Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ons plein

Gestart door v200marklin dinsdag 11 september 2007, 02:56:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Ons plein


Daar ik zelf druk ben met het bouwen van de baan en alle bedrading is mijn ega Jeannette maar eens aan de scenery begonnen, dit plaatje hout is dus een luik wat er uit moet kunnen om in de hoeken van de baan te komen, mocht er iets fout gaan  8)

De huisjes staan nog los, de helft moet ik nog een lampje in maken, maak ik het lampje in de plaat, kunnen we de huisjes vastlijmen.

Zoonlief achter de PC vandaan getrokken en die heeft gister 2 uur lang C-rail staan afslijpen om passend te maken voor de M-brugdelen, nog bedankt Tante M, dat jullie de C-rail 2 mm breder gemaakt hebben :evil:,
zeker gedacht dat een ieder nieuwe bruggen zou gaan kopen, nou de slijpsteen is zeer geduldig  :mrgreen:

Kortom , het hele gezin wordt erbij betrokken 8)

We houden u op de hoogte  :D

Mvg Gert
Re: Ons plein
Spoorniet
gast

Re: Ons plein
Dat ziet er goed uit, je eega heeft het zo te zien ook nog in de vingers! Leuk dat het hele gezin er een rol in spelen kan.

Hier hebben ze wat dat betreft allemaal 2 linkerhanden, dat stel kan nog geen water vinden als ze uit een roeiboot zouden vallen.... :mrgreen: :mrgreen:

(Uiteraard is dit natuurlijk maar ongein, behalve dat van die linkerhanden dan).
Re: Ons plein
mbze
gast

Re: Ons plein
Mooi gemaakt maar hoe komen de mensen ooit bij hun huis of weer weg oftewel ik mis een toegangs weg

Erik.
Re: Ons plein
woopietrein
gast

Re: Ons plein
Het ziet er gezellig uit, met een patathokje, ideaal voor de zaterdag :D
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Dat is wel een hele bijzondere onderaardse gang dan, er kan zelfs een tank-aanhanger doorheen!

Koen
Re: Ons plein
Riny
gast

Re: Ons plein
Citaat van: Freak op dinsdag 11 september 2007, 12:12:09
Niet verder vertellen maar vanuit de kerk loopt er een geheime ondergrondse gang. :lol:

Hé, dat herken ik vanuit de tijd dat ik nog in Tilburg woonde, rechtstreeks vanuit de kerk de kroeg in.  :lol: :lol:
Deze situatie heeft wel degelijk bestaand. :oops:
In mijn herinnering was er een zijdeur welke op een binnenplaats van de kroeg uitkwam.

Het volgende gebeurde ook.
Dat waren nog eens tijden, vrouwen naar de markt en de mannen de kroeg in hahahahaha.
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Citaat van: mbze op dinsdag 11 september 2007, 11:53:12
Mooi gemaakt maar hoe komen de mensen ooit bij hun huis of weer weg oftewel ik mis een toegangs weg

Erik.

Het is nu nog een spookplein,er moeten nog preisertjes bij  :D, bovendien moet ik het 1ste preiserje nog zien wat beweegt, dus............ze kunnen nergens heen, hoef ik ook geen toegangsweg te maken toch  8)

Ik ben een treinenman, alles moet rijden , scenery ?, o ja! dat moet er ook bij 8),
het plein ligt straks geheel ingesloten door treinspoor en voor een over weg heb ik geen ruimte, bovendien heb ik ook geen ruimte voor een weg naar de overweg toe, zie het maar als een soort TBS dorp :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Ons plein
robmarklin
gast

Re: Ons plein
Hoe heet die film ook weer??? The trumann story geloof ik. Een heel dorp onder een enorme kunstofbol, waar opnames werden gemaakt van het wel en wee van de inwoners en het hele land (amerika) zat aan de buis gekluisterd. Tot de hoofdpersoon, die echt van niets wist want die was daar geboren, het zat was en wegzeilde over zee en .... bonk, de kunstof bol.

