 3railforumshop ook een verduidelijking gestuurd waarvoor dank.
De voorgaande actie heb ik dus wel besteld, naar nu was ik dit uit oog verloren.
Van de vroegere acties heb ik al de ketelwagen en de personenwagens kunnen bemachtigen.
Mvg Carlo
hoi Carlo
zie je berichten inbox
mvgr Dennis