Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

lux H0 9011 railreinigings ombouwen

Gestart door lifting dinsdag 23 december 2014, 21:05:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lux H0 9011 railreinigings ombouwen
hallo

ik heb een vraag ik heb van iemand lux H0 9011 gekregen maar die is voor gelijk stroom kan ik die makkelijk om bouwen naar wissel stroom en hoe?
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
je kan de onderdeeltjes bestellen online.Dat is dan vnl de bougie waar de sleper onder moet.De wielen mogen hetzelfde blijven.FF googelen naar umbau Lux modelbau
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
dankje wel ga even op zoek
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Ik heb mijn LUX ~ omgebouwd naar =. De andere kanot op dus.
Heb gewoon een mail naar LUX gestuurd met de vraag wat ik daarvoor moest hebben. Inderdaad, zoals Johnny als aangeeft, alleen de draaistellen verwisselen.
Die heeft LUX me netjes toegestuurd.

Dan is het alleen een kwestie van draadjes die van het draaistel komen solderen. Even bij de specs van de decoder kijken welke draad massa wil en welke middenrail.

Stelt echt weinig voor.
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
ben ff snel in de boekhouding gedoken en vond dat je lux modellbau 8810082  nodig hebt.Dit is het draaistel waar je dan makkelijk een sleper kan onderzetten.Verder gewoon 1 draadje van de buitenzijde naar de sleper veranderen en klaar is Kees.
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
ik ben wel even aan het zoeken geweest maar nu is mijn duits niet al te best.
maar johnny bedankt voor het verder kijken heb het nummer op geschreven en bestel het van de week even bij keuterman die heeft het ook op voorraad.
en de draad aan de sleper waar moet ik die aan vast maken.
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
eerst een sleper monteren onder het draistel want die is er niet bigeleverd.Dan moet je 1 van de draadjes die nu aan de wielen zit naar de sleper solderen zodat je 1 draad aan de wieltjes krijgt en 1 aan de sleper.
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
oke  al sik de spullen binnen hebt ga ik het proberen gaat vast goed komen
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
anders vraag je maar hé  :)
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
dat komt zeker goed maar asl ik zo naar de foto kijk en haal het schroefje er uit wat op de asje rust en daar een sleper op zet ben ik er toch ook of kijk ik heel verkeerd nu
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
je kan het proberen maar de sleper raakt de wielassen.Heb er ook naar gekeken en voor die 18 euro die ik heb betaald voor de volledige ombouw wou ik geen problemen.
Re: lux H0 9011 railreinigings ombouwen
dat is ook zo,en een nieuw wiel stel is goed koper als een hele nieuwe