Kaasstolp op je dorp en je hebt weer een verhaal voor het bezoek van de baantje. Niks toegangsweg!

persoonlijk hou ik er wel van als mensen op hun baan iets realistisch bouwen.

Succes met de bouw,
Rob
Re: Ons plein
catzeiler
gast

Re: Ons plein
Idd de Truman Story, (de titel truman. waarman) was film met Jim Carey of hoe je het ook spelt. Ik vind het wel leuk om ook rare dingen in de modelbaan aan te brengen, bijvoorbeeld de Enterprise van Startrek die boven de baan hangt. Op de fotos van mijn baan zie je de zeehonden tussen de badgasten zitten, ook niet heel realistisch. Zo heb ik in mijn tee ook een loslopend varken, die was ontsnapt. Op de alpenweide hoppen een paar kangeroos. Ik ga bij mijn baan uit van een parallelle wereld, daar is alles soms net ff een beetje anders. Zo rijdt er bij mij een hondenkop en een 1200 rond, maar zonder bovenleiding, ze hebben wel pantografen, echter in mijn wereld zijn het hybrides, die zowel op bovenleiding als op koolzaadolie lopen........En het gekke is, een ieder die de baan ziet vindt het prachtig, niet dat dat er toe doet, het is mijn wereld immers.
.
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Vanavond waren we van plan de huisjes van LED verlichting te voorzien, ware het niet dat het 3cm kleine stukjes ledstrip van Digirails voor geen meter branden :evil:, de andere 10cm stukjes branden dapper in de locloodsen, maar met die kleine stukjes is iets niet goed :?

Wordt vervolgd.......

Mvg Gert
Re: Ons plein
^Rook
gast

Re: Ons plein
Hallo Gert,

Die kleine stukjes branden niet zomaar als je ze losknipt, er is dus niks mis met je strips. Je knipt dan namelijk wat electronica-componentjes los. Je zult deze korte stukjes zelf moeten aanpassen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Ons plein
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ons plein
leuk pleintje
ziet er al goed uit
groet robert
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Citaat van: ^Rook op vrijdag 14 september 2007, 00:15:33
Hallo Gert,

Die kleine stukjes branden niet zomaar als je ze losknipt, er is dus niks mis met je strips. Je knipt dan namelijk wat electronica-componentjes los. Je zult deze korte stukjes zelf moeten aanpassen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf

Volgens de gebruiksaanwijzing (die er NIET bijzit) , er staat dus op het karton waar die strip opzit 2 merkjes met een schaartje, dus DAAR moet je hem doorknippen, er staat niets over aanpassen kleine stukje, dat is dus gewoon
"mevr. K! uw thee!"van Digirails, but they'v got mail 8) :mrgreen:

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar dan moeten die eikelesteinen er een goede
beschrijving bij doen 8), nu snap ik waarom ze in de aanbieding waren :roll:

Mvg Gert
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Ons plein
Hallo,

Op de pagina van Digirail kan je de gebruiksaanwijzing lezen. Klik hier.
Daar staat in op pagina 6, dat bij knippen twee stukjes van 3cm niet meer bruikbaar zijn.

Mvgr.  Charlie
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Volgens mij heb ik ooit eens gezien dat je daar bij hun nog een apart pintplaatje voor kunt kopen om die stukjes ook weer te laten werken

Koen
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Hallo, het heeft er nix mee te maken maarde film heet de Truman SHOW.
Leuke film trouwens.
Succes met het pleintje. Overigens bestaan er wel bewegende preisertjes!!!!
Er heeft ooit een stationschef bestaan met een bewegend armpje en er is een bewegende sexy-scene.....jaja voor de liefhebbers onder ons. ( kunnen ook van Noch zijn dacht ik)

Succes gewenst vanuit Nieuwegein, Lodewijk.
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Citaat van: BR 41 op vrijdag 14 september 2007, 10:51:39
Hallo,

Op de pagina van Digirail kan je de gebruiksaanwijzing lezen. Klik hier.
Daar staat in op pagina 6, dat bij knippen twee stukjes van 3cm niet meer bruikbaar zijn.

Mvgr.  Charlie

Dat zijn de midden stukjes Charlie !, niet het eindstukje ! 8), lezen kan ik ook :mrgreen:
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Net even met Jeannette bij de treinenwinkel geweest, er moesten natuurlijk wat presertjes op het plein komen, kortom, ze heeft 5 doosjes gekocht, is hier nu aan het plakken en vloeken :shock:, die grrrrrrrr tjes blijven maar omdonderen :mrgreen:

Het gaat goedkomen, ik had die poppetjes al lang plat gestampt  8), Jeannette heeft een ietsje meer geduld als ik zei de gek :P

Foto volgt als de poppetjes blijven staan waar wij willen :wink:

Mvg Gert
Re: Ons plein
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ons plein
Kan aan mij liggen maar marklin is mijn hobby.
Ik word niet geholpen, geadviseert enz.
Een van de reden dat ik hier zit.
Maar ik zou dat ook niet willen, marklin is mijn ding.
Ik wil zelf bouwen aanpassen enz. zonder het te moeten delen.
Rails afslijpen bv. zou ik zelf doen zelfs als die persoon een echte vakman is.
Weer omdat het mijn ding is.
ga zo maar door.

Vraagje tussendoor wie word eigenlijk geholpen door vrouw/zoon/dochter/overig?

Dennis
ps: ben lekker aso bezig he  :D
Re: Ons plein
modelspoorlover
gast

Re: Ons plein
hallo gert
erg leuk pleintje,kerkje,kiosk
mooi gedaan,mijn complimenten!!!
CiteerVraagje tussendoor wie word eigenlijk geholpen door vrouw/zoon/dochter/overig?
Ik word niet geholpen, geadviseert enz.
Een van de reden dat ik hier zit.
dat is ook een van de redenen dat ik hier zit....... :lol:
Re: Ons plein
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ons plein
Lang leve het marklinforum!

Hiep hiep....? HOERA :lol:
Re: Ons plein
RKEY
gast

Re: Ons plein
CiteerVanavond waren we van plan de huisjes van LED verlichting te voorzien, ware het niet dat het 3cm kleine stukjes ledstrip van Digirails voor geen meter branden , de andere 10cm stukjes branden dapper in de locloodsen, maar met die kleine stukjes is iets niet goed

Wordt vervolgd.......

Het kleine 3cm stukje was nooit bedoeld om appart van de ledstrook te gebruiken.
Het is wel degelijk mogelijk maar dan moet je zelf een 'deelweerstand' aan de strip
solderen.



Omdat het appart gebruiken van het 3cm stukje nooit de bedoeling was hebben
we nooit een soldeer aansluiting op deze versie van de ledstrook aangebracht.
In de volgende versies zal dit wel het geval zijn.  :D

Met vriendelijke groet,
R. Keij

DIGIRAILS
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Beste heer Keij,

dank voor uw uitleg/antwoord, is vrij duidelijk!

Wellicht strekt het tot aanbeveling uw verhaal op papier te zetten, tig keer te kopieren en bij te voegen bij de LED stripjes :roll: 8)
Op de gebruiksaanwijzing op uw site komt dit verhaal ook niet voor.

Met vriendelijke groet,

Gert
Re: Ons plein
catzeiler
gast

Re: Ons plein
hoe is de status van "ons plein"?
Re: Ons plein
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Hallo Catzeiler.
Volgens mij heb ik "ons plein" al op de baan van Gert gezien (op de foto dan)
Maar in welk draadje weet ik niet meer.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ons plein
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ons plein
Het gaat goed met "ons plein", ligt netjes verzonken in de baan, alle lampjes doen het, alleen omgeving van het plein moet nog worden afgewerkt, maar dat gaat nog even duren, nu vooral bezig met elctronica, aansluiten wissels etc etc.

Mvg Gert